Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
jekuto
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 09 май 2015 8:18
Автомобил:
Двигател:

Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот jekuto » Пон 26 окт 2015 18:35


Колеги публикувам тази тема за да ми дадете съвет какво да направя по въпроса с това гаснене на празен ход само когато е студена???... Чистих дросел клапата и за около седмица се оправи... дали трябва да се смени температурен датчик или нещо друго ?
Споделете ако сте имали подобен проблем.




bobitooo
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 17 май 2014 3:30
Автомобил: VW POLO 1.4 1998
Двигател: apq
Местоположение: вaрнa

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот bobitooo » Вто 27 окт 2015 19:50


откaч буксaтa нa темперaтурния дaтчик и зaпaли виж кaк ще е. aко е добре е от него aко пък не енa възможност по мaлко


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот freelancer » Пон 02 ное 2015 21:31


Оправи ли проблема, колега?


Потребителски аватар
jekuto
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 09 май 2015 8:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот jekuto » Вто 03 ное 2015 12:43


Не бях описал в заглавието , че колата е на ГАЗ / Бензин...с газов инжекцион е!!! Има ли вероятност да е от Газта и да трябва да ходя до газаджията за някаква диагностика и настройки..


Не за съжаление, проблема почна да се влошава... смених термо датчика , но не е било от него..... Ходих до един сервиз в София на ул. Цар Симеон и една пресечка .. майстора се казва Жоро много добро обслужване , но уви за сега колата продължава да си гасне и да глъхне докато не загрее и дигне нужната и температура и обърне на Газ!!!


bobitooo
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 17 май 2014 3:30
Автомобил: VW POLO 1.4 1998
Двигател: apq
Местоположение: вaрнa

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот bobitooo » Вто 03 ное 2015 14:24


добре колегa гaсне докaто зaгрее нa бензин нaли? кaто обърне нa гaз кaк се държи??? aко сaмо нa бензин е проблемнa смени бензиновия филтър може дa е зaминaл вече. според мен тaм някaде след помпaтa може дa ти е проблемa


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот freelancer » Чет 05 ное 2015 8:37


Инжектори?
Ако я товариш с консуматори в началото изгасва ли? Бедна смес на студен двигател?
Обикновено при каране на газ се позапушват инжекторите, но може да покараш само на бензин и ако се оправи отиваш на газаджия.
Така процедират колегите, които са на био гориво. :wink
От температурния датчик няма да пали въобще, пали и гасне, почти веднага и има трудно палене.
Сложи и една добавка и я покарай на бензин и виж дали ще има подобрение, ако има може да отидеш на ултразвук, добавките не вършат кой знае каква работа, но все пак ще те насочат към проблема.
Може и директно на стенд, да се види как разпръскват дюзите на инжекторите, ако пикаят ще я давят или няма да пускат достатъчно гориво.
Ламбда сондата как е?
Виж си адаптациите на бензин. :c020


Потребителски аватар
jekuto
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 09 май 2015 8:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот jekuto » Пет 13 ное 2015 13:44


Гасне докато е на Бензин и ако задържи без да угасне и включа КОНСУМАТОР ПАК ГАСНЕ ... обърне ли на Газ няма проблеми това ми го прави на студен двигател... смених въздушен филтър явно ще трябва да сменя и бензиновия/ГОРИВНИЯ филтър ....
Другата седмица ще и сипя добавка и ще видя как ще се представи... мисля да я покарам 5-6 дена само на Бенз , но може да е и от инжекторите явно им трябва едно почистване ако това е термина ... ще пиша продължение на драмата за колегите които имат същия проблем поне да знаят стъпките по които съм минал...
Благодарско за съветите!!!


Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот integrale45 » Пон 16 ное 2015 18:01


Правил ли си опит да адаптираш дроселовата клапа,ако не си,разкачи акумулатора,изчакай 5 минути и като го закачиш,пробвай да запалиш.Пробвай да запалиш директно на газ,като е студена,ако имаш тази опция.Малко повече ще повърти стартера,но ще запали.Не докосвай педала на газта,като запали и виж дали ще угасне,както гасне на бензин


Потребителски аватар
jekuto
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 09 май 2015 8:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот jekuto » Сря 18 ное 2015 17:57


Да , Адаптирали сме я , но не по този начин, а с компютър и и се бият фабрични настройки или нещо от сорта тя сама се адаптира.... ама явно не е от това проблема.... Само не съм пробвал да запаля на ГАЗ... незная дали има такава опция трябва да поразуча как става....
Благодаря !


Потребителски аватар
integrale45
Мнения: 78
Регистриран на: Вто 30 ное 2010 8:52
Автомобил: Audi 80 quattro 20V
Двигател: AJL 1997
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот integrale45 » Чет 19 ное 2015 17:03


Само по един начин се адаптира дроселовата клапа,както сте направили-с компютър,другото ти написах да опиташ допълнително.При моята газова натискам и задържам копчето ГАЗ,подавам на контакт и като чуя да цъкне клапана,въртя на стартер. Когато е студен двигателя,пали с малко повече въртене на стартера,а когато е загряла,пали веднага.
Ето снимка,на която показвам кое копче задържам, за да паля директно на газ.
Изображение
image hosting


Потребителски аватар
golf avenue
Мнения: 359
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:53
Автомобил: vw golf variant
Двигател: azj 02
Местоположение: Варна

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот golf avenue » Чет 19 ное 2015 18:41


Само сутрин ли го прави това гаснене, като потеглиш усещаш ли я като удавена и да няма мощност. Имах подобни проблеми с на жена ми полото, на газ е. сутрин гаснеше като се застуди времето, оказа се че котвата на газовия клапан не държи и вечерта колектора се пълни с газ и сутринта проблеми. Много трудно я хванах, караш 1 ден на бензин и ако на др. сутрин няма проблем търси проблема в газовото


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот freelancer » Пет 20 ное 2015 9:03


Имам същия проблем колега и съм сменил доста неща, само инжекторите не съм чистил, така, че е много вероятно да са позапушени и да не пулверизират добре горивото на студен двигател, аз съм само на бензин!
С добавки може и да се подобри положението, но най-сигурния метод е на стенд и ултразвук. На стенд за да може да се видят как разпръскват инжекторите и им се пуска програма, която ги прекарва във всички режими, докато им пускат почистващата течност, абе доста по-добре си е от добавките.
Ако ще слагаш добавка, съвета ми е, тъй като съм минал по този път е да я покараш в обороти, да не се одръсти повече. :c020
След добавката се изрязва повече, по-динамично трябва да се кара. Ако сложиш добавка и я караш градско с малка скорост, може и да постигнеш обратния ефект.
Или са ти позамърсени инжекторите, или дърпа въздух, а може и да изпуска газовта, както е писал колегата по горе. Друг вариант е да не ти е настроена добре газовата и да бърка бензиновия комп, явно сутрин имаш бедна смес.
Може да пробваш следното:
Дай на първа, като позагрее и газ до ламарината, наблюдавай дали в един момент ще иска да спира, дали ще започне да придърпва, все едно тичаш и някой те хване за фланелката, нали се сещаш.
Ще видя дали ми излиза бедна смес все още и ще ти пиша!
Бедна смес се дължи на ламбда сонда, бензинова помпа или запушени инжектори или да смуче въздух от някъде.
При мен ламбда сондата и помпата са чисто нови, а и за въздух съм гледал, така, че остават инжекторите.
Първият път, като слагах добавка, положението се подобри, но втория стана по зле, започна да пали трудно и на много ниски обороти след, което изгасваше, направо изгасваше още преди да заработи, а на втория или третия път закрепваше положението и при пускане на консуматор изгасваше веднага.
Има вероятност да са дюзите, пробвай с добавка или ултразвук и пиши, какво е станало.
След, като ти прочетох темата и аз си спомних за моите пробелми и ми изникнаха инжекторите, като вариант.
Ще се радвам да решиш проблема и да споделиш! :th_up :beer


Потребителски аватар
jekuto
Мнения: 30
Регистриран на: Съб 09 май 2015 8:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот jekuto » Пет 20 ное 2015 18:01


golf avenue ,
Да глъхне и няма сила да тръгне та чак ми придърпва..... и изпушва яко бял дим... ама пипа нормално Антифриза и масълцето...

Днес си взех добавката и мисля утре да я сипя цялата...... на LIQUI MOLY Injection Reiniger от 300мл. е... препоръчаха ми я ;)
Трябва да я карам след добавката поне една седмица само на бензин от Petrol 96 октана нямам си идея защо точно от там ама така ми казаха ;) та ще пиша продължение на сагата хахаха.... Поздрави на всички колеги обърнали внимание на темата :)


Потребителски аватар
jocha
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 17:59
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1.3NZ 1990
Местоположение: Пловдив

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот jocha » Пет 04 дек 2015 10:12


Не е нужно да се прави основен ремонт на мотора затова че датчика за смеси на колектора е не пореда си и реално ти липсва "смукач" (сложил съм го в кавички, защото системата е много по-сложна от едновремешните - дросел, бензинова рейка с дюзи,сонда и колектор всмукателен са ти навързани в един кръг, може даже да го проследиш с кабели и букси е - всяко взима информация от другото). Само да вметна че сондата докато колата не загрее не играе никаква роля, а помага чак на загрял мотор и при по-висока скорост да свали разхода като донастройва финно смесите така че може спокойно да си я отпишеш,а и отделно светва чек като има сонда за смяна при дюзите е същото, отделно като има пикаеща дюза колата не върви в никакъв диапазон и прекъсва и мирише на неизгорял бензин :th_up . Първо при палене си постави/подпри леко крака на газта и виж дали педала на газта потъва при завъртане на стартера(ако потъва значи ТПС-а е наред отчита че палиш, но никой не му дава горивото) Откачи буксата от колектора ако е заминала колата няма промени по никакъв начин работата на двигателя или начина по който пали (от трудно до невъзможно върти поне 3 пъти докато запали после при пускане на педала на газта гасне докато не вдигне 70 градуса) - като цяло виж първо дали някой мйстор не я забравил откачена и виж дали крачетата нямат окисление и може да пробваш с контактен спрей да напръскаш да видиш има ли промяна ако не пробвай със датчика ето линк със сигурност ще се намери и по-евтино и понеже няма кой знае колко варианти за да го прави това или гориво въздушна смес или искра, но ако си сигурен че с искрата всичко е ок остава само смесите и в частност датчика, защото той отчита колко вакуум прави мотора! http://www.vaneno.bg/datchik-nalchgane-vuv-vsmukatelnite-trubi_t12893p2850898m5278.html


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2588
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: Polo 6n1,1.4i 1998г гасне на празен ход

Мнениеот zografski » Пет 04 дек 2015 10:38


jekuto написа:Да , Адаптирали сме я , но не по този начин, а с компютър и и се бият фабрични настройки или нещо от сорта тя сама се адаптира.... ама явно не е от това проблема.... Само не съм пробвал да запаля на ГАЗ... незная дали има такава опция трябва да поразуча как става....
Благодаря !

Какво означава "бият се фабричните настройки"? Дросела трябва да може да се адаптира (то това представлява адаптирането, задаваш му ти стойностите, на които трябва да работи, а не сам да си се обуава 100км и отгоре), аз имах същото поло AFH и имах същия проблем като твоя! Оправияте беше всяка година по веднъж се чистеше дросела със смяна на възд, филтър и смяна на бенз. филтър и после си адаптирах дросела с VCDS, явно или не го правите както трябва или vagcom-a не ви позволява да адаптирате, т.е. е от евитните! Така че нищо не сте направили според мен с това почистване или ако сте почистили, нищо не сте адаптирали, а когато не адаптираш, колата ти се самоадаптира 100км, през които не може да очакваш стабилни и нормални обороти!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта