Здравейте на всички,
Това ми е първият коментар или по-точно зов за помощ. Ето какво се случи:
Преди няколко месеца светна "чайника" за маслото, долях 500 грама и доволно продължих. Имаше малко омасляване на датчика на маслото, който естествено още тогава трябваше да сменя, но продължих, защото се надявах че като сменя пълната синтетика с полу такава и нещата ще се оправят. С течение на времето доливах на 2000 км по около 300-500 грама и колата си вървеше. Дойде време за море, смених всички консумативи, налях полусинтетика, КУПИХ НОВ ДАТЧИК ЗА МАСЛОТО, който смятах да сменя след морето/голяма грешка/ и се започнаха проблемите.
Първо спря да зарежда алтернатора - смених регулатор на електрониката и нещата като че ли се пооправиха, но започна трудно да пали, та и въобще даже. Мислех, че е от акумулатора и след едно зареждане със зарядно всичко се оправи.
Тръгваме за морето в 4.30 сутринта и какво - не пали !!! 2-ра + стартер и запалихме и потеглихме. Започна по пътя да влиза в авариен режим - ту не разрешаваше повече от 80 км в час, ту се отпуши и с 160 наваксвахме. Стигнахме някакси, купих нов акумулатор и всичко заспа.
ДА, АМА НЕ !!!!! Тръгваме да се прибираме и пак същите проблеми - ту няма мощност, ту се отпуши, всичко е нормално. На изхода на Бургас леко премигна чайника и изгасна и отново по пътя ту се отпуши и се движим с 160, ту влезне в авариен режим и се движим едва с 60-80.След Пловдив чайника си светна, а даже и звуков сигнал се чу, но не спрях с надеждата , че някак си ще се приберем в София и тогава ще му мислим.
Прибрах се - но до Църна маца. Двигателят леко изсъска и колата спря окончателно. Пътна помощ, сервиз и ето каква съм я сдробил:
Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен
Последна промяна от blueangel100 на Пет 09 сеп 2016 21:29, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Винаги ми е било чудно като чета такива постове. Има още няколко, как след явни проблеми хората си карат с 140/160...
Идеята на поста, каква е? Да се научат другите, да не карат със 160км при светещ датчик на маслото? Ще те разочаровам, но ако разровиш форума ще видиш колко подобни теми има и явно всеки чете след като я надроби.
Идеята на поста, каква е? Да се научат другите, да не карат със 160км при светещ датчик на маслото? Ще те разочаровам, но ако разровиш форума ще видиш колко подобни теми има и явно всеки чете след като я надроби.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Целта беше да не спираме, защото жегата бе много и вероятно нямаше повече да тръгнем, там някъде от средата на България, а и една пътна помощ би струвала към 200 лева. Все пак мисля, че колата е адски "дуракоустойчива" и само малко късмет ни трябваше за около 5 км и щяхме след това да си а ремонтираме......а сега докато намеря нов двигател доста време ще мине, още повече , че е доста специфичен и трудно се намира.
- dalgia-73
- Мнения: 416
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Поло със 160 км. и светеща лейка за масло.Не мога да разбера някой работи. Явно колегата има излишни пари за даване.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Признавам, че сгреших, но имайте предвид, че ми е първа кола. Наистина смятах да бъде по непретенциозна, но полото има репутацията на здрава кола и това надделя.Сега само да я поправя и ще я покажа.
Последна промяна от blueangel100 на Пон 29 авг 2016 16:04, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Тия надробените неща от блока или от главата са? И блока, и главата ли са изпочупени? Поинтересувай се дали твоя двигател не ползва един и същи блок с друг двигател - примерно 1.4, 16в, 75к.с..
101 коня е по-рядко срещан. Представям си пък колко по-рядко може да се намери здрав и не прекалено мкого акортизиран мотор...
101 коня е по-рядко срещан. Представям си пък колко по-рядко може да се намери здрав и не прекалено мкого акортизиран мотор...
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Това е биелата , и все пак ако проблема е в биелата то едва ли няма да се намери друга , какво друго има счупено , как са лагерите основни и биелни , коляновия и разпределителните валове здрави ли са?, буталата?
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
То станалото станало,ама самия факт,че не върти достатъчно бързо за да запали на стартер,не те ли накара да се замислиш ? Особено пък и като си видял лампата на маслото...
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Извинявам се за любопитството, но не мога да разбера тази част:
"КУПИХ НОВ ДАТЧИК ЗА МАСЛОТО, който смятах да сменя след морето/голяма грешка/ и се започнаха проблемите."
Как новия датчик ще повлияе на проблема с двигателя?
И как, като смениш, полу с пълна синтетика ще оправи нещата с датчика респективно двигателя?
Този двигател НЯМА авариен режим (limp mode).
Колега, аз на твое място щах да постъпя по същия начин, щях да карам до край, дори и да знаех, че двигателят ще се прецака.
Защо?
1. Ами, защото този двигателя е бил "тръгнал" към основен ремонт, гори масло.
2. Едно докарване на колата с пътна помощ щеше да ти стъпи на 450 лв.
3. Защото може да си купиш за тези пари друг двигател и така спестяваш поне 450 лв.
Проблема е, че колата е стара и не е поддържана, сигурно е италиянка.
Просто всичко е било въпрос на време, така, че не съжалявай, постъпил си правилно.
Даже си извадил късмет, че е приключила точно в София!
Успех с ремонта!
"КУПИХ НОВ ДАТЧИК ЗА МАСЛОТО, който смятах да сменя след морето/голяма грешка/ и се започнаха проблемите."
Как новия датчик ще повлияе на проблема с двигателя?
И как, като смениш, полу с пълна синтетика ще оправи нещата с датчика респективно двигателя?
Този двигател НЯМА авариен режим (limp mode).
Колега, аз на твое място щах да постъпя по същия начин, щях да карам до край, дори и да знаех, че двигателят ще се прецака.
Защо?
1. Ами, защото този двигателя е бил "тръгнал" към основен ремонт, гори масло.
2. Едно докарване на колата с пътна помощ щеше да ти стъпи на 450 лв.
3. Защото може да си купиш за тези пари друг двигател и така спестяваш поне 450 лв.
Проблема е, че колата е стара и не е поддържана, сигурно е италиянка.
Просто всичко е било въпрос на време, така, че не съжалявай, постъпил си правилно.
Даже си извадил късмет, че е приключила точно в София!
Успех с ремонта!
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Колега, огледахте ли състоянието на цедката на смукателя на маслото в картера, беше ли запушена, също имал ли си удари в картера до степен да огънеш тръбата с цедката в картера и да не може маслената помпа да засмуква равномерно масло.
Ако често я караш със 160 е нормално да доливаш, а и съм забелязал че докато е ново маслото не се долива, но мине ли 6-7 хиляди и се започва.
Ако често я караш със 160 е нормално да доливаш, а и съм забелязал че докато е ново маслото не се долива, но мине ли 6-7 хиляди и се започва.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Лелеееееееееее,колко въпроси, ще се опитам да отговоря на всичките:
1 - Като пуснах темата имах още 4 снимки и коментар към тях, които бяха отрязани от модератора по незнайни причини.
Сега ще ги сложа отново и ще ще дам обяснение:
Колата е купена миналата година от Швейцария, сменени са с нови :дисковете, накладките, ремък, шайба, нови летни гуми и алуминиеви джанти, всички филтри и течности. Веднъж месечно се кара по-бързо, като ходим извън София, но не и душманската, инъче се използва като градска кола всеки ден до работа и обратно.
Има възможност да се оправи, но ще струва повече от нов двигател, затова и търся такъв за смяна.
На снимките се вижда стопена биела, рамо на буталото на три строшено, бутало и то на три счупено, удари по блока и коляновия вал.Тръбата с филтъра на помпата беше цъфнала, а в картера имаше шепа стърготини, отделно има и изкривен клапан.
Трябва нов двигател, то е видно защо, но модела е рядък, HIGHLINE изпълнение и трудно се намира двигател. Аз много съм доволен от колата, няма капка ръжда по каросерията, нищо не трака по нея, стегната е, явно е карана от преди това от жена, защото на задната кора над багажника имаше козина от котка, а дръжките на предните врати са надрани от нокти.
Точният индекс на модела е :Поло 2000г. 1.4i 16V 101 hp Highline, engine AUB , 5 скорости, кристални фарове, климатроник.
т
1 - Като пуснах темата имах още 4 снимки и коментар към тях, които бяха отрязани от модератора по незнайни причини.
Сега ще ги сложа отново и ще ще дам обяснение:
Колата е купена миналата година от Швейцария, сменени са с нови :дисковете, накладките, ремък, шайба, нови летни гуми и алуминиеви джанти, всички филтри и течности. Веднъж месечно се кара по-бързо, като ходим извън София, но не и душманската, инъче се използва като градска кола всеки ден до работа и обратно.
Има възможност да се оправи, но ще струва повече от нов двигател, затова и търся такъв за смяна.
На снимките се вижда стопена биела, рамо на буталото на три строшено, бутало и то на три счупено, удари по блока и коляновия вал.Тръбата с филтъра на помпата беше цъфнала, а в картера имаше шепа стърготини, отделно има и изкривен клапан.
Трябва нов двигател, то е видно защо, но модела е рядък, HIGHLINE изпълнение и трудно се намира двигател. Аз много съм доволен от колата, няма капка ръжда по каросерията, нищо не трака по нея, стегната е, явно е карана от преди това от жена, защото на задната кора над багажника имаше козина от котка, а дръжките на предните врати са надрани от нокти.
Точният индекс на модела е :Поло 2000г. 1.4i 16V 101 hp Highline, engine AUB , 5 скорости, кристални фарове, климатроник.
т
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Двигателя се вгражда в различни модели и не е толкова рядък ако погледнеш модели различни от Поло. Без да съм се интересувал си мисля, че в Голф 4 и Ибиза има същите двигатели.
Някой колега ще ме светне ли дали блоковете на другите 1.4 16в са еднакви с на колегата? (При френските често един блок е надграден по раличен начин и има варианти 75/89 коня на един блок с различни моно/инжекциони отгоре, предполагам и при ВАГ е така?
Някой колега ще ме светне ли дали блоковете на другите 1.4 16в са еднакви с на колегата? (При френските често един блок е надграден по раличен начин и има варианти 75/89 коня на един блок с различни моно/инжекциони отгоре, предполагам и при ВАГ е така?
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
http://www.ebay.co.uk/itm/Skoda-Fabia-1 ... SwMtxXrebQ
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Polo-2000- ... Swj2dXjg4S
Този няма снимка, но тези само двигатели продават.
Този ли ти е двигателя? Може да изпадне все нещо.
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Polo-2000- ... Swj2dXjg4S
Този няма снимка, но тези само двигатели продават.
Този ли ти е двигателя? Може да изпадне все нещо.
-
- Мнения: 16
- Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Да, това е двигателя, но от английско ще струва доста транспорта. Поради тотална липса на такъв в България днес ходих при майстора и се разбрахме за ремонт на настоящия, ще излезе колкото 2 други втора ръка, но бързам да направя колата преди празниците. Благодаря на колегите за загрижеността.
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател
Аз съм в Англия и ако искаш мога да се поинтересувам за цена на транспорта? Вярвам, че има Български фирми, които могат да предложат доставка до България.
£150 за двигател е нищо :D за моя искаха £500.
£150 за двигател е нищо :D за моя искаха £500.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: QvKa7a и 19 госта