Колеги публикувам тази тема за да ми дадете съвет какво да направя по въпроса с това гаснене на празен ход само когато е студена???... Чистих дросел клапата и за около седмица се оправи... дали трябва да се смени температурен датчик или нещо друго ?
Споделете ако сте имали подобен проблем.
Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 17 май 2014 3:30
- Автомобил: VW POLO 1.4 1998
- Двигател: apq
- Местоположение: вaрнa
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
откaч буксaтa нa темперaтурния дaтчик и зaпaли виж кaк ще е. aко е добре е от него aко пък не енa възможност по мaлко
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Оправи ли проблема, колега?
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Не бях описал в заглавието , че колата е на ГАЗ / Бензин...с газов инжекцион е!!! Има ли вероятност да е от Газта и да трябва да ходя до газаджията за някаква диагностика и настройки..
Не за съжаление, проблема почна да се влошава... смених термо датчика , но не е било от него..... Ходих до един сервиз в София на ул. Цар Симеон и една пресечка .. майстора се казва Жоро много добро обслужване , но уви за сега колата продължава да си гасне и да глъхне докато не загрее и дигне нужната и температура и обърне на Газ!!!
Не за съжаление, проблема почна да се влошава... смених термо датчика , но не е било от него..... Ходих до един сервиз в София на ул. Цар Симеон и една пресечка .. майстора се казва Жоро много добро обслужване , но уви за сега колата продължава да си гасне и да глъхне докато не загрее и дигне нужната и температура и обърне на Газ!!!
-
- Мнения: 120
- Регистриран на: Съб 17 май 2014 3:30
- Автомобил: VW POLO 1.4 1998
- Двигател: apq
- Местоположение: вaрнa
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
добре колегa гaсне докaто зaгрее нa бензин нaли? кaто обърне нa гaз кaк се държи??? aко сaмо нa бензин е проблемнa смени бензиновия филтър може дa е зaминaл вече. според мен тaм някaде след помпaтa може дa ти е проблемa
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Инжектори?
Ако я товариш с консуматори в началото изгасва ли? Бедна смес на студен двигател?
Обикновено при каране на газ се позапушват инжекторите, но може да покараш само на бензин и ако се оправи отиваш на газаджия.
Така процедират колегите, които са на био гориво.
От температурния датчик няма да пали въобще, пали и гасне, почти веднага и има трудно палене.
Сложи и една добавка и я покарай на бензин и виж дали ще има подобрение, ако има може да отидеш на ултразвук, добавките не вършат кой знае каква работа, но все пак ще те насочат към проблема.
Може и директно на стенд, да се види как разпръскват дюзите на инжекторите, ако пикаят ще я давят или няма да пускат достатъчно гориво.
Ламбда сондата как е?
Виж си адаптациите на бензин.
Ако я товариш с консуматори в началото изгасва ли? Бедна смес на студен двигател?
Обикновено при каране на газ се позапушват инжекторите, но може да покараш само на бензин и ако се оправи отиваш на газаджия.
Така процедират колегите, които са на био гориво.
От температурния датчик няма да пали въобще, пали и гасне, почти веднага и има трудно палене.
Сложи и една добавка и я покарай на бензин и виж дали ще има подобрение, ако има може да отидеш на ултразвук, добавките не вършат кой знае каква работа, но все пак ще те насочат към проблема.
Може и директно на стенд, да се види как разпръскват дюзите на инжекторите, ако пикаят ще я давят или няма да пускат достатъчно гориво.
Ламбда сондата как е?
Виж си адаптациите на бензин.
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Гасне докато е на Бензин и ако задържи без да угасне и включа КОНСУМАТОР ПАК ГАСНЕ ... обърне ли на Газ няма проблеми това ми го прави на студен двигател... смених въздушен филтър явно ще трябва да сменя и бензиновия/ГОРИВНИЯ филтър ....
Другата седмица ще и сипя добавка и ще видя как ще се представи... мисля да я покарам 5-6 дена само на Бенз , но може да е и от инжекторите явно им трябва едно почистване ако това е термина ... ще пиша продължение на драмата за колегите които имат същия проблем поне да знаят стъпките по които съм минал...
Благодарско за съветите!!!
Другата седмица ще и сипя добавка и ще видя как ще се представи... мисля да я покарам 5-6 дена само на Бенз , но може да е и от инжекторите явно им трябва едно почистване ако това е термина ... ще пиша продължение на драмата за колегите които имат същия проблем поне да знаят стъпките по които съм минал...
Благодарско за съветите!!!
- integrale45
- Мнения: 78
- Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
- Автомобил: Audi 80 quattro 20V
- Двигател: AJL 1997
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Правил ли си опит да адаптираш дроселовата клапа,ако не си,разкачи акумулатора,изчакай 5 минути и като го закачиш,пробвай да запалиш.Пробвай да запалиш директно на газ,като е студена,ако имаш тази опция.Малко повече ще повърти стартера,но ще запали.Не докосвай педала на газта,като запали и виж дали ще угасне,както гасне на бензин
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Да , Адаптирали сме я , но не по този начин, а с компютър и и се бият фабрични настройки или нещо от сорта тя сама се адаптира.... ама явно не е от това проблема.... Само не съм пробвал да запаля на ГАЗ... незная дали има такава опция трябва да поразуча как става....
Благодаря !
Благодаря !
- integrale45
- Мнения: 78
- Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
- Автомобил: Audi 80 quattro 20V
- Двигател: AJL 1997
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Само по един начин се адаптира дроселовата клапа,както сте направили-с компютър,другото ти написах да опиташ допълнително.При моята газова натискам и задържам копчето ГАЗ,подавам на контакт и като чуя да цъкне клапана,въртя на стартер. Когато е студен двигателя,пали с малко повече въртене на стартера,а когато е загряла,пали веднага.
Ето снимка,на която показвам кое копче задържам, за да паля директно на газ.
image hosting
Ето снимка,на която показвам кое копче задържам, за да паля директно на газ.
image hosting
- golf avenue
- Мнения: 359
- Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:53
- Автомобил: vw golf variant
- Двигател: azj 02
- Местоположение: Варна
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Само сутрин ли го прави това гаснене, като потеглиш усещаш ли я като удавена и да няма мощност. Имах подобни проблеми с на жена ми полото, на газ е. сутрин гаснеше като се застуди времето, оказа се че котвата на газовия клапан не държи и вечерта колектора се пълни с газ и сутринта проблеми. Много трудно я хванах, караш 1 ден на бензин и ако на др. сутрин няма проблем търси проблема в газовото
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Имам същия проблем колега и съм сменил доста неща, само инжекторите не съм чистил, така, че е много вероятно да са позапушени и да не пулверизират добре горивото на студен двигател, аз съм само на бензин!
С добавки може и да се подобри положението, но най-сигурния метод е на стенд и ултразвук. На стенд за да може да се видят как разпръскват инжекторите и им се пуска програма, която ги прекарва във всички режими, докато им пускат почистващата течност, абе доста по-добре си е от добавките.
Ако ще слагаш добавка, съвета ми е, тъй като съм минал по този път е да я покараш в обороти, да не се одръсти повече.
След добавката се изрязва повече, по-динамично трябва да се кара. Ако сложиш добавка и я караш градско с малка скорост, може и да постигнеш обратния ефект.
Или са ти позамърсени инжекторите, или дърпа въздух, а може и да изпуска газовта, както е писал колегата по горе. Друг вариант е да не ти е настроена добре газовата и да бърка бензиновия комп, явно сутрин имаш бедна смес.
Може да пробваш следното:
Дай на първа, като позагрее и газ до ламарината, наблюдавай дали в един момент ще иска да спира, дали ще започне да придърпва, все едно тичаш и някой те хване за фланелката, нали се сещаш.
Ще видя дали ми излиза бедна смес все още и ще ти пиша!
Бедна смес се дължи на ламбда сонда, бензинова помпа или запушени инжектори или да смуче въздух от някъде.
При мен ламбда сондата и помпата са чисто нови, а и за въздух съм гледал, така, че остават инжекторите.
Първият път, като слагах добавка, положението се подобри, но втория стана по зле, започна да пали трудно и на много ниски обороти след, което изгасваше, направо изгасваше още преди да заработи, а на втория или третия път закрепваше положението и при пускане на консуматор изгасваше веднага.
Има вероятност да са дюзите, пробвай с добавка или ултразвук и пиши, какво е станало.
След, като ти прочетох темата и аз си спомних за моите пробелми и ми изникнаха инжекторите, като вариант.
Ще се радвам да решиш проблема и да споделиш!
С добавки може и да се подобри положението, но най-сигурния метод е на стенд и ултразвук. На стенд за да може да се видят как разпръскват инжекторите и им се пуска програма, която ги прекарва във всички режими, докато им пускат почистващата течност, абе доста по-добре си е от добавките.
Ако ще слагаш добавка, съвета ми е, тъй като съм минал по този път е да я покараш в обороти, да не се одръсти повече.
След добавката се изрязва повече, по-динамично трябва да се кара. Ако сложиш добавка и я караш градско с малка скорост, може и да постигнеш обратния ефект.
Или са ти позамърсени инжекторите, или дърпа въздух, а може и да изпуска газовта, както е писал колегата по горе. Друг вариант е да не ти е настроена добре газовата и да бърка бензиновия комп, явно сутрин имаш бедна смес.
Може да пробваш следното:
Дай на първа, като позагрее и газ до ламарината, наблюдавай дали в един момент ще иска да спира, дали ще започне да придърпва, все едно тичаш и някой те хване за фланелката, нали се сещаш.
Ще видя дали ми излиза бедна смес все още и ще ти пиша!
Бедна смес се дължи на ламбда сонда, бензинова помпа или запушени инжектори или да смуче въздух от някъде.
При мен ламбда сондата и помпата са чисто нови, а и за въздух съм гледал, така, че остават инжекторите.
Първият път, като слагах добавка, положението се подобри, но втория стана по зле, започна да пали трудно и на много ниски обороти след, което изгасваше, направо изгасваше още преди да заработи, а на втория или третия път закрепваше положението и при пускане на консуматор изгасваше веднага.
Има вероятност да са дюзите, пробвай с добавка или ултразвук и пиши, какво е станало.
След, като ти прочетох темата и аз си спомних за моите пробелми и ми изникнаха инжекторите, като вариант.
Ще се радвам да решиш проблема и да споделиш!
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
golf avenue ,
Да глъхне и няма сила да тръгне та чак ми придърпва..... и изпушва яко бял дим... ама пипа нормално Антифриза и масълцето...
Днес си взех добавката и мисля утре да я сипя цялата...... на LIQUI MOLY Injection Reiniger от 300мл. е... препоръчаха ми я ;)
Трябва да я карам след добавката поне една седмица само на бензин от Petrol 96 октана нямам си идея защо точно от там ама така ми казаха ;) та ще пиша продължение на сагата хахаха.... Поздрави на всички колеги обърнали внимание на темата :)
Да глъхне и няма сила да тръгне та чак ми придърпва..... и изпушва яко бял дим... ама пипа нормално Антифриза и масълцето...
Днес си взех добавката и мисля утре да я сипя цялата...... на LIQUI MOLY Injection Reiniger от 300мл. е... препоръчаха ми я ;)
Трябва да я карам след добавката поне една седмица само на бензин от Petrol 96 октана нямам си идея защо точно от там ама така ми казаха ;) та ще пиша продължение на сагата хахаха.... Поздрави на всички колеги обърнали внимание на темата :)
- jocha
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1.3NZ 1990
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
Не е нужно да се прави основен ремонт на мотора затова че датчика за смеси на колектора е не пореда си и реално ти липсва "смукач" (сложил съм го в кавички, защото системата е много по-сложна от едновремешните - дросел, бензинова рейка с дюзи,сонда и колектор всмукателен са ти навързани в един кръг, може даже да го проследиш с кабели и букси е - всяко взима информация от другото). Само да вметна че сондата докато колата не загрее не играе никаква роля, а помага чак на загрял мотор и при по-висока скорост да свали разхода като донастройва финно смесите така че може спокойно да си я отпишеш,а и отделно светва чек като има сонда за смяна при дюзите е същото, отделно като има пикаеща дюза колата не върви в никакъв диапазон и прекъсва и мирише на неизгорял бензин . Първо при палене си постави/подпри леко крака на газта и виж дали педала на газта потъва при завъртане на стартера(ако потъва значи ТПС-а е наред отчита че палиш, но никой не му дава горивото) Откачи буксата от колектора ако е заминала колата няма промени по никакъв начин работата на двигателя или начина по който пали (от трудно до невъзможно върти поне 3 пъти докато запали после при пускане на педала на газта гасне докато не вдигне 70 градуса) - като цяло виж първо дали някой мйстор не я забравил откачена и виж дали крачетата нямат окисление и може да пробваш с контактен спрей да напръскаш да видиш има ли промяна ако не пробвай със датчика ето линк със сигурност ще се намери и по-евтино и понеже няма кой знае колко варианти за да го прави това или гориво въздушна смес или искра, но ако си сигурен че с искрата всичко е ок остава само смесите и в частност датчика, защото той отчита колко вакуум прави мотора! http://www.vaneno.bg/datchik-nalchgane-vuv-vsmukatelnite-trubi_t12893p2850898m5278.html
- zografski
- Мнения: 2588
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
- Автомобил: Golf IV V6 4Motion
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Sofia
Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход
jekuto написа:Да , Адаптирали сме я , но не по този начин, а с компютър и и се бият фабрични настройки или нещо от сорта тя сама се адаптира.... ама явно не е от това проблема.... Само не съм пробвал да запаля на ГАЗ... незная дали има такава опция трябва да поразуча как става....
Благодаря !
Какво означава "бият се фабричните настройки"? Дросела трябва да може да се адаптира (то това представлява адаптирането, задаваш му ти стойностите, на които трябва да работи, а не сам да си се обуава 100км и отгоре), аз имах същото поло AFH и имах същия проблем като твоя! Оправияте беше всяка година по веднъж се чистеше дросела със смяна на възд, филтър и смяна на бенз. филтър и после си адаптирах дросела с VCDS, явно или не го правите както трябва или vagcom-a не ви позволява да адаптирате, т.е. е от евитните! Така че нищо не сте направили според мен с това почистване или ако сте почистили, нищо не сте адаптирали, а когато не адаптираш, колата ти се самоадаптира 100км, през които не може да очакваш стабилни и нормални обороти!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта