Уфффффффф
Василий първи да каже, 288 или 280 мм отпреде, двубутални апарати от S2 ауди май бяха, спирачна помпа от Т4 и некакъв АBS от 97 година май
Иначе моя пасат отзад е с дискове, отпред беше с 256 мм вентилирани дискове. Сложих 280мм от Г60 и в интерес на истината спирането се подобри значително, особено пускайки Петрохан северния склон и тук при влажно време вече се усеща липсата на ABS, при по - сериозно натискане на педала веднага блокират колелата, та или работата със спирачките трябва да е отработена сериозно и да няма паника или абе едно наум като се спира. Разликата - преди 2 дни ходих на един приятел колата да прекарам на преглед Пасат Б3 с 256 мм плътни дискове отпред и барабани отзад. Е тоя пасат от 100 - 0 спира сигурно 3-40 метра по дълго от моя и пак въпреки големите дискове пасата никога няма да има спирачки като на най - обикновен Фиат
Пасат Б3/Б4 хубав ъпгрейд на спирачки - снимки
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
280 са моите. от Г60. няма 288, 4х100...
за да минеш на 288 трябва: целите шенкели (офсета на диска е друг), носачите (шарнира е друг) и стабилизиращата щанга (носачите са вече други), упс забравих-каретата (главината на шенкела е друга). отпред това, отзад е лесно-просто нови дискове.
4х100 варианта е само един-280. ама с гирлинг 54 ефекта не е потресаващ. изпаднаха ми двубутални гирлинг 60 от ауди С2 (или 200-същите са). накладката е почти двойна по размер. серво и помпа (23.8 ) от джета (бора) VR6 , АБС от Г3 1997 Мк20 на стойка от ауди А3 (става и от Г4) поорязана, че няма място много.
и заспа всичко. в момента съм много доволен от спирачките си!
ааа, забравих-кантара излетя със страшна сила.
по 2 основни причини:
1. тъй като бях с Мк2 (триканален) кантара беше с 3 дупки (само един вход) и трябваше да се вкарвам във филм да търся нормален.
2. тъй като новия АБС ми следи всяко колело по отделно-нямам притеснения от спиране повече отзад или блокиране/завъртане.
ерго кантара ми е за уй.
сервото от джетата и помпата (за помпата не съм убеден обаче...) са по големи от на Г3/Б4 и по тоя начин се печели едно основно предимство, което специално търсех. при спиране, след като е задействан АБС и рита, колкото повече усилие прилагаш на педала-толкова повече спира! ритащ! Мк2 почнеше ли да рита-спираше да спира... ти ако щеш изкърти педала от натискане!
та така-това е моята одисея.
п.п. в гаража има снимка на 280 с гирлинг 60тките. диска изглежда като 256...
за да минеш на 288 трябва: целите шенкели (офсета на диска е друг), носачите (шарнира е друг) и стабилизиращата щанга (носачите са вече други), упс забравих-каретата (главината на шенкела е друга). отпред това, отзад е лесно-просто нови дискове.
4х100 варианта е само един-280. ама с гирлинг 54 ефекта не е потресаващ. изпаднаха ми двубутални гирлинг 60 от ауди С2 (или 200-същите са). накладката е почти двойна по размер. серво и помпа (23.8 ) от джета (бора) VR6 , АБС от Г3 1997 Мк20 на стойка от ауди А3 (става и от Г4) поорязана, че няма място много.
и заспа всичко. в момента съм много доволен от спирачките си!
ааа, забравих-кантара излетя със страшна сила.
по 2 основни причини:
1. тъй като бях с Мк2 (триканален) кантара беше с 3 дупки (само един вход) и трябваше да се вкарвам във филм да търся нормален.
2. тъй като новия АБС ми следи всяко колело по отделно-нямам притеснения от спиране повече отзад или блокиране/завъртане.
ерго кантара ми е за уй.
сервото от джетата и помпата (за помпата не съм убеден обаче...) са по големи от на Г3/Б4 и по тоя начин се печели едно основно предимство, което специално търсех. при спиране, след като е задействан АБС и рита, колкото повече усилие прилагаш на педала-толкова повече спира! ритащ! Мк2 почнеше ли да рита-спираше да спира... ти ако щеш изкърти педала от натискане!
та така-това е моята одисея.
п.п. в гаража има снимка на 280 с гирлинг 60тките. диска изглежда като 256...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
vaskoto1 написа:...за да минеш на 288 трябва: целите шенкели (офсета на диска е друг), носачите (шарнира е друг) и стабилизиращата щанга (носачите са вече други). отпред това, отзад е лесно-просто нови дискове...
накладката е почти двойна по размер... серво и помпа (23.8 ) ...
за това всичко ти трябва просто за донор пасат Б4 VR6 или ABF- с една и съща ходова част и спирачки са. Обаче са 5х100. и иска разпробиване за да стане на 4х100. По този начин всичко е копи-пейст, абс, маркучи, тръбички, кантар... Ако упражнението се прави от Б4 на Б3, трябва да се смени помата на съединителя, че опира с малко на сервото(може и да стане с малко преправяне сигурно), оттам и педала на съединителя.
И абс-а е ЕДС.
Последна промяна от pe6kata на Чет 21 апр 2011 19:22, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
Значи серво, помпа и АБС и съм в джаза след като открием от кво ми тропа предницата
Хубава темичка става, има още няколко из форума
Хубава темичка става, има още няколко из форума
- zdravko_dimitrov1986
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Самоков
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
Да попитам и аз в тази тема.
Мисля да се захващам с един пасат б3 и спирачките са му слаби.
Не карам спортно и бързо просто искам като се наложи да спра наистина да мога да спря сравнително бързо.
От пред е на дискове от зад на барабани.
Идеята е да се мине и от зад на дискове, а от пред на по голям диаметър. Донор евентуално Г60 и после и по голяма помпа.
В спирачната система на тази кола има нещо тотално сбъркано - конкретно в тази с която ще се захващам.
Други варианти за подобряване на спирачките без прекалено харчене на пари има ли. Задните дискове на г 60 с какъв диаметър са.
Мисля да се захващам с един пасат б3 и спирачките са му слаби.
Не карам спортно и бързо просто искам като се наложи да спра наистина да мога да спря сравнително бързо.
От пред е на дискове от зад на барабани.
Идеята е да се мине и от зад на дискове, а от пред на по голям диаметър. Донор евентуално Г60 и после и по голяма помпа.
В спирачната система на тази кола има нещо тотално сбъркано - конкретно в тази с която ще се захващам.
Други варианти за подобряване на спирачките без прекалено харчене на пари има ли. Задните дискове на г 60 с какъв диаметър са.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
Незнам какво му е сбърканото на спирачната система на пасата,но при мене и аз като тебе съм с дискове отпред и барабани отзад.На последния преглед ми отчете 33пр. разлика в спирачките на задно ляво и задно дясно.При по хлъзгаво и мокро време щом натисна педала рязко и колата се мъчи да се завърти.Пича каза следващия път няма да минеш прегледа.
Та така ще минавам на дискове отзад и вентилирани 256отпред/евтин ъпгрейд/
И аз целя сигурно спиране не съм състезател,обаче понякога имам чуството че спирачките ту фащат ту не.Замислил съм се за 280 дискове отпред ама става джанти,дискове,супорти....много разходи за предполагам минимална полза.
Та така ще минавам на дискове отзад и вентилирани 256отпред/евтин ъпгрейд/
И аз целя сигурно спиране не съм състезател,обаче понякога имам чуството че спирачките ту фащат ту не.Замислил съм се за 280 дискове отпред ама става джанти,дискове,супорти....много разходи за предполагам минимална полза.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
Не е минимална ползата изобщо. Аз минах преди 2-3 години на 280мм дискове отпред, отзад съм си с дискове стандартни, май 226мм бяха. Разликата отпред между 256 и 280мм хич не е малка, поне по моите разбирания и стил на каране. Трябваше и други работи да дотургам по съпинячките, ама поради липса на фаянсови средства до тука съм го докарал и съм доволен. На мокро винаги имам едно на ум със скоростта, защото лесно завлича предницата при спиране.
Ей ги на при мене спирачките
https://lh3.googleusercontent.com/-Td9w ... 009231.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-zjri ... 009232.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-3J1x ... 009030.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-1vcX ... 009036.jpg
Ей ги на при мене спирачките
https://lh3.googleusercontent.com/-Td9w ... 009231.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-zjri ... 009232.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-3J1x ... 009030.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-1vcX ... 009036.jpg
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
zdravko_dimitrov1986 написа:...
Ако е г60 синхро, забрави за задните дискове. Или ако държиш на тях трябва да прехвърлиш целия заден мост.
@Danny boy
Може да е от запушен маркуч, прегъната тръбичка, проблем с цилиндърчето, износени накладки и/или барабан. Едва ли е нещо непоправимо или скъпо струващо, просто трябва да му обърнеш внимание
- HukuTyY
- Мнения: 600
- Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
- Автомобил: Vw Passat B4
- Двигател: ABF 16v
- Местоположение: Каварна
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
zdravko_dimitrov1986 написа:Да попитам и аз в тази тема.
Мисля да се захващам с един пасат б3 и спирачките са му слаби.
Не карам спортно и бързо просто искам като се наложи да спра наистина да мога да спря сравнително бързо.
От пред е на дискове от зад на барабани.
Идеята е да се мине и от зад на дискове, а от пред на по голям диаметър. Донор евентуално Г60 и после и по голяма помпа.
В спирачната система на тази кола има нещо тотално сбъркано - конкретно в тази с която ще се захващам.
Други варианти за подобряване на спирачките без прекалено харчене на пари има ли. Задните дискове на г 60 с какъв диаметър са.
От г60 задните дискове бяха 239мм(като на голф 2 предните),но ако не сложиш моста от г60 тези дискове няма да станат на твоя мост,защото е само диск,а не диск главина като стандартните.Затова не се занимавай с това,защото отзад пассата спира около 30% и едва ли ще усетиш голяма разлика с 239мм или с 226мм.Отпред минавай на 280мм и отзад на дискове 226мм 4х100 диск-главина се води и си свиркай.Аз отпред съм на 280мм двойно винтилирани и отзад съм на 226мм плътен но с дупки.Еее брат вече мога да кажа,че имам супер спирачки
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
Пичове, добре правите тези подобрения по спирачките, но ще ви пусна една "муха". Спирачния регулатор, известен още като - "кантара на спирачките", разпределя спирачното усилие, по различен начин в зависимост от изпълнението на задния мост (дискове/барабани). Т.е. когато отзаде са барабани, съотношението между предния и задния мост е едно. Когато отзаде са дискове, съотношението е друго. Като махнете барабаните и сложите дискове, променяте оптималното съотношение, което е било предвидено за автомобила. Не че е нещо фатално, на доста стари пасати, пружината на спирачния регулатор е скъсана, ръждясала и нищо не регулира. Но идеята е, че сменяте барабаните с дискове, за по-добра спирачна система. А промяната на спирачното усилие от оптималната му стойност, противоречи на идеята: по-добра спирачна система. Друг е въпроса, че някои го правят само заради визуалните ефекти - огледален спирачен диск, боядисан калипер, лети джанти от които се вижда калипера и диска и т.н.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 27 ное 2011 15:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
Искам да попитам,за да премина от плътен диск 256 мм. към вентилиран диск 256 мм. ,освен дисковете и накладките ,апаратите трябва ли да сменя?
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
апаратите и накладките са същите,сменяш супортите и диска
- HukuTyY
- Мнения: 600
- Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
- Автомобил: Vw Passat B4
- Двигател: ABF 16v
- Местоположение: Каварна
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
gmurkacha написа:Искам да попитам,за да премина от плътен диск 256 мм. към вентилиран диск 256 мм. ,освен дисковете и накладките ,апаратите трябва ли да сменя?
За да минеш на 256мм винтилиран диск колега ти трябват = диск,супорт и накладки.Накладките вече се водят "тънките" 14мм дебелина.На плътния диск са 19мм дебелина,може да ползваш и тях ако са стигнали 14мм някаде за да можеш да ги навреш иначе няма да се съберат
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 27 ное 2011 15:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
HukuTyY написа:gmurkacha написа:Искам да попитам,за да премина от плътен диск 256 мм. към вентилиран диск 256 мм. ,освен дисковете и накладките ,апаратите трябва ли да сменя?
За да минеш на 256мм винтилиран диск колега ти трябват = диск,супорт и накладки.Накладките вече се водят "тънките" 14мм дебелина.На плътния диск са 19мм дебелина,може да ползваш и тях ако са стигнали 14мм някаде за да можеш да ги навреш иначе няма да се съберат
Благодаря колеги!!!Само искам да попитам на кое казвате супорт и продават ли се нови или трябва да ги търся по моргите?Благодаря предварително!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Хубав ъпгрейд на спирачки за Пасат Б3/Б4 - Снимки
това се оказа една доста печеливша комбинация!
лошото е че тия апарати се намират много трудно... и накладките са скъпи, но в комбо с другия АБС, помпа и серво от джета 2000, ВР6-нещата станаха дооста приятни.
за момента тоя сетъп ми пасва много добре и съм адски доволен от спирането на колата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта