Проблем с форсирането на студен двигател - временно решен

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
d3f
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с форсирането на студен двигател - временно решен

Мнениеот d3f » Сря 13 сеп 2006 18:37


Значи всяка сутрин, след като колата е изстинала доста, като запала, или пали на второто, третото палене или като запали и пробвам да я форсирам и неще... гасне.

Палая, върти 2-3 сек. заплава, държи некви 500-600 оборота и се опитва да ги дигне, обаче неще да поеме, ако надупа педала на газта пак гасне... като изчакам 2-3 мин и се оправя.

Карам само на бензин А-95, не я оставям под резервата...

П.П. Преди година се наложи да смена главата, защото я бях взел с крив разпределителен вал и той беше надрал леглата. Смених и гумичките на клапаните....

Последна промяна от d3f на Сря 27 сеп 2006 15:09, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 14 сеп 2006 0:39


наи елементарното с което запо4ваш е свешти и филтри,но но си мисля за температурния дат4ик като проблемен заштото ако не подава правилно инфо на компа се полу4ава нешто подобно.наи добре си зака4и колата на диагностика и ште се разбере;успех


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 14 сеп 2006 12:26


Има го и следният момент : Караш я на диагностика ,там ти отчитат според въпросният термодатчик каква е температурата на двигателя, примерно 90 градуса колкото би било и нормално да показва термодатчика ,но при температура на двигателя от примерно 20 градуса термодатчика да дава лъжлив сигнал ,че температурата примерно е 50 градуса. И така идват нещата ,че термодатчикът трябва да го мерят при напълно студена двигател.
Има два варианта след диагностиката като ти вдигнат ръменете и кажат ,че всичко е наред ( АКО )

1. С мултицет мериш съпротивлението между изворите на термодатчика на друго поло когато е със студен двигател и след това повтаряш операцията с твоя термодатчик. Допустимо е да има разлика от рода на 10 % но не и голяма.

2. Най- добрият вариант: уговаряш се с някои магазин че искаш да вземеш един само за проба.Демонтирш твоят. Двата ги поставяш във фризера , в гореща вода ( в никакъв случай повече от 120 градуса ), при нормална атмосверна температура и всеки път мериш супротивлението. ( Аз така постъпих , но моят проблем се оказа вода в резервоара + прекъснат кабел на реотана за ламбда сондата.)


Потребителски аватар
d3f
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот d3f » Чет 14 сеп 2006 20:56


Съмнявам се, че е тоя датчик, или поне датчика който отчита температурата и я показва на таблото. На таблото излиза сичко точно.. предполагам че некой кабел е от скубнат или нещо от сорта. Тъпото в цялата работа е че всичко е така нагъчкано и дори има неква кора от горе на двигатела, абе нищо се не види...

Ако имам време ще го разглобя цялото :twisted:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 14 сеп 2006 21:47


При моето поло температурните датчици са два, един до друг. Единият е черен на цвят и служи единствено за показанията на таблото, а другият е син (въпростният) и той отговаря за включването на вентилатора и подаването на ргориво в зависимост от температурата на двигателя. Поинтерисувай се при теб как са нещата.Аз лично се съмнявам да са опростени(всичко на един термодатчик).
Аз вече писах де ама....Това си е работа за диагностика на елком и ако не открият нищо тогава....... :wink:


Потребителски аватар
d3f
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот d3f » Пет 15 сеп 2006 8:17


Ок, мерси за пояснението :)

Явно ще се ходи на диагностика, само да намера малко време, че тоя месец е яко гърч...

Аз иначе бях ходил в УниТрейд преди време на диагностика и те ми казаха, че имало две грешки в компа, една грешка-ключ, щото моя е некъв секюрнат от секъде(простотии), и другата, от датчика за детонации, и ми предложиха да го сменат за незнам си каква там сума... и аз си тръгнах много ясно :)


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Пет 22 сеп 2006 21:24


А как ти е акумолатора?

Трудно палене и ниски обороти може акумолатора да е заминал. Той и по принцип си има сконост да в студа са му пада капацитета :).

Относно термо датчика на полото не знам как е още не ми се еналагало да го бутам. Но на бащами на опела сменяхме термостат и да има 2 датчика за температура. Единия отижа кум таблото другия подава данни към компа. При баща ми тоз към компа беше си отишъл и на диагностиката му казали че отчита -50 градуса температура на двигателя.


Потребителски аватар
d3f
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот d3f » Пон 25 сеп 2006 13:41


Акумулатора не съм го проверявал, мисля че е проблема там, сутрин върти бързо.

Все още не съм ходил на диагностика, поради липса на време и финанси.

Май е някоя от свещите, защото сутрин като чели работи на 3 цилиндъра, тресе яко, и му трябват 5 мин - въртене, гасене, въртене, гасене... докато не тръгне нормално. После още 2-3 мин. да по бачка на около 900 обр. без форсиране, и чак тогава става нормално.

В началото мислех че се омасляват кабели, защото леко от гарнитурата на разпределителния вал - цапа, но сега не съм на това мнение.

Чуда се дали не са няколко проблема... (бензинова помпа, филтър, компютърна грешка, скапан датчик, кабел или кой знае какво още)

Ще пиша пак ако има някакво развитие..


Потребителски аватар
smoky
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 17 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот smoky » Пон 25 сеп 2006 17:30


Според мен проблема не е нито в датчика нито в акумолатора, защото ако те бяха виновниците колата щеше да продължи да прави мизерии и след като загрее.Отиди на диагностика ще ти кажа къде на ЛС щото това
хич не е за подминаване.Имам едно предположение да не би да е стъпковия мотор---ако искаш провери именно него много често се запушва с боклуци!Айде и късмет!


Потребителски аватар
d3f
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот d3f » Пон 25 сеп 2006 18:18


Този мотор не е ли за поддържане на ниските обороти?
Според мен не е там проблема...

Точно преди малко бях разглобил и свалил целия филтър, от него се беше откачило едно малко маркуче, закачих го, но ще видим резутата утре сутринта.

Другото, което забелязах е, че един кабел с двоен куплунг накрая, излизащ от снопа под делкото не е закачен никъде, предполагам че е за някакъв датчик, те са две жици изолирани, и на куплунга си личи, че са зелена и жълта.


Потребителски аватар
smoky
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 17 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот smoky » Пон 25 сеп 2006 18:24


Ами ниските обороти точно те.При мен проблема беше точно от тоя стъпков мотор.Като ми е студена колата губи обороти като е форсирам загасва.Когато загрее сичко се оправя.За това маркуче може и да оказва влияние въпреки че е много важно откаде е.:)
А колкото до кабелите----кво става под капака на твоята кола да не живеят вътре стадо бизони че всичко е разкачено :)


Потребителски аватар
d3f
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот d3f » Пон 25 сеп 2006 18:34


Нямам идея, трябва да го намера тоя стъпков мотор и да зема да го разглобя.

Маркучето беше едно супер малко, идваше от един дебел маркуч, който влиза в сервото на спирачките. До това малко маруче имаше второ което пък отиваше към голямата тръба за топъл въздух, към която също отива и от филтъра една друга голяма тръба.


Потребителски аватар
smoky
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 17 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот smoky » Пон 25 сеп 2006 18:38


Моето предложение да вземеш и да отидеш някаде да ти погледнат сичките вакумчета кабелчета и маркучета дали са кадето трябва.Щото незнам ама ми се струва че или ти си пипал или си ходил нещо да ти правят по колата и са осрали работата.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Пон 25 сеп 2006 23:17


smoky написа:Според мен проблема не е нито в датчика нито в акумолатора, защото ако те бяха виновниците колата щеше да продължи да прави мизерии и след като загрее.

Не съм съгласен !!! термодатчика може да "блокира"( Не е много точен термина "блокира" ..ама...) примерно на 40 градуса и да подава верен сигнал само при температури по-високи от 40 градуса.

Този маркуч за вакума кото си го сложил на местото си ,със сигорност ще подобри работата на двигателя ти. И въпреки това проблемът ти може да си остане все още не решен :roll:

Преди да пристъпиш към каквито и да е било ровичкания по стъпковото моторче направи това:- Откачи + -са на акумолатора за 15-20 мин и пак го закачи. Виж дали има промяна . Ако има :проблемът ти е в трупане на грешки в компа. Често тези грешки "шашардисват" стъпковите моторчета.


Потребителски аватар
d3f
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот d3f » Сря 27 сеп 2006 14:41


Рестартирах компютъра, като свалих клемите изчаках малко и после ги дадох на късо без вързан акумулатор. Почистих ги леко, но не особено добре(нямах подръчни инструменти в този момент), някой друг път ще се постарая повече.

Резултата е направо учудващ. Аз не мислех, че толкоз влияе този компютър на работата на двигатела, предполагах, че определя режим на оборите в някакъв диапазон от примерно 600-900. Обаче се оказа, че не е много така... явно бая електроники са наблъскани, незнам за добро или за лошо.

В момента имам чуството, че карам нова кола, не прекъсва, поема като настъпа и върви като луда :)



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта