Общата култура, заедно с техническите познания, се трупа цял живот.
И не във Фейсбук...
Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор?
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
една зима топлих една от стаите с адакс 2000w стаята е 18 кв неизолирана а зимата беше студена на макс той не можеше да направи 18-20 градуса а сметките за ток бяха в последствие го замених за инверторен климатик мога да кажа че разликата е огромна инвестицията е голяма,но сега няма проблем с поддържането на 22-23 градуса а сметката за ток е нормална
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
една зима топлих една от стаите с адакс 2000w стаята е 18 кв неизолирана а зимата беше студена на макс той не можеше да направи 18-20 градуса а сметките за ток бяха в последствие го замених за инверторен климатик мога да кажа че разликата е огромна инвестицията е голяма,но сега няма проблем с поддържането на 22-23 градуса а сметката за ток е нормална
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
milmar написа:Ако си избрал(а) модела за 150лв., дето е 400W, ами сигурен съм че ще е много икономичен.
Аз от горния линк видях модел VP1115 за 147лв, който е 1500лв - далече от 400. Иначе е вярно, че 400W е нищожно - може да отоплява отделна тоалетна (без баня).
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
tdi fen написа:една зима топлих една от стаите с адакс 2000w стаята е 18 кв неизолирана а зимата беше студена на макс той не можеше да направи 18-20 градуса а сметките за ток бяха в последствие го замених за инверторен климатик мога да кажа че разликата е огромна инвестицията е голяма,но сега няма проблем с поддържането на 22-23 градуса а сметката за ток е нормална
Съвсем нормално е,макар термина да не е съвсем коректен но предвид хората с по ограничени познания,едно е да се топлиш със уред със 100% кпд а съвсем друго е със уред 300-400 че даже и 500% кпд при хиперинверторите.Там съвсем спокойно може да се говори за 4 пъти намаляване на сметката за ток спрямо кой да е реотан.Проблемите за съжаление са два -голямата първоначална инвестиция (донякъде оправдана предвид това че купуваш два уреда в един-отоплител и климатик)и факта че при прекалено ниски външни температури фактора на климатика пада като може да падне и под 100%.Само тогава той отстъпва пред реотана.
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
fox_vt написа:
Съвсем нормално е,макар термина да не е съвсем коректен но предвид хората с по ограничени познания,едно е да се топлиш със уред със 100% кпд а съвсем друго е със уред 300-400 че даже и 500% кпд при хиперинверторите.
Извинявай, че ще те коригирам малко, но това не е КПД. Коефициент на топлинна трансформация мисля се нарича. Което не е същото. Климатикът при подаден кВт отдава 5 кВт, но не ел. а топлинна мощност. Някой да не си помисли, че климатикът е перпетуум-мобиле
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
Точно за това го написах така въпреки че не е правилно , за да се разбере от всички.Реално е почти същото 4—5 пъти повече топлина ще влезе за единица ел.енергия.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
Не е строго физически, но по отношение на парите си е еквивалент на КПД !
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
Ясно, че климатиците са най-икономични, особено хиперинверторите, но:
1) Струват сериозни пари (примерно колкото 10 броя от супер скъпите Адакс);
2) В някои случаи са неприложими - например ако си под наем;
3) Темата е "радиатор или конвектор" и мисля, че трябва да се коментира в тая посока. А не да питат - газов пистолет ли да си взема или спрей и отговор: най-добре автомат.
1) Струват сериозни пари (примерно колкото 10 броя от супер скъпите Адакс);
2) В някои случаи са неприложими - например ако си под наем;
3) Темата е "радиатор или конвектор" и мисля, че трябва да се коментира в тая посока. А не да питат - газов пистолет ли да си взема или спрей и отговор: най-добре автомат.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
Темата стана толкова обширна и толкова далеко от автора и залавието си, че това заглавие е вече неактуално май .
А ако обясниш какво значи конвектор (освен че е Адакс ), и как, по какви признаци различаваш конвектор от радиатор или духалка ще е още по-добре .
А ако обясниш какво значи конвектор (освен че е Адакс ), и как, по какви признаци различаваш конвектор от радиатор или духалка ще е още по-добре .
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
Духалката е компактна, има реотани които често пъти светят от нагряване и задължително силен вентилатор, който издухва нагретия въздух. Конвекторът е с доста по-голям размер и не би трябвало да има вентилатор - затова му казват конвектор, защото разчита на конвекцията на въздуха, а не на вентилатор да разнася топлината. Каква е разликата с радиатора вече е труден въпрос - в радиатора има масло, което предполагам е заради добра топлопроводност м/у нагревателя и ребрата, а конвекторите разчитат на топлопроводност на метал и имат ситен радиатор. Едната видима разлика е размерите - радиаторите са доста по-обемни спрямо един конвектор на стената.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
На нормална духалка нагревателния елемент не свети, свети само ако е запушена с прахоляк или вентилаторът не се върти нормално. По физическия смисъл на понятието това си е истински конвектор с принудитена конвекция.
Освен това има и при някои модели от тези печки, дето търговците им викат "конвектори", такива с вентилатор, и то доста модели, с разни дисплейчета и оформени като вътрешно тяло на климатик.
Но между конвектор от тип "марка" и маслен радиатор каква е разликата - явно маслото .... Но масления радиатор също си е конвектор, без вентилатор.
Понятия объркани заради търговски интереси и като вид рекламни трикове.
Освен това има и при някои модели от тези печки, дето търговците им викат "конвектори", такива с вентилатор, и то доста модели, с разни дисплейчета и оформени като вътрешно тяло на климатик.
Но между конвектор от тип "марка" и маслен радиатор каква е разликата - явно маслото .... Но масления радиатор също си е конвектор, без вентилатор.
Понятия объркани заради търговски интереси и като вид рекламни трикове.
Re: Дилема относно отоплителен уред - радиатор или конвектор
Така е, но как по друг начин да отличат и кръстят "чистите" конвектори - пак са радиатори, но терминът радиатор вече е "зает". Духалките са съвсем безименни и с жаргонно название - иначе е просто "ел. печка".
-
- Low rider
- Мнения: 5548
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Конвектор ADAX, ATLANTIC или AIRELEC
Конвектор ADAX, ATLANTIC или AIRELEC
Въпроса ми е на коя от тези марки да се спра или има и други които вършат работа.Конвектора ще се използва основно вечер от 18.00 часа до към 23.30 защото през деня няма никой.
Въпроса ми е на коя от тези марки да се спра или има и други които вършат работа.Конвектора ще се използва основно вечер от 18.00 часа до към 23.30 защото през деня няма никой.
- kriso_g
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 13:03
- Автомобил: MK4 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: Рудозем
Re: Конвектор ADAX, ATLANTIC или AIRELEC
аз бих заложил на адакс
не съм чул някой да се оплаква от тях
не съм чул някой да се оплаква от тях
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта