Еми аз нали за това ги говоря отпреди няколко мнения - и релето може да издържа на високи напрежения (и правя разлика между ток и напрежение и то доста добре) и високи токове.Това,че контактите са близо един до друг указва влияние в нормална среда ама във въпросните както са казали колегите или е вакуум (увеличава доста стабилно максималното работно напрежение) или е друг газ с определени свойства.Също така технолгоията на контакторите им а не само дебелината и размерите им определят максималните токове на работа на релето.
Конактори има и за 6А както казах доста по-нагоре из мненията си така че това,че са за високи токове е вярно ама само донякъде.
Подкрепям теза-та,че са едно и също двете наименования.
Разлика между реле и контактор?
zfa159 написа:Еми аз нали за това ги говоря отпреди няколко мнения - и релето може да издържа на високи напрежения (и правя разлика между ток и напрежение и то доста добре) и високи токове.Това,че контактите са близо един до друг указва влияние в нормална среда ама във въпросните както са казали колегите или е вакуум (увеличава доста стабилно максималното работно напрежение) или е друг газ с определени свойства.Също така технолгоията на контакторите им а не само дебелината и размерите им определят максималните токове на работа на релето.
Конактори има и за 6А както казах доста по-нагоре из мненията си така че това,че са за високи токове е вярно ама само донякъде.
Подкрепям теза-та,че са едно и също двете наименования.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 16:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vidin
Re: Разлика между реле и контактор?
Слушайте сега. Кoнтактора е изцяло елекрически компонент т.е. сработването му(затваряне управляваната чрез контактора ел.верига става само с ел.въздействие DC или AC). Всички контактори са с бобини AC или DC.
Що е реле? Реле е всеки друг контакт който се задейства от друг фактор(не електрически, чрез напрежение):налягане, температура, мех.натиск и т.н.
От казаното до тук следва, че контактора е частен случай на реле задействано от напрежение.
Що е реле? Реле е всеки друг контакт който се задейства от друг фактор(не електрически, чрез напрежение):налягане, температура, мех.натиск и т.н.
От казаното до тук следва, че контактора е частен случай на реле задействано от напрежение.
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Re: Разлика между реле и контактор?
Абе тая седмица да не е празника на археолозите????
От 2004 нещо интересно няма ли да изрови някой?
От 2004 нещо интересно няма ли да изрови някой?
- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
Re: Разлика между реле и контактор?
head_and_kojack написа:Слушайте сега. Кoнтактора е изцяло елекрически компонент т.е. сработването му(затваряне управляваната чрез контактора ел.верига става само с ел.въздействие DC или AC). Всички контактори са с бобини AC или DC.
Що е реле? Реле е всеки друг контакт който се задейства от друг фактор(не електрически, чрез напрежение):налягане, температура, мех.натиск и т.н.
От казаното до тук следва, че контактора е частен случай на реле задействано от напрежение.
ти колега въобще си нямаш на идея какво е контактор и какво е реле!вземи си изтрий поста!
- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
Re: Разлика между реле и контактор?
най просто казано разликата е, че релетата имат най-често управляващи функции. Обичайната схема е: реле управлява контактор, който от своя страна подава ток към консуматора!
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 12 окт 2017 7:43
- Автомобил: VW MK4
- Двигател: AGU
- Контакти:
Re: Разлика между реле и контактор?
Всички релета и контактори работят на всякакви по големина и вид (AC - DC) токове и напрежения, както на оперативната верига (бобината), така и на силовата (контактите) верига. Релетата имат една точка на свързване или прекъсване на веригата. Контакторите имат две такива точки. Освен това контакторите над 16А имат дъгогасителна камера. При релетата такава липсва, без значение дали е за 1А или 100А.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Разлика между реле и контактор?
Димо Калчев Калчев написа:Браво .Предлагам те за награда за най -добър археолог .Повдигна тема само от преди повече 9 г
Релетата имат една точка .... или прекъсване на веригата.
Това би ли го обяснил какво означава?
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта