Въпрос относно вентилатор парно и неговото регулиране извън колата.

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
MaZaRa7
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 09 яну 2018 23:18
Автомобил:
Двигател:

Въпрос относно вентилатор парно и неговото регулиране извън колата.

Мнениеот MaZaRa7 » Чет 19 дек 2019 21:56


Колеги имам един вентилатор https://imgur.com/a/92Lihnb изпадна ми без пари. Искам да го подкарам извън колата. Той е от Suzuki Wagon R 1.2, 80 к.с., 2004 г. ако въобще има някакво значение.
Освен да го подкарам искам да регулирам силата му на въртене съответно на мен ми трябва да се върти бавно, как може да стане това цялото упражнение извън кола. И може ли да контролен модул от някаква друга кола да стане цялата врътка.
Ще си правя едно изобретение! :icon_lol :icon_lol :icon_lol




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Въпрос относно вентилатор парно и неговото регулиране извън колата.

Мнениеот bobocamaro » Чет 19 дек 2019 22:33


С нещо подобно се регулират оборотите на въртене.
Ако искаш постоянни обороти, при променливо натоварване на вала, работата става дебела. Датчик за обороти и PID контролер с обратна връзка.
Изхвърли това моторче навреме и не се занимавай с ветАрни мелници.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11920
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос относно вентилатор парно и неговото регулиране извън колата.

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 30 дек 2019 20:53


Най просто е с термо съпротивление от кола, от същата ще е най добре.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6157
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос относно вентилатор парно и неговото регулиране извън колата.

Мнениеот ktamen » Пон 30 дек 2019 21:20


За вентилатор не ти трябват сложнотии с обратни връзки. За да се върти по-бавно вентилатора му трябва по-ниско напрежение. Примерно можеш да го вържеш за 6 волтов акумулатор или последователно с як резистор, както е при старите коли, примерно голф 2, а може и с ШИМ както е модерно напоследък. Може да използваш копчето и електрониката от стар винтоверт. Би трябвало да стане и с контрол от всякаква кола.
Напиши много подробно какво точно искаш да правиш и ще получиш по-адекватни съвети.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта