Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!

Мнениеот snuupy93 » Пон 08 сеп 2014 15:16


Здравейте,
от доста време имам проблем с оборотите на празен ход. В началото като взех колата, гаснеше дори в движение, особено на климатик, като има повече ел. консуматори. След това почистих дроселовата клапа, със спрей за карбуратори и дросели, стана като нова. След интервенцията, държеще високи обороти около 1.5-2хил. Поразтъпках я, ръчках я, спаднаха, адаптирахме дросела с VAG-COM, имаше грешка в дроселовата клапа, изчистихме я, дадохме на контакт, цъкнахме да се адаптира, всичко точно. Проблема с оборотите, обаче остана, чистих дросела след това, още 1-2 пъти + това днес отворих стъпковия мотор, той е на няколко еврейски звезди, точно на гърба на дросела, от към таблото на колата. Почистих хубаво вътре всичко, зъбчатки, на голямата зъбчатка втулката, по която се движи и обилно напръсках с WD-40. За жалост проблема е още на лице, дори като завивам на място без газ, колата директно гасне. Адски е досадно... Има ли оправия проблем, по какъвто и да е начин или съм за смяна на дросела?

Последна промяна от snuupy93 на Чет 06 ное 2014 14:49, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с дросел/стъпков мотор.

Мнениеот freelancer » Вто 09 сеп 2014 7:06


Искаш да кажеш, че като въртиш волана на място и гасне, така ли? Това само на студен двигател или и на загрял ти го прави?
На диагностика, продължава ли да дава грешка в дросел клапата?
Как са пистите на потенциометъра, чисти ли ги със спирт(контактен спрей)?
И аз го имам тва гаснене, но само, като е студена и то не винаги. Ако дросела не дава грешки след чистенето, има друг проблем, някъде. Виж кабели, букси около дросела, мапа. Играят ли ти оборотите?
Не е зле да пробваш с друг дросел, но щом се адаптира нормално, значи проблема не е в самият дросел. Защо не напръскаш със спрей О пръстените и отзад на колектора има една заводска клапичка (гърмялка), при един колега от форума на сеат пише, че там му е бил проблема, пак така гаснеше.
Виж дали оборотите са заводските, ако ги вдига повече, може да ти влиза допълнителен въздух. Огледай и канистъра, клапанчето на канистъра да не е запушено и да ти прави вакуум/налягане в резервоара.


hefest
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 14 мар 2009 13:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: smolqn

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с дросел/стъпков мотор.

Мнениеот hefest » Пон 29 сеп 2014 8:08


нека и аз изкажа мнение,колата при мен е ибиза 1.4 apq.както каза колегата,гасненето се забелязва на място,студен и топъл двигател и въртене на волана,до там се стигна че за от 2 до 4 км гасне 4 до 6 пъти.не мога да кажа че не и е дошло време,колата е на 300хиляди+ км
сменени са:
бобиба,кабели,свещи,настроика на делко,изчистих хубаво дросела,оплатних хубаво гумичката между дросела и кутията на въздушния филтър.
направими впечатление че маркуча влизащ пот кутията на филтъра е пълен със жълта смазка,като грес,изчистих колкото можах и него,и за сега проблема изчезна
определено имам още много неща които за смяна
за смяна са:
ролка генератор,ролка и ремъци,пистов ремък,тампони на двигателя,акумулатор,определено и тези неща са много важни;понеже другия ми автомобил е 170+ коня и там всичко се подържа и прави на време,и определено докато му беше слаб акумулатора се усещаше в работа на двигателя
нещата които съм написал като направени не са сложни,така че за някои колега с подобни проблеми може да са му полезни


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с дросел/стъпков мотор.

Мнениеот snuupy93 » Вто 30 сеп 2014 15:12


Аз пробвах два дросела вече и без резултат... то, ако е дросел би трябвало във VAG-COM да покаже грешка, а мене единствената грешка, която ми излиза дори и след изчистване е в Knock Sensor G61 - Open or Short to Ground.


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с дросел/стъпков мотор.

Мнениеот snuupy93 » Чет 02 окт 2014 13:41




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с дросел/стъпков мотор.

Мнениеот freelancer » Чет 02 окт 2014 21:21


Снупи, дай да си основем клуб на гаснещите полота? :biggrin
На задното стъкло мисля да си направя от фолио един надпис : Гасна по теб! :mhihi



Явно тия модели са така, така ги правят! :beer

Последна промяна от freelancer на Чет 02 окт 2014 22:09, променено общо 1 път.


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с дросел/стъпков мотор.

Мнениеот snuupy93 » Чет 02 окт 2014 21:44


Твойта направо от раз гасне. :D Ужас направо, ще видим, след утре ще пиша, побърквам се вече.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с дросел/стъпков мотор.

Мнениеот freelancer » Чет 02 окт 2014 21:55


Да, гасне, като отрязана. Оборотите не играят въобще, пали нормално и при второто палене вече си държи обороти при консуматори и волан!
Иначе се вдига стрелката, защото натискам педала. Забелязах, че ако го направя по рязко и по леко (погаля педала) пак гасне. Дави ли се нещо не знам. Да не ми пикае някой инжектор си мисля. По някой път пали и малко по трудно, а, като е по студено е по кофти, трябва да паля 2-3 пъти или да изчакам да посгрее без да барам нищо. Направих си експеримент и забелязах, че ако не барам нищо и поработи не гасне, днес например. Вчера врътнах волана и изгасна. Ами 1 минута и е готова. Имам чувството, че "автоматичният смукач" нещо бъгясва. Иначе съм сменил дросел клапата и пак същата история.
Гадна работа, не вдига оборотите по високи и не ги задържа, мисля, че от там идва проблема. А, защо е така, няма кой да ми каже. Иначе много гадно гасне, по някой път се опитва да задържи и изгасва на два етапа, стрелката отива до половината и ако не пусна волана изгасва, ако продължа да въртя направо спира двигателя.
Направо съм изумен тотално. Такова чудо не съм виждал. :biggrin
П.С. Сменил съм и температурният датчик 3 пъти и съм мерил налягане, но все пак ме съмнява и помпата.
Мисля, че ако има пикаещ инжектор ще има по трудно палене, както и се получава. Ще работи по богато и клапата ще тръгне да отваря, за да може да си дозира нужното съотношение въздух/гориво, явно отваря повече и вкарва повече въздух, празният ход става нестабилен. Тука разковничето е в софта, как е настроен да реагира при определени условия. Излизащата грешка за въздух според мен се дължи на това, че екуто се мъчи да задържи празният ход и отваря повече дросела. Горивото е постоянна величина, екуто само отваря дюзите при определена температура според зададените таблици. Няма как да разбере, че дюзите не дозират правилно и се ориентира според налягането, което показва мапа. Явно не са ми чели мапа правилно, според налягането, което показва мапа може да се разбере дали инжекторите работят правилно. Дали изпускат или са позапушени.
Може и да греша, но определено корекциите от екуто могат да замаскират проблем с инжекторите.


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с дросел/стъпков мотор.

Мнениеот snuupy93 » Чет 06 ное 2014 14:24


Такаа.... след мнението на много разбирачи, майстори, истински машинни инженери, впрочем, от които нито един не може да ми оправи колата. Отидох в Полмо Сервиз, за цялостна диагностика, в рамките на един час колата ми излезна оправена. Целия проблем с оборотите на празен ход, при консуматори, завиване и тнт е бил на ПРЕДВАРЕНИЕТО, не дросел, не мап сензори, о-пръстени, маркучи, свещи, кабели, "конструктивни проблеми" по двигателя, а ПРЕДВАРЕНИЕТО. Беше ми 15-16 градуса на 850 оборота, а трябва да е 6-7 градуса по каталог, аутодата и тнт.
Така че, ако някой има подобен проблем, нека си провери предварението.
Благодаря на всички философи в темата. Проблема е решен, дано бъда полезен на много страдащи от този проблем.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!

Мнениеот freelancer » Пет 07 ное 2014 7:58


Използвам темата на колегата да попитам, как се наглася предварението, когато управлението на газта е електронно? Предполагам, че ако управлението е електрическо ще се определя от екуто, което следи изпълнителните елементи (датчиците).
По темата:

Браво на Снупи за търпението, упорството и желанието да си оправи колата, въпреки трудностите! :th_up :beer :love.vwclub


Снупи ти смени ли детонационният датчик? Я виж какво пише тук :
"На двигатели с впръскване на гориво в главата на цилиндрите между втория и третия цилиндри се намира датчик за детонации, посредством който се намалява или увеличава ъгъла на предварение на запалването."
http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=4423
Да не би проблема да е бил в детонационният датчик?
Ако този датчик наистина влияе на предварението, може би е нужно да се провери, тъй като за да работи коректно съм чел, че трябва да е затегнат с точно определено усилие, 20Nm!
Може би някой, който е по наясно с ролята на този датчик ще даде компетентно мнение?


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!

Мнениеот snuupy93 » Пет 07 ное 2014 9:21


freelancer написа:Използвам темата на колегата да попитам, как се наглася предварението, когато управлението на газта е електронно? Предполагам, че ако управлението е електрическо ще се определя от екуто, което следи изпълнителните елементи (датчиците).
По темата:

Браво на Снупи за търпението, упорството и желанието да си оправи колата, въпреки трудностите! :th_up :beer :love.vwclub


Снупи ти смени ли детонационният датчик? Я виж какво пише тук :
"На двигатели с впръскване на гориво в главата на цилиндрите между втория и третия цилиндри се намира датчик за детонации, посредством който се намалява или увеличава ъгъла на предварение на запалването."
http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=4423
Да не би проблема да е бил в детонационният датчик?
Ако този датчик наистина влияе на предварението, може би е нужно да се провери, тъй като за да работи коректно съм чел, че трябва да е затегнат с точно определено усилие, 20Nm!
Може би някой, който е по наясно с ролята на този датчик ще даде компетентно мнение?

Значи, първо по твоя въпрос. При теб не се регулира предварението, защото то се управлява от компютъра при теб, виж при мен как има белези на картинката отдолу.
Детонационният датчик при мен даваше грешка, заради грешно направеното предварение, от там, човека ми каза, че ще изчезне грешката. Тествах колата, върнах се, закачихме я отново, нямаше грешка на нок сензора вече. Попринцип, ако ти е кофти предварението се усеща притрисане на колата при плавно ускорение. При мен го имаше. Нестабилни обороти..., както беше при мен. Вече всичко заспа. Сега колата е по-плавна при ускорение, не се стряска така като я настъпя, но човека каза, че е нормално и така трябва да е. Някои мотори са така, в случая моя е така. Така трябва да свикна и така е правилно да е. Наистина бях загубил всякаква надежда. Не мога да повярвам, че ходих при толкова майстори и клубни... уж разбирачи, с двигатели се занимават и да не проверят нещо толкова елементарно, пращахме за нов комп, за какво ли не... щях да се набутам с кофа пари,а решението е било просто. Наистина са 1 на милион разбиращите майстори, и то се видя кой разбира... който ми оправи колата!
Прикачени файлове
Untitled.jpg


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!

Мнениеот freelancer » Пет 07 ное 2014 10:19


Мерси за отговора Снупи! Явно проблема е бил в грешно настроено предварение и от там детонации, които датчика е засичал.
При мен предварението не се регулира, но дали ми е зацепен правилно ангренажният ремък, това се чудя. По принцип не ми дава грешки на холовите датчици (разпределителен и колянов вал), което ме навежда на мисълта, че там всичко е наред, но все пак?!
Иначе ми гледаха ремъка и е на белезите, след зацепването ходих и в друг сервиз за повторна проверка и белезите съвпадаха. Ремъка не е хлабав. Явно всичко е наред на пръв поглед.


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!

Мнениеот snuupy93 » Пет 07 ное 2014 13:06


Явно при теб проблема е от нещо друго. Но може да стане ясно едиствено на диагностика, ако имаш път към София, пиши, ще те заведа в този сервиз, там майторите са от старата школа и знаят много какво правят.


Потребителски аватар
MiTko_e30
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 26 мар 2011 8:35
Автомобил: VW Passat
Двигател: 1.9 TDI 101
Местоположение: София

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!

Мнениеот MiTko_e30 » Нед 20 дек 2015 12:56


Колега здрасти, от софия съм. Имам проблем със колата, при студен старт гасне. Колата е поло 1.4 мпи 75кс 2001


Потребителски аватар
klimata
Мнения: 165
Регистриран на: Пет 23 юни 2006 10:04
Автомобил: Polo
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Polo 1.4 APQ 99г. - Проблем с менене на обороти - РЕШЕН!

Мнениеот klimata » Вто 26 яну 2016 7:59


Здравейте,още един с "Гасна по теб".Полото е на жена ми,сутрин пали от 6-7-8 завъртане,припалва и пак гасне.Колата е 1,4-16v 2001 75к.с.Вчера смених свещите с нови НЖК триполюсни,както са по каталог и се надявах че ще се реши проблема,но не!Иначе като запали от 8мия път заработва нормално и като поработи една две минути всичко е ОК,върви си добре не мени обороти,има мощност,само със студения старт е проблема!Да видя ли и аз това предварение?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта