Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
- Кирил.Веселинов
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
Здравейте. Преди 1000 км., когато си купих колата, ми сложиха масло 5w30 Statoil синтетика. В големите снегове 2 дена не бях карал колата и когато реших да я запаля при достигане на 2500 оборота ми светваше лампата за маслото и зумерът пищеше, а предните дни, като съм проверявал маслото, имаше достатъчно. След 1-2 мин. каране /или изгасяне и запалване на двигателя/ лампата изгасваше. Долях от същото масло около 300 мл. и проблемът се оправи, но реших да я закарам в сервиз да я погледнат. Оттам източиха маслото и беше кафяво точно като боза, казаха ми, че смесвала маслото с антифриза /нивото на антифриза е на максимум и изобщо не е мръднало/ или да я продавам, или да правят гарнитури, глави, не знам си какво. Казах им да ми налеят ново масло, 10w40 /смениха и филтри/ и си взех колата, за да я закарам в друг сервиз. Майсторът ми каза да карам 2 дена, колкото се може повече, за да се види има ли проблем. След изминати близо 70 км. и проверка в сервиза се оказа, че на щеката маслото е бистро, антифризът е бистър и е на максимум. Колата НЕ прегрява, нито е прегрявала досега. Този проблем се появи точно след студа и снега. Възможно ли е да се е пресякло маслото или това да е някакъв конденз, защото аз карам само на къси разстояния и не чаках изобщо колата да загрява...
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
най вероятно масло менте . Щом нямаш проблеми след изминати 70 км значи всичко е наред , но като запалиш в студа да кажем на - 10 не е лошо да поработи на празен ход поне 10 мин.
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
Почисти отдушника за маслени пари от зад долу пласмасовия съд.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
Първо 5w30 въобще не е за този двигател, който е 15 годишен на незнайно колко километри, правилно си сменил маслото с 10W40, това е маслото за този двигател, в което се убедих и аз.
Напълно възможно е и самото масло да е менте, но и дори да не е, двигателят със сигурност е работил шумно.
Освен чистенето на сепаратора, прегледай и всички вакуумни маркучи към дросела, ако имаш скъсани ги смени, задължително.
Напълно възможно е и самото масло да е менте, но и дори да не е, двигателят със сигурност е работил шумно.
Освен чистенето на сепаратора, прегледай и всички вакуумни маркучи към дросела, ако имаш скъсани ги смени, задължително.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
freelancer написа:Първо 5w30 въобще не е за този двигател,...
Нищо подобно.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
Пешка, сигурно твоето поло е на реални 30 000 км. Продаде ли го, между другото?
"lancer и на моето прословуто лупо ми светка лампата като сипах 5х40 масло. Като сменях мотора по-миналата година и си викам на малко км е, от немска колица със история, тюв и тн айде тънко масълце. Сложих масло eurol холандско неизвестна марка да няма ментаци и газ на хамстера, да ама като загрее на пр. ход лампата примигва, подам ли газ гасне....... Ядосах се и маслото вънка, една промивка на мотора с 3л нафта да потропа 10мин на място, поизкара малко мизерий като я източих и от тогава сипвам руско масло на газпром 10х40, няма да казвам на колко го зимам за литър, че ще се смеете . С такова си карам и е39ката 4та смяна и няма ядове."
viewtopic.php?f=7&t=462840
"lancer и на моето прословуто лупо ми светка лампата като сипах 5х40 масло. Като сменях мотора по-миналата година и си викам на малко км е, от немска колица със история, тюв и тн айде тънко масълце. Сложих масло eurol холандско неизвестна марка да няма ментаци и газ на хамстера, да ама като загрее на пр. ход лампата примигва, подам ли газ гасне....... Ядосах се и маслото вънка, една промивка на мотора с 3л нафта да потропа 10мин на място, поизкара малко мизерий като я източих и от тогава сипвам руско масло на газпром 10х40, няма да казвам на колко го зимам за литър, че ще се смеете . С такова си карам и е39ката 4та смяна и няма ядове."
viewtopic.php?f=7&t=462840
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
В такова време категорично - 5w30 е за предпочитане пред 10в40. Пробегът на мотора не е определящ.
Замина отдавна.
Замина отдавна.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
Възможен вариант.
Колата е вкарана с издухана гарнитура и пресечено масло. Търговецът я дава за ремонт на най-евтиния майстор с най-евтини части. Майсторът точи маслото, сменя гарнитурата, сипва ново масло и колата ти я продават. След няколко километра новото масло размива бозата в картера и се сбозва като пресечено.
Неведнъж съм срещал такъв случай. И синтетиката става на боза с повече антифриз, отколкото минералното, но се чисти доста по-трудно от него.
Колата е вкарана с издухана гарнитура и пресечено масло. Търговецът я дава за ремонт на най-евтиния майстор с най-евтини части. Майсторът точи маслото, сменя гарнитурата, сипва ново масло и колата ти я продават. След няколко километра новото масло размива бозата в картера и се сбозва като пресечено.
Неведнъж съм срещал такъв случай. И синтетиката става на боза с повече антифриз, отколкото минералното, но се чисти доста по-трудно от него.
- Кирил.Веселинов
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
Аз по принцип нищо не разбирам от коли, тази ми е първата и я имам от 3 месеца, като цяло доста ме мотаят. Тези неща, които сте написали, че трябва да се прегледат и почистят, не мисля, че ще бъда достатъчно компетентен, за да ги свърша, но ще питам в сервиза, ако се наложи. Мисълта ми беше, дали е възможно наистина да идва проблемът от гарнитурата при положение, че нивото на антифриза не е мръднало, не прегрява. Казаха ми, че е доста скъпо, за да се смени гарнитура, да се шлайфа глава и т.н. Ако наистина се окаже това, не мисля, че има смисъл да я правя, да съм я взел за 1900-2000лв и да дам 600-700лв за един ремонт...
- stefarata
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
Попълни си профилните данни, за да знаем откъде си и има ли форумни монтьори, които да ти помогнат. Най-удачният вариант е да отидеш в сервиз , където ще ти направят тест за изгорели газове в охладителната система-това е 100 % метод за проверка и диагностициране на издухана гарнитура. Другото са предположения.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
Колега, слагай само 10W40, Мотул или Фукс и си карай колата, ако не ти светне лампата или да губи антифриз не я базикай!
Наскоро експериментирах с маслата и установих, че на една кола на 15-16 години на незнайно, колко си километра е противопоказно да слагаш масло препоръчано от производителите за чисто нови коли, тази кола е излязла от завода с 5W30, карана е от италиянец, който не е сменял нищо и е спасена от моргата от автоджамбазите, за да я понапудрят и да ти я продадат, няма как да е нова, имала е тежък живот и все още върви.
За това поло в книжката спецификацията на ФВ за масло е VW 500.00, като алтернатива дават VW 502.00!
Ако двигателят си работи нормално и колата си върви, не свети лампата на маслото, не пуши, не надува маркучите, нямаш загуба на антифриз и цвета му не се променя, означава, че всичко ти е наред и няма смисъл да търсиш под вола теле.
Наскоро експериментирах с маслата и установих, че на една кола на 15-16 години на незнайно, колко си километра е противопоказно да слагаш масло препоръчано от производителите за чисто нови коли, тази кола е излязла от завода с 5W30, карана е от италиянец, който не е сменял нищо и е спасена от моргата от автоджамбазите, за да я понапудрят и да ти я продадат, няма как да е нова, имала е тежък живот и все още върви.
За това поло в книжката спецификацията на ФВ за масло е VW 500.00, като алтернатива дават VW 502.00!
Ако двигателят си работи нормално и колата си върви, не свети лампата на маслото, не пуши, не надува маркучите, нямаш загуба на антифриз и цвета му не се променя, означава, че всичко ти е наред и няма смисъл да търсиш под вола теле.
- ivuchev
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
- Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
- Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
- Местоположение: Перник
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
muns61 написа:Възможен вариант.
Колата е вкарана с издухана гарнитура и пресечено масло. Търговецът я дава за ремонт на най-евтиния майстор с най-евтини части. Майсторът точи маслото, сменя гарнитурата, сипва ново масло и колата ти я продават. След няколко километра новото масло размива бозата в картера и се сбозва като пресечено.
Неведнъж съм срещал такъв случай. И синтетиката става на боза с повече антифриз, отколкото минералното, но се чисти доста по-трудно от него.
точно .
- Кирил.Веселинов
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 28 ное 2016 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.
Ми той майсторът ми каза да си следя маслото и антифриза и след месец примерно да отида, да го източи и да се види как ще е. Засега нямало смисъл да се разбутва колата. Иначе ми казаха, че 5w30 било много тънко за тая кола и ми трябва 10w40.
Де факто няма смисъл да се притеснявам излишно засега..?
Де факто няма смисъл да се притеснявам излишно засега..?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта