Няма какво да гледаш, ако прочетеш внимателно всички коментари, ще разбреш, че при теб винт няма, всичко се управлява от компютъра.
Може да го видиш предварението, но с ВАГ-КОМ примерно. Компа го наглася вследствие на показанията на датчиците.
Имаш - комп, температурен датчик, дорсел клапа (с кабел и с вградено моторче, нямаш стъпково моторче), мап сензор за налягането в колектора и температурата на въздуха, ламбда сонда (регулираща). Тия неща участват в студения старт.
Сондата участва с адаптациите си, така, че да не ме нападат, като казват, че докато не загреела не участвала.
За да пали трудно и да гасне си купи кабел и виж какви грешки дава, може да ти прави проблем имобилайзера, ако само пали и веднага гасне след секунда примерно.
Примери си налягането на горивото, трябва да е 2,5 с вакуум на регулатора и 3 бара без вакуум, без да подаваш газ, само на контакт 3 бара, ако имаш нужда от помпа се обади имам здрава с кошницата, ще ти я дам евтино.
Имаш датчик колянов вал и датчик разпределителен вал. Бобината си я виж дали не се е нацепила, тресе ли двигателя? Как работи след това? Прекъсва ли топла?
Ако температурния датчик показва грешна температура пак ще пали трудно и ще гасне!
Виж ги тия неща, може пък да извадиш късмет и да минеш евтино.
По евтино излиза да си купиш кабел и да си я диагностицираш сам, кабела струва около 30-40 лева, т.е. след две закачания си си избил парите.
Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
- qsenpetrov
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пон 23 мар 2015 20:42
- Автомобил: VW POLO 6n1
- Двигател: 1.4i APQ
Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!
И аз да се влюча към групата "Гасна по теб". С APQ мотор съм и го имам същия проблем и го прави само когато е студена, когато загрее няма проблем.
Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с дросел/стъпков мотор.
freelancer написа:Да, гасне, като отрязана. Оборотите не играят въобще, пали нормално и при второто палене вече си държи обороти при консуматори и волан!
Иначе се вдига стрелката, защото натискам педала. Забелязах, че ако го направя по рязко и по леко (погаля педала) пак гасне. Дави ли се нещо не знам. Да не ми пикае някой инжектор си мисля. По някой път пали и малко по трудно, а, като е по студено е по кофти, трябва да паля 2-3 пъти или да изчакам да посгрее без да барам нищо. Направих си експеримент и забелязах, че ако не барам нищо и поработи не гасне, днес например. Вчера врътнах волана и изгасна. Ами 1 минута и е готова. Имам чувството, че "автоматичният смукач" нещо бъгясва. Иначе съм сменил дросел клапата и пак същата история.
Гадна работа, не вдига оборотите по високи и не ги задържа, мисля, че от там идва проблема. А, защо е така, няма кой да ми каже. Иначе много гадно гасне, по някой път се опитва да задържи и изгасва на два етапа, стрелката отива до половината и ако не пусна волана изгасва, ако продължа да въртя направо спира двигателя.
Направо съм изумен тотално. Такова чудо не съм виждал.
П.С. Сменил съм и температурният датчик 3 пъти и съм мерил налягане, но все пак ме съмнява и помпата.
Мисля, че ако има пикаещ инжектор ще има по трудно палене, както и се получава. Ще работи по богато и клапата ще тръгне да отваря, за да може да си дозира нужното съотношение въздух/гориво, явно отваря повече и вкарва повече въздух, празният ход става нестабилен. Тука разковничето е в софта, как е настроен да реагира при определени условия. Излизащата грешка за въздух според мен се дължи на това, че екуто се мъчи да задържи празният ход и отваря повече дросела. Горивото е постоянна величина, екуто само отваря дюзите при определена температура според зададените таблици. Няма как да разбере, че дюзите не дозират правилно и се ориентира според налягането, което показва мапа. Явно не са ми чели мапа правилно, според налягането, което показва мапа може да се разбере дали инжекторите работят правилно. Дали изпускат или са позапушени.
Може и да греша, но определено корекциите от екуто могат да замаскират проблем с инжекторите.
Нови дюзи също не помагат!!! И аз викам да си основем клуб Гасна по Теб :)
Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!
Здравейте! Изчетох всички теми по въпросите с гасненето,но част от проблемите с мойто поло не са описани. Двигателя е бензинов + газ ,1,4 , 1999 г. APQ ! Та проблема се състои в следното: при подаване на газ колата глъхне или направо гасне,независимо дали е студена или загряла и на какво гориво е. Това е разликата с другите,а иначе съвпадението е че когато включа климатика направо гасне. Сменен е дросела,кабели,свещи, налягането на бензиновата помпа е в границите. Бубината е нова,имаше една дюза, която "пикаеше" но и тя е сменена. Преди малко си поиграх с центровката , на око, и сега като подавам плавно газ не заглъхва. Но пусна ли климатика гасне. На компютър показваше само грешка в дросела. Но и след неговата смяна проблема остана. Имате ли идея какво може да е? Благодаря!
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!
Дросела който си сменил , нов ли е или 2 ра употреба.?
- zezo21
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 18 май 2009 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!
Колеги !
Какво става ? Решение на проблема, че и аз със мойта AUA 1.4 16v 2001г. ГАСНА ПО ВАС :)
Никой ли не е рвшил проблема ?
Какво става ? Решение на проблема, че и аз със мойта AUA 1.4 16v 2001г. ГАСНА ПО ВАС :)
Никой ли не е рвшил проблема ?
- EmilDinkov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Съб 06 фев 2016 12:57
- Автомобил: Polo
- Двигател: APQ
Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!
Аз съм с 1.4 APQ 99г и имам колата от 2016. В началото и при мен гаснеше, дори по пътя.... след това се научих да я оставям по 1-2 минути запалена на място, преди да потегля. От тогава, нямам никакви проблеми :)
Разбира се през тези години.. през една съм сменил - бобинка /нямаше разлика/, кабели /също нямаше разлика/, после капачка и палец /пак без разлика в движението на колата./
Един път ми направи впечатление, че при голям дъжд, изпреварващ ме автомобил ме заля обилно с вода и колата се мъчеше да изгасне. Все едно влезе вода в двигателя, но в рамките на 30-тина секуди се оправи.
Обаче нямам газ и съм само на бензин. Няма проблеми по моторчето и капка масло не ми е изяла :) . При мен проблемите са в охладителната система и доста често я водя ... я за някое уплътнение, я за промивка и т.н.
Сега количката си е чук. Загрява за 4 минути на място, парното е 6 точки. Като се сетя, че скоро мисля да се разделям с нея и да купувам по-голяма кола... лошо ми става. Като малък танк е! Минава през всичко :)
Разбира се през тези години.. през една съм сменил - бобинка /нямаше разлика/, кабели /също нямаше разлика/, после капачка и палец /пак без разлика в движението на колата./
Един път ми направи впечатление, че при голям дъжд, изпреварващ ме автомобил ме заля обилно с вода и колата се мъчеше да изгасне. Все едно влезе вода в двигателя, но в рамките на 30-тина секуди се оправи.
Обаче нямам газ и съм само на бензин. Няма проблеми по моторчето и капка масло не ми е изяла :) . При мен проблемите са в охладителната система и доста често я водя ... я за някое уплътнение, я за промивка и т.н.
Сега количката си е чук. Загрява за 4 минути на място, парното е 6 точки. Като се сетя, че скоро мисля да се разделям с нея и да купувам по-голяма кола... лошо ми става. Като малък танк е! Минава през всичко :)
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 171 госта