Полезни линкове и информации

Раздел за бусовете на марката.
Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 403
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Местоположение: У нас
Контакти:

Полезни линкове и информации

Мнениеот musuibie » Сря 27 юни 2018 14:57


Предлагам вместо да прехвърляме целия форум в издирване на някаква иформация, да постваме в тази тема разни полезни линкове, които ще ни улеснят при поддръжката на нашите бусове, като добавяме и описание за какво се отнася съответния линк.

Линк за външни дръжки на предни врати благодариние на Salvatore
http://www.dbk-dimitrov.com/dbk-dimitro ... ii-kb-2937

АутоПауър.бг - много инфо и части благодарение на PACH
https://www.autopower.bg/%D0%B0%D0%B2%D ... orter.html

Брони за Т3 от стъкломат благодарение на radio182
https://www.facebook.com/groups/1499607 ... 844962753/

Лепене на пластмасови брони всякакви благодарение на ..... много хора...
http://www.karplastvm.com/

Електрически усилвател на волана благодарение на PACH
http://www.ultimate-engineering.co.uk/p ... ering.html
и как се е борил Веско да го монтира
viewtopic.php?f=97&t=192605&hilit=%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0+%D0%A23

Електронни релета за мигачи при подмяна с LED крушки благодарение на Salvatore
http://led-bg.com/bg/product/elektronno ... ushki-cf13


Мантаж на втори къмпингарски акумулатор благодарение на baipetko
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... JA5eMyU9zU

Как да светнете какъв соларен панел и инвертор да си вземете в зависимост от това какви консуматори имате в буса
https://www.youtube.com/watch?v=4eXB4vF8mKk
https://www.renogy.com/calculators

PACH написа цветовите кодове на пружините на Т3:
Front springs.
2x Blue - Normal.
2x Brown - Carat, Camper, Ambulance.
2x Green - Strengthened, increased payload.
1x Yellow - 30mm lower.
2x Violet - Syncro.
Rear.
2x Yellow - Normal and for increased payload or heavy duty shock absorbers
2x Brown - Ambulance.
2x Blue - Passenger carrying vehicles, Kombi.
1x Green - 30mm lower.
2x Green - syncro.
Ако искаш мека возия задължително маслени амортесьори, пружините ги сменяш и двете с други, които са свалени от един и същ бус за да са еднакво уморени. Ако искаш по-мека возия, търсиш пружини от Каравел, Доката е товарна и пружините са усилени.

Ето всичко необходимо за изпускателната система на ТД благодарение на РАСН
http://polmostrow.pl/katalog-osobowe.ph ... u=fromMenu

Схема на бушониерата СЕ1, което ще рече по-новата инсталация благодарение на anrus
https://clubgti.com/forums/index.php?th ... aq.219775/

Благодарение на valsanik вече е ясно, че маркуч с оплетка за високо налягане и с тефлоново покритие отвътре за оттичане на маслото от турбината към картера прават на ул.202 при ТЕЦ София.От гробищата като тръгнеш посока надлез Надежда....след като свърши металната ограда преди ТЕЦ-а, има един трафпост на който пише "Авточасти за камиони". Хубаво е да се направи модел с една тел за да се вземе точния размер. Хората предлагат и нови щуцери ако трябва да се подменят.

При суха скоростна кутия(ремонтирана или сменена камбана) се налива 5л....Хубаво е да се сложи и добавка за износени кути...тъй като нашите доста км са видяли....Хем подобрява включването, хем и шума в тях понамалява.....Добре е и да се монтират и отражателти ламаринки, които подобряват смазването на най натоварените места.Добавката за скоростна кутия е STP струва 24лв и е в тубичка като от паста за зъби -150грама.Има я в нашия магазин в квартала.... каза valsanik

От тез хорица можете да си закупите някой чарк за буса благодарение на Salvatore
https://kanex.bg/shop/avtochasti/p&ln=bg

От време на време се появяват питаници относно шпилки за главини, на които питаници danov_m и radio182 отговориха със следния линк:
http://www.eurobolt.net/index.php?page= ... p=5&cat=97
Фактор е размера при накатката (шлиците). Размерите са: 15.4, 15 и 14.6 мм, диаметър: d - M14, стъпка: p - 1.50, дължина: L - 70, диаметър на накатка: Z - 14.6/15/15.4, диаметър на глава: d - 20, клас на якост: Class - 10.9, Покритие: zink,
И аз съм се възползвал от услугите им и сам напълно доволен.

За тези които ще се опитват да правят ремонт на воден боксер, човека е Велин Рангелов: 0888-248-233 сервиза е в ж.к.Люлин, благодарение на G_G

Схема на механизъм за Rock`n Roll легло благодарение на KingoftheROAD
download/file.php?id=135792&mode=view
и благодарение на Lyubo_sr
https://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=782744
Иначе таблите 156/45 см. и седалката и облегалката каза radio182

pepi3196 каза, че джанти от ЕТ21 доЕТ37 стават без проблем.На някой джанти може да се наложи престъргване на централния отвор.

РАСН таписа: Помпа се монтира на 1.6ТД с идеята като изгасиш горещия мотор да не става "възгравница" в главата и да се спука. На главата над маховика има фланче на което се закача маркуча за малкия кръг, на него има два термодатчика, единия е за стрелката, другия подава сигнал на реле, което се намира до релето на подгрева. Датчика сработва при температури над 105 градуса, подава сигнал на релето, което включва помпата без значение дали си на контакт или двигателя е изгасен. Когато температурата падне под 105 градуса, помпата се изключва. Въпреки помпата, след голямо изкачване или натоварване на мотора, никога не го изгасяйте веднага, оставете го на място да поработи поне 4-5 минути да влезе в нормален температурен режим.

Тук за любителите на тунинга BUS1988 - Темис даде този линк за LSD диф, па и не само това
https://weddleindustries.com/products/new-products

По въпраса за това как се свързва температурния датчик за подгряващите свещи, PACH даде следното разяснение
Blue/black - goes to low revs oil pressure switch - D21 (син с черно - датчик ниско налягане масло, за таблото)
Yellow red wire - coolant gauge temperature sender - D29 (жълто с червено - температурен датчик за подгреващо реле)
Blue/Green wire - coolant shortage indicator - K5 (син със зелено - температурен датчик табло)
earth (brown for temp gauge and coolant shortage) (кафяв - маса за двата темп. датчика)
green - goes to E12 and from alternator W pin (зелен - за оборотомер, закача се на алтернатора извод W)
red/black - goes to E4 - then onto the 50 pin of the gp relay - starter signal (червен с черно, 50 пин на подгревното реле, взема сигнал от стартера, когато завърти да спира подгрева)
Yellow - goes to high revs oil pressure switch E15 (жълт - датчик за високо налягане на маслото, намира се на конзолата на маследния охладител)

Който желае да си сложи кулер на TDI-то - най-предпочитаното място е в левия джоб, зад стопа, но трябва да се прореже ламарината и да се сложи вентилатор на кулера.Също хубаво е да се изолира с ламарина от към двигателният отсек. А за кулер - (защото мястото е ограничено) от Омега 2.5, Паджеро 2,5 който е направо с вентилатор, Nissan Patrol Y61 2.8 и 3.0 дизел, Смарт, като Смарта е за предпочитане, заради по удобните изводи казаха valsanik, Yaro и ghefa

Много народ се реши да смени стария мотор 1,6 или 1,7 дизел с по нов 1,9, но все не намира инфо по въпроса във форума. valsanik се опита да обобщи всичкото инфо като изнамери три линка на колеги които са се преборили с тая драма успешно. Ето ги и линковете:
viewtopic.php?f=100&t=226421
viewtopic.php?f=100&t=178639&start=45
viewtopic.php?f=100&t=386494




Върни се в “VW Bus Club Bulgaria”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта