Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
blueangel100
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
Автомобил:
Двигател:

Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Мнениеот blueangel100 » Пет 26 авг 2016 8:48


Здравейте на всички,
Това ми е първият коментар или по-точно зов за помощ. Ето какво се случи:
Преди няколко месеца светна "чайника" за маслото, долях 500 грама и доволно продължих. Имаше малко омасляване на датчика на маслото, който естествено още тогава трябваше да сменя, но продължих, защото се надявах че като сменя пълната синтетика с полу такава и нещата ще се оправят. С течение на времето доливах на 2000 км по около 300-500 грама и колата си вървеше. Дойде време за море, смених всички консумативи, налях полусинтетика, КУПИХ НОВ ДАТЧИК ЗА МАСЛОТО, който смятах да сменя след морето/голяма грешка/ и се започнаха проблемите.
Първо спря да зарежда алтернатора - смених регулатор на електрониката и нещата като че ли се пооправиха, но започна трудно да пали, та и въобще даже. Мислех, че е от акумулатора и след едно зареждане със зарядно всичко се оправи.
Тръгваме за морето в 4.30 сутринта и какво - не пали !!! 2-ра + стартер и запалихме и потеглихме. Започна по пътя да влиза в авариен режим - ту не разрешаваше повече от 80 км в час, ту се отпуши и с 160 наваксвахме. Стигнахме някакси, купих нов акумулатор и всичко заспа.
ДА, АМА НЕ !!!!! Тръгваме да се прибираме и пак същите проблеми - ту няма мощност, ту се отпуши, всичко е нормално. На изхода на Бургас леко премигна чайника и изгасна и отново по пътя ту се отпуши и се движим с 160, ту влезне в авариен режим и се движим едва с 60-80.След Пловдив чайника си светна, а даже и звуков сигнал се чу, но не спрях с надеждата , че някак си ще се приберем в София и тогава ще му мислим.
Прибрах се - но до Църна маца. Двигателят леко изсъска и колата спря окончателно. Пътна помощ, сервиз и ето каква съм я сдробил:
Изображение

Последна промяна от blueangel100 на Пет 09 сеп 2016 21:29, променено общо 1 път.




dmarkov
Мнения: 124
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот dmarkov » Пет 26 авг 2016 20:00


Винаги ми е било чудно като чета такива постове. Има още няколко, как след явни проблеми хората си карат с 140/160...
Идеята на поста, каква е? Да се научат другите, да не карат със 160км при светещ датчик на маслото? Ще те разочаровам, но ако разровиш форума ще видиш колко подобни теми има и явно всеки чете след като я надроби.


blueangel100
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот blueangel100 » Пет 26 авг 2016 20:58


Целта беше да не спираме, защото жегата бе много и вероятно нямаше повече да тръгнем, там някъде от средата на България, а и една пътна помощ би струвала към 200 лева. Все пак мисля, че колата е адски "дуракоустойчива" и само малко късмет ни трябваше за около 5 км и щяхме след това да си а ремонтираме......а сега докато намеря нов двигател доста време ще мине, още повече , че е доста специфичен и трудно се намира.


Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 416
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот dalgia-73 » Съб 27 авг 2016 8:25


Поло със 160 км. и светеща лейка за масло.Не мога да разбера някой работи. Явно колегата има излишни пари за даване.


blueangel100
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот blueangel100 » Съб 27 авг 2016 17:49


Признавам, че сгреших, но имайте предвид, че ми е първа кола. Наистина смятах да бъде по непретенциозна, но полото има репутацията на здрава кола и това надделя.Сега само да я поправя и ще я покажа.

Последна промяна от blueangel100 на Пон 29 авг 2016 16:04, променено общо 1 път.


dmarkov
Мнения: 124
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот dmarkov » Нед 28 авг 2016 14:59


Тия надробените неща от блока или от главата са? И блока, и главата ли са изпочупени? Поинтересувай се дали твоя двигател не ползва един и същи блок с друг двигател - примерно 1.4, 16в, 75к.с..
101 коня е по-рядко срещан. Представям си пък колко по-рядко може да се намери здрав и не прекалено мкого акортизиран мотор...


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот drotomir » Нед 28 авг 2016 15:08


Това е биелата , и все пак ако проблема е в биелата то едва ли няма да се намери друга , какво друго има счупено , как са лагерите основни и биелни , коляновия и разпределителните валове здрави ли са?, буталата?


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот lion_heart002 » Нед 28 авг 2016 15:14


То станалото станало,ама самия факт,че не върти достатъчно бързо за да запали на стартер,не те ли накара да се замислиш ? Особено пък и като си видял лампата на маслото...


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот freelancer » Пон 29 авг 2016 13:14


Извинявам се за любопитството, но не мога да разбера тази част:
"КУПИХ НОВ ДАТЧИК ЗА МАСЛОТО, който смятах да сменя след морето/голяма грешка/ и се започнаха проблемите."
Как новия датчик ще повлияе на проблема с двигателя?
И как, като смениш, полу с пълна синтетика ще оправи нещата с датчика респективно двигателя?
Този двигател НЯМА авариен режим (limp mode). :c020
Колега, аз на твое място щах да постъпя по същия начин, щях да карам до край, дори и да знаех, че двигателят ще се прецака.
Защо?
1. Ами, защото този двигателя е бил "тръгнал" към основен ремонт, гори масло.
2. Едно докарване на колата с пътна помощ щеше да ти стъпи на 450 лв.
3. Защото може да си купиш за тези пари друг двигател и така спестяваш поне 450 лв. :wink
Проблема е, че колата е стара и не е поддържана, сигурно е италиянка. :mhihi
Просто всичко е било въпрос на време, така, че не съжалявай, постъпил си правилно.
Даже си извадил късмет, че е приключила точно в София!
Успех с ремонта! :th_up


m135
Мнения: 226
Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
Автомобил: vw polo 1.4mpi
Двигател: AUD 2000
Местоположение: svishtov

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот m135 » Пон 29 авг 2016 14:07


Колега, огледахте ли състоянието на цедката на смукателя на маслото в картера, беше ли запушена, също имал ли си удари в картера до степен да огънеш тръбата с цедката в картера и да не може маслената помпа да засмуква равномерно масло.
Ако често я караш със 160 е нормално да доливаш, а и съм забелязал че докато е ново маслото не се долива, но мине ли 6-7 хиляди и се започва.


blueangel100
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот blueangel100 » Пон 29 авг 2016 15:51


Лелеееееееееее,колко въпроси, ще се опитам да отговоря на всичките:
1 - Като пуснах темата имах още 4 снимки и коментар към тях, които бяха отрязани от модератора по незнайни причини.
Сега ще ги сложа отново и ще ще дам обяснение:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Колата е купена миналата година от Швейцария, сменени са с нови :дисковете, накладките, ремък, шайба, нови летни гуми и алуминиеви джанти, всички филтри и течности. Веднъж месечно се кара по-бързо, като ходим извън София, но не и душманската, инъче се използва като градска кола всеки ден до работа и обратно.
Има възможност да се оправи, но ще струва повече от нов двигател, затова и търся такъв за смяна.
На снимките се вижда стопена биела, рамо на буталото на три строшено, бутало и то на три счупено, удари по блока и коляновия вал.Тръбата с филтъра на помпата беше цъфнала, а в картера имаше шепа стърготини, отделно има и изкривен клапан.

Трябва нов двигател, то е видно защо, но модела е рядък, HIGHLINE изпълнение и трудно се намира двигател. Аз много съм доволен от колата, няма капка ръжда по каросерията, нищо не трака по нея, стегната е, явно е карана от преди това от жена, защото на задната кора над багажника имаше козина от котка, а дръжките на предните врати са надрани от нокти.
Точният индекс на модела е :Поло 2000г. 1.4i 16V 101 hp Highline, engine AUB , 5 скорости, кристални фарове, климатроник.

т


dmarkov
Мнения: 124
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот dmarkov » Пон 29 авг 2016 20:47


Двигателя се вгражда в различни модели и не е толкова рядък ако погледнеш модели различни от Поло. Без да съм се интересувал си мисля, че в Голф 4 и Ибиза има същите двигатели.

Някой колега ще ме светне ли дали блоковете на другите 1.4 16в са еднакви с на колегата? (При френските често един блок е надграден по раличен начин и има варианти 75/89 коня на един блок с различни моно/инжекциони отгоре, предполагам и при ВАГ е така?


Потребителски аватар
goodlucker
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1996

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот goodlucker » Пон 29 авг 2016 23:42


http://www.ebay.co.uk/itm/Skoda-Fabia-1 ... SwMtxXrebQ

http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Polo-2000- ... Swj2dXjg4S
Този няма снимка, но тези само двигатели продават.
Този ли ти е двигателя? Може да изпадне все нещо.


blueangel100
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот blueangel100 » Вто 30 авг 2016 16:24


Да, това е двигателя, но от английско ще струва доста транспорта. Поради тотална липса на такъв в България днес ходих при майстора и се разбрахме за ремонт на настоящия, ще излезе колкото 2 други втора ръка, но бързам да направя колата преди празниците. Благодаря на колегите за загрижеността.


Потребителски аватар
goodlucker
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1996

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател

Мнениеот goodlucker » Вто 30 авг 2016 16:33


Аз съм в Англия и ако искаш мога да се поинтересувам за цена на транспорта? Вярвам, че има Български фирми, които могат да предложат доставка до България.

£150 за двигател е нищо :D за моя искаха £500.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта