Ето малко снимки на винтоверта: За сега е доволно. Завих няколко видии, като последните бяха не малки и то в твърдо дърво - масивен буков стол на над 30 години - здраво, сухо дърво - камък. Щото едно е да ковеш в чам, друго в сух бук. Машината дори не се замисли. След като ги завих, се опитах да достегна на ръка с отвертка, но греда-изобщо не помръдваха .
Stivi написа:... И дано този твой приятел да успее да ти направи и ново зарядно с което да си зареждаш същите тези елементи когато ги смениш ,понеже с това смешно нещо от комплекта работата няма да се получи
Не знам какво трябва да е зарядното за LI-ion, но това е 400ма, 14 V. Няма ли да е достатъчно?
Прикачени файлове
Последна промяна от lz2aii на Нед 28 дек 2014 14:39, променено общо 3 пъти.
Батериите ми заминаха на малката акумулаторна отвертка. Съвети откъде да си купя или с какви да ги заменя? Хватката е там ,че машинката излиза 20-25 лв нова/на промоция/, и не знам доколко ще си струва купуването на на нови батерии. Ето снимка за какво става дума.
Да, абсолютно има смисъл от подмяната им щом машинката служи вярно. Ето и примерна цена за такъв пакет. Как става играта с алибаба, колко им струва пътя да дойдат...нищичко не отбирам. Edit: ясно...скапана работа.
Последна промяна от bobocamaro на Пон 31 дек 2018 23:33, променено общо 1 път.
По добре, колега, минавай на литиева батерия. Освен литиевата батерия, трябва и контролера ТР 4056. Може и да се ползва и пауърбанк на 3,7 Волта, като например тези, които често пускат в Лидл. Това практически е готов вариант на описаната схема, т.е. литиев акумулатор и контролер на заряд/разряда. Ето още нещо интересно: http://www.e-kak.info/forum/viewtopic.php?f=91&t=5560
Здравейте. Не знам колко е по съществото на темата, но все пак ще питам. От 4 години имам винтоверт с марка Budget 18V, но от скоро батериите му започнаха въобще да не издържат. От къде и какви батерии трябва да закупя, зада си ги подменя. Зарядното функционира, така че мисля с подмяна на батериите би следвало да мога да използвам уреда още няколко години.
Първия ми инструмент с батерия, който си купих в Англия беше винтоверт Хитачи за 100 паунда с батерия и зарядно, само батерията струва 70 паунда. Това го пиша за да се знае какъв процент от цената на инструмента се пада на батерията и да не се правят илюзии, че има лесен и евтин вариант за нови батерии.
На клипчето е показана една гимнастика за ремонт на батерии, но и така никак не е евтино и си струва само за наистина качествен и скъп инструмент. Преди седмица си поръчах 20 елемента 18650 с идеята да си намеря прецакани батерии, да сменя елементите и да си имам евтини и качествени батерии, ама......... Литиевите батерии са опасно нещо и производителите на качествените инструменти са направили ремонта невъзможен. При смяна на елементите, платката в батерията отказва да работи и батерията е неизползваема. За Макита се продават китайски кутии и платки, които не са толкова умни и елементите се сменят безпроблемно, ама платката има твърде малко жици и подобна батерия би имала твърде кратък живот, защото не се следи напрежението на всички елементи поотделно. Снощи си поръчах две малки батерии Макита с идеята да им добавя по още 5 елемента, като се надявах чипчето да не разбере за моята намеса, ама се оказа че батериите не са съвместими нито със зарядното ми, нито с перфоратора, за който ги купих, така че филма в който се вкарах стана още по-драматичен. Струва ми се, че ако ми попадне стара батерия Макита ще успея да иэлъжа чипчето и да сменя успешно елементите, ама една прецакана батерия струва 15 паунда, цените на новите започват от около 30 паунда........ и нещо не ми излиза сметката. В крайна сметка съветът ми е да не се вкарвате в драматични филми като се впускате в ремонти с неясен завършек. Поне в Англия като се избира винтоверт или някаква друга машина с батерия и зарядно, се гледа и на какви други машини може да се използва същата батерия. Аз си купих и флекс Хитачи, гол без батерия. Сега реших да си купя и перфоратор за същата батерия, ама едно време не подозирах, че перфоратора трябва да си има и прахосмукачка. Хитачи разбира се също предлагат такива прахосмукачки, ама не открих такава с доставка в Англия и си купих Макита с друга батерия и зарядно. И в крайна сметка излезе, че съм се прекарал с Хитачито, нищо, че е много качествено и евтино. Бих препоръчал на всички MAKITA 18V LXT LITHIUM ION, те имат добро съотношение качество-цена и достъпен асортимент със съвместими 18 волтови батерии. Като е важно батериите да са LXT, щото имат и някви други 18 волтови, като тези дето си ги поръчах снощи. Това на снимката е лош избор, щото батериите му стават само за няколко инструмента. Ако на някой му трябват такива батерии да ми пише.
Преди да продам стария Maktec 1450 14.4 V, 1.3 Ah, Ni Cd за модел MT064. точно заради заминали батерии, се свързах с тази фирма за ремонт на батерии и те ми дадоха този отговор:
Здравейте,
Батерията можем да рециклираме в два варианта: 1.6 Ah - 70 лв 2.0 Ah - 82 лв Рециклирането става за 2 - 3 дни, тъй като правим двукратен баланс на елементите на батерията. Необходимо е и зарядното. Получена рециклирана батерия ще има много по-добри параметри от Вашата батерия, когато е била нова. За въпроси оставаме на разположение. protoolskonsult И щях да се възползвам от техните услуги, но набарах един Бош на черния петък през Емаг на цена от 84лв. и си купих нова машина вместо да правя старата
По въпроса за рециклирането на батерия за винтоверт с нови елементи да кажа моето наблюдение . Не се лакомете за по-мощна батерия от оригиналната,какъв е смъсъла да сложиш 2000 mAh при положение че зарядното ти е за 1300 !? Казвам го от собствен опит,понеже направих тази грешка,и наистина като дойде новата батерия заредена при тях изкара страшно много време,но след първото зареждане с оригиналното зарядно времето за работа беше по-малко отколкото с оригиналната батерия когато беше нова въпреки че е 30% по-маломощна,просто зарядното не успява да я зареди до пълния и капацитет. Рециклирането беше извършено в http://batterycenter.bg,струваше 70лв с транспортните разходи и не мисля че причината са некачествени елементи ! Забелязвам че при колегата писал преди мен са искали и зарядното. Не знам дали просто за да зареждат с него или правят някакви промени и в електрониката му,ако е второто то тогава може би ще зарежда по-голямата батерия и си заслужава да се увеличи капацитета !
Това би променило само времето за заряд, но не и това което описваш. За мен проблема е другаде. Да не би батерията само по надпис да е с по голям капацитет?
Stivi написа:По въпроса за рециклирането на батерия за винтоверт с нови елементи да кажа моето наблюдение . Не се лакомете за по-мощна батерия от оригиналната,какъв е смъсъла да сложиш 2000 mAh при положение че зарядното ти е за 1300 !? Казвам го от собствен опит,понеже направих тази грешка,и наистина като дойде новата батерия заредена при тях изкара страшно много време,но след първото зареждане с оригиналното зарядно времето за работа беше по-малко отколкото с оригиналната батерия когато беше нова въпреки че е 30% по-маломощна,просто зарядното не успява да я зареди до пълния и капацитет. Рециклирането беше извършено в http://batterycenter.bg,струваше 70лв с транспортните разходи и не мисля че причината са некачествени елементи ! Забелязвам че при колегата писал преди мен са искали и зарядното. Не знам дали просто за да зареждат с него или правят някакви промени и в електрониката му,ако е второто то тогава може би ще зарежда по-голямата батерия и си заслужава да се увеличи капацитета !
70лв струва нова оригинална батерия Макита 18В 3Ач. И тази батерия може да се слага на 100 различни инструмента, цената на които без батерия е съвсем достъпна. Не знам какъв е проблема с твоята батерия, по принцип никел кадмиевите се зареждат по време и просто би трябвало да държиш батерията повече време на зарядното, ама е много вероятно зарядното ти да има няква тъпа електроника, дето прецаква нещата. Гледайте руското клипче, там руснака много грамотно обяснява как става минаването от никел кадмиева към литиева батерия, преработката със сигурност е под 70лв а крайния ефект е все едно на Москвич да сложиш двигател от Ферари, литиевите са с един порядък по-добри. Хубавото на никеловите батерии е че са обемни и има достатъчно място за допълнителна платка.
Andonov написа:Това би променило само времето за заряд, но не и това което описваш. За мен проблема е другаде. Да не би батерията само по надпис да е с по голям капацитет?
При положение че батерията е разглобяема и лесно може да се провери едва ли сериозна фирма ще прави такива цигански номера. Пък и както казах след като я получих от тях и започнах да я ползвам се чудех няма ли най-накрая да и свърши тока,толкова много време изкара,а и теглото и се е увеличило спрямо втората оригинална която имам. Прави ми впечатление че зарядното светва зелено /тоест заредило е батерията/ за същото време за което зарежда и оригиналната ,но е доста по горещо на пипане. Според мен има нещо което спира подаването на ток към батерията при определени условия и тя остава недозаредена ! Пропуснах да уточня че оригиналната е никел-кадмии,а новите елементи са металхидридни,тази замяна обаче била допустима според фирмата !
Електрониката прави проблем. Но вече никеловите елементи почти никой не ги ползва, особено за силови инструменти. Всичко минава вече на литий. А и всеки вече може да си рециклира батерията. Просто си набавя необходимия брой литиеви елементи и най-важното ги свързва към правилния балансиран контролер за контрол на зарядно/разрядните процеси индивидуално на всеки литиев елемент. Всичко това вече лесно се набавя от китайските сайтове. А и едва ли ще е толкова скъпо, колкото искат някои наши майстори за въпросната услуга. Услуга която видно от форума, често май излиза доста солено...