За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo и Fox
Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
магистрален бандит
Мнения: 4698
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: Audi A4 B8
Двигател: 2009 TDI 2.0
Местоположение: София

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот yoan4o » Пет 28 яну 2011 10:44


След малко търсене из нета.....

VW НОРМИ

VW 500.00 - моторни масла за двигатели бензин и дизел без свръхпълнене.

VW 501.01 - Общоприети масла с нормална течливост за бензинови двигатели и дизелови двигатели без свръхпълнене.

VW 502.00 - моторни масла за съвременни бензинови двигатели, подложени на тежки експлоатационни условия. Съответства на API SJ.

VW 503.00 - масла за леки автомобили с бензинови двигатели с удължен междусменен интервал (30.000km, 2г.), Longlife масла. За VW двигатели след 5.1999г. Икономия на гориво.

VW 503.01 – за дизелови двигатели със свръхпълнене

VW 504.00 - нова норма за бензинови двигатели Euro 04 с нормали и удължени междусменни интервали. SAE 5W30.

VW 505.00 - Всесезонно моторно масло за дизелови двигатели с и без свръхпълнене. Съответства на API SF.

VW 505.01 - масло създадено за дизелови двигатели с технология попма-дюза; SAE 5W40

VW 506.00 - за дизелови двигатели със свръхпълнене удължени междусменни интервали(50.000km, 2г., HTHS 2.9mPas). Съответства на АСЕА В4.

VW 506.01 Масла за дизелови двигатели помпа-дюза с удължени междусменни интервали.

VW 507.00 - Нова VW-норма за дизелови двигатели DPF филтри, въведена през 2005 г, SAE 5W30.


Съответно, маслото за мен трябва да е апробирано по норми 501.01 или 502.00..




Потребителски аватар
Iv0
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 16:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Iv0 » Пон 31 яну 2011 21:51


колега ти си прецени какво масло да сложиш, дали 500 или 502 00.
Имай впредвид, че малко масла 10-40 отговарят на норма 500 00 (Лики Моли и титан Фуш примерно, но при тях не дадена официална апробация от Фолксваген, а просто производителите считат, че отговаря и на тази норма!Наистина и при двете HTHS e над 3,5 мПа/с!, Но!
Норма 502 00 е по принцип за синтетични масла с вискозитетен индекс(да не се бърка с вискозитет по SAE), пламна температура , температура на изпарение доста по високи от полусинтетиките!
Значително по -голяма устойчивост на масленият филм, и по-голям "
ресурс"(с цялата условност на това понятие), да не говорим за измивни свойства течливост при ниски температури и т.н..
Затова ако не те бъркат 20 лв повече винаги използвай 5-40 норма 502 00 отколкото 10-40 норма 500 00.




Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
магистрален бандит
Мнения: 4698
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: Audi A4 B8
Двигател: 2009 TDI 2.0
Местоположение: София

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот yoan4o » Съб 05 фев 2011 22:06


Мерси за информацията, в момента се кара с това масло.

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 /1л./
38.00 лв.
34.20 лв. (вкл. 20 % ДДС)
Спестявате: 3.80 лв.

РЕВОЛЮЦИОННО НАПЪЛНО СИНТЕТИЧНО моторно масло.Отговаря на най-новите екологични изисквания на Европейския съюз към смазочните продукти. Специално създаден да удължава живота на катализаторите и филтрите за изгорели частици.Увеличена икономия на гориво. За бензинови и дизелови двигатели с удължен интервал на смяна на маслото.

Отговаря на най-новите спецификации:

ACEA C2/C3, A3/B3/B4, A5/B5;
API SM/Sl/CF;
MB 229.31, 229.51;
VW 504.00/507.00, 502.00, 503.00, 503.01, 505.00, 506.00;
BMW LL- 04;
Peugeot/Citroen E06/N03, D06/N03.


Мисля, че е добро.




Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 120
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот GT_power » Сря 20 апр 2011 15:19


Добре колеги ... От цитата по-горе, видях кои стандарти са за ДВГ, бензин/дизел, удължен интервал за смяна, без свръхпълнене или дизел със свръхпълнене .... :arrow: Но никъде не видях кое следва да е най-подходящо за бензин + свръхпълнене ... :?:
Може ли да ми кажете нещо по този въпрос ...? За 1.8Т, кой стандарт следва да покрива маслото?
Аз лично съм налял Fuchs Titan SuperSyn Plus SAE 5w-40. На тубата го дават че покрива VW 500.00/505.00/505.01
Във всички каталози го дават че покрива 502.00/505.00/505.01
Сега кое да гледам ...?! Дават го препоръчително за помпа-дюза и всякакви префинени дизели. А за бенз нищо кой знае какво не пише. Ама пък и не намерих някакво дето да пише "йок, те такова слагай на турбо бенз" :shock Та ако знаете да ме ориентирате, ще съм ви много благодарен :beer




benza83
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 13 фев 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот benza83 » Пон 25 апр 2011 18:43


Аз карам със следното масло Kuttenkeuler S-TRONIC 5w40
http://www.unoils.com/index.php?menu=4&id=1&page=4
кoлата е wv lupo 1.4i 16v 99 AKQ
какво ще кажете мисля да го ползвам и да другата си кола wv polo 1.2 2008




inri
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 08 юни 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv/Sofia

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот inri » Сря 08 юни 2011 10:07


Здравейте колеги,

имам въпрос относно типа масло, който е най-подходящ за VW Polo 6R (2010)1.4 бензинов двигател. Автомобилът е закупен, преди година и половина, и към днешна дата е с пробег 30 хил. км.
До сега колата е минала веднъж през сервиз на VW Пловдив за редовна смяна на масло и филтри с цени както следва:
1. Маслен филтър: 14.60 лв,
2. Въздушен филтър: 37.62 лв.
3. Маслко Super 3000 5W-40 4л. 76.33
4. Смяна на масло VW 25лв.

Общо: 184.26

Предстои втора смяна на същите тези комсумативи, но тъй като смятам, че сервизът в Пловдив ме цакат с цената и нискокачествено масло, смятам да закупя масло от чужбина и да посетя друг сервиз на VW в страната, за да си запазя все пак гаранцията на колата.
Още нещо за сервиза в Пловдив: след като ми обясниха, че НЕ е обходимо да бъде сменен въздушният филтър (тъй като колата била нова), във фактурата, която заплатих този филтър е касиран. За съжаление нямах възможност да проверя дали въпросният е сменен или само е вписан във фактурата.

Благодаря за отговорите ви.
Това, което смятам да поръчам е: Mobil 1 Neu Life 0W-40 5 Liter




Pencp
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Пон 13 юни 2011 14:29


Не мога да разбера,какво става напоследък с тези обозначения на маслата!Вече имам чувството,че се прилагат само и единствено търговски трикове,спрямо нас потребителите! :banghead:
Какво имам предвид: :deal
- масло MOBIL /серия 2000/ 10W-40 преди отговаряше на 505.00/500.00 сега от известно време на
505.00/501.01!В магазина върху обозначенияна на по-старите туби пише 500.00 на по-новите
501.01!
- масло ROWE 10W-40 преди отговаряше на 505.00/500.00 сега от известно време на 505.00/501.01!
- MOTUL 10W-40 серия 4000 преди отговаряше на 505.00/500.00 сега от известно време на
505.00/501.01!
Не искам да си карам колата с масло 501.01,сами се сещате защо...!Някой има ли логичен отговор,на какво се дължи тази промяна?
Не се ядосвам,просто вече неможе да се намери свястно масло и това е!....




velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот velizar987 » Пон 13 юни 2011 17:15


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 15:15, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1698
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Сря 15 юни 2011 7:56


http://go.aukro.bg/motorno-maslo-mannol ... 09682.html
Това е за колегата Ренср, щом иска да кара по - гъсто масло от 5В30, но да не е допълнително сгъстявано с норма 501,01. 502,00 не е сигурна норма дали не е търговски трик:

ELF Excellium LDX 5W40




100% синтетично всесезонно масло, създадено, чрез използването на най-нови технологии. Предназначено за бензинови, многоклапанни, турбодвигатели и такива без катализатор.


Препоръчано за леки и лекотоварни автомобили работещи при екстремни условия. Присадките и базовите компоненти на това масло, осигуряват отлично смазване дори и при много ниски температури, гарантират лек и безпроблемен пуск при лошо време; нисък шум; добра чистота на двигателя; оптимална компресия; превъзходна термо стабилност към окисление.

Спецификации за експлоатация
• ACEA 02:A3/B3/B4
• API SL/CF
• Daimler-Crysler
• Mercedes-Benz: 229.3
• Volkswagen VW 502.00/505.00
• Porshe
• Renault
BMW Longlife

Разфасовки
• туба - 1L
• туба - 4L
• варел - 205L




Физико - химични показатели
Плътност при 15°С, g/cm3

0,852

Кинематичен вискозитет при 40°С mm2/s

85

Кинематичен вискозитет при 100°С mm2/s

14

Вискозитетен индекс

170

Динамичен вискозитет при -15°C, mPa.s

2800


Температура на течливост, °С

-45

Пламна температура, °С

220

Сулфатна пепел, %

1.1

Обща алкалност, mg KOH/g

9
scare

Последна промяна от maslinkov на Сря 15 юни 2011 14:19, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2154
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf 4 2.8 V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот zografski » Сря 15 юни 2011 12:59


Колеги и аз се зачетох в темата и ме интересува това масло MANNOL Classic SAE 10W-40 - ето го и сайта в който го гледах:
http://www.partmotors.ru/catalogs/index ... spid=12094
http://magazin.maslaigresi.com/maslo-ma ... enzin.html
Уш е оригинално за това поло, но не видях мнения за него?!?добро ли е за Поло с двигател AFH, което се кара доста в червените обороти :lol: :?: :roll:




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1698
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Сря 15 юни 2011 13:27


maslinkov написа:Audi Всички изисквания са аналогични, като на автомобили "Volkswagen".
.............................
По указаните препоръки Ауди/Фолксваген. В оригинал се разбира това: масла 5w-30/40 и 10w-30/40, не получили апробиране VW 500.00, само до +15С
Пояснение. Норма 500.00 специално е въведена за масла, производими по нови технологии (синтез и крекинг), в резултат VW дели маслата 5w-30/40 и 10w-30/40 на нискосгъстени (норми 500.00 и 502.00) и силносгъстени (норма 501.00). Критичност (висока степен на сгъстяване) заради това че изискванията на SAE и VW по високотемпературен вискозитет за масла 5w-30/40 и 10w-30/40 се различават:
SAE: HTHSV > 2,9 mPa s
VW: HTHSV > 3,5 mPa s
Производителите на минерални масла 5w-30/40 и 10w-30/40, желаещи да получат допуск VW трябва да сгъстят маслото.
Еднозначно в процеса на експлоатация на интервал, препоръчан от VW, динамическия вискозитет пада под минимално допустимия (3,5 mPa s).
От тук е и ограничението по температура на приемане.
Изисквано качество и вискозитет на маслото за бензинови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификацията на VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 500 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Модели до април 1999 г. 501 01, 502 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 503 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Audi S3 и Audi TT само 503 01 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 503 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатеи.
...............................
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 506 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатели.
Изисквания по интервал на смяна на масла
Модел, тип двигател и автомобил Интервална смяна, км/год
...............................
Леки автомобили от 2000 г., (с изключение на Cabrio),
обслужвани по програма LongLife-Service:
Бензинови двигатели максимално 30 000/2г
Дизелови двигатели V6-TDI максимално 35 000/2г
Дизелови двигатели 4-цилиндрови TDI максимално 50 000/2г




Pencp
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Сря 15 юни 2011 15:12


Очаквах да се включиш,колега maslinkov :) !
Това масло MANNOL го ползвам само,когато промивам двигател!Да поясня:наливам и карам с него една-две седмици /на всяка втора смяна на маслото/ с един нов маслен филтър на CST /също производство на MANNOL/,защото една такава туба масло е 30лв + 5лв. за филтъра!
Как да повярвам,че това масло е истинско немско качество!Нищо лично към марката или фирмата!
Не мога обаче ,да му се се доверя да ми маже двигателя цели 8-10000 км!!!
Иначе ,е едно от последните масла,които отговарят на 500.00/505.00 в продажба!
Много ме е яд че ROWE го развалиха и него с тази норма 501.01,щото беше наистина перфектно като поведение!Дори и скъпият MOBIL вече е със 501.01.
:)




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1698
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот maslinkov » Сря 15 юни 2011 15:33


Нека да го напиша и тук, а не само на лично - в моята книжка пише 500,00, 501,01. Преди време един колега беше качил линк към официалния сайт на Кастрол Магнетик, където имаше търсачка по марка автомобил и година на производство. Е, те масло като за мене не произвеждат. Та като можете - проверявайте в оригинал, а не каквото пише на опаковката. Мене ми стига един прецакан двг. Аз минах по тая търсачка на Маннол 5В30 Стаал Синт, от 10В40 /какво ли не/ и за моя радост не ми чукат повдигачите /там пишеше че това е най-добро за модела/ 10В40 бил среден вариант /за друго не пишеше/ И още нещо научих от опит - почнат ли да чукат, сменям маслото, ако не се оправи, сменям маслената помпа /след замерване на налягането естествено на 2000об/мин/ и чак после стигам до повдигачите. Пък и съвсем не е рядко и е зеленикаво? на цвят. Още един колега с 1,0 двг. е с него и той също е много доволен. Пък ако ти се виждат много 8000 км, карай го 3, или 4000. Аз и без това минавам най много толкова на година. Важното е да не ти чукат повдигачите и празния ход на двг. да е на заводския минимум, че и под него, както е при мене - 640об/мин, норма 700+-40. Поздрави.




Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1850
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот hitman0013 » Сря 15 юни 2011 20:21


ето едно добро масло със норма 500




Pencp
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: За маслото - какво да гледаме, освен SAE/ t на околната ср./

Мнениеот Pencp » Чет 16 юни 2011 15:53


10W-40 norm 501.01 -10 C +15 C
10W-40 norm 500.00 -30 C +40 C
... следователно ,първото не става нито за лятото нито за зимата у нас...
... второто ,става винаги и по-всяко време за температурите в България...
Поздрави!





Върни се в “Polo, Lupo & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта