Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот passat_rs » Чет 26 апр 2012 18:54


Така дилемата е следната. Живея в двуетажна къща със стара инсталация, която си плаче за смяна. В момента правя ремонт и накарах е-on да ми изкарат електромера извън моята собственност. Сега на негово място искам да поставя табло с автоматични предпазители. След като вече 3-ти местен жичкаджия ме метна трябва да си го направя сам. Прекарах си нови кабели но незнам как се свързват предпазителите фазата е ясна но какво става с нулата, всичко на едно ли да бъде или :?: накратко да опиша как ще е;
63 ампера-главен
32 ампера-бойлер
25 ампера за всяка стая
16 ампера за едно чудо на покрива дет снабдява разградските села с интернет
Прилагам и снимка на таблото ако може някой да ми обясни подробно какво да направя точно ще съм адски благодарен Изображение




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот fox_vt » Чет 26 апр 2012 19:25


Фазата я вържеш на 63 амперовия а от другия край мост към фазовата шина отдолу под предпазителите.Всички нули от различните клонове ги вържеш долу на клемореда под предпазителите а другите им краища съответно на предпазителите които си избрал.И да не забравиш и главната нула от ел мера пак долу на клемореда :wink:

оф кви ги пиша и аз то от другия край на предпазителите трябва да имаш алуминиева планка която слагаш на всички предпазители тва в червеното го замести с тва дет съм добавил че не ми се трие.

Последна промяна от fox_vt на Чет 26 апр 2012 19:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот airjohn » Чет 26 апр 2012 19:28


Нищо сложно. Щината с фазата от единия край на всички предпазители. От другия край на всеки предпазител са консуматорите. Нулите на всички консуматори на една обща нулева шина. Имай предвид правилното заземяване (зануляване) на контактите и ел. уредите да не те пребие тока. Накрая направи една проверка с фазомер на корпусите на ел. уредите.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот fox_vt » Чет 26 апр 2012 19:31


Айрджон не така той иска и главен предпазител фазата първо през него и тогава към другите.


Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот passat_rs » Чет 26 апр 2012 19:35


Принципно мостовия кабел който ползвам има цветове син и кафяв мисля синия да е фаза а контактите да ги зануля с мостче. Значи е точно както го мисля всичките нули се връзват на едно такали да го разбера :roll:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот ktamen » Чет 26 апр 2012 19:40


Ако сменяш цялата инсталация (и кабелите) си сложи трипроводни кабели и добави в таблото една дефектнотокова защита. Можеш да си вземеш такава с вграден предпазител и да я сложиш на мястото на главния бушон. Ако си оставаш с двупроводна инсталация колегите са обяснили, всички нули ги закачаш на бронзовата джаджа с болтчетата под предпазителите включително нулата от електромера.
Винаги тъмния цвят е фаза :!:
Кафявото е фаза, синьото е нула, ако има и жълтозелен той е земно :!:
Колко жила има този кабел?
Ако сменяш цялата инсталация ключовете за лампите трябва да прекъсват фазата, а не нулата :!:
Като монтираш фасунки фазата трябва да е на пъпката, а нулата на резбата :!:
И главния бушон го премести на другия край на редичката.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот vladovelin » Чет 26 апр 2012 20:00


passat_rs написа:Принципно мостовия кабел който ползвам има цветове син и кафяв мисля синия да е фаза а контактите да ги зануля с мостче. Значи е точно както го мисля всичките нули се връзват на едно такали да го разбера :roll:


Колега,
всички монтажници на жилищни инсталации, когато работят с мостов проводник слагат синьото жило за НУЛА !!!


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот airjohn » Чет 26 апр 2012 20:17


fox_vt написа:Айрджон не така той иска и главен предпазител фазата първо през него и тогава към другите.

Прав си не съм обърнал внимание. :banghead:


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот mely » Чет 26 апр 2012 21:12


Колеги ,не се еба..йте.Не се знае кой какво е правил.Стара къща е .Като не знае какво да прави да си извика човек дето знае.Таз като те е излъгал има други.Да не се окаже после шукото офазено.....Пази боже.Айде да не си правим експерименти.Знам -лесно е.За мен е работа за 2 часа -със проверката.Сигурно и за някои от вас.Ама пак казвам....не е работа за всеки.Ами ако някой е сгафил преди това-син,жълтозелен ,черен.Някой ще гарантира ли на колегата.Така само с писане не става.Миг невнимание -цял живот страдание.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот lent » Чет 26 апр 2012 21:24


Колегата като гледам се е презапасил доста с някои от предпазителите.Какво имам в предвид - за бойлера е напълно достатъчен 16А,за стаята контактите ако са с по4мм2 е допустимо 25А,иначе - 16А.А за онуй нещо дето "захранва" разградските села с интернет предостатъчен е един предпазител 6А.Друг е въпроса с каква крива на изключване са предпазителите.Да не се окаже че при претоварване или късо съединение вместо предпазителя на съответния токов кръг ще изключва този отвън в таблото на ЕОН и ще трябва да се разкарваш дотам,пък и ще ти спира централно захранването!!!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот ktamen » Чет 26 апр 2012 21:31


mely написа:..

И аз се позамислих дали да не напиша същото.
И другия колега за презапасяването също е прав.
Бойлера проточен ли е?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 27 апр 2012 7:46


Аз само аматьорски разбирам от ток, но доколкото разбрах от писаното колегата вече си е пуснал инсталацията и само таблото му е останало да навърже.
Главен бушон не съм сигурен че е необходим при положение, че щом електромера е отвън на стълба, там има вече такъв бушон и поне аз не бих сложил и вътре такъв. Така става по- лесно нулата е обща за всички бушони, фазата на всеки бушон. Цветовете на кабелите ако са спазени наистина правилното е кафявия да е фаза, синия да е нула, жълто-зелен да е земя но пък ако са объркани и се иска зануляване на шукото, задължителна проверка на всеки контакт с фазомерчето и тогава пускане на мостче.
При хубава нула от стълба с нова инсталация обаче не съм сигурен колко точно е необходимо това пускане на мост вътре в контактите.
И пак искам да кажа, че съм аматьор и мнението ми не е нужно да се приема за истина!


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот mely » Пет 27 апр 2012 8:22


К.Одаджийски написа:Аз само аматьорски разбирам от ток, но доколкото разбрах от писаното колегата вече си е пуснал инсталацията и само таблото му е останало да навърже.

А аз разбирам ,че инсталацията е стара и колегата само таблото сменя.Оттам идва опасноста - не знае кое как е изпълнено.
А ако си е направил сам инсталацията и е сигурен в себе си ........той си решава.
По принцип аз дето нещо не разбирам и от това може да коства живота на някой - не пипам.Знам че пусти пари се нестигат ама за едни 50 лв/толкова струва поставянето на табло с материали на клиента тук/не си заслужава.
Успех.


Потребителски аватар
passat_rs
Мнения: 628
Регистриран на: Сря 29 юли 2009 23:37
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57 T2
Местоположение: Разград

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот passat_rs » Пет 27 апр 2012 19:23


Почти се справих със задачата остана въвсем малко за довършване и навсякаде синия ми кабел е фаза по цветно ми се видя :lol: прилагам и малко снимки да видите дали съм се справил Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Помогнете за монтаж на автоматични предпазители

Мнениеот lent » Пет 27 апр 2012 19:41


С каква характеристика на изключване са предпазителите? - B,C или D?Погледни го - буквата стои точно отпред преди ампеража.Пример: B63A;C63A;D63A?Предполагам всичките ти предпазители са с характеристика на изключване "C",тъй като масово се продават такива.Защото е от значение какъв е външния в таблото на ЕОН.Ако той е с характеристика "B" ще изключва той,вместо главния в твоето табло.Като пример ще дам съвсем скоро на село ЕВН изкарваха електромерите отвън в табла на стълбовете.В таблото бяха поставили АП с х-ка на изключване тип "B" 50A.Та имайки го в предвид това,сложих и аз главен АП B50A.Сега вече е въпрос на бързодействие кой ще падне първи,не съм пробвал още mhihi



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта