Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд РЕШЕНО

Мнениеот freelancer » Съб 21 май 2016 20:04


Здравейте колеги, скоро не съм ви досаждал. :mhihi
Остана ми още един проблем, който да оправя, след, като се занимавах дълго с двигателя.
От както купих колата, преди 3 и половина години педала леко скрибуца и забелязах, че след, като я покарам известно време, напълно загрее и става и по твърд, не е и лек и плавен, усеща се, че трябва да прилагам по голяма сила, а не трябва да е така.
Значи ходих на няколко места да я гледат хора по сервизите и всички ми казват различни неща.
1 Аксиален лагер, но лагера не вие, пък и натиска е при изгасен двигател, тогава лагера не работи, според мен.
2 Възможно е пружините на притискателния диск да са клеясали и да се натискат по трудно, но пък в началото нещата са по добре.
3 Евентуално жилото.
От прочетеното във форума, знам, че доста колеги имат такъв проблем и някои са го открили, други не. Проблема евентуално може да е и в самия педал, освен да сваля пластмасите и да огледам там.
От всичко прочетено излиза, че трябва да сменя всичко, а дали трябва, нямам идея.
Питам от, къде да почна?
От педала ли или от жилото, някои мастори искат да ми сменят и съединителя, който според мен не приплъзва, но може и да е тръгнал вече, обаче жилото е автоматично и би трябвало да се нагажда според дебелината на феродото на диска.
При теста за съединителя, двигателят изгасва.
Ако някой е минал по този път и може да помогне с нещо, ще съм му благодарен, просто искам този път да избегна смяната на всичко, защото минах по този път с двигателя и сега, ако трябва да сменям пак всичко по съединителя ще бъде доста кофти.
Има ли вариант да разкача жилото от единия край, там където се захваща за пластината на съединителя и да проверя, дали е от жилото или от съединителя?
Или да разкача от другия край към педала и да видя дали не е от педала, междувременно ще напръскам педала, там където се закача на конзолата със спрей.
От доста време карам така, защото проблема не е фрапиращ, но ме притеснява, ако жилото е тръгнало в един момент да не остана без съединител, защото скоро ме чака по дълго пътуване и искам всичко да е перфектно.

Благодаря предварително!

Последна промяна от freelancer на Сря 28 юни 2017 22:53, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот polovera_9n3 » Съб 21 май 2016 20:11


Жилото е гаранция. Тези автоматичните правят мизерии. Правихме на един сеат ибиза на комшия едно такова- отлепяше най долу, педала се натискаше със зор и се чуваше стържене. Решихме да разглобим тоя механизъм на жилото дето регулира- отворихме го- вътре ЛЕШ. Пълно ръжда, мизерии остъргани от кожуха. А там има едни пружини с едни съчми- като изпадаха половината едвам ги намерихме. Наредихме си там всичко както си беше и обилно смазване, оправи се- започна да си отлепя по средата и педала олекна чувствително. Вече 2ра година кара така. Той тогава ми каза- дай да идем да вземем ново, аз му викам- дай да го пробваме да го смажем едно хубаво, ако не стане- тогава ново, ама се получи и още кара с него. Функцията на тоя автоматичния механизъм е да се свива и разтяга с около 1 см. По този начин променя дължината на кожуха- и оттам положението, на което отлепя педала.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот freelancer » Съб 21 май 2016 21:00


Мерси колега!
Не знам, колата е на 160 хил и навярно и съединителят е тръгнал, но пък да взема да пробвам първо с жилото, лесно ли се сменя?
Там където влиза в купето има едно гумено уплътнение, новото би трябвало да има такова, защото ще влиза вода.
Значи закачам го в единия край на една скоба, там на скоростната кутия, прекарвам го през купето и после го закачам за педала, това ли е цялата философия, струва ми се елементарно, но най-вероятно си има някакви чалъми?
Може ли да споделиш?
Жилото Валео ли е? Мисля, че оригиналното е такова.
:beer
П.С. Иначе си отлепя нормално, донякъде е ок и след това едно скрибуц и все едно запира/задира. Забелязах, че при загрял двигател ефекта/дефекта е по осезаем, други дертове нямам, поне за сега.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот polovera_9n3 » Съб 21 май 2016 21:12


От скоростната кутия се откача лесно, зора е от педала- там е тясно и нямаш място за да бръкнеш. Жилото излиза като го откачиш от кутията и от куката на педала- издърпваш откъм мотора. Защо не пробваш откачи го откъм кутията и му сипи масло да се посмаже. Ще ти трябва малка щанга за да натиснеш и освободиш планката, която жилото дърпа за да превключиш, за да го откачиш, и приятел за помощ. Като го откачиш от кутията вдигаш го нагоре и със спринцовка му нацъркай масло в кожуха и с педала раздвижваш. лесно е.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот freelancer » Съб 21 май 2016 21:24


Според доста хора от форума, не трябва да се смазва жилото, защото се късало после или нещо подобно. Иначе идеята е добра, така ще разбера дали е от жилото на 100%.
А, пластината няма ли опсаност да се изкриви, малко ламаринена ми изглежда, че вече имам страхова невроза с тези стари части, винаги има нещо, което поддава и се чупи, особено пластмасовите букси.
Бяла тефлонова грес става ли или ВД 40?


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот polovera_9n3 » Съб 21 май 2016 21:33


Пластината натискаш с щангата навътре- все едно- натиснат съединител- за да отпусне жилото и да го откачиш. няма да се счупи- яка стомана е там. Ние на комшията му нацъркахме в кожуха на жилото 5 6 спринцовки масло моторно 10в40.
А тия дето ти казват, че жилото не трбва да е смазано- живи и здрави да са. жилото трябва свободно да се движи в кожуха.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот freelancer » Съб 21 май 2016 21:40


:eek
Браво бе! :beer
Колко масло побира това жило, направо ме разби, 5-6 спринцовки, по колко кубика? :biggrin
Аз ще му пръсна ВД 40, да видим, какво ще стане.
Ей така се прави ремонт, 0 разходи, по добре парите да се дадат за пиене, отколкото за ламарини, прав си колега! :drunk
Щом кара вече 2 година, това си е атестат за качество. :c020

Последна промяна от freelancer на Съб 21 май 2016 21:43, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19111
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот stefan4o » Съб 21 май 2016 21:42


Събирай пари за съединител...


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот polovera_9n3 » Съб 21 май 2016 21:47


freelancer написа::eek
Браво бе! :beer
Колко масло побира това жило, направо ме разби, 5-6 спринцовки, по колко кубика? :biggrin
Аз ще му пръсна ВД 40, да видим, какво ще стане.
Ей така се прави ремонт, 0 разходи, по добре парите да се дадат за пиене, отколкото за ламарини, прав си колега! :drunk
Щом кара вече 2 година, това си е атестат за качество. :c020

Малка спринцовка - 25 грама май беше. Като го намаслихме прокапа масло малко от педала, от механизма, и на планката. ама се смаза добре. Пък нов съединител- като започне да буксува- тогава. Твоята кола на 160 000. ако са реални- далече си от съединител, моята е на 185 000 реални- проверени( аз я взех почти нова) и на 2ра върти гуми-значи е ок.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот freelancer » Съб 21 май 2016 21:49


Стефко, ти навярно си прав и може и да се самозалъгвам с по евтин ремонт, може и двамата да сте прави, то на стара кола все нещо има да се прави!
Въпроса е, къде, и кой да ми смени съединителя, че след толкова кошмари по сервизите, ми прималява, като чуя за ходене в сервиз.
Иначе, парите съм ги събрал, ама ме е страх да не сменя съединителя и после пак да скрибуца, че има и такива случаи.
Май, май нещата отиват пак на проба и грешка, ама аз поне съм свикнал! :mhihi
:th_up


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот polovera_9n3 » Съб 21 май 2016 21:52


Скирбуцане от съединителя нама как да чуеш. Скирбуцането е от жилото, педала на съединителя при натискане. Съединителя като замине- даваш газ, колата вдига обороти, а не върви.

Последна промяна от polovera_9n3 на Съб 21 май 2016 21:56, променено общо 1 път.


sebulba1
Мнения: 155
Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
Автомобил: polo 6n2
Двигател: AHW
Местоположение: sf

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот sebulba1 » Съб 21 май 2016 21:55


И при мен скърцаше и то само като загрее и ставаше по тежък педала.Отделно и притрисаше при потегляне.И това с чисто нов съединител.Покарах го 50 тина хиляди и се оказа,че е страшно менте,а уж беше Сакс.Смених го и сега педала е лек като перце.Никакво скърцане.

Sent from my Lenovo K920 using Tapatalk


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот freelancer » Съб 21 май 2016 22:03


polovera_9n3, знам го това и мисля, че сякаш приплъзва на първа, давам повече газ, но не съм сигурен, ще обърна внимание тези дни на това. :th_up
Може и гумите да буксуват, сега е мокро, вали дъжд по цял ден, със зимните гуми съм все още и скоро ще ги сменям.
Между другото имах проблем с онази пластина на избирача на скоростите, когато купих колата, беше зимата и знаеш как е, не можеха да се уцелят скоростите, нямах задна, реших, че ми е замръзнало нещо и доста я покарах така да загрее хубаво, та след това затопляне цял месец ми миришеше в купето на феродо, страшна воня беше.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот freelancer » Съб 21 май 2016 22:06


sebulba1, и при мен нещата са подобни. Ако ще слагам съединител мисля да е Валео, но май ще е най-добре да си го купя от доверен магазин и да го дам на някой да ми го монтира.
Мерси, че се включи! :th_up

Последна промяна от freelancer на Съб 21 май 2016 22:13, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.4 MPI 2000 - педал на съединител скърца и е малко твърд

Мнениеот polovera_9n3 » Съб 21 май 2016 22:07


Когато жилото спече, не може да отлепи докрай съединителя. или не отпуска докрай. Ако не отпуска- държи аксиалния лагер под напрежение в притискателя- и ето ти буксуване.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта