Проблем с бойлер

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Съб 07 окт 2017 21:12


Проточен бойлер ама нъцки.Ода,кво добре,ква батерия,това е бойлер и се връзва на чешмата.Видяхте ли от линка информацията-1 минута при дебит 6л/м,миксирана темп. на водата 4 градуса и за стандартен душ,не за чешма ?




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот milmar » Съб 07 окт 2017 22:09


Това май не е проточен бойлер, но е с много малък резервоар. С тези 1.5 kW, 'думта е ' НЕ''. Това не става за нищо. Проточни бойлери или такива с 5л. :-) ще са полезни с нагревател над 4-5 kW.

Последна промяна от milmar на Пон 09 окт 2017 8:37, променено общо 1 път.


bayspiro
Мнения: 905
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот bayspiro » Нед 08 окт 2017 12:42


milmar написа:Това май не е проточен бойлер, но е с много малък резервоар. С тези 1.5 kW, 'думта е ' НЕ''. Това не става за нищо. Проточни бойлери или такива с 5л. :-) ще са ролезни с нагревател над 4-5 kW.
:th_up

Колегата е схванал за какво иде реч! Това,че има мехур с 5 кила вода, не го прави обемен бойлер. а това че е 1500 Вт не му стига да е проточен. А бе травестит некакъв :mhihi . За продан е само :mhihi , за работа не го търси. става само за кенефа, да си измиеш ръцете.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Нед 08 окт 2017 13:27


Или дупето...ам баш си е обемен бойлер,ама преди бяа по 10 кила и ставаха за посуда...горе-доле.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот milmar » Пон 09 окт 2017 8:43


Преди 1-2 години си търсех подобен бойлер (и си купих, разбира се) и много се чудих и претеглях, дали да е обемен или проточен. Предимството на обемния е че можеш да си налееш (някакво ограничено все пак количество) почти "вряла" вода, докато проточния обикновено не загрява водата над 40-50 градуса, освен ако го пуснеш да тече максимално слабо и си на ръба да изключи нагревателя. Моят бойлер е 15л и е точно 1.5kW. Когато свърши резервоара с топлата вода и се превърне в "проточен" :biggrin е мъка, не може да поддържа топло. 15л. са си 15л. и върши работа, но с 5л е абсурд при 1.5kW.

ПП Днес, ако реша да си купувам бойлер, може пак да се замисля дали да не проточен, дали си струва да се поддържа едно количество вода постоянно загрято и съпътсващите загуби в обемния бойлер. Но проточен с поне 5kW нагревател. Ползвал съм такъв малък проточен болер със 7kW и хич не му идваше много.


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот stefannankov » Вто 10 юли 2018 8:53


Имам следния проблем с бойлер Теси Антикалк 80 л вертикален, вече на 5 години- поради бързо свършване на топлата вода в бойлера реших да го отворя, почистя котлен камък, да сменя тръба за топла вода и т.н. Което изпълних, само дето се оказа че май проблема е бил във възвратния клапан. Сложих нова гарнитура затягах по малко няколко часа докато спря да сълзи и свързах електричеството като ползвах моя си схемичка и снимки. Проблемът е че като свържа захранването светва една червена индикаторна лампичка , - да видим със снимка дали ще се получи -
IMG_20180709_171635.jpg

дори и когато нагревателите не работят . Когато включа кой да е от нагревателите веднага се задейства ДТЗ защитата и всичко приключва.
Схемата на бойлера е тази -
IMG_20180703_103912.jpg
IMG_20180703_103923.jpg

Термозащитата е тази и според мен не е задействана -
IMG_20180709_171650.jpg
. Фазата съм я вързал отдолу понеже така бях означил с изолирбанд и бележка. Освен да съм допуснал грешка от бързане тук.
Не мога да разбера какво може да е - може ли да е пробил някой от нагревателите докато фланеца е бил изваден? Ако се загледате на снимките обувките на единия нагревател са покафенели и понагорели малко - изчистих с пиличка и обувката и клемата и пръснах с контакт спрей, не би трябвало да е от това. Пробвах да извадя нагревателя като отвих винтчето което го държи да не се хързулне надолу и го поразклатих ама не излезе пустиняка...
Самото индикаторче е вързано веднага след термозащитата с бял кабел към единия нагревател....
Моля за малко помощ...


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4412
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Pet_rov » Вто 10 юли 2018 9:14


Този бойлер е със сухи нагреватели, нали? Имам подобен, бяха изгорели и двата нагревателя, все още е в гаранция. Като идваха да ги сменят, техника едвам ги извади с големи клещи, усукване и много мамата...Каза ми, че съм имал късмет с ваденето, понеже в повечето случаи се налагало да се вади фланеца. Това червеното чопче на ТЗ потънало ли е навътре или на мен така ми се струва? Щото ако е потънало мисля, че тогава е изключена веригата. Моето индикаторче също свети постоянно, дори когато бойлерът не работи. Според мен показва, че имаш захранване.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8287
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Stivi » Вто 10 юли 2018 9:33


То с връзването на тока няма как да объркаш нещата /особено щом си снимал и отбелязал кой кабел къде се връзва/ ,остава варианта нещо да не си направил както трябва при частите които си сменил/пипал,и там да окъсява !


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот milmar » Вто 10 юли 2018 9:40


Ако наистина колегата има ДТЗ, възможно е да има утечка и затова да изключва, а не заради късо. И кое е индикаторчето, да не е анодната защита? Предполагам и заради нея би могла да се задейства ДТЗ.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4412
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Pet_rov » Вто 10 юли 2018 9:52


Индикаторът свети постянно, поне при мен е така. Сваля ли бушона, угасва.


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот stefannankov » Вто 10 юли 2018 10:01


Пипал съм тръба за топла вода - избива се през тръбата и даже няма общо с фланеца( може и да е затворен бойлера), възвратен клапан и гумената гарнитура, за да сваля фланеца се развиват 2 болтчета , заземяването и 4 кабелни обувки, друго не съм пипал или сменял. Щифта на термозащитата е на равно със зелената част, махах зеленото капаче от любопитство и защото е на 2 щифта и според мен трябва да е така още повече логиката е като изключи да щръкне според мен защото после за включване само натискаш с пръст... но ако не е така значи самата термозащита не е била наред още отначало . Вътре са едни ламаринки, едната от които е прикрепена към това червено щифтче - не си представям това да се сглоби като щифта е щръкнал освен ако не е имало някаква пружинка, която да е изпаднала.... За пръв път отварям такъв бойлер някой ако е виждал работеща такава термозащита да каже как й е нормалното положение на щифтчето.
Иначе да - със сухи нагреватели е бойлера и двата са вкарани от двата края на една и съща прегъната тръба заварена към фланеца. За 5 г. към кило котлен камък имаше.
Индикаторчето е червената светлина най-вдясно на първата снимка. Анодът не е вързан към електрическата верига и не се проверява с бутонче както при някои бойлери. Този бойлер го ползват квартиранти, аз не съм никога, но мисля че когато нагревателя изключи би трябвало и това индикаторче да изключи защото лампичката е свързана с кабели - от едната страна нагревател, от другата страна термозащита - няма логика да има захранване, ако нагревателя няма захранване.


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот stefannankov » Вто 10 юли 2018 10:02


Pet_rov написа:Индикаторът свети постянно, поне при мен е така. Сваля ли бушона, угасва.

Тоест, когато изключи терморелето трябва да изключат бутоните на нагревателите?


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4412
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Pet_rov » Вто 10 юли 2018 10:06


Да. Бойлерът загрява, двата ключа светят. Достига температура, двата ключа угасват. Индикаторът остава да свети.


stefannankov
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 19 мар 2015 5:13
Автомобил: VW Touran 19 TDI
Двигател: BKC 105 hp 2005

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот stefannankov » Сря 11 юли 2018 17:53


Тествахме с приятел с мултицет двата нагревателя. Единия даде 45 ома съпротивление (с покафенелите обувки) а другия 0 ома - явно никога не е работил. Извадих първо тоя с 0-та ома - имаше малко мамата, но ключово е да го врътне човек по оста - излиза като видия надолу лесно. След това пак тест с ДТЗ-то - пак сработи и извадих втория нагревател. Той вече се счупи докато го вадих , след като излезе видях че помежду двете части на нагревателя се беше сцепил , та... два нагревателя за смяна...


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4412
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Pet_rov » Чет 19 юли 2018 12:15


Как са сега нещата, колега, работи ли бойлерът?



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта