Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Така ще направя, но утре през деня. Веднага ще напиша как е преминал целия процес и дано имам късмет и да съм по бърз с болта.
Не препирам и обмислям малко повече защото досега НИКОГА не съм ремонтирал нищо по колата без помощта на майстор да е до мен и да ми дава акъл.
Дано утре е моя ден! :)
Не препирам и обмислям малко повече защото досега НИКОГА не съм ремонтирал нищо по колата без помощта на майстор да е до мен и да ми дава акъл.
Дано утре е моя ден! :)
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Здравейте!
Половера е със сменена пробка и налята добавка.
Смяната на пробката беше повече от лесна. На студен двигател (престоял цяла нощ) без да се маха капачката на маслото изтече не повече от 50мл. Не стигаха тези 50мл и за това източих около половин литър. Целта беше, че към 170мл ще налея от добавката и другото да го допълня с новото масло. Така и стана и всичко мина като по учебник.
На първо палене няма абсолютно никаква разлика, но както каза @dmarkov, ще трябва да се изминат към 500км, защото при наливането на добавката забелязах, че където се докосне там остава и дори с масло като я поливах отгоре много трудно се изми. Вярвам, че това е целта на добавката да уплатни и да остане там възможно най-дълго. Занулих километража и ще видя дали ще има ефект и след колко мили ще бъде той (ако въобще се появи такъв). Сега ще следя и дали ще просълз от пробката.
За сега е това, ако има някакви подобрения ще пиша.
Запах и болта който махнах и ще пробвам да извадя дифтунгата за експеримента, но ме съмнява да стане.
Благодаря на всички за голямата помощ! Много научих и все по-добър DIY майстор ще ставам.
Половера е със сменена пробка и налята добавка.
Смяната на пробката беше повече от лесна. На студен двигател (престоял цяла нощ) без да се маха капачката на маслото изтече не повече от 50мл. Не стигаха тези 50мл и за това източих около половин литър. Целта беше, че към 170мл ще налея от добавката и другото да го допълня с новото масло. Така и стана и всичко мина като по учебник.
На първо палене няма абсолютно никаква разлика, но както каза @dmarkov, ще трябва да се изминат към 500км, защото при наливането на добавката забелязах, че където се докосне там остава и дори с масло като я поливах отгоре много трудно се изми. Вярвам, че това е целта на добавката да уплатни и да остане там възможно най-дълго. Занулих километража и ще видя дали ще има ефект и след колко мили ще бъде той (ако въобще се появи такъв). Сега ще следя и дали ще просълз от пробката.
За сега е това, ако има някакви подобрения ще пиша.
Запах и болта който махнах и ще пробвам да извадя дифтунгата за експеримента, но ме съмнява да стане.
Благодаря на всички за голямата помощ! Много научих и все по-добър DIY майстор ще ставам.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Дано има ефект, всички използвали добавката или маслото с тази добавка споделят, че двигателя ставал по тих. Покарай, за да се разнесе из целия двигател и би трябвало да не трака толкова.
Ще чакам да видим дали има резултат!
Ще чакам да видим дали има резултат!
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Явно няма ефект щом не се е похвалил до сега
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Ефект има определено, но не който желаех. Ефекта който се получи също е добър, не казвам, че е лош. Вече при всяка смяна на маслото ще слагам от нея ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!
Двигателя работи много леко, тихо и няма вибрациите които имаше преди на свободна. Преди да я добавя когато запаля колата вътре в купето се усещаше вибрация от двигателя и когато преместя оста на D се усещаше как двигателя се товари, а сега всичко това изчезна. На място няма грам вибрации. Не знам дали описах всичко, така че да ме разберете, но лично мен, ако ме питате СИЛНО ПРЕПОРЪЧВАМ!!
Благодаря ви много за помощта ( знам, че се повтарям, но найстина съм много благодарен ) !
Рових се много да видя кое масло е за мен и забелязах, че за тази кола трябвало да бъде VW 502 спецификация, а аз съм сложил VW 501 / 505. Проблем ли и има ли опасност от нещо като например по бързо износване, проблем за повдигачите? Хич ме няма в тия масла и ако трябва пак ще го сменям, че има промоция 4 литра £18 Magnatec 10W40 VW 502.
Поне маслото го сменям за £20 и час работа и мога да го правя сяка седмица :D В тази област станах спец.
Благодаря!
Двигателя работи много леко, тихо и няма вибрациите които имаше преди на свободна. Преди да я добавя когато запаля колата вътре в купето се усещаше вибрация от двигателя и когато преместя оста на D се усещаше как двигателя се товари, а сега всичко това изчезна. На място няма грам вибрации. Не знам дали описах всичко, така че да ме разберете, но лично мен, ако ме питате СИЛНО ПРЕПОРЪЧВАМ!!
Благодаря ви много за помощта ( знам, че се повтарям, но найстина съм много благодарен ) !
Рових се много да видя кое масло е за мен и забелязах, че за тази кола трябвало да бъде VW 502 спецификация, а аз съм сложил VW 501 / 505. Проблем ли и има ли опасност от нещо като например по бързо износване, проблем за повдигачите? Хич ме няма в тия масла и ако трябва пак ще го сменям, че има промоция 4 литра £18 Magnatec 10W40 VW 502.
Поне маслото го сменям за £20 и час работа и мога да го правя сяка седмица :D В тази област станах спец.
Благодаря!
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
VW 501.01 е старата спецификация, която я замества VW 502.00, говориш за Магнатека с новата опаковка. Нали последно сложи 10W40 пак на Кастрол и то наскоро. Според мен едва ли има голяма разлика в маслото, аз не бих си играл да го сменям, но ако ти се занимава и имаш свободно време може да пробваш, така ще промиеш двигателя, ако наистина не е сменяно маслото редовно от стария собственик, пък и за 18 пандура, какво му плащаш.
В България е по-скъпо, особено сега, при този евтин паунд. Най-хубавото в Англия е, че е невъзможно да попаднеш на менте.
А за добавката, тя не е панацея, но поне малко облекчава положението, доколкото разбрах има някакъв ефект. Другата добавка за почистване на повдигачите ще я слагаш ли?
Аз бих сложил да повърти и с добавката за почистване на повдигачите и след това ще източа маслото и налея прясно. Идеята ми е да се махне това, което е отмило мизерията в двигателя. Черно ли ти беше маслото, което източи?
В България е по-скъпо, особено сега, при този евтин паунд. Най-хубавото в Англия е, че е невъзможно да попаднеш на менте.
А за добавката, тя не е панацея, но поне малко облекчава положението, доколкото разбрах има някакъв ефект. Другата добавка за почистване на повдигачите ще я слагаш ли?
Аз бих сложил да повърти и с добавката за почистване на повдигачите и след това ще източа маслото и налея прясно. Идеята ми е да се махне това, което е отмило мизерията в двигателя. Черно ли ти беше маслото, което източи?
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
А стрелбата с калашника изчезна ли , споделяш че работата станала по равномерна но чукането там ли е все още.
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Ами и аз четох, че 501 е старата на 502, но да попитам, че хич ама хич ме няма из тия масла.
Да, наскоро сложих (преди 500 мили) 10W40 Castrol Magnatec с този лейбъл
, но сега на промоция е тази разфасовка
Забелязвам, че едното е пълна синтетика, а другото е полу-синтетика.. странно.
За времето имам го щом е за хубавото на колцата и най-вече за 18 паунда... все едно в България да ти струва смяната на масло 18 лева .
Не съм слагал тази за почистването на повдигачите, защото ме е страх да не стане все едно промивам двигателя и да се запуши някоя магистрала, но много искам. Добавката е полезна и найстина ми хареса и при всяко сменяне на маслото ще участва и тя!!!
Маслото си беше черно даже по фунията останаха някакви черни точици като сажди. Явно двигателчето от както е излязло от завода по-малко пъти са му сменяли маслото от колкото аз за 5 месеца но интересното е, че на щеката си е свежо и на цвят каквото съм го излял на уж там отива тази щека за маслото
Както и да е, вече няма да се разбира какво е маслото, защото тази добавка го направи сиво .
@drotomir, "калашника" така хубаво си стреля... няма грам промяна от преди. Даже го чувам сега по-добре, защото двигателя работи една идея по-тихо.
Да, наскоро сложих (преди 500 мили) 10W40 Castrol Magnatec с този лейбъл
, но сега на промоция е тази разфасовка
Забелязвам, че едното е пълна синтетика, а другото е полу-синтетика.. странно.
За времето имам го щом е за хубавото на колцата и най-вече за 18 паунда... все едно в България да ти струва смяната на масло 18 лева .
Не съм слагал тази за почистването на повдигачите, защото ме е страх да не стане все едно промивам двигателя и да се запуши някоя магистрала, но много искам. Добавката е полезна и найстина ми хареса и при всяко сменяне на маслото ще участва и тя!!!
Маслото си беше черно даже по фунията останаха някакви черни точици като сажди. Явно двигателчето от както е излязло от завода по-малко пъти са му сменяли маслото от колкото аз за 5 месеца но интересното е, че на щеката си е свежо и на цвят каквото съм го излял на уж там отива тази щека за маслото
Както и да е, вече няма да се разбира какво е маслото, защото тази добавка го направи сиво .
@drotomir, "калашника" така хубаво си стреля... няма грам промяна от преди. Даже го чувам сега по-добре, защото двигателя работи една идея по-тихо.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Щом чатка все още, пробвай с добавката за повдигачи, ако искаш и после смяна на повдигачи. Аз бих пробвал, и без това така или иначе ще отваряш двигателя.
Преди това беше Castrol Edge 5W40 и беше същата работа, по добро от него няма, така, че не виждам много алтернативи.
Сори братле, ама явно повдигачите или там, каквото трака е заминало и иска смяна, трябва по кардинално решение на проблема.
Преди това беше Castrol Edge 5W40 и беше същата работа, по добро от него няма, така, че не виждам много алтернативи.
Сори братле, ама явно повдигачите или там, каквото трака е заминало и иска смяна, трябва по кардинално решение на проблема.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Тракащи повдигачи се оправят с добавка, колкото апендикс със сироп за кашлица.
Само мерене на налягането на маслото на топъл мотор и евентуална смяна на повдигачи е истината.
Само мерене на налягането на маслото на топъл мотор и евентуална смяна на повдигачи е истината.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Колега не се забимавай с тия добавки и масла. Щом не помогна си за ремонт. Те това е. muns61, също ти го е казал.
Рециклирай главата и нещата ще си дойдат на място. Интересно ми е колко струва рецийлиране на глава там?
Рециклирай главата и нещата ще си дойдат на място. Интересно ми е колко струва рецийлиране на глава там?
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Да ама Мюнси слага Феном, нали?
Що слагаш Феном бе Мюнс, пък отричаш добавките?
Всяко масло си има добавки, дали ще са добавки, присадки, адитиви няма значение, така или иначе вършат работа, обаче до едно време, ако е много зле положението адитивите не помагат, но какво лошо има да се пробва.
Факт е, че при замърсени повдигачи, поради занемарена поддръжка, повдигачите си тракат и след по честа смяна на маслото с хубави масла има вероятност да се оправят, двигателят се изчиства.
На мен ми беше, като шевна машина в началото, като купих колата, на колегата, обаче е, като картечница, явно при него си иска ремонт, но при условие, че не му пада налягането на маслото и няма никакви други проблеми, не е зле да пробва с добавки, по лошо няма да стане, по някой път добавките или присадките наистина помагат, никой не може да каже, колко е зле двигателя без да го отвори, а и това е най-евтиния начин.
Колегата ще изтика зимата и лятото, като си дойде в България в някой сервиз ще му сменят повдигачите.
В Англия предполагам, че ремонта ще легне по скъпо от колата, освен ако не го прави някой българин или поляк.
Що слагаш Феном бе Мюнс, пък отричаш добавките?
Всяко масло си има добавки, дали ще са добавки, присадки, адитиви няма значение, така или иначе вършат работа, обаче до едно време, ако е много зле положението адитивите не помагат, но какво лошо има да се пробва.
Факт е, че при замърсени повдигачи, поради занемарена поддръжка, повдигачите си тракат и след по честа смяна на маслото с хубави масла има вероятност да се оправят, двигателят се изчиства.
На мен ми беше, като шевна машина в началото, като купих колата, на колегата, обаче е, като картечница, явно при него си иска ремонт, но при условие, че не му пада налягането на маслото и няма никакви други проблеми, не е зле да пробва с добавки, по лошо няма да стане, по някой път добавките или присадките наистина помагат, никой не може да каже, колко е зле двигателя без да го отвори, а и това е най-евтиния начин.
Колегата ще изтика зимата и лятото, като си дойде в България в някой сервиз ще му сменят повдигачите.
В Англия предполагам, че ремонта ще легне по скъпо от колата, освен ако не го прави някой българин или поляк.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
- Автомобил: VW Polo 6n2
- Двигател: AKK - 2000
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
То е възможно да имаш подобрение, но финансово обоснована ло е честата смяна и добавките? При положение, че ако ремонтираш проблема ще караш нормален пробег в маслото, без добавки и най-вече, че няма да трака...
Колегата пробва с добавка, явно е зле положението и е за смяна на повдигачи (поне). Има желание да ренонтира и може да си ги смени сам, навярно не са и скъпи там - колегата да каже ако е проверявал.
Колегата пробва с добавка, явно е зле положението и е за смяна на повдигачи (поне). Има желание да ренонтира и може да си ги смени сам, навярно не са и скъпи там - колегата да каже ако е проверявал.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Гледайки клипчета в тубата , основните проблеми при тези мотори са хлопащи разпределителни валове в капака на главата следствие на износване , също така и хлабина между буталото и цилиндъра , за жалост блока май не се шлайфа поради специфичния материал който е повърхностно обработен или наслоен като след разстъргването износването е в пъти повече .
- goodlucker
- Мнения: 80
- Регистриран на: Чет 19 фев 2015 22:39
- Автомобил: Polo
- Двигател: 1996
Re: Polo 9n3 1.4 16v BKY - Смяна на повдигачи
Не мога да определя дали е от валовете или повдигачите. Силно се надявам да са повдигачи, ако има хлабина във валовете при сваляне на ремъка, ако се разклатят няма ли да покаже дали е от тях?
Не съм питал колко пари ще струва рециклиране на капака с валовете, но ще е много със сигурност. Повдигачите от марката INA 8 паунда бройката.
Сега се надявам маслото да измие малко двигателя. Интересно е, че някой път или аз не го чувам толкова или поутихват, но има разлика. Сега ще трябва да сменям ролки и ремъци ( сам ще го направя, знам че ще мога ), но ме е страх да отворя капака, защото не е с гарнитура ами трябва да ползвам силикон. Затягането както и да е, все пак с динамометричен ключ и смеха няма да има страшно. Страх ме е все още и събирам информация и гледам клипчета.
Не съм питал колко пари ще струва рециклиране на капака с валовете, но ще е много със сигурност. Повдигачите от марката INA 8 паунда бройката.
Сега се надявам маслото да измие малко двигателя. Интересно е, че някой път или аз не го чувам толкова или поутихват, но има разлика. Сега ще трябва да сменям ролки и ремъци ( сам ще го направя, знам че ще мога ), но ме е страх да отворя капака, защото не е с гарнитура ами трябва да ползвам силикон. Затягането както и да е, все пак с динамометричен ключ и смеха няма да има страшно. Страх ме е все още и събирам информация и гледам клипчета.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта