тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Аз не казвам , че колегата не разбира от токове и жици. Със сигурност разбира повече от мен. Аз затова се и допитвам до Вас. Кабелите нямат цветове. Има само един начин на свързване с ключовете и да работи нормално девиаторната схема(да се пуска и гаси от двете страни)
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Момчета,трябва да се говори на по-разбираем език и да се избистрят детайлите...истината е в тях.Да обобщим.
До тук разбрахме,че крушките мъждукат при сглобена инсталация,дали 2 или 1 без значение.
При разглобена не мъждукат.
Между 0 и фаза протичат 4,7 волта...при прекъсната в ключа фаза.Което е доста странно.Аз бих предложил повторно замерване на фасунката,но при махната крушка.Бих попитал и как е заземена тази схема.После коментарите вече са лесни.
До тук разбрахме,че крушките мъждукат при сглобена инсталация,дали 2 или 1 без значение.
При разглобена не мъждукат.
Между 0 и фаза протичат 4,7 волта...при прекъсната в ключа фаза.Което е доста странно.Аз бих предложил повторно замерване на фасунката,но при махната крушка.Бих попитал и как е заземена тази схема.После коментарите вече са лесни.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
"Волтовете" не протичат от никъде на никъде. Напрежението е само причина, поради която евентуално би протекъл ток. Тече само ток в затворена верига в която е приложено напрежение.
Ако веригата е отворена (например с прекъсвач), каквото и напрежение да е приложено, ток не тече. Ако обаче паралелно на контактите на прекъсвача (девиаторен ключ) има сложена RC група за потискане на искренето, то през нея ще протича минимален ток, който не е фатален за консумираната ел. енергия (няма да се отчете от електромера). Този ток обаче ще протече във веригата и ще кара някои LED лампи да светят слабо, а в някои случай лампите се превръщат в мигач, което е още по-дразнещо.
Девиаторната схема може да се сгреши най-малко по един начин и пак да работи!
Провери с фазоуказател при огасена лампа дали имаш фаза във фасунгата. Не би трябвало да имаш.
Каквото и напрежение да имаш на "нулата" 4.7V , 15.5V или 38.54V, лампата не би трябвало да свети, ако веригата е отворена. Съвсем отделен, но много важен въпрос е как и спрямо кой потенциал се мери. Не може да има напрежение в една точка, само за себе си. Напрежението е разлика на потенциалите в две отделни точки. Обикновено "нулата" се мери спрямо истиско заземяване ако имаш. Нулата от таблото идва така от някъде си и обикновено е заземена най-близко чак в трафопоста, възможно е да има някаква потенциална разлика спрамо заземяване, ако имаш такова.
Тази разлика се дължи на спада на напрежение върху "нулевия" проводник, който свързва всички консуматори, като започнеш от трафопоста и стигнеш до точката, в която мериш. Колкото е по-слаба или некачествена инсталацията по цялото трасе, толкова разликата може да е по-голяма. А може причината да е основно в твоето табло, нищо чудно - хлабава връзка.
Ако веригата е отворена (например с прекъсвач), каквото и напрежение да е приложено, ток не тече. Ако обаче паралелно на контактите на прекъсвача (девиаторен ключ) има сложена RC група за потискане на искренето, то през нея ще протича минимален ток, който не е фатален за консумираната ел. енергия (няма да се отчете от електромера). Този ток обаче ще протече във веригата и ще кара някои LED лампи да светят слабо, а в някои случай лампите се превръщат в мигач, което е още по-дразнещо.
Девиаторната схема може да се сгреши най-малко по един начин и пак да работи!
Провери с фазоуказател при огасена лампа дали имаш фаза във фасунгата. Не би трябвало да имаш.
Каквото и напрежение да имаш на "нулата" 4.7V , 15.5V или 38.54V, лампата не би трябвало да свети, ако веригата е отворена. Съвсем отделен, но много важен въпрос е как и спрямо кой потенциал се мери. Не може да има напрежение в една точка, само за себе си. Напрежението е разлика на потенциалите в две отделни точки. Обикновено "нулата" се мери спрямо истиско заземяване ако имаш. Нулата от таблото идва така от някъде си и обикновено е заземена най-близко чак в трафопоста, възможно е да има някаква потенциална разлика спрамо заземяване, ако имаш такова.
Тази разлика се дължи на спада на напрежение върху "нулевия" проводник, който свързва всички консуматори, като започнеш от трафопоста и стигнеш до точката, в която мериш. Колкото е по-слаба или некачествена инсталацията по цялото трасе, толкова разликата може да е по-голяма. А може причината да е основно в твоето табло, нищо чудно - хлабава връзка.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Без да целя да споря или обиждам,нямам познанията на колегата milmar и съвсем не го подценявам,но беше редно да се направят уточнения преди да се описва стандартна ситуация.
Полезно би било да се обясни или покаже какво значи RC група/аз например незнам/.Така принципно ще се стесни кръга на догадките и няма да се повтаря едно и също но без ефект.Има ли или няма в ключовете на колегата такова животно,щом имането му би изчерпало темата?
Друго неизяснено но важно остана,дали ако все пак протичат 4-5 волта през крушките,те биха мъждукали?За мен е ключов отговора.
После това за затворени и отворени вериги и прочие....За какво? Като не знаем как е вързана схемата на колегата,можем ли да обясняваме,че ключа му е отворил веригата и ток не протича?Може би веригата му някак е затворена и ток протича?И всъщност прекъсвач може да се яви самата крушка?Поне моята идея да искам замерване без крушка и да питам за заземяването беше тази.Можем да си представим верига 0-земя,макар и не точно за крушка.
Някак не мога да си представя да меря на двете клеми на крушка напрежение,в присъствието и...Това го казвам условно,понеже не съм запознат с диодните крушки.
Полезно би било да се обясни или покаже какво значи RC група/аз например незнам/.Така принципно ще се стесни кръга на догадките и няма да се повтаря едно и също но без ефект.Има ли или няма в ключовете на колегата такова животно,щом имането му би изчерпало темата?
Друго неизяснено но важно остана,дали ако все пак протичат 4-5 волта през крушките,те биха мъждукали?За мен е ключов отговора.
После това за затворени и отворени вериги и прочие....За какво? Като не знаем как е вързана схемата на колегата,можем ли да обясняваме,че ключа му е отворил веригата и ток не протича?Може би веригата му някак е затворена и ток протича?И всъщност прекъсвач може да се яви самата крушка?Поне моята идея да искам замерване без крушка и да питам за заземяването беше тази.Можем да си представим верига 0-земя,макар и не точно за крушка.
Някак не мога да си представя да меря на двете клеми на крушка напрежение,в присъствието и...Това го казвам условно,понеже не съм запознат с диодните крушки.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
RC група - https://en.wikipedia.org/wiki/Snubber
Ток, напрежение, девиатор - https://www.youtube.com/watch?v=6_TpKdYeQaU
Hot Wire - иначе казано - фаза
Neutral Wire - ние му казваме "нула"
Двата проводника са напълно еднакви физически, както и от електрическа гледна точка и тече един и същ ток (идентичен) през тях, ако веригата е затворена. Разиката е, че неутралния е заземен (при трафопоста) и теоретически няма потенциална разлика (напрежение) спрямо "земя", за разлика от "Hot" или "фаза". Това означава, че ако пипнеш с ръка (без да искаш разбира се) проводника "нула" няма да ти се случи нищо, но не е така ако пипнеш "фаза".
Ток, напрежение, девиатор - https://www.youtube.com/watch?v=6_TpKdYeQaU
Hot Wire - иначе казано - фаза
Neutral Wire - ние му казваме "нула"
Двата проводника са напълно еднакви физически, както и от електрическа гледна точка и тече един и същ ток (идентичен) през тях, ако веригата е затворена. Разиката е, че неутралния е заземен (при трафопоста) и теоретически няма потенциална разлика (напрежение) спрямо "земя", за разлика от "Hot" или "фаза". Това означава, че ако пипнеш с ръка (без да искаш разбира се) проводника "нула" няма да ти се случи нищо, но не е така ако пипнеш "фаза".
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
milmar написа:Провери с фазоуказател при огасена лампа дали имаш фаза във фасунгата. Не би трябвало да имаш.
Това за мен е ключов момент и още като започнах да чета за проблема, първо това ми хрумна. Трябва да се провери това със сигурност - дали няма "чиста" фаза на фасунгата, при изключено положение на ключовете - т.е. неправилно свързване.
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Имах предвид да покажете такъв ключ-външно,вътрешно..или поне как се води по магазините/ако има такъв/.
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Дали случайно въпросното осветително тяло е занулено или заземено? Пробва ли с други LED крушки?
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Пешо2004 написа:Кабелите нямат цветове.
Това не го разбрах, безцветни ли са, как разбираш коя жица къде да я вържеш? Може ли снимка на тези кабели.
Дори да са безцветни, би трябвало да си разбрал как искам да ги свържеш.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Добре де,прочетох по-повърхностно,но и аз имам проблем с LED крушките-сложих нов аплик с три фасунги,три 12 V LED крушки и за 2 месеца изгоряха и ми уважиха гаранцията за 5 крушки. Зaщо горят толкова често? На новия аплик нямам заземяване ,ама и фабрично не е предвидено
" Жичкажиите" казват че не е от липсата на заземяване,ама крушките си горят по една на седмица.
" Жичкажиите" казват че не е от липсата на заземяване,ама крушките си горят по една на седмица.
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Не казвам, че са безцветни. Всичките са кафяви, захранващата фаза я закачам на указаното място на ключа, а другите прехвърлящи кабели на другите две места. От другата страна прехвърлящите кабели на указаните места, а кабела който отива към фасунгата на мястото на фазата на ключа. Няма фаза на фасунгата при изгасено осветление. Нулите в таблото съм ги проверил, няма хлабави връзки. Осветителното тяло е с опция за заземяване, но аз съм с двужилна инсталация. И занулено, и не занулено пак светят със слаб интензитет. При мен не мигат като мигачи, а светят постоянно, точно като дежурно осветление.
- ktamen
- Мнения: 6152
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
ktamen написа:Пробвай да светнеш лампите, като свързваш жиците така, че да имитираш ключове и пиши какво се случва. Ако кабелите в ключовете са син, кафяв и жълтозелен и синият и жълтозеленият свързват двата девиатора, искам да свържеш кафявия от единият ключ със синия, а в другия ключ да свържеш кафявия с жълтозеления и да пишеш дали мъждукат лампите.
И кафяви да са, пак можеш да направиш това свързване. И все още не виждам снимка.
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Така не съм ги свързвал. От толкова писане и четене, ще забравя и какъв точно е проблема. Ще ги снимам.
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
gergeto написа:Добре де,прочетох по-повърхностно,но и аз имам проблем с LED крушките-сложих нов аплик с три фасунги,три 12 V LED крушки и за 2 месеца изгоряха и ми уважиха гаранцията за 5 крушки. Зaщо горят толкова често? На новия аплик нямам заземяване ,ама и фабрично не е предвидено
" Жичкажиите" казват че не е от липсата на заземяване,ама крушките си горят по една на седмица.
Според мен си горят, защото са калпави LED крушките или има проблем с охлаждането им(прегряват). Може и захранването им да не е както трябва.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие
Каква може да е причината димиращ ключ (в случая на Шнайдер) да не пали лед лунички? Луничките са димираши на ultralux. Ако им подам директно 220в светват.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 149 госта