Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
sunny_vd
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 21 мар 2014 23:00
Автомобил:
Двигател:

Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот sunny_vd » Сря 02 юли 2014 16:47


Ако някой е имал сходен проблем да сподели мнение. Паля колата и след 2,3сек.падат оборотите и гасне. Не го прави постоянно 1,2 пъти на седмица , две. Като запаля веднъж оборотите стигат към 1000, друг път до към 500, 600 и стоят .Случвало ми се е на два пъти да ми гасне в полуспряно положение или в завой.Не ми светва лампата за имобилайзера като изгасна.Светва само акумулаторчето.На диагностика нищо не излезе, дросела гледаха, казаха че е идеален не е за чистене.Някакви предположения?Колата е на бензин газ няма.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот freelancer » Чет 03 юли 2014 15:07


Колега, много е важно да кажеш дали го прави на топъл или на студен двигател, загряла или студена, това е от голямо значение.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот zografski » Чет 03 юли 2014 15:12


Щом не е дросел, може да е от дебитомера, а може и дросела да си е за чистене. На твое място бих изчистил и дросела и дебитомера, смяна на въздушен филтър и горивен (ако не си ги сменял никога), това не струва повече от 30лв със собствен труд (т.е. 1 час занимавка и да си купиш филтрите). Инак ако отидеш на майстор не ти мърдат едни 60-80лв, та даже и повече(зависи къде отидеш). Ако няма подобрение, вече може да гледаш датчика за положение на коляновия вал или неговия другар датчик за положение на разпределителния вал (CKP и CMP sensors). Вероятно е едно от тези които споменах.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот freelancer » Чет 03 юли 2014 15:23


Колега, като я запалиш завърти едно хубаво волана, до край и пусни някой консуматор да видим какво ще стане, дали ще изгасне.
Чува ли ти се хидравличната помпа, едно леко бръмчене от двигателя, без да въртиш волана?
Не мисля, че е дросел, мап, еку и т.н.
Някакъв екзотичен проблем ще да е. :mhihi


sunny_vd
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 21 мар 2014 23:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот sunny_vd » Чет 03 юли 2014 15:34


Днес смених въздушен и горивен филтър да видим дали ще има разлика. Това с гасненето го прави и на студен двигател сутрин, прави го и след като е карана колата-спря накъде за малко и после пак гасне. Дросела ми го проверяваха, казаха че не е за чистене- добре си е бил.


sunny_vd
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 21 мар 2014 23:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот sunny_vd » Чет 03 юли 2014 15:37


С допълнителен консуматор не гасне, пробвах с радио, климатик.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2589
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот zografski » Чет 03 юли 2014 15:54


Абе не им вярвай много, няма да ти отнеме много време да го изчистиш, а също и дебитомера! А пък ако толкова те мързи, почисти поне дебитомера! Звучи ми баш на мръсен дросел или дебитомер! Обикновено е хубаво със смяната на филтъра да се чисти и дросела и дебитомера, при теб е сменен само филтъра! Явно "майстора" ти го е мързяло и ти е казал, че е чист, то от горе може и да е чист (или поне да изглежда) ама ако бръкнеш вътре с парцал натопен с бензин ще си говорим друго :c020
До колегата freelancer: тоя твоя проблем май всички MPI-та го имат, но това поло май не е MPI и според мен проблема му е някъде в горивната система, въздух или гориво, т.е. дебитомер, дросел, помпа, нещо такова ще да е.


sunny_vd
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 21 мар 2014 23:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот sunny_vd » Чет 03 юли 2014 16:41


Ще го проверя.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот freelancer » Чет 03 юли 2014 17:27


Zografski, 9 - ката с дебитомер ли е или с МАП?
За 6Н2 немците са писали, че е на 70% с нови части, в сравнение със 1 цата, така, че е по близо до 9 ката отколкото до 1 цата, пък тази на колегата е произведена точно, когато спират 6Н2, значи е доста подобна. :mhihi
Ако е дросел или датчика за вакуума ще пърди все едно е изяла една тенджера боб. :icon_lol
Мени ли обороти, играят ли?
Щом ги държи при консуматори не е клапата.
Тия полота са голяма загадка.
Не съм съгласен, че проблема няма оправяне обаче!
Значи щом не дава грешка, може да е реле, помпа, от въздух според мен ще компенсира ако е загряла, пък и сега топло, но все пак трябва да се провери.
От температурен датчик също може да прави така, да работи на по бедна смес. Трябва да се види каква е сместа, колко показва мапа, има ли вакуум, няма ли, помпата какво налягане има и т.н.
Мериха ли ти налягане на помпата?
Тва гаснене ми е до болка познато. :c020


sunny_vd
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 21 мар 2014 23:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот sunny_vd » Чет 03 юли 2014 17:47


Не мени оборотите,налягане гледаха от някакъв маркуч,имаше силна струя бензин (непонятен за мен метод )


sunny_vd
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 21 мар 2014 23:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот sunny_vd » Чет 03 юли 2014 17:48


Freelancer ти откри ли от какво гасне при теб?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот freelancer » Чет 03 юли 2014 21:33


Ами не, но пък разбирам много по добре този двигател от много майстори, повярвай ми. :scare3 След вече, 1 г. и 7 месеца ровене, търсене, смяна на какви ли не части, мога съвсем уверено да заявя, че съм доста вещ по темата с гасненето, както и по други неща.
Няма гаранция, но мога да ти кажа от какво не е, поне да не се набутваш, така, че следи и питай. Не ходи по майстори, няма смисъл, не могат да ти помогнат, особено ако си от някое по малко градче.
На тази диагностика какви грешки показа? Живи данни, какво се случва?
Значи, дано не ми се случва, ама сигурно ще бия някой "майстор". Да ми иска 20 лв. щото бил гледал за грешки.... :newsm66
Тва диагностика ли е...........
Не е от горивният филтър, не е от въздушният. Двигателя как работи? Да тресе, чука някакви шумове? Като тих дизел ли е?
Може да си замериш температурният датчик, ако ти се занимава. Може би са го гледали, но все пак. На 3 и 4 краче с мултицета.
Значи ако са двата датчика на хол ще ги дава, като грешка. Лесно пали значи не те(на колянов и на разпределителния вал).
Аз все си мисля за дюзи, защото моята беше много зле. Също, като при теб само, че работеше по 15-20 секунди и сама си изгасваше. Смениха ми температурният датчик, но не се оправи и след това сама започна да се оправя, майтап няма, което ме навежда на мисълта за инжектори, позапушени.
Твоята италиянка ли е?
Ако разбереш нещо сподели, аз все си пиша с някой гаснещ, даже веднъж се появи един колега от Пловдив със същият проблем, като моя 1:1, но каза, че не го бърка и ще кара така.
Поне при мен след второто палене не ми гасне повече, но пък ме дразни, обичам всичко да ми е перфектно. :c020
Може да провериш и регулатора за налягането, само внимавай с тръбичката. :biggrin
Само извади внимателно тръбичката, виж дали е захваната за рейката, има две крачета и тръбичката е по средата. Може да ти е текнал регулатора, постоянно ли ти гасне или от време на време, ако го прави постоянно може да го провериш и него. Ако текне бензин от регулатора значи е от него проблема.


sunny_vd
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 21 мар 2014 23:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот sunny_vd » Чет 03 юли 2014 23:34


Лошото колега е че не разбирам много, а майсторите и те май така. Кото я върза на компютъра излезе 1 грешка някакъв смукателен клапан за въздух. Продуха го и грешката изчезна. Други грешки не показа. Двигателя добре работи на моменти чувам много тих шум като тракане на дизел но много тихо.Мислех че е от ангренажната верига, но ми казаха че тя си е добре, двигателя работел чудесно. а тракането било от други джаджи дето не запомних, но не било съществено.
Не ми гасне постоянно 1 път в седмицато примерно. От второто завъртане тръгва.Друго което мие странно са оборотите при палене, обикновено са към 600, рядко към 1000 заковава ги.Не са ли малко 600?
Веднъж пробвах да сваля клемите на акумулатора за малко. Кото го закачих отново, стана много по зле 5 пъти паля 5 пъти гасне все едно се дави опитвам се да форсирам, то въобще не възприема че натискам педала на газта и гасне.


sunny_vd
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 21 мар 2014 23:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот sunny_vd » Чет 03 юли 2014 23:38


От Австрия е вкарана. Относно запушените инжектори и аз го мислех ако и взема някаква добавка добре ли ще е?

Последна промяна от hooligans на Чет 03 юли 2014 23:41, променено общо 1 път.
Причина: Използвай бутона "Промени", вместо да пускаш ново мнение!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 9N AUX 2002 пали и гасне

Мнениеот freelancer » Пет 04 юли 2014 7:20


Този клапан за въздух какво представлява? И аз имам грешка за въздух, сменях едно клапанче, намира се на линията на картерната вентилация, казва се PCV(positive crankcase ventilation valve), най общо служи при форсиране да спира маслото от картера, за да не влиза в дросел клапата. Ако е пробит може да смучи въздух от там и ще ти бърка сместа, най осезаеми са проблемите с въздуха при студен двигател, след по голям престой.
Питай тоя "мастор" какъв е номера на грешката? Искай му номера, все пак си дал пари!
Моята е Р0106!
От кой град си? Видин? :c020
И го питай за това клапанче. Значи другото клапанче, освен дросел клапата и това клапанче е това на канистъра (вентилацията на резервоара, поне при мен е така). Това клапанче го смених, при мен е, като малка черна гъбка. Купих си чисто ново, поръчка от Германия (55лв). След, като го смених, отворих старото и забелязах, че си е наред, то няма какво да му се развали толкова, има една пружина и една мембранка. Чудя се обаче, дали това на канистъра ми е изправно.
Веднъж бях оставил колата да работи по дълго на празен ход, стрелката за горивото беше доста паднала и бях тръгнал към бензиностанцията и както си работи след 5 минути забелязах, че стрелката се беше вдигнала доста, още малко и да изгасне лампата с колонката. :smile
На мен ми се е случвало също да пали на малко по ниски обороти първият път и да ги вдига втория. Примерно пали и отива на 900, паля втория път и ги заковава на 1000. (същата история)
1,4 ли ти е? Ами 600 оборота е много малко, нормалните при мен са 870, при по студено трябва да държи 1000. Снощи я запалих и си ги вдигна нормално, малко под 1000.
Много е странно това тихо тракане и аз го имам, то не е тракане, а едно, като цъкане, това по някой път. Инжекторите цъкат, така мисля.
Иначе в началото ми работеше по грубо двигателя, смених бобината с комутатора и се кротна, не тресе.
Аз слагах 2 пъти добавка, на Лики Моли и нямам идея дали от добавката се подобри положението, но след, като си сменил бензиновия филтър пробвай, не са скъпи, ликито я вземах от Кауфланд за 12 лв., нещо такова беше.
Ако има подобрение значи са инжекторите и отиваш на ултразвук, но вероятността е малка обаче, защото няма логика да се отпушват при второто палене, пък и ми се е случвало, да изгасне след, кратко каране, при условие, че при първото палене не е имало проблем.
Виж дали имаш едно реле 410, свали капачето на бушоните и виж релетата, малко по навътре са, може реле да е, защото при гаснене чувам по някой път едно цъкане, 2 пъти цъка.
Значи за да не вдига оборотите 1 път, а втория да са ок, не и стига нещо.
Аз съм сменил цялата запалителна система и вече си мисля за горивото.

Иначе аз съм сменил почти всичко, което се води за проблемно, май само бензиновата помпа не съм, О пръстените на всмукателния колектор и не съм чистил инжекторите на ултразвук и някои други неща, абе има още какво да сменям, но и тва не си е работа, то по добре да си бях купил цял двигател.
Светвала ли ти е ЕРС лампичката? Като даваш на контакт свети ли ти, щото джамбазите може да са я обработили колата преди това.
Може да ми прочетеш темите по проблема, те са доста и съм описал подброно всичко. :mhihi
Какво значи въздух.....? Въздуха си е въздух, важното е да се види, кое се бърка от въздуха, за това си еима и номер и после по номера може да видиш вероятните причини, които трябва да се проверят.
Налягането на горивото се мери с манометър, гледа се дебита(тва с махането на маркуча и пълненето на съд), като махнеш маркучето на регулатора трябва да вдига налягането на 3 бара, с регулатора на парзен ход е 2,5 бара.
Виж си маркуча към МАП сензора ако имаш такъв, Мисля, че си с МАП и нямаш дебитомер. Мапа е забит някъде около всмукателния колектор, питай майстора къде е и с какво си.
Виж тези неща, питай за номера на грешката и кажи.
Тва с оборотите е странно, доста ниски са 600, така, че си замери темепратуният датчик, ако е наред, да не би буксата да ти прави проблем или кабела. Разликата е голяма, на много ниски обороти пали, странното е, че ако е скапан датчика би трябвало да пали винаги на ниски обороти и да гасне (и на мен ми свети акумулаторчето, но това е нормално).
Компютъра на колата Магнети марели ли ти е? Виж го, поне твоят е вътре в двигателя.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта