Здравей колега, забелязах, че в няколкото дъждовни дни, мисля, че бяха миналата седмица, я запалих и с пуснати консуматори си изгасна!? Както ти бях писал е факт, че зимата в студа си работеше перфектно. Нямам идея, на какво се дължи тази промяна, сменял съм два пъти температурия датчик и съм с Беру, както и бобината, кабелите са също Беру, като нови, свещите са по каталог NGK, факт е, че при второто палене се оправя и празния ход става по стабилен.
Не знам дали е нормално, но за две години мисля, антифризът ми беше паднал под минимума, а беше по средата, чудя се дали не вкарва съвсем малко в някой цилиндър и за това да се получава този ефект, това също е вариант!
Тази кола я карам 9 години и си върви, а това палене остана загадка, ама в крайна сметка вече си е избила парите, така, че това не е кой знае какъв проблем и не си заслужава да хвърляш пари, е, освен ако знаеш, какъв точно е проблемът.
Както и да е, интересното е, че не го прави постоянно, но вече не се вглеждам толкова, паля пак и тръгвам.
При теб има ли промени?
Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
- MaLixx
- Мнения: 73
- Регистриран на: Сря 13 май 2009 9:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа
Привет колеги! Не бях влизал от доста време тук и ето че темата е актулана и до ден днешен. Хвана ме носталгията.. :)
Мога да кажа че с последната разновидност на този мотор 1.4 МПИ с код AUD изминах над 200к за 12 години само че на сеат ибиза. Още имам колата, но се кара рядко понеже не ми е основна.. Мога да споделя доста опит, но ще се опитам да обобщя. Този мотор се произвежда по - малко от 2 години като има 3 разновидности - АКК масов, АNW-рядък и последна версия AUD. Проблемите със сутрешното палене са ясно и най - вече изразени при АКК версията. За AUD мога да каже че този проблем го няма, освен ако някой вакуум не е дал фира. Вероятно проблема е софтуерен. Винаги ми е било интересно че дори и при -20 градуса на студен старт този мотор държи под 1000 оборота. При студен старт и ниски обороти процеса на горене се контролира по-трудно и може би горивните карти не са били добре разработени.. Кой знае.. но е факт че с по-новия компютър проблема изчезва..
За финал да кажа че този мотор си иска само и единстевно оригинални части. Няма кабели и бобина различни от BERU, които да сработват добре. Свщи само NJK - 25 лв за брой, но пък са long life. Датчици и термостат само оригинални. За масло винаги 5/40.
Като цяло новите вече излизат с повече скрити дефекти така че... :)
Поздрави!
Мога да кажа че с последната разновидност на този мотор 1.4 МПИ с код AUD изминах над 200к за 12 години само че на сеат ибиза. Още имам колата, но се кара рядко понеже не ми е основна.. Мога да споделя доста опит, но ще се опитам да обобщя. Този мотор се произвежда по - малко от 2 години като има 3 разновидности - АКК масов, АNW-рядък и последна версия AUD. Проблемите със сутрешното палене са ясно и най - вече изразени при АКК версията. За AUD мога да каже че този проблем го няма, освен ако някой вакуум не е дал фира. Вероятно проблема е софтуерен. Винаги ми е било интересно че дори и при -20 градуса на студен старт този мотор държи под 1000 оборота. При студен старт и ниски обороти процеса на горене се контролира по-трудно и може би горивните карти не са били добре разработени.. Кой знае.. но е факт че с по-новия компютър проблема изчезва..
За финал да кажа че този мотор си иска само и единстевно оригинални части. Няма кабели и бобина различни от BERU, които да сработват добре. Свщи само NJK - 25 лв за брой, но пък са long life. Датчици и термостат само оригинални. За масло винаги 5/40.
Като цяло новите вече излизат с повече скрити дефекти така че... :)
Поздрави!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа
Да допълня темата малко, след толкова перипети с полото, толкова научих за този двигател и по принцип за бензиновите на фолксваген, че купих изключително запазен Голф 5, да чукна на дърво, колата е уникално запазена с водена до последно книжка, напълно обслужена и обслужвана само в сервиз на Фолксваген, с ТЮФ-ове и дори има карта на Австрия, колата е карана от жена!
Двигателят е 1.4 16V 75 к.с. на реални километри 245 000 и си работи, като нов, не се чува!
Оборотите просто не мърдат, вдига ги и ги държи, после постепенно ги сваля и ги заковава, независимо, какво съм пуснал, климатроник, въртене на волана, прозорци и какво ли още не! Сега видях, какво е да купиш запазена и поддържана кола, просто си работи, все едно е излязла от завода, двигателят няма дори една грешка и си набира перфектно. Съединителят памук, няма да чукне, няма да тропне, наливам бензин и карам!
Та, да ви кажа, оборотите не трябва да мърдат, стрелката не трябва дори да трепва, ако не е така, просто не купувайте тази кола!
Както се казва, всяко зло за добро!
Преди да си купя полото, знаех само, откъде да долея масло в един двигател, след полото, станах половин майстор, какво ли не съм правил по него!
Двигателят е 1.4 16V 75 к.с. на реални километри 245 000 и си работи, като нов, не се чува!
Оборотите просто не мърдат, вдига ги и ги държи, после постепенно ги сваля и ги заковава, независимо, какво съм пуснал, климатроник, въртене на волана, прозорци и какво ли още не! Сега видях, какво е да купиш запазена и поддържана кола, просто си работи, все едно е излязла от завода, двигателят няма дори една грешка и си набира перфектно. Съединителят памук, няма да чукне, няма да тропне, наливам бензин и карам!
Та, да ви кажа, оборотите не трябва да мърдат, стрелката не трябва дори да трепва, ако не е така, просто не купувайте тази кола!
Както се казва, всяко зло за добро!
Преди да си купя полото, знаех само, откъде да долея масло в един двигател, след полото, станах половин майстор, какво ли не съм правил по него!
Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа
Честита нова придобивка freelancer! Със здраве да си караш голфчето.
Извинявам се за офтопика.
Извинявам се за офтопика.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа
Мерси братле, всичко най-хубаво ти желая!
Пожелавам ти само безаварийно пътуване!
Пожелавам ти само безаварийно пътуване!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта