спирачни дискове

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo и Fox
Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

спирачни дискове

Мнениеот freestyler911 » Нед 12 окт 2008 20:08


Колеги , мисля , тъй като е началото на зимния сезон , да се поразтършувам и да си сменя дисковете на полото в гаража.

Та въпросите са ми следните ....

1.Кога разбирате че дисковете са за смяна. Четох някъде че при дълбочина на улея от накладките 2мм диска вече е за смяна.
Моите са някаде толкова , но пък нямам проблеми със спирачките откакто съм купил колата *(март месец). Накладките са почти нови , като ги гледам. А дисковете са двойни с отвори помежду им .

2. Ако е необходимо да се сменят , каква марка препоръчвате , и колко пари на диск долу горе ???

3. Амбициран съм , което мога да си свърша сам по колата (не е необходим стенд или специални инструменти) , просто да го правя , както направих с дроселовата клапа , разните дреболии , като ел. стъклата , проверката на алтернатора , смяната на тампоните на макферсона и т.н. Та да ме опътите , дали ще мога сам , и какви инструменти долу горе трябват.

Благодаря ви !




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3272
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 12 окт 2008 22:15


freestyler911 написа: Та да ме опътите , дали ще мога сам , и какви

Щом тампоните на каферсона сам си сменил - товаще е детска игра за теб! :wink:

1. Не се мери 2мм от ръба (макарче доста хора го правят :lol: ) ,мерич с шублер дебелината на самият диск! Новите са с дебелина 18 мм - води се ,че минималната им допустима дебелина е 16мм - от там на татак производителят не носи отговорност ако диска ти се изкриви или строши. Аз ЛИЧНО бих изкхвърлил дискове не по-дебели от 14.5мм - от там на татак ме е шубе да рискувам :lol: С малко креативност ще се сетиш как с шублер да измериш дебелината на дисковете (защото по дебелият им ръб ще ти пречи - жокер : с 2 гайки които да подложиш и после вадиш тяхната дебелина от общата)

2. ZIMMERMAN - само такива съм копувал и останах доволен! Цената е страшна защото са вентилирани 136 лв двато броя общо ги взех преди година

3. Необходими инструменти : Имбусен ключ 6мм (ако прецакаш или вече са прецакани главичките на болтовете които ще развиваш ,ще ти е полезен и един имбусен ключ звездичка с размер Т40), някаква тръбичка която да ползваш за рамо на ключа и спрей за клеясали винтови съединения, крастата отверка средно голяма и евентоално чук с който да "млатиш" по отверката :lol: . Без спрей не подхващай ,че ако се прецака резбата става страшно!

Изображение

не обръщай внимание на другите неща от снимката (ползвана е вече) Теб те интересуват само двата болта отбелязани с дебелите стрелки.Единият не се вижда защото е отдолу ,но лесно ще го откриеш.

Първо пръскай със спрея хубаво там където е резбата на болтовете (отдругата им страна на стрелките).Чакаш малко и започваш да ги мъчиш с ключа. Обикновенно са здраво клеясали и ще ти трябва рамо за по-голяма сила упражнявана от ключа. Като ги развиеш представляват това :

Изображение

Изображение

Хващаш спирачните челюсти от долната си част и ги дърпаш нагоре и навън. Като извадиш долният край,после излизат и отгоре.Махаш старите накладки, и после трябва да натиснеш спирчният цилиндър навътре да се прибере за да има място за вече по-дебелият диск и накладки. Прибирането трябва да става чрез плавен натиск с усилваща се с времето сила докато цилиндъра се прибере ,а не да го чукаш с чук рязко и силно (не е нуждо да развиваш винта за обезвъзбушаване на спирачките ,ако цилиндъра се прибира трудно проблема не е в спирачната течност която го "натиска" :idea: ). Такааааа остава да паднат само дисковете. Ами те се дъжат на едно единствено обикновенно винтче с крастата глава което ще ти извади очите щом свалич накладките (няма начин да не го видиш). Ако и то е клеясало...пак със спрея -чакаш- пробваш- и ако пак не става слагаш отверката в него и започваш да удряш силно по дръжката на отерката - ще се развие без проблем после! Сглобяването е точно в обратната последователност!
А забравих....Не е нужно да вадиш болтовете изцяло - даже е по-добре , развиваш ги докато им свърши резбата и освободят челустите даже е по-добре.

4. Съветвам те първо да свалиш накладките и дисковете си и стях да отидеш в магазина да купуваш нови защото са толкова много видове ,че няма да ти говоря....(Аз патих!) На нови дискове стари накладки не трябва да слагаш защото дисковете отиват в кофата после! Хубаво си помисли дали ще сменяш дисковете - един хубаш комплект накладки АТЕ е 67 лв. Преди да поставиш новите дискове ги избърши хубаво с корселин за да се обезмаслят ,че иначе 30-50 км спирачки няаш почти никакви :lol: Но има едно голямо НО. Чисто новите дискове могат лесно да се изкривят ако изведнаъж ги изпържиш с някакво зверско спиране - хубаво е първо да се позакалят ,чрез постепенно все по-голямо загряване. Ако не махнеш маслото от тях почти 100% можеш да си сигурен ,че няма да се изкривят - ти си решаваш. Освен това е хубаво през първите 100-200 км градско каране да избягваш локвите.
Силно загряд нов спирачен диск + студена вода = крив спирачен диск


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Нед 12 окт 2008 22:25


Наскоро сменях дискове. При натискане на спирачки се чуваше едно стържене (на оборот) придружено с вибрации във волана. Взех Brembo Max (34лв/бр) и накладки Ferodo (45лв) Като ги сменяхме по главините имаше бая ръжда и от нея левия диск беше изяден заедно с накладките. Свалихме мизерията от главините сменихме дисковете и сега всичко е ок :D Ако ги сменяш сам гледай много добре да изшлайфаш ръждата от главините :idea:


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

RE

Мнениеот grishitu » Сря 15 окт 2008 8:42


всички половери ли имат датчик като този на снимката, щото моито е 98 1,9 D, но не ми е правило впечатление да има.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 3547
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993
Местоположение: Равно поле
Контакти:

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 15 окт 2008 9:02


:офф
за да на пускам нова тема ще използвам тази на колегата ( дано не се сърди), нещо ми малеят спирачките на моето поло преди месец бях уредил задни дискове от 2 ка gti но работата се оплеска и си останах с моите. А сега започнах и да усещам леко тресене при рязко спиране от висока скорост и мяи ще сменям дискове да въпроса ми е на поло 2F какви дискове преди по големи с апарати мога да сложа , голфовете лесно те от един на друг а аз от какво мога да сложа апарати с дискове ( по големи )? И др помпата за спирачките с кавка мога да я сменя за да спирам по добре.
Мерси предварително!

Крис


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3272
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 15 окт 2008 13:52


А спирачна течност някога сменяй ли си? Задните цилиндърчета ?


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 3547
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993
Местоположение: Равно поле
Контакти:

Мнениеот bbboiko2004 » Сря 15 окт 2008 20:36


Всичко което е трябвало съм сменял но ми слабеят искам да натисна леко и да хванат а не да натискам силно като, че карам някоя жигула.
Накладките задни са на няма 10к предните са 15к макс но си има още много по тях като марка са или бендикс или феродо вече не помня.
А дискове от г40 стават ли на тези апарати или трябва други ?


siso92
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот siso92 » Чет 16 окт 2008 16:54


Колега ,не се занимавай с глупости.Ако не са ти криви или напукани/което ме съмнява за тая малка кола/-не ги пипай.Не винаги новото е по-добро.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 3547
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993
Местоположение: Равно поле
Контакти:

Мнениеот bbboiko2004 » Чет 16 окт 2008 17:32


Дисковете са за смяна вече, мн са станали тънки и нещо почват да притрисат при спиране от 100 до 40 примерно. И разпитвам за възможностите за upgrade на спирачките та да не зема нови дискове и после да ги сменям с други това ми е идеята. А и не подминавам идеята за гъзарията :oops: са друго е да погледнеш и да видиш някой винтилиран диск и някъв единичен :oops:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Мнениеот freestyler911 » Чет 16 окт 2008 18:00


и аз май се разубедих да ги сменям ... не мисля че са чак захабени , а и проблем нямам ... ЕДНО НЕЩО КОЕТО РАБОТИ КАКВО ГО ПРАВИМ =>НЕ ГО ПИПАМЕ !!!!!!!!!!!!!!!!


Потребителски аватар
ionov
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елин Пелин

Мнениеот ionov » Чет 16 окт 2008 19:33


bbboiko2004 написа:почват да притрисат при спиране от 100 до 40 примерно.


не е задължително да са те....можеш баланс на гумите да направиш :) :wink:


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Пет 17 окт 2008 9:21


Колеги не забравяйте да си сменяте спирачната течност на всеки 2г.
Проверявайте и спирачните цилиндърчета на задните - щото кат не бачкат хубаво задните спирачки - колата ме спира добре (от личен опит го казвам)


Потребителски аватар
digo_pl
Мнения: 1107
Регистриран на: Съб 18 юли 2009 10:17
Автомобил: omega V6
Двигател:
Местоположение: Варна/Плевен
Контакти:

Re: спирачни дискове

Мнениеот digo_pl » Пон 21 дек 2009 16:09


Колеги, за да не пиша нова тема, ще попитам тук... пък, ако някой отговори би било супер.
Та въпроса ми е: Мога ли на моето поло 6н 96г. 1.6 АЕЕ, което е с 239мм-ви вентилирани дискове, да ги подменя с 256мм-ови от 16v? И трябва ли да сменям нещо друго? Или просто слагам и толкова :)


Потребителски аватар
Dido_Petrov
Мнения: 400
Регистриран на: Нед 01 окт 2006 21:50
Автомобил: Polo 6N
Двигател: 1.8 20VT
Местоположение: Стара Загора

Re: спирачни дискове

Мнениеот Dido_Petrov » Пон 21 дек 2009 16:21


трябва да смениш целия шенкел защото на твоето не му се делят супортите от шенкела. Препоръчително е да вземеш шенкел от 1.4 16-ка за да е същия захвата на шарнира



П.П. ако те интересува още нещо питай на ЛС минал съм по този път :beer


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: спирачни дискове

Мнениеот freestyler911 » Пон 10 яну 2011 23:05


Та... дойде си време за тия дискове + накладки... Вече са си за смяна. Предадоха богу дух. Скоро ще снимам какво купувам и слагам.



Върни се в “Polo, Lupo & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта