Имам 2 въпроса на тема климатици (не авто) - нямат общо помежду си.
1) Ако климатикът не е работил няколко дни и е станало примерно -20°C, като се включи ще заработи ли спокойно? Знам че има някакво размразяване - може ли да го е сковал голям студ и да не може да тръгне или да се повреди от опити да завърти?
2) Има някакви хипер инверторни с още по-висок коефициент (8-9). На по-различен принцип ли работят от нормалните инверторни? В един магазин ме убеждаваха, че едва ли не казват "хипер" на тия, които имат по-висок коефициент, но са едно и също (естествено при тях не се продават такива).
Климатици
- dobcho6
- Мнения: 38
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 18:46
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH 2003г
- Местоположение: Varna
Re: Климатици
1)При климатика е както и при колата, в големия студ му се сгъстява маслото и по трудно развърта. При инвертора има повече защити (следи го електрониката) и вероятноста да сдаде багажа е по малка но ремонта доста по скъп. При обикновения има една термично-токова защита (клипсон) който пази компресора но и там може да има изненади. Така ,че под 0градуса само намаляй зададената температура (дори и на 18гр.)без да го спираш.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Климатици
Ами на колата компресора как оцелява като се пали на -15?
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатици
На -15 тръгва ли компресора на колата ти?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Климатици
Компресорът е предвиден да работи при ниска външна, не се вкарвай в схеми.
Коефициентът, дето го дават, се проверява с калкулатор - делиш отдадена на получена. В повечето случаи не излиза.
Коефициентът, дето го дават, се проверява с калкулатор - делиш отдадена на получена. В повечето случаи не излиза.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Климатици
Принципно,не е добре да оставяш климатик-домашен да се "тормози" на екстремни температури.
По -добре е в такива условия да не се изключва ,а да се намалят на минимум зададените стайни температури(при отсъствие на стопаните на дома).Въпреки че една качествена инверторна машина би направила успешен старт и би влязла в работен режим дори при екстремно ниски температури.
Аз съм у дома с Хиперинвертор на Митсубиши(описал съм подробности в друга такава тема) и съм доволен вече над 10 години,дори съм го включвал ,след неколкодневното ми отсъствие от дома-и то при доста ниски температури -никакъв проблем .Единственото за толкова години ,което го "шашна " и си правеше диагностика през 5 минути,това е замръзнала мъгла-цялото външно тяло заприлича на декор от филма "След утрешния ден"...
Предполагам че има някаква разлика м/у Инвертор и Хиперинвертор,но не е чак "животоспасяваща"
По -добре е в такива условия да не се изключва ,а да се намалят на минимум зададените стайни температури(при отсъствие на стопаните на дома).Въпреки че една качествена инверторна машина би направила успешен старт и би влязла в работен режим дори при екстремно ниски температури.
Аз съм у дома с Хиперинвертор на Митсубиши(описал съм подробности в друга такава тема) и съм доволен вече над 10 години,дори съм го включвал ,след неколкодневното ми отсъствие от дома-и то при доста ниски температури -никакъв проблем .Единственото за толкова години ,което го "шашна " и си правеше диагностика през 5 минути,това е замръзнала мъгла-цялото външно тяло заприлича на декор от филма "След утрешния ден"...
Предполагам че има някаква разлика м/у Инвертор и Хиперинвертор,но не е чак "животоспасяваща"
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Климатици
Хиперинверторът е с доста по-добър COP.
- dobcho6
- Мнения: 38
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 18:46
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH 2003г
- Местоположение: Varna
Re: Климатици
Никой не твърди че няма да тръгне и на -20 ако щеш. Просто има дори и малка вероятност да не тръгне,обясних вече защитите ,ако не сработят гори компресор. Всеки решава сам за себе си как да си ползва машината.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Климатици
Дъртите Panasonic-и на 20-30 години оставаха да работят на една фаза на компресора за да не замръзват т.е да ги подгряват в минусови температури. Затова им горяха компресорите, като не се ползват и са включени в захранването.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Климатици
vlado_tonev написа:На -15 тръгва ли компресора на колата ти?
Включен е поне по индикация, ако не тръгва ще е по усмотрение на климатроника.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатици
Под 5 градуса не би трябвало да включва.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Климатици
В студеното климатика се ратоварва, не се претоварва или не знам какво си, както си мислят някои. Просто не е ефективен.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Климатици
Става въпрос не за натоварване, а от сковаване с лед да не блокира двигател на компресор или друг подобен проблем да стане. Скован от студ/скреж, включваш и да не може да завърти, а да изгори. Чист лед надявам се не може да стане - трябва да има някаква стряха и дори да тече вода отгоре да не стане на шушулка техниката вътре.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Климатици
Скъпите инверторни климатици при ниски температури си подгряват маслото.Оттам идва и консумациято на 30-50w в стенбай.Естественно трябва да е включен в мрежата.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 169 госта