Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот freelancer » Съб 17 дек 2016 17:48


Здравейте колеги! :mhihi
Надявах се, че скоро няма да се наложи да споделям проблеми, но, както се казва в една поговорка "Дявола, като си няма работа си таковал децата" та и аз днес налях добавката за масло на Лики Моли с молибден, преди 2-3 месеца смених маслото с Кастрол Едж 5W40 и филтър Мале, явно маслото идва тънко за моя двигател, защото започна да работи по шумно, докато загрее и за това днес реших да сложа добавката.
Явно с течния молибден съм разредил маслото или нещо се е променил вискозитета, или да не съм запушил нещо, нямам идея, но след, като загрее много и я вкарам в обороти на два пъти ми изписука лампата, на отиване към Ст.Загора и на връщане, пробвах, при загрял двигател същите обороти и няма проблеми, проблема се получава след време, за това си мисля, че пада висозитета на маслото и то точно от добавката.
Преди това съм я карал с това масло, с по-голяма скорост, до София и обратно, 140 на магистралата и нямаше проблеми, така, че изключвам да е менте маслото, явно с тази добавка съм му разказал играта, сега ще сменям масло и филтър и да се надяваме, че всичко ще е наред.
Двигателят си работи много тихо и равномерно след добавката, явно има ефект, само да не светеше лампата. :biggrin
След светването на лампата отбих и спрях, след запалване нямаше проблеми, чудех се дали молибденът не е отишъл на дупката на датчика за налягането и да го е запушил, или някоя маслена магистрала, но едва ли, другият вариант е да се е събрал във филтъра и да го е затлачил, нещо такова ми се върти из главата.
Датчика за маслото е нов, смених го това лято, защото старият ми беше протекъл.
Със сигурност лампата светна, заради добавката, почти 5 години я карам колата и досега не ми е светила лампата за маслото.
Някой ако има предположения или опит с добавките моля да сподели.




Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот Stivi » Съб 17 дек 2016 17:54


freelancer написа: преди 2-3 месеца смених маслото с Кастрол Едж 5W40 и филтър Мале, явно маслото идва тънко за моя двигател, защото започна да работи по шумно, докато загрее и за това днес реших да сложа добавката..

Когато след смяна на маслото двигателя чувствително промени звука към по-зле се сменя маслото а не се слага добавка :a045 А пък тоя Кастрол толкова го фалшифицират че трябва да си 200% сигурен в доставчика icon_idea


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот freelancer » Съб 17 дек 2016 18:18


Купих го от, ..... Емаг, тубата си изглежда напълно оригинална, а и преди месец я карах до София и наобратно, с колкото може, около 140 и нямах проблеми, точно днес налях добавката и се появи проблема.
Знаех си аз, че нещо може да се прецака, чел съм за запушени магистрали и какво ли не от тези добавки, ама ..... :banghead
Проблема се получи при продължително каране, след време, иначе навръщане от Ст. Загора я тествах загряла и нямаше дерт, точно преди Казанлък ми се случи второто писукане, при скорост около 100 -120 и около 4 хил оборота, нещо такова, за оборотите не съм много сигурен.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 17 дек 2016 19:13


Смени маслото,напипал си адското менте.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот freelancer » Съб 17 дек 2016 19:45


Ами, опаковката беше суперкачествена, имаше си всичко, печати, холограма отзад, качествен стикер отпред и отзад, на гърловината си имаше фолио, лазерен печат на тубата с първи букви BE, димек, Белгия, цената започваше с 4 - Германия, на тубата пишеше на белгийски, абе майсторска изработка. :mhihi
Вече почнах да се съмнявам, че има вариант и да е менте, менте, но 1:1 с оригинала, работил съм в рекламата и си имам на идея от печат и предпечатна подготовка, дори и да е менте, няма хващане, но по странното е, че след като сипах добавката, тогава се случи случката, да не съм задръстил масления филтър.
Единствените забележки към маслото са, че двигателят работеше по шумно и цвета не се промени изобщо, не знам дали съм изминал 1000 км, но все пак, другите масла си променяха цвета много бързо.
Може и маслото наистина да е менте, факт е, че досега не ми е светила лампата и ето от днес съм в клуба. :biggrin
В понеделник ще сменя маслото и филтъра и дано всичко е наред, абе аз съм си виновен, трябваше да си карам и да не се занимавам с глупости ама ........, карай, човек се учи, докато е жив! :a045
Маслото го купих заради добрата цена, прекалено промоционална, 63 лв за 5 литра, изкуших се. :mhihi
И преди си го знаех, ама нали все гледаме да спестим някой лев, а то става точно обратното.
Със сигурност повече масла от незнайни вносители и добавки не купувам и не слагам в двигателя.


Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот dbanchev » Нед 18 дек 2016 13:20


lancer и на моето прословуто лупо ми светка лампата като сипах 5х40 масло. Като сменях мотора по-миналата година и си викам на малко км е, от немска колица със история, тюв и тн айде тънко масълце. Сложих масло eurol холандско неизвестна марка да няма ментаци и газ на хамстера, да ама като загрее на пр. ход лампата примигва, подам ли газ гасне....... Ядосах се и маслото вънка, една промивка на мотора с 3л нафта да потропа 10мин на място, поизкара малко мизерий като я източих и от тогава сипвам руско масло на газпром 10х40, няма да казвам на колко го зимам за литър, че ще се смеете :mhihi . С такова си карам и е39ката 4та смяна и няма ядове.


fighter-interceptor
Мнения: 319
Регистриран на: Пон 09 дек 2013 20:57
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHW 2000
Местоположение: София

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот fighter-interceptor » Нед 18 дек 2016 21:33


"...пишеше на белгийски..."!?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот freelancer » Нед 18 дек 2016 23:02


Флемиш колега, ако има въобще значение, ще снимам тубата и ще пусна снимков материал тези дни, така ще си види най-добре за, какво иде реч. :c020


Банчев, помня много добре твоите приключения с малката гад. :mhihi
М, да, помня, че двигателя го взе на 70 хил. км с ТЮФ, почти нов, е кога ги карат с 5W40, че навсякъде им препоръчват това масло, че и 5W30 също! :icon_lol
Благодаря ти, че сподели! :beer

Последна промяна от freelancer на Нед 18 дек 2016 23:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот krraynov » Нед 18 дек 2016 23:09


freelancer написа:Флемиш колега, ако има въобще значение, ще снимам тубата и ще пусна снимков материал тези дни, така ще си види най-добре за, какво иде реч


Колега, то хората банкноти печатат че не ги познават, ти за една туба за надписите си се хванал. Тоя ден в гаража са имали такива лепенки-такова масло са правили - утре друго-каквито лепенки имат...
От онова в големите сервизи от варелите ми се струва че е по-малка вероятността да е менте...


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот freelancer » Нед 18 дек 2016 23:28


:icon_lol

Прав си за банкнотите, но тубата си е едно към едно с оригинала, сравнявал съм я, не е само етикета.
Изброявам защитите, които Кастрол слагат:
Формата на капачката с оребренията и надписа Кастрол на нея, плюс печат, също на гърловината имаше термофолио, капачката си имаше и защита срещу отваряне. На етикета отпред има една малка капка, която на ментетата умишлено не я слагат, на етикета отзад си има холограма, на която цветовете се преливат. Отдолу на тубата си има всички знаци, като оригинала, включително датата на производство на самата туба, която съвпада с датата на производство на маслото, надписа на производство на маслото не е печат, а е гравиран и кода е на Белгия, кода съвпада с надписите, абе дори да е менте, изработката е майсторска отвсякъде. :h020


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот freelancer » Пон 19 дек 2016 9:31


Преди две седмици карах колата пак в обороти и с висока скорост, пак по същия път и зумер не ми е писвал и мисля, че причината е добавката, която налях същия ден, не е съвпадение!
Ето тук колегата joker е обяснил при какви условия ми писна зумера и аналогията с неговия случай не е случайна.
viewtopic.php?f=5&t=45492
Абсолютно същата ситуация!
Напълно загрято масло, високи обороти около 4000 и после рязко спадне на оборотите.
Още днес след работа сменям маслото и филтъра.
Има колеги, които позлват маслото на Лики Моли с молибден, предарително смесено, което може и да е безболезнен вариант, но да се слага добавката само не препоръчвам!
Добавката я сложих на загрял двигател, изгасих и налях добавката, после оставих колата да престои няколко часа преди да я запаля отново и за това считам, че добавката се утаила на масления филтър, това е само предположение, но си е факт, че същия ден след, като налях добавката ми светна лампата за малко, изгасих и изчаках една цигара време и след това нямаше никакви проблеми, точно, както го описва джокера.
Все пак не изключвам и маслото да е менте, но ползвате ли добавки от този род имайте едно на ум!
Аз лично, повече добавки в двигателя не бих си сложил.
Надявам се да съм полезен на някой колега, който е решил да слага добавки.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот Lifeguard » Пон 19 дек 2016 10:40


Грешката ти според мен е,че си сложил добавката на загасен двигател и си го oставил.Такива добавки се слагат на добре загрят и работещ двигател и после се кара поне 30 мин.

Последна промяна от Lifeguard на Пон 19 дек 2016 17:04, променено общо 1 път.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 19 дек 2016 11:44


На всички добавки,които съм използвал,а те не са много,си пише да сипеш на загрял мотор и да оставиш мотора да работи.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот freelancer » Пон 19 дек 2016 13:44


Между другото, вчера се усетих, че може би съм объркал технологията на слагането на добавката, спомних си, как един човек преди няколко години наливаше добавка "Ресурс" в двигателя.
Наливаше по-малко, докато двигателят работеше и изчакваше да се разнесе и след това сигурно е карал известно време, а аз я излях на загасен двигател, прибрах се до вкъщи за 5 минути, оставих колата да престои 2-3 часа и тогава тръгнахме за Стара Загора.
Напълно е възможно добавката да се е стекла в масления филтър и да се е утаила там и по този начин да е ограничила притока на маслото и от там да ми се появи този моментен спад в налягането.
Днес, като сваля масления филтър ще го огледам, от сега предполагам, какво ще видя там.
Здравко на етикета на добавката не пишеше абсолютно нищо по отношение на слагането и в двигателя, четох го, разбира се! Пишеше само, че е достатъчна за 3 литра масло и толкова.


Потребителски аватар
IceHeart
Мнения: 369
Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.8 AGN
Местоположение: ๏̯͡๏

Re: Polo 1.4 MPI 2000 - светна лампата на маслото след добавка

Мнениеот IceHeart » Пон 19 дек 2016 18:02


На старата кола, точно така съм слагал добавка за гъстота на маслото Голф 3 1.4 60 коня, и не съм имал проблем. Явно добавката си е менте, или с изтекъл срок, и е станала като жиле, което е запушило я магистрала, я маслена помпа и т.н.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 138 госта