Здравейте, имаме една китайска резачка (подобна на viki 5200) на около 2г която днес внезапно спря и няма палене. Искам да отбележа, че не е товарена смисъл тъкмо почнахме да режем нещо почна да губи обороти, спряхме да режем и така се опита да поработи 5-10 секунди и изгасна. Свещта е нова NGK по каталог, ту идва ту не идва искра, пробвахме и със свещта на косачката (еднакви са) та и там няма "постоянна" искра. Кабелът е здрав, карбуратора е чист, направи ми впечатление голямото разстояние между перката и бобината между 3-5мм (фабрично е така , но все пак е китайска работа).
Та главният ми въпрос е мога ли да измеря бобината правилно и какво съпротивление трябва да ми покаже намотката, другия въпрос е къде да търся причината и дали горе описаното разстояние е точното ?
Като меря стойността е 1450 Ohm.
Бобината е следната:
Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
Не може да я измериш,защото не е проста Бобина,а Бобина+Комутатор! Точно както го описваш се скапват ...
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
Това нещо как синхронизира момента на искрата? И аз имам резачки, косачки, а до сега не съм се замислял.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
Тази част е 10 лева, хвърляш и купуваш нова
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
Друг вариянт е да приближиш максимално маховика до бобината, така ще даде максималния си ток!Ако няма разлика, колегите са ти казали,вземай нова.Друго неможе да стане.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
milmar написа:Това нещо как синхронизира момента на искрата? И аз имам резачки, косачки, а до сега не съм се замислял.
С едно магнитче на маховика мисля
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
Благодаря за мненията другата седмица ще имам възможност да го пипна. Колкото до работата му. Магнитния маховик е зацепен с буталото и дава искра точно на време.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
К.Одаджийски написа:milmar написа:Това нещо как синхронизира момента на искрата? И аз имам резачки, косачки, а до сега не съм се замислял.
С едно магнитче на маховика мисля
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
До колкото си спомням на мотор ИЖ (с кош ) запалването макар, че беше с магнет, както тук, но имаше и група чукче-наковалня, а тук няма. Това ми е опита с моторетки ....
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
- Автомобил: TOYOTA AVENSIS
- Двигател: 2WW 2017
- Местоположение: Велико Търново
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
При тез машинки /без чукче и наковалня/, моментът на подаване на искрата се определя и от растоянието между маховика и сърцевината на бобинката.
Най-елементарно казано:
Голямо растояние - слабо магнитно поле в сърцевината на бобината - по-късно подаване на искрата
Малко растояние - силно магнитно поле в сърцевината на бобината - по-рано подаване на искрата
За всяка машина е точно определено, в зависимост от други фактори, но то е дълга тема за индукции, магнини полета и т.н. и т.н.
Най-елементарно казано:
Голямо растояние - слабо магнитно поле в сърцевината на бобината - по-късно подаване на искрата
Малко растояние - силно магнитно поле в сърцевината на бобината - по-рано подаване на искрата
За всяка машина е точно определено, в зависимост от други фактори, но то е дълга тема за индукции, магнини полета и т.н. и т.н.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
helikamov написа:... но то е дълга тема за индукции, магнини полета и т.н. и т.н.
Темата за тока, магнитните, електрическите и електромагнитните полета не ме притеснява мен лично, в състояние се смятам поне да опитам да разбера .
Както и да е, разтоянието и силата на магнитната индукция, индуктираното ЕДН в някаква намотка евентуално, не ми изяснява напълно момента на подаване на искрата. Пък и му викат електронно запалване, не бобина на това цялото. Какво му е електронното? Потърсих набързо и в другата част на НЕТ-я, но не намерих почти нищо полезно, освен доста информация относно кабуратори за резачки, принцип на работа, регулиране и т.н.
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Измерване и съпротивление на бобина за резачка.
Бобината неможеш да я измериш толкова лесно. Това разстояние за което си писал е доста голямо ,чудно как е работила до момента. Правилното разстояное се прави като се намести магнита на маховика( перката ) да са на ламелите на бобината подлагат се 2 слоя картонче от цигарена кутия , после разхлабваш болтчетата които държат бобината и тя сама ще се залепи за маховика, следва стягане и проба дали има искра ,и добра ли е. Прегледай дали не се е разхлабил самия маховик ( с нормална резба е гайката). Освен ремонтите по коли заработвам с ремонт на градинска техника.
Бобина работеща за по малко от 20-25 лв. няма. Втора употреба за 10 лв. се намира и има.
Бобина работеща за по малко от 20-25 лв. няма. Втора употреба за 10 лв. се намира и има.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 149 госта