Проблем с комина. Давайте съвети.

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот lz2aii » Сря 07 яну 2015 14:58


След като не отопляваш подпокривното пространство, изолирай смело. Само ползи ще има от това, а инвестицията не е чак толкова голяма. Не знам колко ти е висок комина над покрива, но ако имаш възможност изолирай и там. Не рискувай с материалите - ползвай каменна вата - огнеупорна е и има добри топлоизолационни свойства. Не е от най-евтините изолационни материали, но комин се изолира веднъж дето се вика. За таралежа - той не е някакъв специален - обикновен таралеж, дето се продава по железариите. Просто казваш за какъв отвор е. На теб комина с какво фи е? Значи те са си стандартни. Ако комина ти е 130мм, казваш, че ти трябва таралеж за такъв комин. Поначало, таралежа трябва да е с малко по-малък размер, за да преминава свободно през димоотвода. Продават ги без тежести, така, че трябва да измислиш нешо, което да закачиш на куката на таралежа. Гледай да не е много тежко, за да не разбиеш коминните тела при почистването.
Относно почистването на гадния креозот, който е във вид на смола, срещам двупосочни мнения. На едно място пише, че трябва голяма упоритост с таралежа, на друго - че на практика е неотстраним механично, а се премахва само с горене. Незнам :dontknow .
Клапата, която е под огнището я отварям само при разпалване. Когато се разгорят дървата я затварям напълно. Тази, която е на изхода съм си я монтирал допълнително аз. Печката ми я нямаше фабрично. Тя стои отворена за по-дълго време и я затварям предимно вечер, за да забавя горивния процес и да не ставам нощем да подкладам :mhihi . За нея си мисля обаче, че не е измислена правилно или по-точно, че няма място там. Съображенията ми са следните: затваряйки я, все едно се симулира запушен комин или кюнци. Така се намаля техния дебит, а това ни връща обратно към неефективното горене. Резултатите вече са ясни - креозот, черни стъкла и прочее. Няма как да е ефективно това. Най-добрия според мен вариант е, след добро разпалване, да се ограничи максимално подавания към огнището кислород. При мен, а и при повечето фабрично изпълнени камини това няма как да стане, защото вратичката ми е от тънка ламарина, която при нагряване се деформира и покрай нея преминава немалко количество въздух. Така на практика дори и да съм затворил клапата към огнището, към него все пак успява да достигне кислород, който води до бурно горене. Решението съм го измислил, но все не ми остава време да го изпълня - или да изолирам фугите между вратата и печката с огнеупорен шнур, или да си направя чугунена врата, която не се деформира при температурни разлики.




Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот Marto_Polo » Пет 09 яну 2015 11:27


Коминните тела са Ф180 ще си взема такъв таралеж да пробвам. Мойта камина (прити) има клапа на изхода, но на самата вратичка има едни прорези, които са постоянно отворени и няма как да се ограничи притока на кислород от тях (е освен ако ги запуша с нещо). Според мен идеята е, че като затвориш изхода, тя дърпа по малко, съответно смуче по малко кислород от тези процепи на вратата.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот lz2aii » Пет 09 яну 2015 12:09


Предполагам, че тези отвори са над прозорчето. Те не влияят на горивния процес, тъй като се намират над огнището. До колкото знам предотвратяват бързото опушване на стъклото, тъй като въздуха, който минава през тях отблъсква така да се каже огъня от самото стъкло. И моя комин е с такъв отвор и да ти кажа честно не можах да намеря таралеж за него. Купих си таралеж 200 мм и се наложи да му накъсявам бодлите. Дано ти намериш, защото си е доста тегаво упражнение - бодлите са стоманизирани и се режат доста трудно.


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот Marto_Polo » Пет 09 яну 2015 17:09


Да процепите са над стъклото. Тогава явно смуче само от към пепелника за горивния процес и около вратичката, макар че мойта е добре прилегнала.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот lz2aii » Пет 09 яну 2015 17:17


Да, така би трябвало да е. Аз също имам прорези над стъклото, но печката ми е така направена, че да ги затварям по желание. Да ти кажа честно и с отворена и със затворена клапа над стъклото, файдата е една и съща. Ти сложи ли тухли около огнището? Промяна някаква установи ли? Тия дни ако се стопи снегът от покрива, ще викна един авер да се качи и да пусне таралежа, щото след като комина ми се запали и до ден днешен вътре има някакви отлепени люспи по стените му. Принципно не ми пречат, защото печката гори все едно има турбина на изхода, но искам да съм спокоен, че са люспи, а не пукнато коминно тяло.


Потребителски аватар
webasto
Мнения: 94
Регистриран на: Пет 17 окт 2014 6:00
Автомобил: VW SNARAN 4x4
Двигател: 2005
Местоположение: ВИДИН
Контакти:

Re:

Мнениеот webasto » Нед 11 яну 2015 9:11


vladtod® написа:спасението е Н-образен накрайник за комин,има такива на топливо ,но са от тънка ламарина и изгарят за 1-2 зими,но вършат работа,ей такова представлява http://images22.snimka.bg/004855974.jpg като духне вятър не връща в комина а от долната страна и не се получават димни завеси у дома.
Колега,сложил съм такъв накрайник и проблема си остана същият.Колегата е написал : При вятър.........връща.Иначе няма проблеми с горенето.При мен години наред беше същият проблем и се оказа: отвори на снадките на коминните тела при гълабите(между тавана на последният етаж и покрива на панелката),кълцали си варчица с пясък и им е било вкусно.Като задуха силен вятър и се сещай какво става вкъщи,дори да не си запалил печката,а някой комшия под или над теб да си е разгорял неговата


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот 110afn » Нед 11 яну 2015 9:22


Marto_Polo написа:Да процепите са над стъклото. Тогава явно смуче само от към пепелника за горивния процес и около вратичката, макар че мойта е добре прилегнала.

Колега, вземи домакинска фолио за печене и запуши процепите над стъклото. При Прити все едно си открехнал леко вратичката с тия прорези.


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот lz2aii » Нед 11 яну 2015 14:07


Има нещо такова. Както казах, общо взето няма много файда от тези прорези, дори май напротив. Ако тягата на комина не е от най-добрите и си зависим от атмосферни налягания, метеорологични условия и прочее, може дори да започне да ти пуши в къщи. Смело затваряй.


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот bayspiro » Нед 11 яну 2015 18:11


Така... Коминът е сложно топлотехническо съоръжение :Mr Green Fun. Както са казали колегите размерът е от значение : колкото по-дълъг -толкова по добре (при условие, че и отвора е разчетен за мощността на огъня заради дебита на газовете).Защо? Защото тягата му зависи от стълба горещи газове в него. Силата която движи газовия поток е разликата в относителните тегла на студения въздух и горещите газове, а огъня е "мотора" на това движение. За това зимата комините теглят по-добре в сравнение с лятото.
За да се осигури тягата комина по цялата си дължина трябва да е херметичен, иначе въздух навлиза през неплътностите и прави "тапи" затискайки топлите газове които идват под "пробива" - комина не тегли добре.
Във високите сгради е проблем всеки комин да е отделен (през стаите на последния етаж би минавала "гора" от комини), за това се ползва комин "сифонен"тип. Той се състои от два канала- главен (по-голям) и спомагателен - вижда се като разгледада коминно тяло. Конструкцията е следната: главният е непрекъснат от горе до долу, а спомагателния се прекъсва на всеки етаж, но по следния начин: от розетката на n-тия етаж тръгва нагоре успоредно на главния канал, през плочата, до тялото преди розетката на следващия етаж,там, под розетката се затапва и се пробива стената на главния канал и там става връзката между двата. И така, до последния етаж. Там нещата малко се променят - спомагателният не се свързва, а излиза самостоятелно на покрива - виждат се и двете тръби.

Това на теория, на практика: на някой не му харесва къде му е дупката на комина и дупчи нова (в главната тръба) и " забива всички под него. Или "корифеите на бетона и гипскартона"не уплътняват между коминните тела при строежа и "сифона" е като цедка и естествено не работи.

По въпроса за отлаганията и саждите - има една химия за банникуване на котли - sootcleaner се казва. Вдухва се с въздух в баджата, кото е гореща и си ток и жица (гледай да нЕма пране наоколо, че........... :beat_butt2


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот lz2aii » Нед 11 яну 2015 19:56


Да де, ама това с възпламеняването на креозота (т.нар. отлагания) си е доста опасна работа. Горят при 2000 градуса, които прилично си топят коминни тела. То има и много други методи - например нафталин, на който не му е нужен кислород за горене.


Marto_Polo
Мнения: 614
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот Marto_Polo » Пон 12 яну 2015 10:20


lz2aii написа:.... Ти сложи ли тухли около огнището? Промяна някаква установи ли? ....

Не, чак другата събота и неделя ще имам възможност да отида да ги купя и монтирам.

Този SOOT CLEANER, като гледам ги възпламенява, а мен точно това ме притеснява. Също ми казаха, че ако се запали комина се гаси само с оцет, това вярно ли е?


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот lz2aii » Пон 12 яну 2015 11:42


И аз съм чувал за оцета, ама не съм го ползвал. С пожарната сме гасили няколко комина - във всички случаи сме ползвали вода с препарат за миене на чинии. Идеята е, че като изсипеш кофата в комина, водата тръгва надолу и се разпенва.


_B4_
Мнения: 154
Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
Автомобил: Passat B4
Двигател: ABS 1994
Местоположение: София

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот _B4_ » Пон 12 яну 2015 12:23


Това с оцета е 100% вярно. На един колега преди месец му се запали комина и дори пожарникарите събраха от съседи 2-3 бутилки оцет и го угасиха за секунди. Та не е мит това с оцета, а е изключително ефикасно! За отопляващите се с твърдо гориво, слагайте в шкафа оцета и хем ще имате с какво да реагирате/да не ви се налага никога/ хем напролет ще сте подготвени за салатата :mhihi


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 12 яну 2015 17:29


Оцет, защото само с вода от високата температура кислород + водород = поне по як огън


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Проблем с комина. Давайте съвети.

Мнениеот levonik » Нед 25 яну 2015 15:28


Обяснете по подробно моля как слагате тези тухли в огнището!Изправени или легнали, защото ако са изправени те покриват приблизително 1/3 от ризата на Прити-то. Баща ми си гааси комина с сипване на сода бикарбонат и след това на оцет.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 199 госта