Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Кирил.Веселинов
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 0:10
Автомобил:
Двигател:

Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот Кирил.Веселинов » Нед 15 яну 2017 0:23


Здравейте. Преди 1000 км., когато си купих колата, ми сложиха масло 5w30 Statoil синтетика. В големите снегове 2 дена не бях карал колата и когато реших да я запаля при достигане на 2500 оборота ми светваше лампата за маслото и зумерът пищеше, а предните дни, като съм проверявал маслото, имаше достатъчно. След 1-2 мин. каране /или изгасяне и запалване на двигателя/ лампата изгасваше. Долях от същото масло около 300 мл. и проблемът се оправи, но реших да я закарам в сервиз да я погледнат. Оттам източиха маслото и беше кафяво точно като боза, казаха ми, че смесвала маслото с антифриза /нивото на антифриза е на максимум и изобщо не е мръднало/ или да я продавам, или да правят гарнитури, глави, не знам си какво. Казах им да ми налеят ново масло, 10w40 /смениха и филтри/ и си взех колата, за да я закарам в друг сервиз. Майсторът ми каза да карам 2 дена, колкото се може повече, за да се види има ли проблем. След изминати близо 70 км. и проверка в сервиза се оказа, че на щеката маслото е бистро, антифризът е бистър и е на максимум. Колата НЕ прегрява, нито е прегрявала досега. Този проблем се появи точно след студа и снега. Възможно ли е да се е пресякло маслото или това да е някакъв конденз, защото аз карам само на къси разстояния и не чаках изобщо колата да загрява...




Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот ivuchev » Нед 15 яну 2017 0:39


най вероятно масло менте . Щом нямаш проблеми след изминати 70 км значи всичко е наред , но като запалиш в студа да кажем на - 10 не е лошо да поработи на празен ход поне 10 мин.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот djshomi » Нед 15 яну 2017 1:08


Почисти отдушника за маслени пари от зад долу пласмасовия съд.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот freelancer » Нед 15 яну 2017 18:59


Първо 5w30 въобще не е за този двигател, който е 15 годишен на незнайно колко километри, правилно си сменил маслото с 10W40, това е маслото за този двигател, в което се убедих и аз. :mhihi
Напълно възможно е и самото масло да е менте, но и дори да не е, двигателят със сигурност е работил шумно. :c020
Освен чистенето на сепаратора, прегледай и всички вакуумни маркучи към дросела, ако имаш скъсани ги смени, задължително.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот pe6kata » Нед 15 яну 2017 19:11


freelancer написа:Първо 5w30 въобще не е за този двигател,...

Нищо подобно.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот freelancer » Нед 15 яну 2017 19:38


Пешка, сигурно твоето поло е на реални 30 000 км. :c020 Продаде ли го, между другото?

"lancer и на моето прословуто лупо ми светка лампата като сипах 5х40 масло. Като сменях мотора по-миналата година и си викам на малко км е, от немска колица със история, тюв и тн айде тънко масълце. Сложих масло eurol холандско неизвестна марка да няма ментаци и газ на хамстера, да ама като загрее на пр. ход лампата примигва, подам ли газ гасне....... Ядосах се и маслото вънка, една промивка на мотора с 3л нафта да потропа 10мин на място, поизкара малко мизерий като я източих и от тогава сипвам руско масло на газпром 10х40, няма да казвам на колко го зимам за литър, че ще се смеете :mhihi . С такова си карам и е39ката 4та смяна и няма ядове."
viewtopic.php?f=7&t=462840


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот pe6kata » Нед 15 яну 2017 19:55


В такова време категорично - 5w30 е за предпочитане пред 10в40. Пробегът на мотора не е определящ.

Замина отдавна.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот muns61 » Нед 15 яну 2017 20:28


Възможен вариант.
Колата е вкарана с издухана гарнитура и пресечено масло. Търговецът я дава за ремонт на най-евтиния майстор с най-евтини части. Майсторът точи маслото, сменя гарнитурата, сипва ново масло и колата ти я продават. След няколко километра новото масло размива бозата в картера и се сбозва като пресечено.
Неведнъж съм срещал такъв случай. И синтетиката става на боза с повече антифриз, отколкото минералното, но се чисти доста по-трудно от него.


Потребителски аватар
Кирил.Веселинов
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 0:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот Кирил.Веселинов » Нед 15 яну 2017 21:15


Аз по принцип нищо не разбирам от коли, тази ми е първата и я имам от 3 месеца, като цяло доста ме мотаят. Тези неща, които сте написали, че трябва да се прегледат и почистят, не мисля, че ще бъда достатъчно компетентен, за да ги свърша, но ще питам в сервиза, ако се наложи. Мисълта ми беше, дали е възможно наистина да идва проблемът от гарнитурата при положение, че нивото на антифриза не е мръднало, не прегрява. Казаха ми, че е доста скъпо, за да се смени гарнитура, да се шлайфа глава и т.н. Ако наистина се окаже това, не мисля, че има смисъл да я правя, да съм я взел за 1900-2000лв и да дам 600-700лв за един ремонт...


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Seat Alhambra 7M
Двигател: AFN 1998
Местоположение: Карнобат

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот stefarata » Нед 15 яну 2017 22:49


Попълни си профилните данни, за да знаем откъде си и има ли форумни монтьори, които да ти помогнат. Най-удачният вариант е да отидеш в сервиз , където ще ти направят тест за изгорели газове в охладителната система-това е 100 % метод за проверка и диагностициране на издухана гарнитура. Другото са предположения.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот freelancer » Пон 16 яну 2017 8:20


Колега, слагай само 10W40, Мотул или Фукс и си карай колата, ако не ти светне лампата или да губи антифриз не я базикай!
Наскоро експериментирах с маслата и установих, че на една кола на 15-16 години на незнайно, колко си километра е противопоказно да слагаш масло препоръчано от производителите за чисто нови коли, тази кола е излязла от завода с 5W30, карана е от италиянец, който не е сменял нищо и е спасена от моргата от автоджамбазите, за да я понапудрят и да ти я продадат, няма как да е нова, имала е тежък живот и все още върви. :c020
За това поло в книжката спецификацията на ФВ за масло е VW 500.00, като алтернатива дават VW 502.00!
Ако двигателят си работи нормално и колата си върви, не свети лампата на маслото, не пуши, не надува маркучите, нямаш загуба на антифриз и цвета му не се променя, означава, че всичко ти е наред и няма смисъл да търсиш под вола теле.


Потребителски аватар
ivuchev
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 24 дек 2009 23:58
Автомобил: Vw polo 1 4 8v + vw sharan 1 8 T
Двигател: АКК -2000 --------АWC -2004
Местоположение: Перник

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот ivuchev » Пон 16 яну 2017 18:13


muns61 написа:Възможен вариант.
Колата е вкарана с издухана гарнитура и пресечено масло. Търговецът я дава за ремонт на най-евтиния майстор с най-евтини части. Майсторът точи маслото, сменя гарнитурата, сипва ново масло и колата ти я продават. След няколко километра новото масло размива бозата в картера и се сбозва като пресечено.
Неведнъж съм срещал такъв случай. И синтетиката става на боза с повече антифриз, отколкото минералното, но се чисти доста по-трудно от него.

:th_up точно .


Потребителски аватар
Кирил.Веселинов
Мнения: 11
Регистриран на: Пон 28 ное 2016 0:10
Автомобил:
Двигател:

Re: Поло 6n2; 1.0, 50 к.с; Масло като боза.

Мнениеот Кирил.Веселинов » Пон 16 яну 2017 19:47


Ми той майсторът ми каза да си следя маслото и антифриза и след месец примерно да отида, да го източи и да се види как ще е. Засега нямало смисъл да се разбутва колата. Иначе ми казаха, че 5w30 било много тънко за тая кола и ми трябва 10w40.


Де факто няма смисъл да се притеснявам излишно засега..?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта