Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот el_alex » Чет 16 апр 2009 21:40


Колеги,

Бях писал вече преди около 2 седмици, че си изчистих дроселовата клапа :D.
Та от там започват веселите ми размисли колебания и въпроси.

За припомняне.Отидах да си сменям маслото и филтрите и реших сам да си изчистя дроселовата клапа.Изчистих я и откачих компютъра за 20 мин.Резултата беше оборотите се качиха до 2000 и там си истанаха :).Закарах колата на диагностика.Там ми откриха неточно показзващ температурен датчик на двигателя (показва 30 градуса по малко) и от там 2 грешки в компютъра.1ната спираше адаптирането на клапата, другата беше или за датчика или нещо подобно.Смениха датчика, обучиха клапата с оригинални настройки, дедмек те са се 1но мотора е нов, а той не е... саответно параметрите са други И МИ ПИПАХА предварение не знам защо, не са ме питали, не знаех и сега не съм съгласен с това.Та гледаха предварението със стробоскоп и яжно са го преместили 2 3 мм напред.

Резултата от всички глупости до тук.
--------------------------------------------

Паля колата = 1000 оборота (вместо 1200 нормални преди това) (времето също се стопли)

Карам с 60 70 80 и нагоре км/ч колата е невероятно пъргава и ускорява супер бързо
(преди това не можеше да ускорява бързо - тя е 50 коня...)

Спирам на 1но място - оборотите падат на 600 без натоварване и колата почва постоянно да си подава газ - бръъъм, бръъъм. бръъъм и така като стигне до 1000 оборота пада обратно на 600 и пак си подава - това става рязко.Също доста трудно върти гуми на !1ва! и проблем при включване на консуматори - пак почва да подава газ.

ПО МАЛЪК РАЗХОД НА БЕНЗИН

(преди това стабилни 700 при загрял двигател след движение и без проблеми при включване ка консуматори)


Погледнах къде е бил аванса и го върнах на половината разстояние (белязах си къде е бил и го върнах обратно на часовника около 1мм 1.5мм) Колата не ме кефи.Не я бива нито за гуми инито за ускорение.Върнах го където уж е бил като не мога да кажа с точност че съм го направил, защото е невъзможно (нямам умения апаратура познания и т н) и => колата жърти гуми, направо дрифтира на къси разстояния или завои преди да се засили ест на 1ва с около 4000 оборота), нямам проблеми с включване на консуматорите, клапата не прави глупости, но колата мисля че ускорява по мудно и от преди и като се има предвид, че аз пътувам доста до смолян и обратно - кефа от карането + безопасността при изпреварване (става много по бързо и в завои) липсват а да и колата ръмжи повече.Имам и гърне за правене, ама тя ръмжи наистина.

Като върнах аванса сякаш се постабилизираха оборотите, ама преди си държеше 800 без проблем стабилно.

Размислите тръгнаха в 2 насоки

ДА го сложа г/д кадето го направиха в сервиза и да рестартирам компа с надеждата да си оправи сам оборотите.И с новата адаптация евентуално да не прави глупости при спиране и консуматори.Не знам дали оборотите ще са обаче в нормалните граници.

Да го оставя така като ускорението си ми липсва и е гадно така, но поне в града при светнати фарове няма да се гаври с мен.А и ще гори ли повече?


И всичко това по стар житейски закон "като работи нещо не го пипай" демек сам съм си виновен, е почти и ония в сервиза са за бой.

Колата е Поло 99 двиг AER 1.0 бензин като преди да я зема си е минавала всички прегледи в оригинални сервизи и сичко е било както трябва.Не ми е правила проблеми досега.


Да чух и за някакви сервизи към форума :} има ли такова нещо по пловдив.
Миналия ден видях някъв да се качва в кола със стикери на форума ама при въпрос от форума - оня гледаше тъпо и каза че така я е зел...


(и бах....м му: клапата, аванса, времето, оборотите - всичко се промени и нз кое какво трябва да е вече)


И така идейки мнения, дори мога да докарам колата до някъде, ако има наистина разбирачи - ест всичко се черпи/заплаща.




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот maslinkov » Пет 17 апр 2009 7:34


Според мене не пипай нищо повече. Откачи +са за 10мин., след това я запали да поработи на място, като се убедиш, че ти работи термостата /почне да отваря големия кръг/затопля долния мъркуч към радиатора/и изчакай да вкл. перката на вентилатора за охлаждането. Гасиш и си готов - всичко си е свършил сам компютъра. А и да не забравя - след разкачването, като дадеш на контакт, преди да си стартирал двг., изчакай да спре жуженето на дросел клапата и тогава пали. /това жужене при нас се явява компдаптацията й/ След това пиши намираш ли разлика. Успех!


Потребителски аватар
googoо
Мнения: 114
Регистриран на: Нед 12 апр 2009 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот googoо » Пет 17 апр 2009 8:32


А мога ли сам да си я направя да върви като неговата ?

:applause:


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот maslinkov » Пет 17 апр 2009 9:00


Тя неговата явно е била пипана, за да показва 30гр. термодатчика по - малко /ако са по Фаренхайт добре, но ако са целзиеви е много/ Оттам му е подавала повече гориво, колкото и да се е адаптирал компа и естествено е вървяла повече. Предполагам че тази гимнастика е правена или за това, или да преодолее начални проблеми с дросела, а най - вероятно и за двете. Едва ли би му горила повече от 300гр. на 100 повече и затова не го е забелязал. Сега с предварението компенсира проблемите с дросела, но е естествено да вървии и харчи по - малко.
ПП Да, ако си със същия двг. като нас, можеш да го правиш, без да ходиш на външна адаптация, а само на диагностика, ако имаш проблеми, щото рестарта изтрива грешките, но не премахва причината.


Потребителски аватар
googoо
Мнения: 114
Регистриран на: Нед 12 апр 2009 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот googoо » Пет 17 апр 2009 9:04


AER съм.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот Anbuch » Пет 17 апр 2009 9:13


Ако можеха да направят една кола да върви повече и да не е за сметка на нещо друго ... вярвайте ми...ханс щеше да го направи. Ако всичко ви е наред по колата, ъгъла на запалване се настройва на 6 градуса при 1500 обороти,а не на празен ход :idea: за AER


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот maslinkov » Пет 17 апр 2009 10:18


Така и ще го направя като събера пари за нова клапа, вервай ми. :D


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот el_alex » Пет 17 апр 2009 18:31


И така,

значи колата си бачка супер само дето сега не мога да избера м/у мощност на ниски обороти или мощност на високи :)

откак върнах предварението - колата си е почти същата и нямам проблеми с дросела.

Абе колеги как ще е пипана заради проблеми с дросел, като с 50 коня принципно трудно се ускорява бързо :).

И така пак е като чудовище сега, но на 5та ест не мога да прелитам м/у колите мн бързо.

А да проблемите с дросела изчезнаха.

Обяснението което аз поне за мен мога да си дам е че тези 3 мм предварение пренасят мошността м/у ниски и високи обороти и също се мести 1на резонансна честота.Баща ми каза да си наглася оборотите на работещ двигател.1вото е предимство зимата 2рото лятото, като аз за мен лично повече няма да го пипам (не е сигурно :)) но за момента след като имам вече магнитче на пищялката благодарение на колегата роллин сиг повече няма да се занимавам.

!ВАЖНО ЗА ВСИЧКИ КОИТО ЩЕ ОПИТАТ ВЪЛШЕБНИЯ НОМЕР!

вярно че като караш с над 60 км/ч примерно с леко настъпбане от 60 става 140, НО
когато колата е на 1но място и форсираш двигателя, направо се сгъва маркуча който излиза от филтъра :).Е тои си е направен с релеф за такова нещо но мен не ме кефи.
И мисля че не е здравословно (това се разбира форсиране от 600об норм до 1500 2000 с 2 натискания на педала.Иначе кефа е голям.

Може би ще се оправи, ако сложа суперчарджар :D (може и да стане но при п50 коня това определено е шегичка :mrgreen:.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот Anbuch » Пет 17 апр 2009 18:41


el_alex написа:значи колата си бачка супер само дето сега не мога да избера м/у мощност на ниски обороти или мощност на високи :)

Инжинерите от VAG са го избрали. (предишното ми мнение))

el_alex написа:Баща ми каза да си наглася оборотите на работещ двигател.

За лада не е проблем !

el_alex написа:НО, когато колата е на 1но място и форсираш двигателя, направо се сгъва маркуча който излиза от филтъра :).Е тои си е направен с релеф за такова нещо но мен не ме кефи.
И мисля че не е здравословно

Здравословно е! :wink:


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот el_alex » Чет 23 апр 2009 17:59


Колега прав си както винаги..

Малко факти:
бил съм направил предварението на 0.0 градуса
сега ми го направиха на 6.2 (компа нямаше записани грешки)
Но пак като не давам газ (без значение нали се движа или съм на 1но място) и имам включени фарове и вентилатор на 2ра степен колата сама си подава газ.Ама не да компенсира а подава до 1000 падат до 600 подава до 1000 падат до 600 и така.

Хрумват ми 2 идеи

1та на колегата който предложи, че вероятно са сложили неработещ датчик, за да компенсират тези проблеми (300 до 500 гр гориво + и ето нормална мощност)

2рата на другия колега, който предложи сега да откача компютъра и да я оставя да се адаприта самичка(може и да помогне)

п.п.
Видях се с 1н приятел, който има предишния модел поло 1050 куб и той усети, че ми тресе колата като е работи на 1но място и предположи, че е или неработеща свещ или нагорял разпределител. Възможно ли е това и аз имам ли изобщо такъв разпределител.
Но неговата кола на 1ва даже и на 2ра върти гуми, а при мен на 1ва сега става трудно а на 2ра не става...

И ест му казах за форума и коментара беше, че това може би е единствения форум, в който умни хора пишат наистина полезни работи. :banana


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот el_alex » Чет 23 апр 2009 19:31


Сега четах 1н пост, че колега с AER 999 е имал проблеми - играели са оборотите и имал проблем с вакуума - като ми правиха клапата май нешто не закрепиха маркуча на 1но място.Проверих прави вакуум, но не знам колко силен трябва да е.Може ли затова да ми играят оборотите?


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот maslinkov » Чет 23 апр 2009 19:57


Споко, нямаш нищо общо с нашите АЕR - закачи си мъркуча и си свиркай.


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот Жоро » Чет 23 апр 2009 20:12


Имам опит 200-тина км градско с Полото на баща ми (АER мотор '98г.).Колата има много добър старт и ускорение на 1-ва и 2-ра (почти доставя удоволствие) и издъхва във високите обороти.Звук - много силно се чува засмукването на въздух от дроселовата клапа при подаване на газ на натоварен двигател т.е. в движение,по-точно при ускорение - звукът е като със спортен филтър или без филтър.И заради скачането от ниски обороти и звука,който съм чувал и от моя двигател (2Е) при голямо предварение,реших да "връщам" делкото на Полото.Обаче не става - тоя мотор работи добре на ПХ само при едно единствено положение на делкото (просто няма как да го сбъркаш),иначе се почва някаква ужасна игра на обороти.Разказвам ти всичко това,за да те убедя не само да си оправиш положението на делкото (както си е било винаги),но и да си сложиш пак оригиналния температурен датчик,чиито показания можеш лесно да свериш с включването на перката на радиатора.


Потребителски аватар
el_alex
Мнения: 39
Регистриран на: Вто 05 авг 2008 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот el_alex » Чет 23 апр 2009 20:54


Делкото е оправено. - 6 градуса

Утре ще проверя вакуума, защото тук из форума има няколко поста за проблеми с мощност от вакуума на 999 AER.

Относно темп датчик - частта която трябва да показва за вътре показва нормално, но перката включва доста често.Не знам как новия датчик може да прави проблем - да играят оборотите на 1но място.Да на 1ва и 2ра и даже 3та ускорява супер (или поне така беше преди тая изтория), но странни или силни шумове не се чуват.Карал съм без филтър и знам как е :)


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Дросел, предварение, обороти и още нещо (ускорение, мошност)

Мнениеот maznia » Пет 24 апр 2009 21:29


провери си гумената семеринга под дросела често от там дърпат въздух понеже е пластмаса колектора. писъл съм доста неща за тази клапа, ако искаш почети тими за обороти и клапа - обърни семерингата, и почисти я.
Почисти си датчика за екуто ако имаш тъкъв в дясно на смукателния колектор

П. П. Когато преведеш работата на двигатела в перфектен режим от азпуха ще излиза бяла пара и пръски вода и сажди от там следва само нагаждане на делкото за нужния октан - мнооого пинизчийска вратня и компа ще си обучи дросела след броени киломитри.
вървежа е нормално малко да отслабне поради излизанетона компа от авариен режим който подава повече смес
Разходът ще падне на 6,4 на градско

А проблем с вакума може да е изпечени лолички и запушено дебитомерче на филтара онова жълто зеленкото който го има - прокарвай нещата с короселин и компресор
пробив във бобината също може да има макар и малак също да цапа обороти

Вече се напих и е възможно да бращолевя глубости за което колегите могат да ме поправят

Последна промяна от maznia на Пет 24 апр 2009 21:42, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта