Свързване на мотор от пералня

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот plameney » Чет 20 апр 2017 22:26


На този мотор са му много изводите,защото има тахо генератор,с който се следят оборотите на ротора.Ако имаш платката му за управление,може да си го подкараш по-лесно.Възможно е неговото си управление да е честотно.Изводите на тахото са двете червени кабелчета идващи от задната страна на мотора.




Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6198
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Чет 20 апр 2017 22:28


Тахото са 2 жици.Утре ще постна платката.


Потребителски аватар
samo_pechka
VW експерт
VW експерт
Мнения: 6790
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот samo_pechka » Чет 20 апр 2017 22:34


С шмиргелите шега не бива, преди 20 и повече години се скъса диск при мен с една самоделка без предпазител. Трябваше според диаметъра на самия диск да се съобразя и да бъде въртян с около 1400-1500об/мин ( голям диаметър диск беше) , а аз- с 2800, знаех, че не е добре, ама като се бърза нали и като няма в него момент подходящ..... Не мога ти опиша как издрънча това чудо, как мина м/у чатала ми, прескочи струг Ц5-ица и каква дупка проби в дувара (тухли четворка )...Стана за миг.
Прималя ми при мисълта какво можеше да се случи...
И пак казвам : ако този мотор е "четков" тип , не става за шмиргел , може би за диск, за ъглошлайф 115-125 ( понеже такъв търпи спокойно на 12-13 к. об/мин) , или за полиране нещо да се пригоди. Просто с мъка ще поддържа без редукция 2800-3000 об/мин. Пусни го за продажба, понади доп. пари дет ще ги дадеш за уйдурмата и чакали за нещо от Оле-ле , базара и т.н.


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5449
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Чет 20 апр 2017 23:26


Оборотите на табелката са под товар, на празен ход ще развие над 20 000.
Имам флекс Бош 850 вата. Той си има чудесно регулиране на оборотите с обратна връзка и ги поддържа много стабилни. Електрониката му се предлага като резервна част и май струваше 35лв.
Моята схема с тиристор също има обратна връзка, но не е и наполовина толкова добра. Много е проста и ти гарантирам, че и ти ще можеш да си я направиш.
Първо трябва да решиш какво искаш да правиш. Слагането на обикновен шмиргелов камък директно на вала е крайно опасно. Може да сложиш малък камък, до 60мм диаметър или малък диск от ъглошлайф, ама ако няма поне ремъчна предавка, която да симулира товар е задължително да се ползва някакво намаляване на оборотите. Тези евтинждоси не стават.
И не го сравнявай с другия мотор от пералня, двата нямат нищо общо.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6198
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Пет 21 апр 2017 7:19


E,нали се разбрахме,че ще се търси/прави регулатор на обороти/товар,що го дъвчим пак?Ще ходя утре при стругар/шлосер да си пробивам супортите,ще го накарам да ми направи подходящи стойки за шмиргел и бормашина,та зависи кое как.За мен най-простото е шмиргел,да го кажа за Nти път.
Камен,би ли ми дал линк към този регулатор на Бош?30 лв. ще ги дам,че тоя чип на Моторола се оказа единствен в света.Другия вариант е да пиша на Руснаците,там изделието е най-сигурно http://elektroplata.ru/reguljator-oboro ... cking=1014
Странно,че при китайците всъщност няма такова,а това от ибея нещо ме съмнява.
Ако някой от вас има нужните знания и желание,готов см да платя и на него за изпълнение от този тип.А сега платката.
Прикачени файлове
CIMG4774.JPG
CIMG4775.JPG
CIMG4777.JPG
CIMG4778.JPG
CIMG4779.JPG

Последна промяна от Iezekil на Пет 21 апр 2017 7:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6198
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Пет 21 апр 2017 7:22


Още една серия
Прикачени файлове
CIMG4782.JPG
CIMG4786.JPG
CIMG4787.JPG
CIMG4788.JPG
CIMG4789.JPG


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 433
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Пет 21 апр 2017 7:46


Iezekil написа:За мен най-простото е шмиргел,да го кажа за Nти път.
Камен,би ли ми дал линк към този регулатор на Бош?30 лв. ще ги дам,че тоя чип на Моторола се оказа единствен в света.

Здравейте,

Малко off по темата.

Предлагам и друг вариант, включващ някой лев отгоре за готово решение:
Шмиргел.jpg


А по темата имам три ел. двигателя от перални, два от автоматични перални(единия е с инверторно изгоряло управление и един двускоросен/ реверсивен) и един от ръчна Българска перална(не помня модела). Този от ръчната перална предаваше движението чрез ремък, на младини мислех да го прави на шмиргел с ремъчна предавка с клиновиден ремък. Но стигнах само до това да го стартирам и да му намеря подходящи шайби - оботите по спомен му бяха сравнително ниски(под 1000 об./мин). Вече дори не помня къде съм го и прибрал.
Купих на времето някъв готов шмиргел втора употреба и приключих темата.

Поздрави!


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5449
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Пет 21 апр 2017 8:48


Моторчето не става нито за шмиргел, нито за бормашина.
Довечера ще поровя да ти дам линк за регулатор, ама по-добре не го купувай преди да си сигурен, че ти трябва.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6198
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Пет 21 апр 2017 10:02


Категорично не съм съгласен,че не става и ще го докажа.
Що се отнася до някой лев отгоре-не,както казах имам направен малък шмиргел,просто няма мощ.Тук идеята е "направи си сам"+имане на мотор и още 3 перални на склад,чакащи реализация на проекти.За сега мога само да ви споделя,че от стъклата им стават перфектни огнеупорни съдове.А и лева отгоре всъщност не е никак малък,според модела и мощноста де.
Благодаря за опитите да ме разубедите,явно труда ми по снимането няма да даде резултат..
Намерих готово решение за регулатор,ако има мераклия да го прави-да каже,ако ли не-поръчвам.
https://www.olx.bg/ad/regulator-na-obor ... 5V23G.html
има и клип в бокса

пп. че ми дойде идея и за мини струг в доста опростен вариант,подходящ за обработка на дърво-сапове предимно.Но ще започна със шмиргел.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2394
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5
Двигател: CFFB AVF
Местоположение: Пловдив

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Vasseto » Пет 21 апр 2017 12:03


Я намери схемата на пералнята да измисли как да подкараме оригиналните платки.


Потребителски аватар
milmar
VW експерт
VW експерт
Мнения: 4532
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот milmar » Пет 21 апр 2017 12:14


И аз това щях да кажа, пералнята си има същото управление, със същия чип най-вероятно.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6198
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Пет 21 апр 2017 16:55


това намеррих само
https://elektrotanya.com/?q=showresult
Прикачени файлове
whirlpool_awg372.pdf
(785.33 KиБ) Свален 39 пъти


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5449
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Пет 21 апр 2017 19:53


http://www.powertools-aftersalesservice ... hzWTUyQjA9
Регулаторът е номер 51, цената му у 34лв без ДДС. Може да го купиш от представител на бош или да си го поръчаш онлайн.
За толкова пари можеш да си вземеш трифазен асинхронен двигател от вторични, който е 1000 пъти по-подходящ и за шмиргел и за бормашина.
Мощността е пропорционална на оборотите, може да се запази въртящия момент, но мощността задължително намалява.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6198
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот Iezekil » Пет 21 апр 2017 20:50


Линка не работи/нямам права всъщност/но все тая.За тея пари ще взема платката,като му дам чипа и спазаря цена,колкото регулатора.
Не ме развивай,този е най-якия универсален двигател на света.Колко мощност няма да има,колкото 200 ватов шмиргел,или 500 ватова дрелка?Но идеята ти я бива-трябва ли ти мощност,вдигай оборотите.Тук поне ще е постижимо.А и много се запалих,баце.Ако си прав за мощноста,ще ползвам ремъчната предавка....че ще има нужда и от рязане на дърва,и от фуражомелка...


Потребителски аватар
ktamen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5449
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Свързване на мотор от пералня

Мнениеот ktamen » Пет 21 апр 2017 21:38


Мощността е пропорционална на оборотите. Ако при 15 000об е 500 вата, значи при 3000 ще е 100 вата.
Има смисъл да се занимаваш с моторчето само за да си начешеш крастата, крайният резултат няма да ти хареса.
Пробва ли да го вържеш към акумулатор 12В?
Линка наистина не бачка, не са нужни никакви права, не знам що е така. Напиши в гугле "резервни части бош" и после трябва да напишеш модела на флекса GWS 850 CE и ще ти излязе картинка с всичките му чаркове и номерата им, регулаторът е номер 51. Така или иначе е твърде скъпо.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 10 госта