Избор на пелетна горелка!

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2665
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот k_garchev » Сря 11 ное 2015 13:10


Миналата година съм сменил радиаторите с алуминиеви!Във всички стаи съм поставил термоглави,немски-скъпи,по 90+ пари бройката,незнам колко са качествени!Не слагах термоглави в баня,тоалетна,коридор общо взето!И то два радиатора в хола,само на единия има термоглава!Къщата е с доста хубава изолация,казвам доста хубава,защото накрая не ми стигна малко стреопор и не ми се ходеше до София и купих обикновен иии...много голяма разлика имаше!Имам също и алуминиева дограма,всички тавани са с вата и гипсокартон,от север ми е коридора и няма стаи!Източната страна на къщата е изолирана и от вътре с някакви плоскости!
Миналата зима изгорих около 3300кг домбаски въглища и един кубик разпалки!Котела не вдига повече от 50 градуса,дори и това му е много с изключение на много студените дни!Въпроса е че се разгори и няма гасене и в къщата става сауна!
А термоглавите каква роля ще играят?




phantom_
Мнения: 2148
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1100
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот phantom_ » Сря 11 ное 2015 13:41


При достигане на настроената температура термоглавите изключват радиаторите :c020 така и горелката "разбира"че е достигната желаната температура и изключва/влиза в модулация :th_up


Потребителски аватар
Stivi
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7576
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот Stivi » Сря 11 ное 2015 13:57


k_garchev написа:Въпроса е че се разгори и няма гасене и в къщата става сауна!
А термоглавите каква роля ще играят?

Ей тука е предимството на горелката,като се стоплиш и тя се гаси а при въглищата няма гасене ! А комбинацията котел на въглища-термоглави особено ако са сложени навсякъде е взривоопасна ,и по принцип никой уважаващ себе майстор занимаващ се с отплителни инсталации не би я изпълнил,най-много на половината радиатори могат да се сложат ! Даже на мен с горелката шефа на фирмата която ми е правила всичко каза, че и в този вариант трябва да останат 30% радиатори без термоглави и той лично няма да ми сложи на всички пък аз ако искам да си викам друг да сложи на останалите :exclaim Това последното не знам защо е така при положение че ако спре циркулацията навсякъде котела ще стигне зададените градуси и горелката ще се изключи :question


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2665
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот k_garchev » Сря 11 ное 2015 14:12


При мен термоглавите са на 50% от радиаторите!И при мен майстора не искаше да сложи дори и толкова термоглави!,ама аз вече бях решил колко и къде ще сложа!Тези дни ще пусна всички оферти,които съм получил с точните модели и цени и ще коментираме!


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1763
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN 2000
Местоположение: Враца

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот 110afn » Сря 11 ное 2015 14:30


И аз стигнах до извода, че термоглавите са излишни. Отвил съм ги докрай и реално не ги ползвам. Намалявам температурата на водата и така. Когато работят главите излиза от модулация и гасне. Разхода ми е по-голям когато гасне и после пали, отделен е въпроса, че тая запалка и съкращаваш живота много, а струва над 100лв


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот feikot » Сря 11 ное 2015 16:09


Пичове,термоглавите (или стаен термостат) са задължително на ВСИЧКИ радиатори,лири и пр. при наличието на пелетна горелка. Само бойлера остава отворен,макар,че аз и на бойлерите препоръчвам кран (обикновен). Термоглавата или стайния,казват на горелката кога да влезе в модулация. Никога,НИКОГА не се слагат термоглави на всички радиатори при твърдо гориво,възможността за експлозия е доста висока,не помагат нито предпазни клапани,нито разширителни съдове. Протичат кранове,съединения на тръби и пр. и тогава вече влиза приключението.

110 афн,как по-точно ти влиза в модулация при отворени на 5 ТГ ? :screwy :screwy реално ти работи като горелка без модулация и постоянно си гори...ужас,а да не говорим,че при ниска температура (под 55 градуса) котелчето ти я изкара 3-4 години я не.Тая кондензация не напразно хората я избягват с температури над 60.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1763
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN 2000
Местоположение: Враца

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот 110afn » Сря 11 ное 2015 18:29


Няма смисъл да спорим. Важното все пак е да ми е изгоден разхода
Ти в пещера ли живееш , та ти трябва повече от 55гр вода? Конденз никога не съм имал.
Задай си някаква температура , като я достигне свали 2-3гр и глей как стои в модулация.
С настроени глави колко пъти ти пали и гасне на ден ?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот fox_vt » Сря 11 ное 2015 18:37


Има един български котел набиращ популярност който работи със термоглави и то задължително :mhihi Модулацията е през 500 вата,бойлера задължително е отворената точка.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот feikot » Чет 12 ное 2015 9:44


110afn написа:Няма смисъл да спорим. Важното все пак е да ми е изгоден разхода
Ти в пещера ли живееш , та ти трябва повече от 55гр вода? Конденз никога не съм имал.
Задай си някаква температура , като я достигне свали 2-3гр и глей как стои в модулация.
С настроени глави колко пъти ти пали и гасне на ден ?


Е да,всеки сам си решава,аз споделям мнение от опит и от четене.Ако ти е изгоден разхода,решението е твое,то и да не ти е изгоден,пак е твое.

Температурата на водата не се определя от това дали си в пещера,а колко глидера има,подово,конвектори и т.н.
На къщата съм с Атмос 25 на дърва,там съм на 60 градуса и тъй като повечето радиатори са направени така,че тръбите за тях минават по пода и се ползват и като подово,в най-студените дни (януари имаше и минус 16-17) го качих на 70 градуса.Усеща се разлика,а на пелети съм в апартамента,където съм на 57 градуса,а като е студено 60-62,въпроса е,че дори и на 70 да го настроиш и на 90 да е,термоглавите като затворят (което значи,че стаята се е стоплила според твоите изисквания) няма никакво значение.

Ако ти гасне котела при използването на ТГ направи хистерезиса по-голям.Моя е 10 градуса и се загася ако спра радиаторите на 0.Все пак докато вдигне 10 градуса котела,при 10% мощност (в модулация),това значи да загрее 45 литра вода с 10 градуса на мощност (ако е на 14 киловата,това е 1.4 кв) ще му трябва повече време,от колкото да се отвори някоя ТГ и да вкара студена вода,за да започне пак на 100%.

Не ангажирам никой с мнението ми и със заключенията до които съм достигнал в голяма степен опитно,ако някой иска да почерпи опит-да заповяда,другото е излишно.

Fox не те разбрах.
Сетих се за едни сметки,които бях правил преди,ще ги приложа за да придобиеш представа за разликата в температурите.

Ако сметнем ей така математически,една Kcal е необходима да се затопли 1 литър вода с 1 градус,то на система от 120 литра (моята) са и необходими 120 ккал Х 53 град = 6360 Ккал,ако 1Кв е 859,85 ккал,то ти трябват 7.39 КВ мощност за да я затоплиш до 53 градуса.Това е САМО да се затопли целия обем вода,изобщо не споменавам последващото топлоотдаване,като разбира се сметката е от 0 градуса,а често ако се пали от ден за ден,водата в котела е 25-26 (моята беше 15 градуса преди да запаля за 1 път) Така,от 53 градуса,до 70 са 17,значи 120 ккал Х 17 = 2040,значи ни трябват още 2.38 кв. (9.78 КВ за да се затопли водата).
Всички суми са за час

1 килограм КАЧЕСТВЕНИ пелети имат малко под 5 КВ мощност,за да не се изхвърляме,нека ги приемем за 4.5 КВ. Какво излиза,за да се затопли само целия обем на водата ни трябват малко под 2 кг. пелети (не започваме да я топлим от 0 градуса) ,всеки си прибавя после топлоотделянето на радиатори,конвектори,бойлери,лири и пр. (при мен 9.45 кв. радиатори и 3 кв. бойлер=12.45 кв. (бойлера 1 път като се стопли,не отдава като радиатора,за това не смятам загубата по тръбите)

Отвяната ми мисъл какво искаше да каже. При първоначалното стопляне на водата,горелката глътва около 2 кг. пелети.При последващо отдаване,12те киловата са около 3 кг. на час ,разбира се обаче ако продължим в същия дух,сметката няма да излезе вярна,защото те като са 12 киловата не се нагряват до макс и после да изстинат до нула и така по наблюдения първо консумира тия 12 кв.после топлозагубата е на половина 5-6 кв. (килограм и половина,което е точно моя разход) НО,за да работи на 70 градуса,слагаме ония 2.38 кв. което е да речем 500 грама.За 24 часа,това са 12 кг. само за да е 70 градуса,ако е 53 примерно,ще се спестяват тия 12 (може и 15 кг.) и ето единия чувал от къде ще падне


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1763
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN 2000
Местоположение: Враца

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот 110afn » Чет 12 ное 2015 10:08


За пръв път чувам тая чуждица хистерезис, но явно там ми е проблема. При мен само 2гр да надхвърли зададената температура и гасне :beer


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот feikot » Чет 12 ное 2015 10:16


Не е чуждица :) Хистерезиса е броя градуси (пр. 10),които след като достигне зададената температура,може да вдигне нагоре.

Иначе казано,ако си на 60 градуса настроен, с 10 градуса хистерезис,като котела направи 60 гр. влиза в модулация и работи на 10%,ако нямаш топлозагуба никаква,ще работи на 10 % докато достигне зададената температура + хистерезиса (70 градуса) и тогава чак ще загасне. Същото и за паленето,ще се запали,когато температурата е равна на зададената МИНУС хистерезиса (50 градуса).

При он/офф горелките го няма като функция. Твоята каква е ?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот fox_vt » Чет 12 ное 2015 21:20


Имах предвид че има български котел в софия е фирмата беше и на изложението на стройко,който е със модулация през 500 вата минимална мощност 3kW и работи безгрижно с термоглави.Няма да му казвам името че ще е реклама.Разните там грейкота мрейкота и подобни с три четири степени с термоглави имат проблем и гаснат а нагревателите им за запалка са по 1500++ вата и към 100 кинта и нагоре.Ако гаси често ебем ти икономията и чудото.


Потребителски аватар
$100
Мнения: 942
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот $100 » Чет 12 ное 2015 23:01


110afn написа:За пръв път чувам тая чуждица хистерезис, но явно там ми е проблема. При мен само 2гр да надхвърли зададената температура и гасне :beer

Не си учил определени предмети/специалност и затова не си я чувал. Чуждица е колкото теорема, формула или амплитуда.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2665
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот k_garchev » Вто 15 дек 2015 1:01


Колеги имам нужда от малко помощ!Бях се спрял на пелетна горелка Pell!Котела ми е 24KW,и "грее" около 20KW радиатори!Иксах 30KWа горелка,защото мисля за в бъдеще да "свържа" към системата ощеедно помещение с два радиатора в него!Да,но днес ми звъннаха и миказаха,че в момента нямат в наличност 30KW и ми предложиха 40KW!Обясниха ми,че горелката може да работи на няколко степени и нямало да е проблем,просто ще се настрои да работи на по-ниска мощност.Та въпроса ми е,вярно ли е това или не и проблем ли ще е?Няма ли да изразходва по-голямо количество пелети,все пак горивната камера ще е по-голяма и ще "лапа" повече матриал?
Имам още две предложения от въпросната фирма-Грейко и Биотех!По принцип Биотеха съм го изхвърлил от списъка,от четенето насам/натам останах с впечатление,че горелката трябва да е тубосна,а Биотеха не е!Грейкото гори и нисък клас пелети и висок,може и слънчогледови и мисля,че и костилки може да гори!
Коя горелка бихте ме посъветвали да купя?Да скачам ли на 40KW Pell или да взема 30KW-о Грейко?


Потребителски аватар
777
Мнения: 1054
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на пелетна горелка!

Мнениеот 777 » Вто 15 дек 2015 10:23


k_garchev, пропуснал си уроците за препинателни знаци. Удивителен знак се поставя при определени случаи и сравнително рядко. В края на повечето изречения се слага обикновена точка. При теб удивителният знак играе тая роля. Извън темата е, но при толкова удивителни нямаше как да не коментирам.

Последна промяна от hooligans на Вто 15 дек 2015 14:57, променено общо 1 път.
Причина: Получаваш официално предупреждение за спам.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта