Polo 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo и Fox
kraseee
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 08 юни 2012 12:50
Автомобил: POLO 6n2 1.4 16v
Двигател: 2000 AUA
Местоположение: България

Polo 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот kraseee » Съб 15 авг 2015 12:34


Здравейте колеги имам един проблем със сутрешното палене който се надявам да реша с вашата помощ колата е с нова бобина нови кабели и свещи чистен дросел и мап. Проблема го прави само сутрин на студен двигател ще се пробвам да прикача клип на който се вижда проблема.Ако някой има предположение ще съм много благодарен.Поздрави
https://www.youtube.com/watch?v=iXxBvTuidE8&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=GrWQ2NuxSqY&feature=youtu.be




5etrov
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 02 мар 2013 21:55
Автомобил: POLO
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: София

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот 5etrov » Пон 17 авг 2015 12:24


Здравей колега,
аз имам същия двигател и почти същия проблем с първо палене.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=429253
Разликата при мен е че това хлъцване, прищракване което се чува откъм двигателя при мен го прави 2-3 пъти на 4-5 секунда и продължава пак около 5-6 сек., падат оборотите до 600-700 и после се връщат на 1100 и постепенно се успокоява. Понякога е силно това клатене, друг път само еднократно пада и се оправя. Не ми е гаснала нито първия нито следващите паления през деня.
Оставих го така проблема да видя докъде ще се задълбочи. Колата хвърчи на пушка, нямам оплаквания от вървежа. Това го наблюдавам само лятото, в топло време.
Надявам се да споделиш тук, ако намерищ решение на проблема.




kraseee
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 08 юни 2012 12:50
Автомобил: POLO 6n2 1.4 16v
Двигател: 2000 AUA
Местоположение: България

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот kraseee » Пон 17 авг 2015 12:39


Колега да пукането не всеки път го има имам този проблем от години и само в топло време зимата го няма.Ти сменял ли си темп датчик на мен този ми е 3 ти феби и вече мисля че е нещо друго,мисля че пукането е от не добра смес . При теб от колко време е така ?




5etrov
Мнения: 28
Регистриран на: Съб 02 мар 2013 21:55
Автомобил: POLO
Двигател: 1.4 16V
Местоположение: София

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот 5etrov » Пон 17 авг 2015 13:07


не, не съм сменял нищо, нито температурен датчик, чистен е дросела, махнат е катализатора и това е общо взето. Проблема при мен продължава вече 3-та година.




kraseee
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 08 юни 2012 12:50
Автомобил: POLO 6n2 1.4 16v
Двигател: 2000 AUA
Местоположение: България

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот kraseee » Съб 22 авг 2015 21:44


Колега 5etrov имам съмнения че проблемът може да идва от мап сензора но някои от по разбиращите може да каже понеже до колкото знам въпросния мап мери и температурата на въздуха и си мисля че ако ако забива на някакви градуси и компа бърка сместа и от там идва пукането и пак казвам ще се радвам за мнението на някои от колегите който са по запознати.Благодаря




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1388
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот freelancer » Нед 23 авг 2015 18:35


Тази тема е, като излязла от клуба на анонимните полохолици. :mhihi
"Колата е супер, всичко е наред, само в началото на студен двигател имам един проблем, който се оправя и е само от време на време." :c020
Към колегата kraseee:

Оборотите ти играят и мисля, че ти влиза въздух, пука заради бедна смес. Пробвай с един спрей на студен двигател, да пръскаш по всмукателните колектори да видиш дали ще вдигне обороти?
Друг вариант са инжекторите, да са позапушени, двигателчето доста претръсква. И аз го имах наскоро този проблем при позагрял двигател, от гаден бензин най вероятно, защото подобен проблем нямах и за сега изчезна.
Не е спопред мен от мапа проблема, иначе щеше да клати постоянно, но може да пробваш с друг мап, струва към 90 лв. на бош.
Не знам вече, аз съм правил какво ли не, опитвал съм с 3 мапа и все да са развалени, ама кой знае. Мапа се скапва, защото го "бият" постоянно картерните газове. Мапа мери температурата на въздуха, както и количеството въздух във всмукателния колектор (налягането).
Има няколко варианта за проба:
1. Пръскаш за въздух, който го бърка.
2. Откачаш буксата и гледаш какво става.
3. Гледа се и се мери какво показва мапа, какво му е напрежението и масата, описано е в технодатата.
Мнението на повечето механици е, че този мап трудно се прецаква или поне никой не е виждал развален такъв. Обикновено причината е на друго място, а мапа просто отчита грешни стойности заради друг проблем, трябва да се мери.
Може обаче дупката му да се зацапва с мазнотии и от там да променя стойностите си и като покараш в обороти да издухва мазнотията и за това да не го прави винаги.
На мен ми дава от време на време грешка Р0106, което опрделено насочва към мап, обаче забелязах, че КТС тестера на БОШ, дава само, че влиза въздух и този код, само въздух и "диагностика" започна да се чеши по врата. Други тестери, пък са ми давали - допълнителен въздух, мап, маф, което е по неточно, защото нямам маф.
Пръскано е за въздух и съм подменил всички маркучи за вакуум. Примерно лампата с грешката не ми беше светила много време, даже последните 2 месеца нямах проблем с гаснене и след, като заредих по евтин бензин от една неизвестна бензиностанция, гасненто се завърна, започна да свети лампата EPC, както преди година. Гасненето ми се появяваше много рядко по принцип с течение на времето.
Забелязах, че ако изфорсирам колата на 3000 оборота и лампата изгасва, грешката си стои разбира се!
Мисълта ми е, че ако мапа мери грешно, ще ти пуска лампата задължително ЕРС то. Светила ли ти е лампа?
Лампата ми започна да свети с грешката за мапа, когато сложих добавка, за втори път и след време спря да свети.
Така, че нещата много клонят към инжектори, но пък, защо не го прави постоянно. При мен е на периоди и после изчезва.
Днес например, си запали без никакви проблеми, пусках каквото си поискам, няма нищо.
Днес давах, на контакт, докато спре да работи помпата.
Още, като отвориш вратата и трябва да чуеш помпата и релето да цъкне, при веки контакт, чуваш помпата и релето цъка и така, докато подкачи достатъчно, при мен обикновено е 4-5 пъти, вадя ключа и пак.
Сподели при теб как е?




kraseee
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 08 юни 2012 12:50
Автомобил: POLO 6n2 1.4 16v
Двигател: 2000 AUA
Местоположение: България

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот kraseee » Вто 25 авг 2015 7:42


Значи колега freelancer сменил съм и бензиновата помпа и бобината и кабелите и свещите мапа е чистен имах проблем с въпросното реле колата гаснеше в движение и поради тази причина са сменени всички тези неща от мн добри майстори всички казват нищо и няма и след някой др ден пак загасне и така докато не отидох при едни момчета в княжево мисля че Жоро аудито ели нещо такова свалиха релето имаше спукана спойка изчистиха го запойха и този проблем се оправи но това си го прави на първо палене и само през лятото сега като паднаха тепм си пали супер дига оборотите после се нормализират никога не гасне както на клипа се вижда а да загасне и дигне като го направи това после си пали супер за това мисля че проблема е свързан с нещо което мери градуси казва на компа че колата е топла а тя е студена така си мисля :) а релето се чува винаги като дам на контак с бенз помпата ги чувам и примерно ако ч оставч и след 10 мин отворя вратата пак ги чувам




kraseee
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 08 юни 2012 12:50
Автомобил: POLO 6n2 1.4 16v
Двигател: 2000 AUA
Местоположение: България

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот kraseee » Вто 25 авг 2015 8:32


И забравих да напиша че лампата EPC не свети светила ми е само 1 път за 3 години и то зимата на -20 може би беше замръзнало нещо защото като позагря колата и загасна сама иначе преди имах грешки за ланда сондата че и е изгорял нагревателя нея съм я сменил с нова и другата грешка беше бедна смес след почистване на мапа изчезна и тя сега няма лампи грешки но проблема си остава само в топло време на първо палене




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1388
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот freelancer » Вто 25 авг 2015 8:42


Сега се сетих, че нашите мапове мерят и температурата на въздуха, не само налягането. Пробвал ли си с друг МАП?
Въздуха има различен обем при топло и студено, студения е с по малък обем и влиза повече въздух.
На студено викаш, не клати.
Релето ти 410 ли е? Освен да гасне в движение в началото при паленето и при пускане на консуматори на студен двигател имаше ли някакви проблеми?
Може и от гаден бензин да е.




kraseee
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 08 юни 2012 12:50
Автомобил: POLO 6n2 1.4 16v
Двигател: 2000 AUA
Местоположение: България

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот kraseee » Вто 25 авг 2015 9:07


Не клати на студено "летен проблем " хаха както колегата 5etrov беше писал над 15 градуса.Не съм пробвал с друг мап но забелязах че при загрял двигател показва 42 градуса на изгасен двигател и след като запаля температурата вместо да спада понеже има движение на въздуха се вдига ! А релето нз кой номер е но мисля,че е 410 да трябва да се разглоби под волана за да се стигне до него пичовете там ми казаха че командва половината кола бензинова помпа инжек. вс иначе от него оборотите не играеха просто как си караш и колата почва да прекъсва и гасне после спирам паля и тръгвам но съм имал и случай да не може да запали примерно карам 20 км паркирам и после няма палене бутам я 5 метра и пали и така 1 месец си пали обаче после почна и в движение . А това с консуматорите и играта на оборотите го оправих с смяна на темп. датчик и чистене на мапа, с стария датчик като сваля прозореца пусна парно имаше малка игра която 'уж' била нормална но след смяна на датчика не мърдат мога да ти направя клип на загрял двигател парното на 4 музика фарове не трепват :)




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1388
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот freelancer » Вто 25 авг 2015 12:09


Сменял съм и темепратурни датчици. Първият люксембургския беше заминал, после сложих Вернет, ама, тъй като проблема ми прлича много на проблем с датчика, реших да пробвам пак с по хубав и сложих Беру. С Беруто същата история.
По всичко изглежда, че проблема при мен се оправя с течение на времето и не е температурно зависим. Примерно последно 2 месеца нямах никакви проблеми, а преди това гасненето ми при студен двигател с консуматори, по някой път, без беше почти изчезнало, по 1-2 пъти на месец. Като я купих преди 3 години ми го правеше всяка сутрин, като настъпя, докато е студена и направо спираше. Спирам на пътя, изключвам от скорост и тръгвам от по ниска предавка с плавна газ, все едно и свършва бензина.
Сега е почти перфектна с изключение на това гаснене, което ми се появи за няколко дена и пак изчезна. Нямам идея от какво е вече, но се случи след, като налях един резервоар от една апокрифна бензиностанция, може да е позадръстил нещо, знам ли.
Имам части и ще пробвам, като ми остане време. Вече не я карам по сервизи, защото няма смисъл. Тестовете си ги правя сам.
Какво е това чудо нямам идея. :banghead




Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2307
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот zografski » Вто 25 авг 2015 12:39


Да не би да е от дачика на ХОЛ?




kraseee
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 08 юни 2012 12:50
Автомобил: POLO 6n2 1.4 16v
Двигател: 2000 AUA
Местоположение: България

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот kraseee » Вто 25 авг 2015 13:13


Колега freelancer гледал ли си въпросното реле за нагари и пукнатини по спойките ? при мен като ми гаснеше в движение така прекъсваше на 2 ,3 губи мощност и като изкл. от скорост гасне след това веднага пали и няма грижи седмица ден два както си иска.Но на мен поне в моя град никой не можа да ми каже,че от релето.Така ,че не пречи да го погледнеш :)




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1388
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот freelancer » Вто 25 авг 2015 15:33


Хол да е, той дава грешка, а аз не съм имал грешки за датчика на коляновия вал. Проблема ми е само в началото и отдавна не ми беше гаснел двигателят без консуматори. Миналата седмица изведнъж, пак започна и даже паля, поработи и изгасне. По принцип ако не пускам консуматори или въртя волана и изчакам да си поработи да кажем около минута, няма проблеми. Ако губи хола, какво го бъркат оборотите? Може би в началото бобинката му да дава по кофти съпротивление и кофти сигнал, нямам идея.
Релето пак дава грешки, щях да имам доста грешки, но все пак е важно какво се губи.
При консумация и консуматори, включително и въртене на волана изгасва двигателя, паля пак и в повечето случаи си работи нормално. По някой път гасне, миналата седмица, при по рязко натискане на педала, няколко пъти един след друг изгасна.
Всичко това го прави на студен двигател, но забелязах, че ми претръскваха оборотите от време на време и на загрял двигател, което в последствие изчезна и пак се оправи.
Луда работа, така даже и на специалист не мога да я закарам, защото не знам дали ще се появи проблема.
След зареждане с друг бензин, на следващата сутрин си запали по добре и постепенно до няколко дена се оправи.
kraseee:
На мен ми гасне като отрязана имам видео в Ютуб, ако си го гледал.
Имам над 20 000 гледания! :biggrin
Не знам, ама ако някога го оправя това гаснене, после ще имам чувството, че нещо не и е наред на колата. :icon_lol
В този ред на мисли обаче и тъй, като проблема изчезва за дълъг период от време смятам, че е нещо, което се изчиства. Симптомите много напомнят на неточни показания на МАП сензора и за това смятам, че проблема идва от натрупване на мазнотии във всмукателния колектор, които запушват дупката на МАП сензора и за това колата се държи супер странно и с течение на времето проблема се оправя от самосебе си.
Дупката е малка и в началото, като вадех мапа да го чистя беше целият в мазнотия, ама спластена, все едно си го топил в крем за лице.
Ако беше ел. проблем или с характеристиките на някой сензор нямаше да се проявява толкова рядко. За 2 месеца да няма нищо и ей така от нищото да започне да гасне ми се струва доста невероятно. А и проблема за 3 години почти изчезна.
За да проверя хипотезата трябва да сваля колектора и да го изчистя или да чистя по често мап сензора. При закупуването на колата маркучите на картерната вентилация бяха доста зле и имаше омазняване по дросел клапата, предполагам, че и доста мазнотия е влязла в колекторите.
Не знам дали е точно зависимост, но след по дълго каране в обороти сякаш, тогава се появява проблема, тогава има повече газове към дросел клапата.
С оглед на проявлението на проблема и неговото затихване с течение на времето смятам, че това е вариант. Друг вариант е замърсяване на кислородния датчик и забиване на ламбда сондата, което води до обедняване на студен двигател.




Sunnywoman-7
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 22 юли 2016 12:58
Автомобил:
Двигател:

Re: POLO 1.4 16v AUA Проблем при първо палене

Мнениеот Sunnywoman-7 » Пет 22 юли 2016 13:16


Здравейте! :smile
Искам съвет,но незнам дали открих правилната подтема.
Значи: Колата е VW Polo 1.2 бензин,
Проблемът е от 4 месеца. :rolleyes
Трудно запалва сутрин и след като е стояла доста време без да е карана през деня,т.е. вечер след като е стояла 9 часа без да е припалвана пак не пали.
Карах я на 3 ма майстори.Какво ли не и смениха,уж нищо и нямало,ама тя не пали.
Последната седмица ми трябваха по 20 мин.сутрин и вечер да въртя стартера ,че да запали.
Днес майстора ще сменя горивната помпа. Това ми е надеждата,но ако и това не стане,вече незнам.
Може ли да ми дадете съвет.
Благодаря! :icon_lol





Върни се в “Polo, Lupo & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: WinstrolTV и 6 госта