Polo 1.4 / APQ 1998 г.-няколко въпроса за автомобила

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Polo 1.4 / APQ 1998 г.-няколко въпроса за автомобила

Мнениеот integrale45 » Съб 15 авг 2015 22:01


Здравейте,отскоро в семейния автопарк се появи гореспоменатия автомобил. В момента е на скромните 286 500 км,като може и да са повече. Смених маслото и филтрите и мотора работи много добре.Не съм сменил бензиновия филтър,защото не знем къде се намира. Оказа се,че се губи плюсът от инсталацията до компресора на климатика.Като го включа,чрез бутоните минуса се появява,а плюсът не.Като включа компресора директно към акумулатора,той тръгва и се усеща приятна хладина в купето.Някой има ли представа къде би могъл да бъде прекъснат кабела.Като натисна бутоните за климатика,светват,но компресора не тръгва.Предпазителите 29 и 30,които са за климатичната система и вентилаторите са в изправност.Предупредиха ме,че при този мотор с времето се появявал проблем с маслената магистрала и е било необходимо да се продуха или промие със специално масло системата.Някой правил ли го е?На моменти,като подавам по-рязко газ се усеща леко предръпване,но след това, зверчето очудващо хвръква.Не съм и предполагал,че малка кола с този малкия мотор може се изстрелва толкова бързо.Свещите са за смяна,дано оттам да е проблема.Видях,че трите са с резбичка,където влиза лулата,а тази на трети цилиндър към която има нещо като датчик към кабела е по друг начин.Колата досега е карана само на бензин,но като знам,че ще се навъртат около 1000 км на месец,мисля да и поставя ГИ.Дневният километраж не може да се занули.Натискам бутона,задържам го,но си стоят изминатите 1600 км.Какво може да очаквам от този автомобил с времето като проблем и евентуално как мога да ги предотвратя предварително?
Изображение

Последна промяна от integrale45 на Пон 17 авг 2015 20:50, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
mmkosev
Мнения: 115
Регистриран на: Съб 13 сеп 2008 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Няколко въпроса относно VW POLO 1.4 / APQ 1998 г.

Мнениеот mmkosev » Нед 16 авг 2015 6:36


Здравей колега.Аз съм със същия двигател.До акумолатора има един релеен блок със мисля ,че 3 предпазителя.Оттам минава управлението на компресора и перките.Насочи се там да търсиш проблема.Успех.


Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса относно VW POLO 1.4 / APQ 1998 г.

Мнениеот integrale45 » Нед 16 авг 2015 9:45


За черната кутия, която е прихваната върху акумулатора с 4 малки и 3 големи предпазители ли става дума?


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Няколко въпроса относно VW POLO 1.4 / APQ 1998 г.

Мнениеот djshomi » Нед 16 авг 2015 11:27


За климатика в левия калник под фара има релета над клаксона са .


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса относно VW POLO 1.4 / APQ 1998 г.

Мнениеот Теодор » Нед 16 авг 2015 15:52


Ако искаш да нямаш ядове с маслената магистрала и със запушване на картерната вентилация зимата особенно ако слагаш газ слагай само 5W40 icon_idea Проблема със зануляването на дн.километраж ти е в таблото, палчето което трябва да направи контакт се чупи от старост. Има възможност за побългаряване но трябва да разглобиш таблото а този бутон ще ти трябва и за нулиране на сервизните интервали icon_idea


Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса относно VW POLO 1.4 / APQ 1998 г.

Мнениеот integrale45 » Нед 16 авг 2015 21:31


Извадих модула,който стои под акумулатора,но той е капсулован и няма как да разбера какво се е случило вътре.Доколкото разбирам от интернет,това е устройство за управление на перките,а те при мен работят за охлаждане на двигателя и като пусна климатика с директен плюс.Мисля да не си усложнявам нещата и да пусна един допълнителен плюс с реле и предпазител и да включвам компресора с друг бутон.Не ми се иска да побългърявам инсталацията,но като не мога да намеря причината,не виждам друг вариант.
Изображение


Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса относно VW POLO 1.4 / APQ 1998 г.

Мнениеот integrale45 » Пон 17 авг 2015 7:44


Е какво, да пусна 5 различни теми за въпросите ми ли????????? Климатик, километраж, обслужване на мотор, маслена магистрала,вентилация на картера????? Не пиша за първи път в автомобилни форуми и знам какви са правилата! Ако измислиш по добро заглавие от това, ми го напиши, като имаш предвид, че има лимит на буквите в заглавието та темата!


bobitooo
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 17 май 2014 3:30
Автомобил: VW POLO 1.4 1998
Двигател: apq
Местоположение: вaрнa

Re: Няколко въпроса относно VW POLO 1.4 / APQ 1998 г.

Мнениеот bobitooo » Пон 17 авг 2015 8:30


колегa имaх същия мотор дa пъргaв е и aз не вярвaх че ще е динaмичен мислех че с тези коне ще трябвa дa го бутaм :д. тa зa мaгистрaлите мaслените си реших проблемa с 5в40 нaистинa помaгa тези apq се слaвят с достa приблеми моят го спaсих от проблемa с зaпушвaнето и го продaдох после нa 1 колегa от форумa остaнa доволен. a зa тaблото бутонa е се е счупил рaзглоби го и зaлепи пaк еднa мaлкa плaстмaскa нa мястото нa стрaтa и стaвa моето е лепено пaк. много ще ти трябвa този бутон зa изчиствaне нa грешките


Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Няколко въпроса относно VW POLO 1.4 / APQ 1998 г.

Мнениеот integrale45 » Пон 17 авг 2015 15:09


Благодаря Ви колеги за вниманието и насоките, които ми давате! Искам още нещо да попитам, понеже предните дръжки отвън са с повредени ключалки- липсва детайл от патрона до вътрешността, вероятно накрайник с край, като на отверка, въпросът ми е стават ли дръжки или патрони от друг модел или трябва да търся само от поло? Благодаря!


bobitooo
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 17 май 2014 3:30
Автомобил: VW POLO 1.4 1998
Двигател: apq
Местоположение: вaрнa

Re: Няколко въпроса относно VW POLO 1.4 / APQ 1998 г.

Мнениеот bobitooo » Пон 17 авг 2015 16:35


тези нaкрaйници ги имa по мaгaзините aз си ги взех по 8лв. въпросa е е че нa поло съм виждaл 2видa тaкивa моите бяхa с 2чопa a другия вид е с кукa. виж кaкви сa точно и могa дa ти ги поръчaм и прaтя.


Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: POLO 1.4 / APQ 1998 г.-няколко въпроса за автомобила

Мнениеот integrale45 » Нед 23 авг 2015 10:09


Тъй като налях ново масло 10w40, мисля да смъкна картера и да почистя цедката към маслената помпа. Предполагам че се държи на два болта, като при други wag мотори. Къде се намира бензиновия филтър?


Потребителски аватар
s7x
Мнения: 23
Регистриран на: Съб 22 юни 2013 15:20
Автомобил: VW Polo 1.4
Двигател: APQ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: POLO 1.4 / APQ 1998 г.-няколко въпроса за автомобила

Мнениеот s7x » Нед 23 авг 2015 17:37


Бензиновия филтър се намира отдолу след резервоара. Легни под колата и ще го видиш, с цилиндрична форма е.
Прегледай си и дросела, за тези километри ще има много нагар, ако не е чистен.


Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: POLO 1.4 / APQ 1998 г.-няколко въпроса за автомобила

Мнениеот integrale45 » Нед 23 авг 2015 21:29


Странното е, че беше чист, леко омазнен от картерните газове, но е нормално за кола на 17 години и почти 300 000 км


Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: POLO 1.4 / APQ 1998 г.-няколко въпроса за автомобила

Мнениеот integrale45 » Пет 09 окт 2015 20:29


Поставих ГИ на полото и работи чудесно на газ.Напоследък обаче ми изчезна празния ход на бензин,а на газ няма проблем.Стартирвам,двигателя запалва и угасва.Като подам газ и задържа 2-3 секунди на 2000 оборота,като пусна педала на газта, има празен ход-около 900 оборота,но докато ги стабилизира,играят леко оборотите.При загрял двигател,като се пали директно на газ,държи обороти на празен ход без никакво играене.Каква може да е причината,колата върви без проблем на бензин,само това гаснене е неприятно.Преди поставянето на ГИ на няколко пъти е гаснела,огледах вакуумните маркучета,но не видях да има скъсани.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: POLO 1.4 / APQ 1998 г.-няколко въпроса за автомобила

Мнениеот Теодор » Съб 10 окт 2015 20:04


Дросел клапа icon_idea Не си играй да я оправяш няма да стане щом си сложил газ.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 152 госта