Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
goodlucker
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1996

Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот goodlucker » Пон 03 окт 2016 1:24


Здравейте,

Скоро обмислям смяна на повдигачи защото колата трака като трактор. Дори след час каране на място си се чува как трака като дизел. Вярвам, че е от тях, но четох, че може да е и от лагер на колянов вал (доколкото разбрах) и звука при двете се разбирал дори от неопитен майстор. Аз не мога да разбера но се надявам да са повдигачи. Имам свалени таки от същия двигател и повечето са твърди и на ръка не могат да се натиснат, но има такива които се натискат супер лесно. Не знам какви трябва да са.
Изображение
Това са те. Мисля да купя нови на Kolbenschmidt. Все още търся сайт да ги поръчам дирекно от Германия ( ако може някой да помогне). Разглобих един който е твърд и не мога да го натисна на ръка и един който се натиска супер лесно. Накрая и двата почнаха лесно да се натискат. Ако направя клип има ли шанс да се познае по звука дали найстина са повдигачи. Благодаря Ви.




Потребителски аватар
goodlucker
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1996

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот goodlucker » Пон 03 окт 2016 20:11


Някой може ли да ми каже колко да затегна болтовете на капака на цилиндровата глава? В автодата пише само за цилиндровата глава, но няма информация за капака й. Гледах и за гарнитура за капака, но ми излизат само силикони. Това ли е уплатнението? Да намажа със силикон? Двигателя е BKY и изглежда като този.
Изображение


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот freelancer » Вто 04 окт 2016 21:51


Братле, браво за ентусиазма, но може и да не са само повдигачи, може да заминали разпределителните валове, чувал съм, може и други неща да са се износили, дано минеш само с повдигачите, ако се оправиш сам евала! :beer
Защо не пробваш с добавката на Лики Моли с молибден, може и да утихнат, карай и хвърляй, не може ли да намериш цял двигател?


Потребителски аватар
goodlucker
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1996

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот goodlucker » Сря 05 окт 2016 17:38


Благодаря, колега. Ентусиазма и желанието идват от това, че на майстори не вярвам (не става въпрос за България). От година имам кола и не ми се беше налагало да ходя на майстор, но преди няколко месеца отидох и :36 ..... Тия дни трябваше да сваля едната джанта и с изненада установих, че са ми взели целия авариен комплект, който беше крик, отвертка, ключе 10-13, ключа за болтовете, куката за теглене и дори телта за махане на капачките на джантите (бяха оригинални и все едно вчера излезли от завода) :newsm66 ..... Та си казах никакви майстори, ако мога сам да си го свърша! :a045

Опцията за нов двигател отпада, защото не се знае той какъв ще е пък и много трудно се намира. Двигателя е кам £400-£500 и смяна още £500 :horror и по-добре да я хвърля за скрап.

Силно се надявам да са повдигачи, но и аз четох, че може да са куп други неща и малко ме тревожи. Колата трака много и се усилва тракането с оборотите, но интересното е, че след час-час и половина каране спира да трака и си работи както трябва. Пробвах с масло Castrol Edge 5w40 - ужас... Смених на Castrol Magnatec 10w40 - същия ужас. Искам да пробвам с Мотул, но за жалост го няма тук... Тази добавка която спомена вреди ли на двигателя, че викаш да сложа, да карам и да хвърлям? Двигателя?
Изображение
Това ле добавката, че главно масла ми излизат като я напиша в Гугъл?

Ще сменям сега ремък и ролки (никога не съм го правил, но гледах в Ютюб как става и има специален инструмен, който блокира валовете и мисля, че няма страшно) и така и така ще махам ремъка, та реших да видя и тези повдигачи. Имам динамометричен ключ и мисля, че няма от какво да се страхувам. Проблема е, че още не знам колко да стрягам болтовете на капака (колко се казва капак не знам, защото на него стоят и валовете) само знам, че трябва да са чисто нови. Другото е, че нямам информация гарнитура ли се слага или специален силикон? :gruebel Всеки съвет ще ми е от голяма полза, но твърдо съм решил да го направя САМ просто събирам правилната инфорация и съвсем скоро ще се разбере дали е било успешно или не :mhihi

(ПС: Колата я ползвам да ходя на работа, което означава, че трябва да направя ремонта за Събота и Неделя :d045 )

Благодаря на всички предварително! :beer


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот drotomir » Сря 05 окт 2016 18:32


Колега не се хаби да правиш безсмислени работи , проблема не е в повдигачите 100% а по скоро в износени разпределителни валове както и леглата в капака на главата където седят валовете , дори е възможно и да има проблем и в биелните лагери.Така става когато маслото не се сменя навреме , натрупват се наноси които задръстват маслените магистрали и около проблемните запушвания се нарушава мазането. На този мотор ако видиш колко са малки отворите откъдето минава маслото за разпределителните валове ще разбереш колко е важно маслото да е качествено и да се сменя навреме.
Просто си изтеглил късата клечка с този мотор който си сменил наскоро защото той просто е в същото състояние като стария и най вероятно скоро и този мотор ще се строши.


Потребителски аватар
goodlucker
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1996

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот goodlucker » Сря 05 окт 2016 19:20


Колега, аз нямам избор и мисля, че все пак ще е една идея по-добре да погледна и да ги сменя, защото и предишния тракаше (много по-малко от този) и когато отворих капака на главата видях, че има четири развалени повдигачи. Смятам, че са развалени, защото четох из английските форуми, че повдигачите трябва да са твърди и да не се натискат лесно т.е. да задържат маслото в тях, а ако се натискат леко значи не стават. Двигателя тракаше малко както споменах и имаше само четири, който можех да натискам много лесно без никакво усилие.

А какъв е шанса и има ли начин по шума и външно да разбера дали е биелен лагер? За валовете смятам, че ще има луфт като ги разместя, ако са те.

За повдигачи съм решил да са kolbenschmidt, но ако не намеря как да поръчам ще са INA дори да казват, че изкарват едва 10к мили.


Потребителски аватар
Daniel Kuntov
Мнения: 820
Регистриран на: Пон 05 мар 2012 18:29
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: GTI 2.0 8V AGG

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот Daniel Kuntov » Сря 05 окт 2016 19:30


Дай клип да чуем мотора.


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот drotomir » Сря 05 окт 2016 20:43


Най вероятно е това чукане
https://www.youtube.com/watch?v=sd6wtRUC8Lo


Потребителски аватар
goodlucker
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1996

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот goodlucker » Сря 05 окт 2016 21:06


Тъмно е в момента, но ще изляза да направя едно клипче и се надявам да не минават коли. :D след малко ще го кача.

EDIT: Колеги, ето клипа и как работи двигателчето.
https://www.youtube.com/watch?v=t-8Uwo7b6Ao
Понеже бях сам и нямаше кой да дава газ и за това оставих телефона при двигателя и нищо не се вижда. От време на време изчезва и на дадени обороти също.
Благодаря.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот freelancer » Чет 06 окт 2016 7:29


Супер е двигателчето, има още много хляб в него, работи си малко, като дизел, все едно имаш шевна машина в двигателя, но те по принцип не са от най-тихите двигатели и даже е нормално да имат подобен звук, майтапа на страна, малко си работят, като дизели.
Малко си тракат повдигачите, но не е болка за умирачка, не виждам причина за ремонт. Наблъскай му добавките и си гледай кефа събота и неделя.
Това е тази за, която ти говорих:
http://www.liqui-moly.eu/liquimoly/prod ... nt&land=DE
Налей му и тази, която си намерил, за почистване на хидравличните повдигачи е.
Има и Кастрол High Mileage, доста по-дебело е на загрял двигател. Другият вариант е пак Кастрол 15W40, гледам, че е пак полусинтетика, има и версия High Mileage.
На Мобил 1 има и 5W50 пълна синтетика, водят го за спортни коли, но е доста дебело на загрял двигател и пак ще стане.
За Англия, тъй като температурите рядко падат под нулата става и 10W60 на Кастрол, Едж серията.
Има и 15W40 на Лики Моли пак с молибден, другият вариант пак на Лики Моли е 10W40 с молибден, но най-добре сложи някое по-дебело масло и му налей добавките.
За мен двигателят не е за ремонт, така си тракат, но си вървят прилично, с добавките и по дебелото масло ще стане по тих двигателя.
Гледай какво става тук:
https://www.youtube.com/watch?v=H6uCGbNfME4
Значи ако поразсъждаваме, ако имаш проблем с механиката трябва да имаш и други симптоми:
Намалена мощност, която ще се хване от МАП сензора, ще имаш грешки свързани със сместа, ще ти свети лампата при високи обороти или въобще ще присвятка от време на време, за лампата за маслото говоря, което е свързано с намалено налягане на маслото.
Ако колата си върви добре и нямаш други дертове, моето менение е да си я караш така, просто сложи добавките и по дебело масло и не се занимавай, аз бих сменял по често маслото за да се поизмие двигателя и това е, сега, че малко трака, какво ти пука, колата не е на много километри по нашите стандарти и така може да изкара още много, поне още толкова. :c020
Така, че аз не бих се занимавал с такива ремонти, особено сам, защото може да стане и по зле работата, ако нямаш нужния опит, пък и имаш срок да гониш, само два дена, става да се занимаваш ама да имаш друга кола и тази да си я правиш през свободното време, нещо, като хоби.
Въобще не му се връзвай на това Поло, слагай добваките, газ по магистралата и ще изкара всичките мизерии, като дърт пушач. :biggrin


dmarkov
Мнения: 124
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот dmarkov » Чет 06 окт 2016 8:51


@goodlucker,
Мога да ти слоделя следния опит.
Имам 6N2 1.4mpi (AKK), което потраква, но така си го карам за сега. Замислил съм преглед на повдигачите и главата като цяло. Засега планирам скорошна смяна на маслото. Карам с Мотул 6100+ и вече видях на другата ни кола, за която ще ти разкажа, как поутихна след втората смяна с него.
Та преди почти година реших да ремонтирам сам Пежо 306 1.6 (NFZ), защото чувствително беше намаляла мощността и потракваше лошо - двигателя е доста простичък и е с обикновени повдигачи. Стигна 1л масло на хиляда км. Предлагаха ми космически цени за работа и то след месец най-рано. Ядосах се и свалих главата вкъщи, дори с подръчни ключове и камъни за гидоре. Оказа се, че намерих втулка, която стои между двете части на капака на двигателя на този модел (при полото мисля, че е масивен) и разпределителния вал беше с паднала циментация, надран, гумичките на клапаните бяха станали бакелит, а една маслена магистрала беше смачкана - явно цялата работа от некадърен ремонт в Германия, колата беше нов внос от там и за една година и 20хил км стигна разхода 1л масло. Намерих друга глава в отлично състояние почти за без пари с вала, взех наличните повдигачи, почистих буташата от нагар, раздвижих сегментите с газ за горене, смених гумичките на клапаните и ги напаснах до колкото се оказа възможно в домашни условия на двора. Сам си направих "уреда" за сваляне на на кученцата и си купих камък за болтовете на главата (преди това ги развих с гаечен 11, но реално бяха тип звезда с 6/8/10 лъча не помня) и сам сглобих всичко. Смених гарнитурата между главата и блока, нова гарнитура на капака, не намерих гарнитури за към термостата и там слагах черен силикон, слобих със старите болтове (да знаеш че има коли при които може и коли при които производителя изрично казва да се полват нови болтове - разтягат се при навиването, с това пежо даваха да се сменят с нови, но бяха почивните дни около Коледа) завих ги на ръка даже без динамометричен ключ. Купих си хлабиномер и настроих предверията на повдигачите. Налях Мотул 6100+ и филтър Ман.
В резултат на всичко това вече около година по-късно и една смяна на маслото, двигателя е чук. Върви до 170км предоволно и може да съм егати късметлията с домашния ремонт или просто не е толкова сложно и страшно колкото изглежда.
Споделям ти моя опит, защото скоро ще го последва вероятно и полото, че се подзирам нещо по-скоро за клапан от колкото на тракането. Но си го карам и квото сабя покаже. Ако ти се наливат пари и не те е страх проучи добре как се ремонтира този тип двигател и пробвай, все пак не е Макларън, а просто поло - макар и при теб с тия 16 клапана да е голяма играчка и ако имаш няколко повдигача може да звучи доста тракторско.
Ако се наемеш с ремонта мисля, че доста колеги биха дали обяснения и акъл ако срещнеш затруднение или да ти дадът напътствия къде може да направиш груба грешка.
Относно ролки и ремъци - кви са тия 10к мили? Поне 20к мили трябва да им дават? 50/60хил км са нормален пробег. Ина е ок като марка. Не е сложна и смяната на ремъците, но се иска няколко пъти да си правиш проверка. Има уреди за застопоряване и за измерване на опъна, но може и на око и с подръчни материали да се застопоряват зъбните колела по схема може да видиш къде са местата за това.
Ако сменяш всички ремъци не е лошо да свалиш и хвърлиш едно око на алтернатора в какво състояние е - ролка, четки и т.н.
Имаш ли желание, време и пари за наливане може да си направиш сам много ремонти.
Съвет: Колкото и да сменяш маслата ме съмнява да се промени осезаемо работата на двигателя, но не пречи да пробваш - за мен трябват две смени макар и с по-малък пробег, за да се усети смяната.


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот drotomir » Чет 06 окт 2016 19:58


Работи точно като дизел , като го продаваш може спокойно да мине за дизелче.Утре ще направя клипче на моя BUD да видим има ли разлика.


Потребителски аватар
goodlucker
Мнения: 80
Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
Автомобил: Polo
Двигател: 1996

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот goodlucker » Пет 07 окт 2016 14:58


@freelancer, не мисля, че е нормална работа за бензинов мотор. Няма как да направя клип от двигателния отсек в движение, но има огромна разлика от това като стои на място - в движение е нещо ужасно. Имам поло 1.4 1996 в България и толкова тихо работи, че като си вътре и колата е на свободна се чудиш запалена ли е или не (естествено това стана след пълна смяна на гърнетата). Имах съмнение, че ми смесва антифриза с маслото, но преди малко огледах хубаво навсякъде (с махнат капак на двигателя) и видях, че мокри точно където влизат тръбите за радиатора в купето (скрива се мокрото от черния плат). Намерих добавките в Амазон и смятам да ги поръчам веднага. Само се чудя дали тази добавка за почистване на повдигачите няма да подейства като промивка на целия двигател и да запуши някоя магистрала? За мощността на колата - сутрин преди да е загряла някак си ми е по-мудна и й трябва повече газ, че да дурпа, но на загрят мотор си върви добре, но сравнение с другото ми поло е много по бавна и не дърпа така. Не знам дали имат място за сравнение двете коли. Имам VCDS, но не съм проверявал налягането на маслото. Не ми е светвала лампата за маслото независимо колко съм я настъпал и в кои обороти е. И на мен не ми се иска да отварям двигателя, но ако след добавките няма промяна ще се наложи.

@dmarkov, и аз не смятам, че е голяма философия да сменя повдигачите (все пак няма да махам цялата глава). Вярвам, че с правилните инструменти и търпение ще стане супер колата. При мен смятам, че са повдигачи защото сега махнах целия пластмасов капак на фълтъра и запалих колата, махнах и капачката на маслото и се заслушах и мисля, че са точно повдигачи. Дори може и да знам кои точно :D (може и да си въобразявам). За тия 10к мили говорех за повдигачи с марка INA. Много хора в Английските форуми ги плюят и казват, че максимум 10к изкарвали. За ролки и ремъци съм се насочил към Continental ContiTech, защото другия вариант е INA. Хубавото на тези обтегачни ролки е, че те самите са нещо като динамометрични и има уреди на тях до къде да са обтегнати. Карах с неизвестно масло към 400 мили, после сложих Castrol Edge 5w40 и изкарах с него към 500 мили. След това сложих Castrol Magnatec 10w40 и разлика нямаше абсолютно никаква.

В крайна сметка ще пробвам с добавките. Само ме притеснява тази за почистване на повдигачите. Може да се размина с нея, ако има опасност от запушване на маслени магистрали. Сега ще поръчам тази за която каза @freelancer и ще видя дали ще има ефект.

Благодаря на всички за помощта която оказвате. Надявам се скоро да има подобрение.
:iloveu_all_bitches.gif


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот drotomir » Пет 07 окт 2016 17:48


Колега износен мотор каквито и добавки и масла да му сипеш няма да се оправи никога , това нещо се оправя с ремонт , знам че е неприятно ама ще хвърлиш едни пари за добавки и там повдигачи ли беше и пак тракането ще си е там , просто не си хаби парите и нервите газ докат се счупи .


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи

Мнениеот drotomir » Пет 07 окт 2016 18:16


Шумничко си е но разликата е осезаема , клип от моя двигател
https://www.youtube.com/watch?v=uMT0h_H ... e=youtu.be



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 151 госта