Ще ти кажа при мен как протекоха нещата.
Съединителя ми беше твърд, самия майстор го забеляза. Иначе си карах, но понеже не чак толкова много и не ми правеше впечатление. Опитай да караш с твърд съединител около 40 мин градско, спри-тръгни, полусъединител и виж какво е положението - ако се разскърца, ако ти отмалее крака, значи си за смяна. Твърдия съединител при мен се оправи със смяна с нов, Люк. Омекна идеално. Оказа се че съм бил все още с оригиналния съединител, но както виждаш дори и да не е тръгнал все още, твърдостта показва че е за смяна.
И така, мек съединител, но при каране повече от час, скърцането се засили - от жилото беше. Смених го и него и сега всичко е почти ок. Поне съм сигурен че няма да ми се скъса дъртото жило насред път. Не че с новото не може да се случи... И сега последно пак има леко затягане при отпускане, но майстори ми казаха че това вече си е от педала - и там имало често срещан проблем при голфовете и полотата. Смазване на педала нямало да оправи проблема. Ще видим...
Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд
Darik, благодаря, че сподели опита си, наистина ми е доста полезно, при мен скрибуцането се засилва след известно време, шофиране, което е доста близо до твоя проблем с жилото, но първо ще огледам педала и след това минавам на жилото. По принцип се почва от най-евтиното, не е изключено, както при теб, да се смени всичко, така е при старите коли, все има нещо за правене.
Ако и след смяна на жилото проблема си остане, тогава сменям и съединителя, но пък ще съм сигурен, че всичко останало е проверено и не съм се минал със скъпата смяна на съединителя.
Благодаря ти още веднъж!
Ако и след смяна на жилото проблема си остане, тогава сменям и съединителя, но пък ще съм сигурен, че всичко останало е проверено и не съм се минал със скъпата смяна на съединителя.
Благодаря ти още веднъж!
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд
При мен имаше едно притръпване при натискане на съединителя. Имаше го със стария маховик и съединител, малко след това се появи и с новия новия маховик и съединител. От майстори неможех да включвам задна, след като колелото на паразитния вал остана с няколко здрави зъба, смъквах кутия и правих ремонт. На самата кутия оста където се движи лагера за притискателя намазах с малко грес, каквато имах, и се натискаше като гвоздей в кисело мляко. Сега вече не е така мазно, но не е и както преди.
p.p. така изглеждаха зъбните колела на задна предавка: http://grishitu.snimka.bg/automobiles/z ... ost.874100
p.p. така изглеждаха зъбните колела на задна предавка: http://grishitu.snimka.bg/automobiles/z ... ost.874100
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд
Здравейте колеги, днес смених жилото и има подобрение, с новото жило педала се натиска много по леко и скрибуцането е много слабо, може би идва от съединителя.
Да кажа само, че няма никаква пружина на педала на съединителя, жилото в единия край се закача на педала, има един тампон на дупката през купето и тва е.
За сега положението е добре, леко се натиска педала и ще покарам така, докато не усетя да преплъзва съединителя, не е належащ ремонт, но ще го имам в предивид!
След смяната на жилото, забелязах, че старото имаше малък свободен ход, с новото няма такова нещо, ако някой има подобен празен ход, съвсем малък, просто натискате педала и той е супер лек в началото, все едно не е закачен и после изведнъж запъва, придружено със скрибуцане и изискващо усилие при натиск, да знае, че има проблем с жилото.
Благодаря на всички, които ми помогнахте със съвети.
Да кажа само, че няма никаква пружина на педала на съединителя, жилото в единия край се закача на педала, има един тампон на дупката през купето и тва е.
За сега положението е добре, леко се натиска педала и ще покарам така, докато не усетя да преплъзва съединителя, не е належащ ремонт, но ще го имам в предивид!
След смяната на жилото, забелязах, че старото имаше малък свободен ход, с новото няма такова нещо, ако някой има подобен празен ход, съвсем малък, просто натискате педала и той е супер лек в началото, все едно не е закачен и после изведнъж запъва, придружено със скрибуцане и изискващо усилие при натиск, да знае, че има проблем с жилото.
Благодаря на всички, които ми помогнахте със съвети.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО!
Днес ми смениха съединителя, комплект Люк и вече карам все едно друга кола, жената едвам тръгна, нали всички жени обичат твърд, мекият нещо не я кефи, но ще свикне.
Та това е решението, ново жило, нов съединител и всичко е наред.
Старият съединител беше оригиналният Валео и беше напълно износен.
Та това е решението, ново жило, нов съединител и всичко е наред.
Старият съединител беше оригиналният Валео и беше напълно износен.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
... бяхме длъжни да кажем за магариите, "отлагащи смяната", но колата си иска нейното. Със здраве.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
Мерси братле, леко и безаварийно пътуване това лято и много приятни изживявания!
За 17 годишна кола на 167 000 може би реални километри си е нормално да се смени съединител, даже изкара цяла година след смяната на жилото. Според мен е добре заедно със съединителя да се смени и жилото, за да се усети напълно удоволствието от новия съединител, на тия години и километри смяната е задължителна.
Иначе по мое мнение съединителите на тия полота и на доста други марки заминават на около 170-180 хиляди километра. Ако някой купува кола на тези километри трябва винаги да има едно наум за съединителя, който не е евтин консуматив. При подобни симптоми, като моите, е добре да се подготви за смяна на жило и съединител, освен, ако не е било сменено преди това, но това е по-рядко срещано явление.
Иначе добро другарче си е полото, но няма климатик и това лято май ще му е последно.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
Радвам се, че си решил проблема, ФВ поло на мен са ми слабост, въпреки че ги карат повече жени. По новите като моето вече нямат жило, а 2 помпи хидравлични- горна и долна. Там едната е около 100 кинта, ама те рядко правят проблеми.
- martom
- Мнения: 438
- Регистриран на: Сря 08 юни 2011 20:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1.4AEX
- Местоположение: Sofia
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
При мен също педала на съединителя се натискаше трудно докато не пропадна.След оглед се оказа счупена конзола на педалите.Доста срещан проблем при поло.Смяната не е от най приятните.Ето горе-долу за какво иде реч.
http://www.etmotortest.com/articles/polo_clutch.html
http://www.etmotortest.com/articles/polo_clutch.html
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
6N2 е на 70% нова кола според ВАГ и там няма драма с конзолата, сложили са саморегулиращо се жило, няма конзола, а е един прът, на който педалът на съединителя се мандахерца свободно, пръта е доста як, железен, педала е здрава пластмаса и през една дупка жилото минава в двигателния отсег, има един тампон, за да не се търка в ламарината и това е, елементарно решение, но явно е по-надежно, защото доста зор видя полото, докато получи нов съединител.
Абе, знаят как да правят коли германците, стига да поискат.
Абе, знаят как да правят коли германците, стига да поискат.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 05 мар 2012 19:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kubrat
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
Здр. Колега freelancer аз мисля че твоето поло вече е с 2ри саединител. Аз имам същото поло 6н2 на 72000км са му смени ли ведниж съединителя. Това преди да го купя аз имаше фактури в сержизната книга на колата. На брат ми купихме поло сищо на 170000км и беше с много твирд саединител и го сменихме. Излезе Валео, най вероятно не е оргиналния. Ако ще си сменяш саединителя препоричвам да си смениш и водача на аксиялния лагер, една ламаринка върху която се плъзга лагера.
Не е тука мястото ама да попитам, имаше една тема твоя за гасненето след пирви старрт, ако може да ми помогнеш с решението. Или линк ким темата че не мога да я намеря.
Не е тука мястото ама да попитам, имаше една тема твоя за гасненето след пирви старрт, ако може да ми помогнеш с решението. Или линк ким темата че не мога да я намеря.
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
Аз да попитам по принцип на вашия съединител от началото като натиснеш педала има ли някакъв луфт от сантиметър и половинаи чак след това започва да се усеща съпротивление от жилото? Иначе си действа нормално, според моите разбирания. Но не съм имал случай да седна на друго Поло за да сравнявам.
Да поясня че съм с жило и комплект съединител сменени на 12к.
Да поясня че съм с жило и комплект съединител сменени на 12к.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
Колега, mustafa89, съединителят беше оригиналният, тъй като си имаше щампа с датата на производство и съвпадаше с датите на частите по колата, плюс щампа с логата на фолксваген и ауди, което доказва, че е вграденият първоначално в колата и не е ОЕМ част, оригиналният съединител е Valeo с аксиален лагер SKF.
Съединителят вече е сменен с Люк, произведен в Германия, закупен от Авто +, сегашен Автогранд и комплекта включва притискателен, феродов диск и аксиален лагер, всичко вече е наред. Мерси, че сподели!
Темите за гасненето са доста, основно нещата се въртят около дросел калапата и вакуумите, препоръчвам ти да си купиш и VCDS с кабела, за да си по-сигурен в дросела, след чистене на дросела се пуска адаптация, кликни ми на никнейма и разгледай темите ми, доста са, но всяка има по-нещо, особено тези от последните две години, в смисъл, че темата не е само една.
Абсурд да хвърлиш съединител на 72 000, чувал съм, че джамбазите са способни на всякакви магии, включително и на фалшиви сервизни книжки, нищо не ме учудва вече. Иначе километражите на фолксвагените са лесни за манипулации.
Колега darik, абсолютно така беше и се дължеше на жилото, след смяната на жилото хода стана по-плавен, но втвърдяването при загряване постепенно се увеличаваше и педала скрибуцаше, съединителят ми беше заминал тотално.
При теб ако има някакво скърцане ме съмнява да е от педала, свали пластмасите под волана и огледай, може би на новото ти жило му има нещо или по-скоро механизма, който задейства съединителят е ръждясал и скърца, ако хората, които са ти сменили съединителят не са го изчистили и смазали, преди да сложат новия съединител има една ос, ако не се лъжа, която придава усилието от педала на съединителя.
Педала е на една ос и е пластмасов, закачен е на една желязна ос, между него и оста имаше една сива смазка, която беше изкочила извън пластмасата, може да огледаш и да видиш, дали имаш смазка и ако нямаш да напръскаш с някакъв спрей, тефлонова грес примерно, може и да изчезне скърцането. Ако откачиш жилото от педала ще можеш да го пробваш да видиш дали скърца педала, самият педал се движи свободно, няма пружини, няма нищо, така, че е малко вероятно скърцането да е от него, но не е изключено.
Съединителят вече е сменен с Люк, произведен в Германия, закупен от Авто +, сегашен Автогранд и комплекта включва притискателен, феродов диск и аксиален лагер, всичко вече е наред. Мерси, че сподели!
Темите за гасненето са доста, основно нещата се въртят около дросел калапата и вакуумите, препоръчвам ти да си купиш и VCDS с кабела, за да си по-сигурен в дросела, след чистене на дросела се пуска адаптация, кликни ми на никнейма и разгледай темите ми, доста са, но всяка има по-нещо, особено тези от последните две години, в смисъл, че темата не е само една.
Абсурд да хвърлиш съединител на 72 000, чувал съм, че джамбазите са способни на всякакви магии, включително и на фалшиви сервизни книжки, нищо не ме учудва вече. Иначе километражите на фолксвагените са лесни за манипулации.
Колега darik, абсолютно така беше и се дължеше на жилото, след смяната на жилото хода стана по-плавен, но втвърдяването при загряване постепенно се увеличаваше и педала скрибуцаше, съединителят ми беше заминал тотално.
При теб ако има някакво скърцане ме съмнява да е от педала, свали пластмасите под волана и огледай, може би на новото ти жило му има нещо или по-скоро механизма, който задейства съединителят е ръждясал и скърца, ако хората, които са ти сменили съединителят не са го изчистили и смазали, преди да сложат новия съединител има една ос, ако не се лъжа, която придава усилието от педала на съединителя.
Педала е на една ос и е пластмасов, закачен е на една желязна ос, между него и оста имаше една сива смазка, която беше изкочила извън пластмасата, може да огледаш и да видиш, дали имаш смазка и ако нямаш да напръскаш с някакъв спрей, тефлонова грес примерно, може и да изчезне скърцането. Ако откачиш жилото от педала ще можеш да го пробваш да видиш дали скърца педала, самият педал се движи свободно, няма пружини, няма нищо, така, че е малко вероятно скърцането да е от него, но не е изключено.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
Оригинален съединител кара около 250 хиляди.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО
Всичко зависи от стила и типа каране, ако караш на дълъг път постоянно, съединителят може да изкара повече километри. Посочените километри са прибилизителни, но в повечето случаи са валидни.
Това, което искам да кажа е, че около посочените от мен по-горе километри, съединителят има голяма вероятност да е тръгнал, което не е малък разход.
Това, което искам да кажа е, че около посочените от мен по-горе километри, съединителят има голяма вероятност да е тръгнал, което не е малък разход.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stefan4o и 22 госта