Разлика между реле и контактор?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 10 дек 2007 18:52


Еми аз нали за това ги говоря отпреди няколко мнения - и релето може да издържа на високи напрежения (и правя разлика между ток и напрежение и то доста добре) и високи токове.Това,че контактите са близо един до друг указва влияние в нормална среда ама във въпросните както са казали колегите или е вакуум (увеличава доста стабилно максималното работно напрежение) или е друг газ с определени свойства.Също така технолгоията на контакторите им а не само дебелината и размерите им определят максималните токове на работа на релето.
Конактори има и за 6А както казах доста по-нагоре из мненията си така че това,че са за високи токове е вярно ама само донякъде.
Подкрепям теза-та,че са едно и също двете наименования.




scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Пон 10 дек 2007 21:36


zfa159 написа:Еми аз нали за това ги говоря отпреди няколко мнения - и релето може да издържа на високи напрежения (и правя разлика между ток и напрежение и то доста добре) и високи токове.Това,че контактите са близо един до друг указва влияние в нормална среда ама във въпросните както са казали колегите или е вакуум (увеличава доста стабилно максималното работно напрежение) или е друг газ с определени свойства.Също така технолгоията на контакторите им а не само дебелината и размерите им определят максималните токове на работа на релето.
Конактори има и за 6А както казах доста по-нагоре из мненията си така че това,че са за високи токове е вярно ама само донякъде.
Подкрепям теза-та,че са едно и също двете наименования.


:да:


head_and_kojack
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 16:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vidin

Re: Разлика между реле и контактор?

Мнениеот head_and_kojack » Нед 22 фев 2009 20:05


Слушайте сега. Кoнтактора е изцяло елекрически компонент т.е. сработването му(затваряне управляваната чрез контактора ел.верига става само с ел.въздействие DC или AC). Всички контактори са с бобини AC или DC.

Що е реле? Реле е всеки друг контакт който се задейства от друг фактор(не електрически, чрез напрежение):налягане, температура, мех.натиск и т.н.
От казаното до тук следва, че контактора е частен случай на реле задействано от напрежение.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: Разлика между реле и контактор?

Мнениеот propparo » Нед 22 фев 2009 20:15


Абе тая седмица да не е празника на археолозите????
От 2004 нещо интересно няма ли да изрови някой?


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Re: Разлика между реле и контактор?

Мнениеот titi7707 » Нед 22 фев 2009 20:18


head_and_kojack написа:Слушайте сега. Кoнтактора е изцяло елекрически компонент т.е. сработването му(затваряне управляваната чрез контактора ел.верига става само с ел.въздействие DC или AC). Всички контактори са с бобини AC или DC.

Що е реле? Реле е всеки друг контакт който се задейства от друг фактор(не електрически, чрез напрежение):налягане, температура, мех.натиск и т.н.
От казаното до тук следва, че контактора е частен случай на реле задействано от напрежение.

ти колега въобще си нямаш на идея какво е контактор и какво е реле!вземи си изтрий поста!


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Re: Разлика между реле и контактор?

Мнениеот titi7707 » Нед 22 фев 2009 20:32


най просто казано разликата е, че релетата имат най-често управляващи функции. Обичайната схема е: реле управлява контактор, който от своя страна подава ток към консуматора!


Димо Калчев Калчев
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 12 окт 2017 7:43
Автомобил: VW MK4
Двигател: AGU
Контакти:

Re: Разлика между реле и контактор?

Мнениеот Димо Калчев Калчев » Сря 16 май 2018 20:26


Всички релета и контактори работят на всякакви по големина и вид (AC - DC) токове и напрежения, както на оперативната верига (бобината), така и на силовата (контактите) верига. Релетата имат една точка на свързване или прекъсване на веригата. Контакторите имат две такива точки. Освен това контакторите над 16А имат дъгогасителна камера. При релетата такава липсва, без значение дали е за 1А или 100А.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Разлика между реле и контактор?

Мнениеот kris11 » Чет 17 май 2018 8:46


Димо Калчев Калчев написа:Браво .Предлагам те за награда за най -добър археолог .Повдигна тема само от преди повече 9 г

Релетата имат една точка .... или прекъсване на веригата.

Това би ли го обяснил какво означава?



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта