Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
sebulba1
Мнения: 155
Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
Автомобил: polo 6n2
Двигател: AHW
Местоположение: sf

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Мнениеот sebulba1 » Вто 08 май 2018 12:45


В повечето случаи,някой "майстор" като не може да открие и разреши даден проблем,казва,че е от компютъра.Намери си читав човек който разбира,да ти види колата и не се занимавай с глупости

Изпратено от моят Lenovo K920 с помощта на Tapatalk




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Мнениеот freelancer » Вто 08 май 2018 13:14


Поздравления за нервите колега, ти си истински фен на ФВ и поло! :bowdown
Не се шегувам, искат се огромни нерви за това, което си сторил.
Така, сега по темата:
Имам комп на Сеат, за АКК е по принцип 60 к.с., но трябва да ти променят пина на имобилайзера, минах през подобна процедура, но не беше проблема в компа.
Ако компа ти е БОШ е много съмнително проблема да е в него, на мен не ми се вярва въобще!
Болното място на тия полота е дросел клапата.
Каква ти е клапата точно?
Ако си с електронна газ и моторчето е вградено, защо не смениш само моторчето, то се вади лесно, какво му е изгоряло?
Мисля, че всички моторчета са едни и същи, даже почти съм сигурен, разликата е в софтуера и тръбичките от дросела, но тези, които съм гледал и отварял са напълно идентични.
На капака пистите на потенциометрите как са, гледа ли ги?
Сваляш дросела, махаш капака, развиваш двата болта на моторчето вадиш го и слагаш другото, клапи, колкото си искаш, моторчета рядко горят. Казваш на тия в моргата, че клапата е с изтръкани писти и нищо не става и и взимаш моторчето.
Ако може пробвай с друга клапа.
Как разбра, че компа не работи "както трябва"? :icon_lol
Колата, закачана ли е с VCDS (ваг-ком)?
Как спря и не помръдна? Не може да пали въобще ли?
Явно е нещо механично, някаква шпонка правеше проблеми наскоро на един колега тази зима, да не ти е прескочил ремъка?
Другото е помпа или датчик колянов вал, но датчика го показва софтуера.
Дай повече инфо и не вярвай на тия глупости за компютри и тем подобни, мен също ме минаха с подобна теория. :c020
Според мен дори и със скапана клапа или неработещ коректно комп пак ще пали и ще върви, с повечко газ, ако не пали въобще, проблема едва ли е в клапата или компа.
Значи, ако сложиш друга клапа и комп, се разбазикват адаптациите и почва да пали и да гасне, но след, като я изфорсираш известно време и загрее, клапата е отворена и си работи двигателя, само, където не върви, като хората и дава грешки за кофти смес, иначе си работи, пробвал съм го и това, макар, че тогава смучеше въздух от едно клапанче. Мисълта ми е, ако имаш под ръка клапа, за без пари, само за пробата, да я сложиш и да пробваш, дори и да е по-различна, пак става.


blueangel100
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Мнениеот blueangel100 » Вто 08 май 2018 20:58


Моторчето е капсуловано в дросела и е изгоряло, по никакъв начин не повдига клапата при подаване на газ, оригиналния компютър го забравихме при майсторите и тези дни ще дойде с Еконт , но той е бъзикан и искам само номерата да му взема, новият компютър на старо е за 75 конски сили мотор , а не за 100 както трябва да бъде и ще го разкарам.
Колата я докарахме на собствен ход, но работи до 2-3 000 оборота, най-много до втора скорост и до 40 км/ч. На баир едвам го взима.
Не искам да се занимавам с никакви преправания повече, ще си намеря друг дросел и друг компютър, ще го дам да се клонира и всичко се сглобява.
Днес е вече късно, утре ще пусна и снимки.
И още нещо - майстори вече няма, всички са експериментатори ,който знае и разбира отдавна не е в България. Тези, които нещо поназнайват трябва със свещ да ги търсиш, а пък и цените им са като за полото на кралицата.
Истината е, че немеца за една година е направил фейслифт на фейслифта и модификация на модификацията. Така е, защото в Германия колите се сменят след 5-6 години, всички знаем защо, а в България кърпиме докрай, пак се знае защо.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Мнениеот freelancer » Сря 09 май 2018 13:42


Ако клапата ти е с електронна газ, би трябвало да изглежда по този начин отвътре:
Изображение

Махаш колелцето по-средата и отляво ти е моторчето, има два болта, развиваш ги и то си излиза, вътре има два магнита захванати с една скоба(статора), огледай роторчето и четките.
Не знам обаче, колко волта му се подават на моторчето, за да се пробва дали работи, това трябва да разбереш предварително, но аз бих го пробвал.

Огледай и пистите на потенциометрите и четките, обикновено се изтърква графита, след години на употреба и незнайно колко километри.
Изображение

Аз чистя пътечките с контактен спрей на Вюрт, Kontakt Ol.
От къде си сигурен, къде е проблема, може да е в каблеа до клапата, в буксата, в самият педал, там също има потенциометър (или два), не съм отварял педал до сега.


goforit
Мнения: 89
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Мнениеот goforit » Сря 09 май 2018 14:13


В повечето случаи,някой "майстор" като не може да открие и разреши даден проблем,казва,че е от компютъра.Намери си читав човек който разбира,да ти види колата и не се занимавай с глупости


+1

От къде си сигурен, къде е проблема, може да е в каблеа до клапата, в буксата, в самият педал, там също има потенциометър (или два), не съм отварял педал до сега.


+101 :D

Наистина ли си сигурен, че проблема е в компа и изгоряло моторче на дросела? И не е единственото поло от тази година с ел дроселова клапа, а почти всички (ако не и всички) от 2000 са с такъв :)


blueangel100
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Мнениеот blueangel100 » Сря 09 май 2018 20:32


Не искам да злословя по предишните майстори, не са се справили, пък са счупили малко дросела, а компа е клониран като за 75 коня, не за 100, моля не спорете излишно ,просто си трябва ново ECU и нов дросел. Огледах се днес по ebay и си харесах един нов дросел и един компютър втора ръка. Ще пиша във форума като всичко стане готово.
Оценявам много желанието ви за помощ, благодаря ви, но нямам много време да се занимавам със задълбочен ремонт.


blueangel100
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 26 авг 2016 8:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n2 2000 г. 1.4 16v 101 к.с. - смлян двигател. Вече е сменен

Мнениеот blueangel100 » Пон 24 сеп 2018 8:32


Забравих да пиша, че колата е оправена - понеже е рядък модел трудно се намери ECU с точния номер, но в крайна сметка всичко е ок . Проблема беше в драйвърите на компютъра, така че единственото което бих посъветвал е да се купуват точните резервни части за наличния мотор. Двигателя е с чисто нов дросел и преработен компютър.
Огромна благодарност на последния майстор.
Искам да благодаря и на всички, които се включиха в дискусията, вашите съвети за полезни и нека, който има нужда да ги използва.
В края на краищата предпочетох да поправиме колата, отколкото да се купи друга и да и се налеят същото количество пари за достъкмяване преди да се кара, пък и не се знае какви дефекти ще изскочат от нея след време.
Аааааа.... този бензин 95 не става за каране, разреждайте с по-високо октанов или само такъв - и двигателя работи добре, и разхода е нормален.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта