Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo и Fox
superflay123
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 17:10
Автомобил:
Двигател:

Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот superflay123 » Нед 14 май 2017 15:07


Здравейте, дано има някой който може да ми помогне. Наскоро купих едно Поло 1.0i 6n проблемът ми е следният. Когато въртя волана или пусна парното оборотите се менят и гасне двигателят. По-скоро проблема е при въртене на волана. Въпросът ми е от къде може да е дали има някакъв датчик за оборотите когато е натоварен двигателя от рейката или самата помпа е проблемна.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1331
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот freelancer » Пон 15 май 2017 8:01


Дросел клапа, почисти я и я адаптирай с VCDS. Огледай дали не смуче въздух от някой вакуум, огледай си картерната вентилация.
Има ли газова колата?
Оправи си заглавието!
Какъв точно ти е двигателят? Подозирам, че е 6N2 1.0 MPI с електронната газ?




superflay123
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 17:10
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот superflay123 » Вто 16 май 2017 5:25


Здравей, благодаря за съветите. Колата е без газ чист бензин е. Доста време е седяла без да бъде палена, но явно този проблем си го е имала от преди. Подозирам, че двигателят е 1.0i излежда по този начин https://www.google.bg/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8.

Няма тактово моторче само дросел клапа. Яено е пълна инжекция. Немога да разбера какъв е мотора за това и заглавието на темата е така. Дросел клапата е с жило.

Свалил съм я да я почистя. Ще го направя и ще пиша какъв е резултата.

Последна промяна от radotom на Вто 16 май 2017 7:18, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1331
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот freelancer » Вто 16 май 2017 9:58


Всички имат моторчета, то е вградено в клапата, просто по-новите модели нямат жило, както и да е.
Свали клапата, развий болтовете и я почисти хубаво, най-вече от вътрешната страна, сигурно е яко задръстена, огледай маркучите и я запали да поработи, покарай малко и ще се оправи. :c020
Ако не се оправи си търси друга клапа, евтини са и се намират лесно, пробвай от блъсната кола.
Как пали? Лесно ли пали? Има бедна смес и за това гасне, причините са най-различни.
Ако след чистенето няма ефект, аз бих сменил горивния филтър и бих сложил една добавка за да се прочистят инжекторите, на Лики Моли е добра, после покарай в обороти.
Зареждай само от сигурни бензиностанции, защото и бензина е пълен боклук.
Щом е стояла дълго, кой знае бензина на какво се е превърнал, трябвало е да го източиш и да налееш пресен бензин.
Огледай бобината дали няма пукнатини, ако са козметични няма проблеми, кабели, свещи, масла, ако сега си я купил и не е карана виж дали има масло в скоростната кутия, има един семеринг на избирача на скоростите, който протича и после хвърляш скоростна кутия.




superflay123
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 17:10
Автомобил:
Двигател:

Re: vw polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот superflay123 » Вто 16 май 2017 18:46


Така днес ходехме при нотариус и я прехвърлихме. Колата е в много окаяно състояние. Може би няма смисъл да се ремонтира но пък аз напук на всички ще се се постарая и ще вложа малко пари и време. Казвам в окаяно състояние защото не е в движение има скъсани жила на скоростната кутия. В последствие разбрах, че мотора е с код AER. freelancer благдаря за всичките съвети ще се опитам да ги изпълня стъпка по стъпка. За паленето пали от раз стига да захапе старетера :D. Трудно ще е да разстоваря резервоара при условие, че е пълен на половина и колата е на пътя, по скоро ще долея тази добавка за която ми спомена. В момента съм свалил дроселовата клапа ще направя снимки и ще ги кача. Следваща стъпка ще е инжектори и свещи. Както и маркучите за вакуума и картерните изпарения.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1331
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: vw polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот freelancer » Вто 16 май 2017 21:54


Ти си лесен, виж тази тема, мисля, че ще ти реши проблема.
viewtopic.php?t=426529

Удари едно чистене и смени консумативите и ще си я караш, тия полота са добри машинки.
Масло 10W40, виж маслото и на скоростната кутия, маслото на хидравликата на волана и т.н.
Горивния филтър, аз бих го сменил, за сега не слагай добавка да не задъниш инжекторите, щом пали от раз, значи няма проблеми с горивото и искрата.
Стартера има нужда от отваряне, може само смазване, може да е бендикса, трябва да се види, лесно се сваля.




superflay123
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 17:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот superflay123 » Сря 17 май 2017 19:47


Днес имах време да я доразглобя. Почнах с дросела ето и снимки :
https://drive.google.com/open?id=0B-fcG ... dmdmJzOE84
https://drive.google.com/open?id=0B-fcG ... VnZG11WXlV
https://drive.google.com/open?id=0B-fcG ... 9TSXFHODk4
https://drive.google.com/open?id=0B-fcG ... t0Qm9QVnd3
https://drive.google.com/open?id=0B-fcG ... RFZWlFZG5j
зацапан си беше. изчистих го поставих го но проблема продължи да съществува. Усетих, че двигателя, след като я запалих работеше на 3 цилиндъра. Започнах с дюзите преминах към свеща и то там стигнах до делкото смених свещ палец и дистрибуторна капачка. Палеца се указа, че е изключително зле и пръска искрата само на 3-те цилиндъра от там свеща беше мокра но не е палела сместа в цилиндъра заради палеца. (Това го установих след като започнах да изключвам една по една дюзите. Видях като изключа на коя дюза не се променя гласа на колата, след кое то извади свеща забелязах че е мокра което ще рече, че дюзата впръсква. Остава кабел свещ делко и палец кабела дава при замерване около 5 - 5.5 кОhм-а остава капачка и палец.) Може би е поработвал този цилиндър от време на време заради това не съм я усетил по-рано. След като смених свеща капачката и палеца колата изкара нормален глас но оборотите играят сега са между 1500/2000. Мисля че проблема с гасненето се е оправил но не мога да съм сигурен преди да направя адаптацията на дросела където ударих на дърво. Почнах да правя адаптацията с VCDS но ударих на камък, при basic settings на engine с code 098 за адаптация на дроселовата клапа по клипа на ross-tech https://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y горе в ляво ми изписва file labels: redir fail ако някой е запознат как мога да отстраня проблема ще съм му благодарен.

P.S.: СПЕЦИАЛНИ БЛАГОДАРНОСТИ на freelancer :)

Последна промяна от superflay123 на Сря 17 май 2017 21:38, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1331
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот freelancer » Сря 17 май 2017 21:22


:beer
Много добре се справяш колега, напълно сам, аз само ти нахвърлям някои идеи.
Моят двигател е по различен, но пък това гаснене ми е до болка познато. :icon_lol
Избързал си с отварянето на дросела, капака имам превид, трябваше да почистиш само гърловината, от двете страни, трябва да блесне, иначе, ако се наложи може да се почистят потенциометрите, със спрей за потенциометри.
Намерих ти една тема, като за теб:
viewtopic.php?f=7&t=83810

Огледай всички маркучета, дали са скъсани, ако са, ги смени, трябва всичко да е здраво. Щом играят може и да дърпа въздух, но преди това пробвай метода на колегата, пише, че е подействало.
Покарай малко и може да се оправи.




superflay123
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 17:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот superflay123 » Сря 17 май 2017 21:48


Дроселовата клапа там където е потенциометъра го почистих със спирт 95о градуса, няма нарушения по графитният слой. След което внимателно го смазах с wd40 в основата на колелата и лагерите(като казвам внимателно трябва да се внимава да не потече по платките). Иначе гърловината я почистих с някакъв спрей на comma release and rails.(нещо подобно на WD40 но е по-мазно и по-бързо действа). Когато пак почивам ще пробвам с друга клапа един съсед ми даде абсолютно същата от неговото което е било 1.4 два вала сравнявах номера и на двете различава се само по последната цифра при оригинала е 97 а при тази която ми даде съседа е 99 което според мен посочва коя година е произведен модула. На по-късен етап ще пусна и снимки. Жялко само че забравих да снимам палеца :D :banghead




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1331
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот freelancer » Чет 18 май 2017 14:00


Виж температурния датчик, колко градуса показва и пробвай пак да адаптираш клапата. Това с лейбълите не е проблем, ако не разпознава лейбъл файла не ти излизат описанията на кутийките в блоковете.
Като влезеш в блока 098 трябва да ти излиза информация от дясно в кутийките, на последната пише дали адаптацията е ОК или не.
Като натиснеш switch to basic settings какво става, мърда ли клапата и въобще не се движи?
Клапата се чисти по принцип с някакъв разтворител, кабуратор клийнър, а за потенциометрите съм си купил един спрей на Вюрт, Kontakt Ol, специално за потенциометри.
По принцип при тези полота се получава подобен проблем след почистване, огледай си пак вакуумите!
Ако смуче въздух оборотите играят!
Виж тази тема:
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?t=1322
и тази
http://www.kolegi.info/viewtopic.php?f= ... 1&start=15
Компа, какъв ти е? Вижда се с ваг-ком?
Симос и Марелито имат по различна адаптация, мисля, че е Бош, но все пак?
Ако не е Бош, трябва да намериш теми във форума, в които е описано, как се прави адаптаиция.
Може да пуснеш отделна тема, за да се включи някой колега, който е правил.
Все пак, провери компа.




superflay123
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 17:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот superflay123 » Чет 18 май 2017 21:31


Офф не знам какво става с това малко чудовище. Обортите спаднаха на 1200 но от време на време ги мени ту нагоре ту надолу понякога заработва на 3 цилиндъра. когато почна да го форсирам майко мила. Толкова много пушек, чееее. ..... съседната кола от бяла стана черна. Намерих няколко вакуум маркучета напукани смених ги но проблема не се оправи и сега седи на 1200 оборота и от време на време прекъсва губи центровка ли какво не мога да разбера. работи на 3 цилиндъра и тогава започва да пуши. Съседи ми говореха и имаха различни менния чак до запекли сигменти.

това ми е изписвало след като правя диагностика но грешките се чистят не остават

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 030 906 027 E
Component: MOTRONIC MP 9.0 2126
Shop #: 1037355854
VCID: 102F56CB5096A89E043-4B00

4 Faults Found:
00533 - Idle Speed Regulation
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00533 - Idle Speed Regulation
08-00 - Control Limit Surpassed
01087 - Basic Setting Not Performed
20-10 - Malfunction in Basic Setting - Intermittent


контролният модул е Component: MOTRONIC MP 9.0 нямам идея защо не ми дава да правя адаптация когато натисна basic settings всяка една кутиика е в червено и изписва error.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1331
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот freelancer » Чет 18 май 2017 21:56


Температурния датчик видя ли колко градуса ти показва? Има голяма вероятност да е заминал!
Сигурен ли си, че кабела работи?
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -Performed
"If you disconnect both battery terminals, negative 1st of course, touch them together for about 30 seconds, then hook them back up, positive 1st."
Да не си с vcds lite?
Измери и компресията за всеки случай. Ако бензина не е бензин пак ще прекъсва. Щом не ти дава мисфайъри може и да не е проблема в запалването, компа е прост, ама щом показва за клапата, няма причина да пропуска за прекъсването.
Изчисти грешките и я остави да поработи.
Виж температурата на антифриза на студен двигател, колко градуса ти показва датчика.




superflay123
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 17:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот superflay123 » Чет 18 май 2017 23:56


Мисля че кабела работи. С vcds съм кабела е 12.12. HEX+CAN vcds 12.12. Пробвах с по-нова версия на vcds 14... 17... Но те не намират кабела. Как да проверя тези датчици за температурата?




superflay123
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 17:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот superflay123 » Пет 19 май 2017 21:20


freelancer какво имаш предвид под misfire. Някакви идей как да замеря компресията в домашни условя или да си направя манометър.




superflay123
Мнения: 17
Регистриран на: Нед 30 мар 2014 17:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.0i 6n проблем при въртене на волана гасне.

Мнениеот superflay123 » Съб 20 май 2017 16:33


тази чума неще и неще от време на време работи на 3 цилиндъра не знам за мисфайър-и но можеби със сигурност има . Днес смених масло маслен и горивен филтър. А, да и въздушен. налях добавка в резервоара за инжекторите смених и жилото на съединителя сега малко по-добре превклщчва но мисля че е заради това че смазах щангите на скоростния лост. Но пробелма с двигателя си остава не може и не може да ги нареди от време на време ги нарежда и след това пак на 3 цилиндъра. оборотите се менят . Моля помогнете !!!





Върни се в “Polo, Lupo & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта