VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1476
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Мнениеот freelancer » Сря 04 сеп 2013 9:52


Здравейте колеги!
За кой ли път ви занимавам с моят проблем, странно изгасване на двигателя от време на време, на празен ход, без да подавам газ.
Вчера ми се случи следното. След престой вчера от половин ден се качвам в колата, паля оборотите се вдигат на около 1000 пускам фаровете не мърдат, пускам вентилатора да духа на 4 и леко падна стрелката на оборотите за секунда примерно с 2-3 деления и се качи, всичко ок, позагря до към 70 градуса на място, изфорсирах я и вдигна към 4500 оборота и я загасих.
След 1 час, час и половина се качих да я преместя, запалих без проблеми, пуснах фаровете и след 4-5 секунди работа, оборотите стабилни, изгасна, направо си падна стрелката и изгасна, няма игра, няма нищо, просто си изгасна. Паля отново, пуснах фаровете и няма проблеми. Проблемно е само първото палене и то по някой път, не винаги, няма проблеми с вървежа, но ми се струва ще не е кой знае колко мощна, но явно толкова си може двигателчето.
Това, което забелязах е, че пистовият ми ремък стои отдолу, като омазнен и като си прокарам пръста, сякаш ми остава каучука по пръста, става черен и като го изтържа оставт каучукови следи. Не видях омазняване наоколо или нещо да е капало, щото иначе щеше да има пръски и по пластмасата. Не ми мирше на масло и изглежда си е размзана гума/каучук. Поръчал съм нов ремък за всеки случай.
Съмнява ме да не би ремъка да е менте, въпреки, че е контитех и пише, че е произведен в германия!
В този ред на мисли, има ли възможност от кофти ремък, да приплъзва при товар и от това да ми пада напрежението, тока и да гаси двигателя. Просто да се образува моментен пик, който бърка нещо ЕКУ-то и да гаси двигателя?
Акумулатора не ми е нов, но е проверен и по принцип работи и нямам проблем с паленето, пали си винаги без проблеми.
Алтернатора ми е със сменен регулатор на напрежението, защото старият изгоря поради някаква причина.
Да не би да имам проблем с токовете или да ми е проблемен дросела?
Забелязах, че по някой път дросела реагира по следният начин.
Паля, вдига обороти около 1000 и като пусна фаровете падат веднага до към 900, нормално, но като пусна и вентилатора, пак има моментно пропадане за секунда и аха да огасне и се вдигат пак на 900!?
Не би ли трябвало след пускане на консуматор да ги вдига малко оборотите? Примерно като пусна фаровете да останат пак на 1000 и да паднат след като позагрее?
Въпроса ми е, дали може да се провери дросела? Прави го по някой път иначе обикновено няма проблеми, не гасне и не играят оборотите.
Явно има нещо, което на моменти работи, когато си иска.
Чудя се какво да сменям.
На последните две диагностики, които правих наскоро ми даде:
Air flow intake leak и Intake mainfold pressure, MAP sensor.
Втория път смених МАП-а, след което EPC лампата си светеше, 1-2 дена след изчистване на грешката и после загасна. Почистих си моят МАП, беше омазнен около пластмасовата тръбичка и пак си го сложих, лампата не ми светна повече.
Ако ми влизаше въздух оборотите трябва ли да играят леко поне??????
Иначе е гледана дали смуче въздух и около уплътненията на всмукателния колектор си е сухо има лек прах и няма следи да изпуска. Дали да не пробвам пак със старт газ?
Уплътнението под дросела, като го чистих преди 6 месеца не е сменено, защото майстора ми каза, че е ок.
Надявам се да излезне някаква грешка, която да ме насочи или да ми се скапе нещо, но уви, нищо не се случва, а мистериозния проблем си остава.
Може би грешката след запалване на ново се трие или нещо такова.
Ако се случи да загасне, паля втори път и няма проблеми. Вече се насочвам към дросел, но би било тъпо да го купя и да си остана с проблема. :neutral
Едно майсторче ме насочи към датчик разпределителен вал, който правел номера и ако прекъсвал можел да загаси двигателя.
Проблема е, че го прави по някой път и обикновено, като отида в сервиз, няма проблеми и си работи.
Помагйте колеги, кой с каквото може, ще ми бъде от полза, че се изчерпах!
Благодаря предварително.




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Мнениеот maslinkov » Пон 16 сеп 2013 7:57


Здр. Според мене това с датчик на разпределителен/колянов вал е добра идея за МПИ, че имате някаква пластмасова шайба, де то се разбивала, ама щом имаш механичен проблем - тоя ремък не е редно да се разкашква. Явно трудно върти алтернатора - почни оттам. Поздрави.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1476
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Мнениеот freelancer » Вто 17 сеп 2013 7:34


Здравей колега, уважавам твоите мнения, чел съм ги сигурно всичките във форума.
Мисля, че ако са разбити втулки в така наречения "венец" на коляновия вал от където чете Хол датчика, проблема, ще го прави всеки път, дори и на загрял двигател и ще имам проблем с паленето. Обикновено с датчика проблемите са гаснене и трудно палене, най вече на загрял двигател, за това го изключвам, за сега. С другия датчик обаче, на разпределителния вал, който е за ГМТ, обаче въпроса стои по друг начин. Ако има проблем с него колата си пали без проблеми, обаче няма нужната мощност и има ограничение на оборотите, ЕКУ то си взима информацията от детонационния датчик, която е по неточна.
За сега съм се насочил към картерната вентилация, тъй като забелязах омасляване, МАП-а ми беше доста мазен, все едно си го топил в крем за мазане, лампата ми светеше, след почистването на МАП-а загасна. Зимата е вдигала масло през отдушника/маркуча на клапаните и си мисля, че и датчика на разпределителния вал може би е омаслен, ще почистя и него със спрей за сензори, ако е мазен. На диагностика не ми е покзавала грешка от датчика на разпределителния вал, по принцип ако има проблем с него записва грешка, но кой знае.
При повторно палене няма проблеми, което повече ми прилича на нещо задънено, което се поотпушва.
За сега ще почистя маслоотделителя и ще сменя маркуча от тройника до ПЦВ клапана преди дросела, защото ме съмнява, че имам затлачена картерна вентилация и за това, като се постопли проблема взе да става епизодичен.
Обяснявам си го с това, че през зимата маслените отлагания, т.н. глеч спича и от там вентилацията се задънва още повече. При топло време и особено лятото, от жегите мизерията си стои по течна и по лесно диша картера.
Ремъка го смених с чисто нов оригинален, Контитех 6РК 1070 точно моят размер, старият беше с 5 мм по къс и ми измиха ролките с обезмаслител преди смяната.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2517
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Мнениеот i.e.i » Вто 17 сеп 2013 8:05


http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=277655&start=30
За да не минеш по моя път,намери познат със същоя мотор и за 1 час може да размените(пробвате)
почти всичко(дросел ,мап,датчик разпределителен вал,бобина ,кабели,свещи).
Свещите за този мотор е задължително да са по каталог.

При мен се оказа калпава настройка на АГУто,но го разбрах по трудния начин :banghead


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1476
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Мнениеот freelancer » Вто 17 сеп 2013 11:26


Мерси за отговора колега!
Свещи нови по каталог НГК, кабели нови Беру, бобина с комутатор нова Беру, всички филтри сменени, ремъци масло и ролки, маслото е Фукс 10в40.
Пробвах с друг МАП, същата работа, за това си изчистих моят със спрей за сензори и лампата EPC ми загасна.
Един много добър диагностик ми каза, че щом ми свети МАП-а най вероятно имам задръстена картерна вентилация!
Маслоотделителя по конкретно.
Колата не гасне на празен ход, просто ако пусна консуматори в първите 10-15 секунди и не подавам газ изгасва, по някой път и съм забелязал, че го прави най вече, като съм я карал на по дълъг път.
Дросела не може да задържи оборотите заради това, което идва от мъркуча под него, картерната вентилация.
Проблем налягането, имам омазняване, в по топлото време проблема почти изчезна, сега пак взе да го прави, само че преди гаснеше даже и без консуматори.
Също при тройника маркуча е стеснен, все едно е получил голямо засмукване, точно това гледа и човека, който ми каза за маслоотделителя. Аз и без това имах намерение да го чистя, смених ПЦВ клапана за налягането на картерните газове и сега отивам към маслоотделителя.
Ще пиша да видим какво ще стане, но за мен дросела си работи коректно, няма клатане на обороти, това се случва само при първото палене по някой път, сега малко по често. Паля втори път и няма проблеми, пускам каквото си искам, всичко стабилно.
Като престои повече, онази гняс долу спича, това са две малки дупки, а италианеца едва ли е сменял редовно маслото и се получава точно това.
Колата се кара само на безнин колега, нямам газова.
Друго за, което се сетих е, че "майстора" мърляч ми беше налял половин литър масло отгоре, 4 л вместо 3,5 литра и ако е имало глеч направо новото масло го е бетонирал. Карах така 100 км и отгоре, докато не го забелязах и отидох да ми го източат до средата на щеката.
Изрода прост ми отговори, че щяла да го изгори, та така стоят нещата. За 6 лева (една кутия цигари) ще ми скапе колата мизерника.
Няма калпави коли, има калпави "мастори".
Явно съм попаднал на кофти "мастор" още в самото начало.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1476
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Мнениеот freelancer » Сря 18 сеп 2013 7:42


Имам развитие по проблема!
От скоро имам нова екстра, започна след престой примерно една вечер да не пали от първия път, върти и аха да запали, има нещо като припалване и изгасва, все едно не и достига нещо. Въртя пак и запалва без проблеми, тази сутрин пуснах чистачките след второто палене и изгасна, на третия път стабилизира, пуснах си и фаровете и няма проблеми. Забелязах също, че колата няма нужната мощност. Мудно се набира към 3000 оборота и повече от 4500 оборота май не мога да вдигна. :gruebel
Забелязах, че по Тракия, към Стара Загора има един участък с лек наклон и там повече от 100 не можах да вдигна, педала го натисках до ламарината и не мърда.
Бензиновата помпа прави налягане, но не я изключвам.
По симптоми ми прилича на датчик, може би този на разпределителния вал, ще почна с него, поне лесно се сменя.
Иначе не ми е гаснела в движение или да не може да запали след кратък престой загряла, поради което за сега изключвам прочутия датчик колянов вал!
Ще замеря и акумулатора, но ако запали след това алтернатора поема нещата и за сега също го изключвам.
Ходя по майстори и файда никаква, явно още не си е намерила майстора.
Прословутия дросел, не дава грешка и се адаптира без проблеми, не ми играят оборотите, нито на студен, нито на топъл двигател, пътечките не са изтрити и датчика за позицията на педала не е записвал грешки.
Наскоро ми светеше EPC лампата но след, като изчистих МАП-а загасна, за сега не свети. На диагностика ми показа само - Налягане във всмукателни колектори, Мап сензор, МАФ сензор.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Мнениеот maslinkov » Сря 25 сеп 2013 7:56


Има 3 неща които насочват към втулки на венеца - зацапването от загубена центровка, липсата на мощност и това, че ЕКУ-то не открива електронен дефект. /за механичен няма как/ и когато сигналите към контролера паднат под зададените параметри, изгасва. И това е детската болест на тоя модел. Успех.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1476
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Мнениеот freelancer » Чет 26 сеп 2013 12:31


Благодаря колега Маслинков!
Относно втулките на венеца обаче има някои подробности, които според мен отхвърлят версията, а те са - трудното палене се появи отскоро и е само след престой, примерно, 4-5-6 часа, като някой път няма проблеми, пали си от раз!
Примерно - ставам сутрин, след престой една вечер, пали си от раз и си работи, пускам си фаровете после парното на 4 степен за проба и всичко е ОК!
След 6 часа пак паля, пускам фаровете и изгасва! :banghead
Имаше един период през, който нямаше проблеми, но отскоро пак започна да прави номера!
Забелязах, че сякаш работи по твърдо, тва при първото палене сутрин при по голям престой.
По принцип колата си пали и не гасне, ако не пускам консуматори!
В последно време започна да пали по трудно, с повече въртене, като по някой път при пускане на консуматори първите 15-20 секунди не гасне.
Проблема е първите секунди, преди да се е включила ламбдата!
Според мен нещо се случва със сместа или горивото.
При следващи паления няма проблеми, колата си набира нормално, вдига си обороти, като за 60 к.с.ю
Не знам от какво е провокирано това странно поведения, но съм се насочил към бензинова помпа и инжектори или картерна вентилация, ще проверя и канистъра.
При първоначалното палене ЕКУ-то взима инфо от темп.датчик и МАП-а и явно нещо не може да я направи както трябва. Може би нещо бърка МАП-а, налягането във всмукателният колектор.
Ако бяха втулките щеше да се бърка датчика на коляновия вал(Хол-а), щеше да пали трудно винаги или въобще нямаше да запали, тва с втулките е все едно имам проблемен датчик колянов вал.
Иначе по трудното палене ми се появи отскоро, преди 2 седмици, но запали ли колата няма проблеми.
Примерно днес сутринта запали от втория път, после я оставих за 1 ч. и 30 мин и после запали от първия път обаче малко странно, все едно нещо е запушено, не ясно и отчетливо ами колебливо, пуснах фаровете, парното работеше и загасна, запали пак и като дадох газ на задна да излезна от един паркинг придърпа леко и се оправи.
Абе странна работа, какво ли не съм гледал, какво ли не съм пробвал или сменил и вече съм на ръба на отчаянието, приятели ме съветват да я продавам тази кола, но като си помисля, колко неща съм сменил по нея, не ми се продава и все си мисля, че най накрая ще намеря проблема и като се кача сутрин, ще запаля от раз, ще пусна фаровете и парното ще тръгна без проблеми, но уви.
Макар, че имаше един период през, който това стана реалност, но сега пак и стана нещо. :cry


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1476
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW polo 1.4 mpi странно изгасва по някой път

Мнениеот freelancer » Чет 26 сеп 2013 16:52


След проблема със затрудненото запалване сутринта и загасването при пускане на фаровете и духалката, след 8 часа престой си запали все едно нищо не е имало, пуснах фаровете веднага, духалката на 4 и си работи перфектно, като току що излязла от магазина, направо нямам думи :icon_sad
Да не би някое уплътнение да ми прави проблеми, вече не знам.
Ходя по майстори, правя диагностики, няма грешки, всичко е ок, а на моменти не знам какво става..... :censored2
Менте температурен датчик, позацапани дюзи, кофти уплътнение?
Оборотите никога не са ми играли, не ми е гаснела в движение, луда работа!

По късно обаче открих дупка в маркуча за картерните изпарения от маслоотделителя, и при затворен дросел ми изпуска/смуче снадката на маслоотделителя, тези дни ще чистя маслоотделител и ще видя как ще уплътня снадката на тръбата да не смуче от там и да губи вакуум.
Специално благодаря на Димо от Авто + Казанлък, който ми монтира новият маркуч на картерните изпарения (оригиналния) и ми откри дупка в маркуча от маслоотделителя, запуши дупката с изолирбад, временно докато си намеря друг маркуч. Като се загледах по надолу и открих омазняване по снадката, имаше и следи и по ламарината, там където е съскало и е губело вакуума.
Интересното и гадното е, че това се получава при затворен дросел и студен двигател, тъй като тогава вакуума е най голям и при по голямо натоварване и по малко отворен дросел, изтърва. :smile



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта