Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот milmar » Чет 01 мар 2018 23:10


ktamen написа:
Vasseto написа: пишат директно двойка.

И тази тема стана интересна :mhihi
Аз залагам 5 стотинки на Vasseto :c010

И аз, не повече от 5.
Честито!




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот ktamen » Съб 09 апр 2022 22:16


Да я възкреся тази тема. Първо, ако някой все още търси схема да гледа това клипче https://www.youtube.com/watch?v=1RZaTfotnLE и ако още не се е отказал да продължава да гледа клипчетата, които излизат като въведеш в търсачката " Частотник за 1000 рублей"
И когато окончателно се изясни, че никак не е разумно да си правиш сам такава щуротия и започне избирането на готов инвертор, филмът става още по интересен. Поне филма, в който се вкарах аз купувайки си 5,5кВт инвертор от ибей се оказа много драматичен. Първо инвертора не може да консумира повече от 12 - 13А, въпреки декларираните 25А, което при cos фи около 0,7 прави под 2кВт. Първите тестове бяха що годе добре, въпреки скромната мощност. Смених двигателя на струга, скоростната му кутия с 10 механични скорости отпадна, за съжаление заедно с нея отпадна и маслената помпа, та разглобих двигателя от жълтия голф и курдисах на струга голфова маслена помпа, въртяна от моторче за стъкла от БМВ. Отделна пълнометражна драма се получи само докато схвана, че в едни тъпи реленца, дето ми трябваха за управлението на инвертора, имало диодчета и не е било нужно 3 дни да сменям реленца, а просто да обърна полярността на захранването на бобинките им. В крайна сметка след близо месец всичко беше готово, добре закрепено, дуракоустойчиво и успях да запазя старите копчета за управление, което беше много важно заради безопасността, щото дори когато управлението беше само от клавиатурата на инвертора, аз по навик продължавах да си щракам старите копчета, стругът фабрично няма съединител и копчетата са в постоянна употреба.
Пуснах го за половин час без товар на 5Хц да видя как ще се движи маслото, ама като го изключих и финито - не ще да тръгне, изписва ми грешка, че времето за ускоряване било малко, увеличих го до абсурдните 11 минути, ама файда йок, пак не бачка, няколко часа се чудих дали ще мога да го върна в Англия и дали изобщо ще ми върнат парите и дали да си вземам друг или да слагам пак механична кутия, което означава отново цял месец щуротии.
В крайна сметка го възкресих, като му нулирах компенсацията на въртящия момент и тръгна, после пак я увеличих и си заработи нормално, ама не знам докога.
Така че внимавайте много като избирате такова нещо и какви са условията за връщане и изобщо дали механичните решения няма да се окажат по-прости и надеждни.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Схема на регулатор на обороти на асинхронен електромотор.

Мнениеот milmar » Чет 28 апр 2022 15:43


Инверторите имат купища настройки, като започнеш от носещата честота и стигнеш до токовите ограничения, поне 50-тина и повече параметъра. От друга страна вентилаторите (естествено) имат вентилаторна товарна характеристика, което е много благоприятно за управление с понижено напрежение, примерно с фазово управлвние на симистор. Последното е по темата, може и да е писано вече :-) .
ПП
Писано било вече, от мен даже :wink



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта