В момента е Сря 21 ное 2018 0:33
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria

Всички времена са UTC+02:00





Създай нова тема  Отговори  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 Следваща
Автор Съобщение
Мнение Заглавие: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Мнения: 2713
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Момчета ,реших да заменя обемния бойлер с проточен обаче кой от двата да избера http://www.balmax.com/product.php?sr=1&r=26&r1=53&p=179 или http://www.balmax.com/product.php?sr=1&r=26&r1=53&p=320 . Единия механичен другия електронен . Механичния нещо по налягане ама......Дайте идея че ако оставя женорята без топла вода....убиха ме


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:26 
Извън линия

Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Мнения: 236
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Енергиен клас А е по добре от Б. Дилемата е дали електроника, или механика :( проверете кой е със по дълга гаранционна и следгаранционна подръжка. Обърнахте ли внимание на захранващите проводници ?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4343
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
Ами единият е най-обикновен проточен бойлер и нагревателя се управлява от наличието на минимално допустим воден дебит. Имал 2 степени на мощност и това е. Другият (електронния) си управлява мощността в зависимост от няколко параметъра: темп. входяща и изходяща вода, дебит. Така успява да регулира температурата на водата, като променя мощността плавно ... доколкото разбрах от информацията, нямам лични наблюдения.
Аз лично бих се впуснал във филма с електронния, и бих избрал най-мощния .... но ти не каза за кухня ли е или за баня. Ако е за баня- твърдо най-мощния, 12кW никак не е много.

Ако ще е механичния, честно казано бих избрал далеч по-евтин, само по мощност - най-мощния разбира се. Имам опит с бийлер 7kW, за миене на ръце се ползва, и за това дори 7kW е малко.

ПП Адаш, ако не си ползвал проточен бойлер, за мен най-големия проблем на механичните е, че иска дебит за да включи нагревателя. Ако намалиш водата, изключва, не можеш да ползваш топла вода пестеливо, говоря ако е за кухня особенно. Ако е много мощен и е механичен, за кухня пак няма да е добре, защото ще прави много гореща вода и от смесителя ще е регулираш, като пускаш и студена, но едновременно намаляваш дебита на горещата и бойлера "щтрак" изключва - имаш само студена :biggrin . При електронния - този проблем би трябвало да липсва!


Последна промяна от milmar на Сря 30 май 2018 8:44, променено общо 2 пъти.

Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
Аэ съм с три проточни бойлера, на кухнята е достатъчен 3 - 4 киловата, на мивката в банята 4 - 5 киловата. За душа е 7 киловата, които са малко, особено през зимата. Демек ако ще ползваш един бойлер за всичко, е хубаво бойлера да може да работи добре на различна мощност.
Ако съм разбрал правилно толерастната информация от линковете, електронния контрол означава ШИМ - демек ще ти бъде много по-удобен. За по-сигурно може да им звъннеш за допълнителна информация, може пък да си късметлия и да ти вдигне някой технически грамотен и да ти обясни каква е разликата.
Може ли е излишно, ама сигурен ли си, че инсталацията ти става за такова чудо. Какъв бушон имаш на входа от енергото, колко дебели жици отиват до бойлера?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:37 
Извън линия
Модератор
Модератор
Потребителски аватар

Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Мнения: 3201
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София
Внимавай много с мощни проточни бойлери и кабелната инсталация. Има случаи, в които не може да се използва дебита на бойлера, заради слаби кабели. И гледай да имат добър сервиз.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Сря 10 дек 2008 10:18
Мнения: 235
Автомобил: TOYOTA AVENSIS
Двигател: 2WW 2017
Местоположение: Велико Търново
От около 10 години ползвам точно този /механичния, тогава нямаше електронни/.Монтиран в банята и се ползва само в нея, без кухнята. Никакви проблеми до сега. Спокойно се къпеш и през зимата с него на позиция 2 /т.е. 12 kWt/. А при мен водата през зимата е под 10 градуса. Но има едно неудобство или по-скоро предупреждение. Ако го свързваж в ел. мрежата след главния бушон на апартамента, /при мен е 63А/ и ползваш бойлера на 2 и в същото време още нещо яко, може да ти гори главния бушон. Аз, зимата изключвах климатиците / 2бр./ и един радиатор.
Иначе дет са вика Дойче машина - гутен машина.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:46 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Мнения: 2713
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Ааааа за баня ще е


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4343
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
Предимството на електронния е именно в това (въобще ако наистина се управлява мощността плавно), че пълната мощност ще се ползва в изключителни случаи. Обикновенно ще е много по-малко - точно толкова, колкото е нужно съобразно консумацията. А за банята 7kW са абсолючно нищо, нула, особенно зимата както стана дума.

ПП За мен, за баня все пак е по-добре обемен бойлер.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Мнения: 2713
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Да бе и колко литров ДВЕ ЖЕНИИИИИИ Притеснява ме електронния че на различни няпрежения рязлична мощност .Другия пък ако падне налягането....стоиш вмирисан.


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 8:59 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4343
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
Мощността на всички нагреватели зависи от напрежението, това си е чиста електротехника. Но тук става въпрос за максималната мощност на нагревателя, а той нали ще се регулира. Т.е. това не те бърка.
А това за налягането - не би трябвало да е проблем за механичния бойлер, защото там става въпрос за хидравличен датчик за поток, не точно за налягане, макар че и налягането участва. На мен не ми се е случвало от ниско налягане да не работи.


Последна промяна от milmar на Сря 30 май 2018 9:04, променено общо 1 път.

Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 9:02 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Мнения: 2713
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Видя ли таблицата на електронния .Напрежението в СтЗ е около 230 в незнам зимата при по студената вода как ще се справя. Отделно немога да си представя струята в литри ...това 6 - 7 литра .Да ни ми препикава отгоре


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 9:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Мнения: 1670
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат
Проточен бойлер за къпане лично за мен само ако имаш трифазен ток. От горчив опит го знам. Защо не разгледаш газовите проточни?


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 9:08 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Мнения: 4343
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе
Всички уреди с директно загряване (с реотани) ще имат по-малка мощност, при положение че захранващото напрежение е по-ниско, нищо че не е написано. Само климатик би запазил мощността си при по-ниско напрежение, но пак в определени граници :-) .

А и действително ще имаш проблем с главния предпазител, особенно зимата ако се топлиш на ток, и ососбенно с механичния бойлер, защото той или е изключен - или включен с 12kW, друго положение няма. Като добавиш 2 радиатора на ток или 2 климaтика.....


Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 9:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Мнения: 2713
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Три климатика ...есетествено на бойлера 50 А на таблото централния на таблото 63 и таблото на енеггото са достатъчни


Последна промяна от mely на Сря 30 май 2018 12:36, променено общо 2 пъти.

Нагоре
 
Мнение Заглавие: Re: Проточен бойлер STIEBEL ELTRON кой Публикувано: Сря 30 май 2018 9:30 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Мнения: 5260
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол
Дебитът се измерва лесно, отиваш в банята и пускаш душа да тече нормално, после пускаш слушалката в празна кофа и засичаш за колко време ще се напълни.
Много е важно да се използва правилната слушалка, моята е с три режима, за къпане най-добрия режим е когато водата излиза от малко на брой сравнително големи дупки. Трябват малко на брой, сравнително силни струи, които са близко една до друга без голямо раздалечаване на струите.
12 киловата са напълно достатъчни.


Последна промяна от ktamen на Чет 31 май 2018 21:14, променено общо 3 пъти.

Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 35 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design