какво е това?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: какво е това?

Мнениеот bobocamaro » Пет 26 окт 2018 9:09


Миленски аз тоя урок го пропуснах :banghead Как се определят начала и краища на тороид и изобщо траф...не ме питай.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: какво е това?

Мнениеот milmar » Пет 26 окт 2018 9:31


Абе има начин, със стрелкови уред и ниско постоянно напрежение (2-5 V), може и дори батерия. Закачаш мултицета , поставен на DCV (измерване на постоянно напрежение) на някоя вторична намотка на трафа и започваш да пробваш първичните с батерията. Когато подаваш и прекъсваш напрежението към намотката, стрелката ще отскача кратко към + и към -. Например при включване на батерията към първичната, стрелката отскача към +, а при изключване - към -. Белязваш условно извода, който е бил на + на батерията с знак "начало". После хващаш другата намотка и намираш как са разположени начало и край, така че при включване и изключване стрелката да се държи по същия начин ..... не зная дали обясних добре ....

Аз лично това не бих си го причинил, освен ако нямам жична лаНБа 40W/220V наблизо :mhihi .
Свързваш двете намотки както ти падне и свързваш към 220V последователно с лампата , каквото и да стане, просто най-много да светне лампата. Ако лампата свети силно - значи свързването е неправилно. Ако свети слабо или мъждука - това е правилното свързване. При всички случаи трябва да се пробват двата варианта на свързване, за да се разбере със сигутност, кога лампата свети по-слабо, това е правилното свързване. Ако в двата случая свети силно - трябва да се вземе по-мощна лампа, примерно 100W, но за този траф (400W) няма да е нужно. Ако все пак има малка разлика в силата на светене, вероятно трафът е дефектен.

:th_up


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: какво е това?

Мнениеот bobocamaro » Пет 26 окт 2018 9:51


Миленски, хубав тороид 1 киловат с ниски загуби, я има ток в покой на първичната 20 милиампера - я не.
Това с лампата е безотказно, сполай ти за акъла! :biggrin :th_up


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: какво е това?

Мнениеот milmar » Пет 26 окт 2018 10:13


bobocamaro написа:Миленски, хубав тороид 1 киловат с ниски загуби, я има ток в покой на първичната 20 милиампера - я не...

Това имах предвид за по-мощната лампа. При мощните трафове и токът на покой е по-голям и може лампата да свети силно и в двата случая. Но както и ти казваш, добър тороид има малък ток на покой, при 400W и повече дори, ще си личи много ясно резултата от теста.
Но ако свети все пак и в двата случая, може да се приеме, че има вътрешно късо в някоя намотка.


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: какво е това?

Мнениеот calidad » Пет 26 окт 2018 11:41


Здравейте, подадох напрежение на общата първична намотка на вторичните излязоха опоменатите волтажи с малки разлики като най голямата разлика е на 48в мултимера ми отчете 51в не знам на какво се дължи това най вероятно на не добър мултимер. Схемата грец е KBPC 3502 като на единия пин има надпис + а на др.~ останалите два пина са без маркировка.Колеги на кой вторичен изход мога да я ползвам и какви стойности мога да очаквам. Трябва ли да ползвам допълнителна филтрация., за да изправя тока примерно, за да захраня лед осветление или зарядно за автомобил. Мисля си да го монтирам в подходяща кутия и на нея да извадя трите волтажа и да ги ползвам за различни неща. Ще съм ви благодарен за идеи и помощ при реализирането им. Благодаря


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: какво е това?

Мнениеот calidad » Пет 26 окт 2018 14:01


това беше също вътре.
Прикачени файлове
WP_20181026_14_48_39_Pro.jpg


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: какво е това?

Мнениеот calidad » Пет 26 окт 2018 14:05


етикет


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: какво е това?

Мнениеот calidad » Пет 26 окт 2018 14:06


етикет
Прикачени файлове
WP_20181026_14_43_29_Pro.jpg

Последна промяна от calidad на Пет 26 окт 2018 14:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: какво е това?

Мнениеот calidad » Пет 26 окт 2018 14:08


още нещо
Прикачени файлове
WP_20181026_14_45_24_Pro.jpg


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: какво е това?

Мнениеот bobocamaro » Пет 26 окт 2018 14:12


Индустриално, импулсно захранване и то нелошо. Отстрани на планката трябва да има модел и от там в Гугъл параметрите.
Гледам, че е с 4 изходни напрежения и пак става за какво ли не.
P.S. Точно, видях снимката докато да напиша. Eдин от най-добрите производители :bowdown
"Още нещо": мрежов EMI филтър против смущения в 220В мрежата.


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: какво е това?

Мнениеот calidad » Пет 26 окт 2018 14:18


и последно това има и два вентилатора на 24v
Прикачени файлове
WP_20181026_14_43_49_Pro.jpg


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: какво е това?

Мнениеот calidad » Пет 26 окт 2018 14:26


Колеги, това са нещата които се опитах да спася , но за съжаление не знам как да използвам( комбинирам) и ще съм ви благодарен ако ми разясните. Благодаря


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: какво е това?

Мнениеот batVenci » Пет 26 окт 2018 14:57


Трансформатора, греца и този големия кондензатор са от една захранваща схема. А импулсното си е друга захранваща схема. То се вижда, на единия край има куплунг за мрежово захранване, фаза L, нула N, и заземителен извод FG. На другия край са изходящите два куплунга с изводите и напреженията посочени на металната кутия. Разбира се, при работа с това импулсно, отворено така, трябва да се внимава много, поради сериозната опасност от токов удар...


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: какво е това?

Мнениеот calidad » Пет 26 окт 2018 15:09


да аз за това им извадих куплонзите за да се види добре на снимката.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта