Пасат Б3/Б4 хубав ъпгрейд на спирачки - снимки

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11918
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 02 дек 2010 9:40


Уфффффффф
Василий първи да каже, 288 или 280 мм отпреде, двубутални апарати от S2 ауди май бяха, спирачна помпа от Т4 и некакъв АBS от 97 година май :bowdown
Иначе моя пасат отзад е с дискове, отпред беше с 256 мм вентилирани дискове. Сложих 280мм от Г60 и в интерес на истината спирането се подобри значително, особено пускайки Петрохан северния склон и тук при влажно време вече се усеща липсата на ABS, при по - сериозно натискане на педала веднага блокират колелата, та или работата със спирачките трябва да е отработена сериозно и да няма паника или абе едно наум като се спира. Разликата - преди 2 дни ходих на един приятел колата да прекарам на преглед Пасат Б3 с 256 мм плътни дискове отпред и барабани отзад. Е тоя пасат от 100 - 0 спира сигурно 3-40 метра по дълго от моя и пак въпреки големите дискове пасата никога няма да има спирачки като на най - обикновен Фиат :banghead:




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот vaskoto1 » Чет 02 дек 2010 10:04


280 са моите. от Г60. няма 288, 4х100... :banghead:
за да минеш на 288 трябва: целите шенкели (офсета на диска е друг), носачите (шарнира е друг) и стабилизиращата щанга (носачите са вече други), упс забравих-каретата (главината на шенкела е друга). отпред това, отзад е лесно-просто нови дискове.
4х100 варианта е само един-280. ама с гирлинг 54 ефекта не е потресаващ. изпаднаха ми двубутални гирлинг 60 от ауди С2 (или 200-същите са). накладката е почти двойна по размер. серво и помпа (23.8 ) от джета (бора) VR6 , АБС от Г3 1997 Мк20 на стойка от ауди А3 (става и от Г4) поорязана, че няма място много.
и заспа всичко. в момента съм много доволен от спирачките си!
ааа, забравих-кантара излетя със страшна сила. mhihi
по 2 основни причини:
1. тъй като бях с Мк2 (триканален) кантара беше с 3 дупки (само един вход) и трябваше да се вкарвам във филм да търся нормален.
2. тъй като новия АБС ми следи всяко колело по отделно-нямам притеснения от спиране повече отзад или блокиране/завъртане.
ерго кантара ми е за уй.
сервото от джетата и помпата (за помпата не съм убеден обаче...) са по големи от на Г3/Б4 и по тоя начин се печели едно основно предимство, което специално търсех. при спиране, след като е задействан АБС и рита, колкото повече усилие прилагаш на педала-толкова повече спира! ритащ! Мк2 почнеше ли да рита-спираше да спира... :banghead: ти ако щеш изкърти педала от натискане! death
та така-това е моята одисея. :drunk

п.п. в гаража има снимка на 280 с гирлинг 60тките. диска изглежда като 256... mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот pe6kata » Чет 02 дек 2010 10:34


vaskoto1 написа:...за да минеш на 288 трябва: целите шенкели (офсета на диска е друг), носачите (шарнира е друг) и стабилизиращата щанга (носачите са вече други). отпред това, отзад е лесно-просто нови дискове...
накладката е почти двойна по размер... серво и помпа (23.8 ) ...


за това всичко ти трябва просто за донор пасат Б4 VR6 или ABF- с една и съща ходова част и спирачки са. Обаче са 5х100. и иска разпробиване за да стане на 4х100. По този начин всичко е копи-пейст, абс, маркучи, тръбички, кантар... Ако упражнението се прави от Б4 на Б3, трябва да се смени помата на съединителя, че опира с малко на сервото(може и да стане с малко преправяне сигурно), оттам и педала на съединителя.
И абс-а е ЕДС.

Последна промяна от pe6kata на Чет 21 апр 2011 19:22, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11918
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 02 дек 2010 13:17


Значи серво, помпа и АБС и съм в джаза след като открием от кво ми тропа предницата mhihi
Хубава темичка става, има още няколко из форума


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 08 май 2012 20:45


Да попитам и аз в тази тема.
Мисля да се захващам с един пасат б3 и спирачките са му слаби.
Не карам спортно и бързо просто искам като се наложи да спра наистина да мога да спря сравнително бързо.
От пред е на дискове от зад на барабани.
Идеята е да се мине и от зад на дискове, а от пред на по голям диаметър. Донор евентуално Г60 и после и по голяма помпа.
В спирачната система на тази кола има нещо тотално сбъркано - конкретно в тази с която ще се захващам.
Други варианти за подобряване на спирачките без прекалено харчене на пари има ли. Задните дискове на г 60 с какъв диаметър са.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот Danny boy » Сря 09 май 2012 17:41


Незнам какво му е сбърканото на спирачната система на пасата,но при мене и аз като тебе съм с дискове отпред и барабани отзад.На последния преглед ми отчете 33пр. разлика в спирачките на задно ляво и задно дясно.При по хлъзгаво и мокро време щом натисна педала рязко и колата се мъчи да се завърти.Пича каза следващия път няма да минеш прегледа.
Та така ще минавам на дискове отзад и вентилирани 256отпред/евтин ъпгрейд/
И аз целя сигурно спиране не съм състезател,обаче понякога имам чуството че спирачките ту фащат ту не.Замислил съм се за 280 дискове отпред ама става джанти,дискове,супорти....много разходи за предполагам минимална полза.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11918
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 09 май 2012 18:03


Не е минимална ползата изобщо. Аз минах преди 2-3 години на 280мм дискове отпред, отзад съм си с дискове стандартни, май 226мм бяха. Разликата отпред между 256 и 280мм хич не е малка, поне по моите разбирания и стил на каране. Трябваше и други работи да дотургам по съпинячките, ама поради липса на фаянсови средства до тука съм го докарал и съм доволен. На мокро винаги имам едно на ум със скоростта, защото лесно завлича предницата при спиране.
Ей ги на при мене спирачките
https://lh3.googleusercontent.com/-Td9w ... 009231.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-zjri ... 009232.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-3J1x ... 009030.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-1vcX ... 009036.jpg


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот Winner25 » Сря 09 май 2012 18:45


zdravko_dimitrov1986 написа:...

Ако е г60 синхро, забрави за задните дискове. Или ако държиш на тях трябва да прехвърлиш целия заден мост.

@Danny boy
Може да е от запушен маркуч, прегъната тръбичка, проблем с цилиндърчето, износени накладки и/или барабан. Едва ли е нещо непоправимо или скъпо струващо, просто трябва да му обърнеш внимание :)


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот HukuTyY » Сря 09 май 2012 19:38


zdravko_dimitrov1986 написа:Да попитам и аз в тази тема.
Мисля да се захващам с един пасат б3 и спирачките са му слаби.
Не карам спортно и бързо просто искам като се наложи да спра наистина да мога да спря сравнително бързо.
От пред е на дискове от зад на барабани.
Идеята е да се мине и от зад на дискове, а от пред на по голям диаметър. Донор евентуално Г60 и после и по голяма помпа.
В спирачната система на тази кола има нещо тотално сбъркано - конкретно в тази с която ще се захващам.
Други варианти за подобряване на спирачките без прекалено харчене на пари има ли. Задните дискове на г 60 с какъв диаметър са.

От г60 задните дискове бяха 239мм(като на голф 2 предните),но ако не сложиш моста от г60 тези дискове няма да станат на твоя мост,защото е само диск,а не диск главина като стандартните.Затова не се занимавай с това,защото отзад пассата спира около 30% и едва ли ще усетиш голяма разлика с 239мм или с 226мм.Отпред минавай на 280мм и отзад на дискове 226мм 4х100 диск-главина се води и си свиркай.Аз отпред съм на 280мм двойно винтилирани и отзад съм на 226мм плътен но с дупки.Еее брат вече мога да кажа,че имам супер спирачки :да:


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот bachest » Съб 12 май 2012 20:15


Пичове, добре правите тези подобрения по спирачките, но ще ви пусна една "муха". Спирачния регулатор, известен още като - "кантара на спирачките", разпределя спирачното усилие, по различен начин в зависимост от изпълнението на задния мост (дискове/барабани). Т.е. когато отзаде са барабани, съотношението между предния и задния мост е едно. Когато отзаде са дискове, съотношението е друго. Като махнете барабаните и сложите дискове, променяте оптималното съотношение, което е било предвидено за автомобила. Не че е нещо фатално, на доста стари пасати, пружината на спирачния регулатор е скъсана, ръждясала и нищо не регулира. Но идеята е, че сменяте барабаните с дискове, за по-добра спирачна система. А промяната на спирачното усилие от оптималната му стойност, противоречи на идеята: по-добра спирачна система. Друг е въпроса, че някои го правят само заради визуалните ефекти - огледален спирачен диск, боядисан калипер, лети джанти от които се вижда калипера и диска и т.н.


gmurkacha
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 27 ное 2011 15:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот gmurkacha » Съб 19 май 2012 22:15


Искам да попитам,за да премина от плътен диск 256 мм. към вентилиран диск 256 мм. ,освен дисковете и накладките ,апаратите трябва ли да сменя?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот Iezekil » Съб 19 май 2012 22:24


апаратите и накладките са същите,сменяш супортите и диска


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот HukuTyY » Нед 20 май 2012 8:58


gmurkacha написа:Искам да попитам,за да премина от плътен диск 256 мм. към вентилиран диск 256 мм. ,освен дисковете и накладките ,апаратите трябва ли да сменя?

За да минеш на 256мм винтилиран диск колега ти трябват = диск,супорт и накладки.Накладките вече се водят "тънките" 14мм дебелина.На плътния диск са 19мм дебелина,може да ползваш и тях ако са стигнали 14мм някаде за да можеш да ги навреш иначе няма да се съберат :beer


gmurkacha
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 27 ное 2011 15:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот gmurkacha » Нед 20 май 2012 20:14


HukuTyY написа:
gmurkacha написа:Искам да попитам,за да премина от плътен диск 256 мм. към вентилиран диск 256 мм. ,освен дисковете и накладките ,апаратите трябва ли да сменя?

За да минеш на 256мм винтилиран диск колега ти трябват = диск,супорт и накладки.Накладките вече се водят "тънките" 14мм дебелина.На плътния диск са 19мм дебелина,може да ползваш и тях ако са стигнали 14мм някаде за да можеш да ги навреш иначе няма да се съберат :beer


Благодаря колеги!!!Само искам да попитам на кое казвате супорт и продават ли се нови или трябва да ги търся по моргите?Благодаря предварително!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки

Мнениеот vaskoto1 » Нед 20 май 2012 20:21


Изображение

това се оказа една доста печеливша комбинация!
лошото е че тия апарати се намират много трудно... и накладките са скъпи, но в комбо с другия АБС, помпа и серво от джета 2000, ВР6-нещата станаха дооста приятни.
за момента тоя сетъп ми пасва много добре и съм адски доволен от спирането на колата.
:да:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта