Здравейте,
Имам доста останали руски и български инструменти, но няколко пъти при ремонт на Голфета попадам в ситуация, в която излиза че нямам нищо.
Затова си поставих за цел постепенно да си накупя максимално много инструменти. Тук идеята е не да отварям автосервиз, защото около мен има доста отворели, но за съжаление и доста некомпетентни.
Нямам за цел да купувам инструментални колички за да си ремонтирам голфета...
Преди години бях купил комплект звездогаечни ключове от една сергия за 10-15лв. Бях изключително щастлив, защото имах инструменти за да си поправям колелото.
След седмица от 10-тина ключа останаха по-малко от половината здрави.
В момента ми прави впечатление че има изключително голямо разнообрази от инструменти, марки, цени, качество и т.н. и н.
Много хора казват че от старите руски и габровски ключове няма по-здрави, но дали е така!?
Прави ми впечатление в продавалниците има някои да продават нови руски комплекти за около 20лв или някакви стари Пловдивски, наподобяващи Габровските ключове за около 50лв.
Това някак си ми звучи странно. Руски инструменти, но евтини. Български, копие на габровските, но по-различни.
Какво мислите, стават ли въобще за нещо тези ключове!?
Имам няколко ключета на топмастер, ами оказаха се доста здрави... Едно малко ключе се опитвах да го огъвам, но се успях.
В момента съм се спрял на няколко марки.
Подредил съм ги като цена, предполага и качество:
топмастер - изглеждат здрави на доста ниска цена.
рико - мой приятел има такива и казва че са много здрави.
форсе - по-скъпи са от рико, може би и по-здрави, мисля че и двете марки са Тайвански.
гедоре - значително по-скъпи, но с доживотна гаранция. Тук с тази гаранция не ми е ясно как стоят нещата. Чупя ключа и ми го заменят с нов...!?
Ако трябва да добавя габровските ключове, то преди/след кои марки трябва да се подредят!?
Първоначално съм се насочил към максимално пълни комплекти:
- гаечни, звезди, звездогаечни, лули, ключове с тресчотка.
Защо максимално пълни!? Може никога да не ми потрябва някакъв ключ от този комплект, но може и само веднъж да ми потрябва.
Благодаря на отзовалите се по темата.
Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Presli82
- Мнения: 508
- Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
- Автомобил: Volkswagen Passat b2
- Двигател: diesel
- Местоположение: Svoge
- Контакти:
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Имам разни много стари габровски ключове. Сигурно ще ги ползват и внуците.
Някой знае ли къде (и дали) се продава инструмента , където му викат ''френски ключ'' .
Няма ремонтна дейност в която да не ми е влязъл в употреба. Според мен най-универсалния инструмент.
Някой знае ли къде (и дали) се продава инструмента , където му викат ''френски ключ'' .
Няма ремонтна дейност в която да не ми е влязъл в употреба. Според мен най-универсалния инструмент.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Не знам това нещо е доста неудобно за ползване, мисля, че имам някъде в колата един малък такъв. Просто никъде не му намирам приложение. Ако не съм го изхвърлил и е още в куфара с инструменти, ще ти пиша лично и ще ти го подаря
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
"Това нещо" е незаменимо за развиване на спирачни тръбички,след заобляне на гайките...Може да се използва и на обратно-при монтиране на нови накладки,за прибиране на спирачните цилиндри.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Гаечни ключове имам на KLY-TEK . Сигурно 10 години и не са мръднали , а са развивали и много трудни болтове.
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Здравейте. Решил съм да си направя коледен подарък куфар с инструменти 1/2,3/8,1/4. Спрял съм се на три варианта: Гедоре Ред( дъщерна доколкото разбрах на Гедоре), KS Tools и BGS technic. Инструмента ще се ползва любителски. Основно за два автомобила и малко механика по разни обекти. Благодаря за съветите предварително.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Гедоре Ред е бившето Carolus , добри са. Коментирани са във форума. Имам техни инструменти, вложки, носят на зор, приемливи цени.
Но сините ( Гедоре оригинал ) са си класа над тях, особено тресчотки, но са си скъпи за хоби .
И другите които си посочил биват за хоби. Каквото вземеш, ще ти върши работа.
Погледни и на Проксон какви комбинации са ( но се съмнявам в България да са на приемливи цени ) . Имат цени често на кантар с Гедоре Ред в немско.
Но сините ( Гедоре оригинал ) са си класа над тях, особено тресчотки, но са си скъпи за хоби .
И другите които си посочил биват за хоби. Каквото вземеш, ще ти върши работа.
Погледни и на Проксон какви комбинации са ( но се съмнявам в България да са на приемливи цени ) . Имат цени често на кантар с Гедоре Ред в немско.
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
С KS TOOLS съм работил.Много е хубаво за любителски цели.Взехме го с вечна гаранция.Добро покритие на всичко и държи на напъни доста...Харесвам това,че на рамената /къси и дълги/ за малката тресчотка отвън има шестостен и може да се хване с ключове или друг камък с номер 11 или да работиш с голямото рамо и да напънеш по ячко!
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Аз не робувам на конкретна марка, почти всяка има интересни решения, които имат предимства пред други. Дори се случва не толкова качествена марка да бъде надмина в удобство от някоя по-неизвестна. Като цяло имам интсрументи на Факом, на Вюрт, на Проян, КС тоолс, Форс, Стенли, Бета, USH и други. Избирам ги по удобство, а не по здравина, защото всяка от тях е достатъчно здрава, а и честно казано с малко изключения, не съм чупил инструменти за много години употреба. Ако се ползва неправилния инструмент за дадено място, може да се счупи, но ако е точния- трудна работа. Иначе съм фен на стария Белзер, но истината е, че отстъпват на модерните по почти всичко.
И за мен качествените инструменти могат да бъдат разделени на групи, едни имат хубави тресчотки, други имат хубави вложки и битове и т.н.
За лека употреба, почти всяка масовка от 150-250 лв ще върши прекрасна работа много дълго време.
И за мен качествените инструменти могат да бъдат разделени на групи, едни имат хубави тресчотки, други имат хубави вложки и битове и т.н.
За лека употреба, почти всяка масовка от 150-250 лв ще върши прекрасна работа много дълго време.
- MamaMy
- Мнения: 887
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Има една японска марка инструменти която е малко позната у нас Juki. Появиха се за момент по магазините в началото на демокрацията. За мен по-здрав ръчен инструмент няма. Един такъв комплект процепени звездогайчни оцеляваше 5 години интензивна професионална употреба в сервиз за автобуси. Единственото спасение от кражба беше, че шефа много държеше на него и го даваше срещу подпис. Казваше, че няма никакъв проблем да го върнеш счупен, но ако го затриеш директно си уволнен. За 5 години нямаше щета или липса. Как се работи в такъв гараж знае всеки. Първи помощник е тръбата. Въпреки зверствата тези оцеляха.
На горния клип има един стар безименен камък. Този който се сцепи на две целият. Това също е много сериозен инструмент. Той е от оригиналния комплект на Трабанта. Марката е Mannesman. Нямат нищо общо със сегашните по магазините.
На горния клип има един стар безименен камък. Този който се сцепи на две целият. Това също е много сериозен инструмент. Той е от оригиналния комплект на Трабанта. Марката е Mannesman. Нямат нищо общо със сегашните по магазините.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Два комплекта на сегашните манесман имаме в сервиза от 7 години ги млатим с гайковертите на въздух и сме счупили 2 дълбоки камъка 17 и един плитък 21, като и малките размери на четвърт също се ползват с гайковерт и въздушни тресчотки
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13429
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
К.Одаджийски написа:Два комплекта на сегашните манесман имаме в сервиза от 7 години ги млатим с гайковертите на въздух и сме счупили 2 дълбоки камъка 17 и един плитък 21, като и малките размери на четвърт също се ползват с гайковерт и въздушни тресчотки
От поне 2006 са дръпати / китайски/. Имам куфар от началото на 2007 г/215 части/ Имам спукани камъни. Кутията поне беше от по-здрава пластмаса.
След около 3 г. куфара стъна кашкавален / тънка и мека пластмаса./ по кекави камъни и вложки / мека стомана/.. Тредчптките от новите станаха с по- голям ход , явно по- едри зъби.В комплекта има 1 " отвертка" около 12 см дълга завършваща с квадрат най=малкия размер. От страната на дръжката на първите имаше запресована втулка квадрат за най-малката тресчотка. На по-новите набори вече я няма.
От ЕГН се чупят лесно закопчалките на куфара.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Ами на тия куфарите са здрави, но ние не ги и затваряме, седят си отворени на работните маси, иначе са с отвертката с металния квадрат
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Инструменти..кой какви е чупил.. и какви не е могъл
Манесман вече не е "оня" Манесман. Само имената са идентични . Сегашните са тотални дървета.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта