Здравейте,
от вече повече от 2 месеца имам проблем с Полото.На 14,11, смених стартер - имах проблеми с него още от лятото, но с настъпването на зимата реших да не отлагам повече ремонта му.
Месец по-късно се наложи смяна и на бендикс.Около десетина дни нямах проблем, от тогава след първия отказ на колата да запали влезнах в серия - 3 дни колата пали от половин оборот(както се казва) на четвъртия не пали.Ходих на диагностика на акумулатора в два независими сервиза - ако трябва да сменя акумулатора - и на двете места ми казаха ,че всичко с батерийката ми е окей. Но колата продължава да си има собствено мнение. Подаваме ток на акумулатора - не пали.Стартера завърта два-три пъти но ефекта е същия, все едно не подаваме ток на колата.На таблото всички броячи се нулират,стартера извива и край... Слагахме акумулатори от други автомобили - колата пали 2-3 или четири дни, и след това -не.За пояснение - при температура -20 запали, а при +2 няколко дни по-късно не пожела.
При всеки отказ на колата да запали - някой ме дърпа и колата пали ( както казах със подаване на ток -не става)- имам гаранция от 6 месеца за ремонта на стартера и бендикса - но майстора ми я върна с твърдението , че всичко по тях си е перфектно.
И така -в четвъртък, след като 4 дни колата не ми беше създавала ядове отново не пожела да запали. Звъннах на Жицони - да дойдат на място и да видят точно какво прави автомобила и как реагира, обясних им всичко, но те все пак пробваха - подадоха ми ток - без ефект ,издърпаха ме -запали, и на собствен ход я закарах до сервиза им на Сливница.
В събота ми се обадиха със становище, че проблема е в акумулатора. Били проврили стартера - потвърдиха , че всичко там е перфектно.Вбесих се - явно не са ме слушали.С майстора се разделихме с думите - дано не се наложи да се видим отново със същия проблем.Още същата вечер отидох и закупих нов акумулатор от денонощния сервиз на бул. Черни връх, след като от сервиза на 100% ми гарантираха, че проблема е от там.... Стартовия ток на стария акумулатор падал до 8 волта, а трябвало да е минимум до 10 ???!!! Не ми говори нищо - жена съм и не разбирам от ток, не мога да си направя сама никакъв ремонт по двигателя и вдигам предния капак на колата само да си проверя маслото, антифриза и да долея течност за чистачки.
И като една ядосана жена в събота се сдобих с нов акумулатор 60 волтов,предишния беше 55, т.е. по съвет на майстора закупих по-силен.
В момента чакам мобилната група на Жицони,тъй като тази сутрин Полото отново не запали-загуби всички токове,броячите се нулираха и всеки по-нататъшен опит да стартира двигателя завършваше с безмислено въртене на ключа и стартера. При всеки опит - подгрявам свещи на контакт,няколко пъти!, завъртам ключа,стартера се завърта - светлините по таблото изгасват, часовника показва 00:00 и започва да отброява времето до следващия опит за запалване...
Моля, ако някой е срещал подобен проблем или има някъква идея къде може да е решението му да сподели . Да помогнем на колегите от сервиза да отремонтират колата ми
Нещо, което също е правено допълнително - през октомври сложих ново централно и аларма, след като ми се счупи ключалката на вратата, та да не се налага да ползвам ключа за да си отворя колата. Но ако е от там проблема как така пали като я дръпнем?
Ще съм благодарна за всеки съвет и мнение по въпроса.Ще споделя с майсторите всяко предположение - дано този път да ме чуят!
Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
Според мен проблемът е в стартера. Като се опиташ да запалиш, върти ли докато държиш ключа, или спира сам да върти?
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
Стартера върти в началото,след което забавя и съвсем спира. Като извадя ключа и опитам отново - започва да върти нормално, и отново да забавя,след като изчезне тока и се нулират часовника и килиметража.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 13 ное 2014 11:32
- Автомобил: vw polo 6N2
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
Ще следя и aз темaтa, че имaм същия проблем с моето Поло и утре мислих дa я остaвям зa стaртер ...
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
Аз само мога да дам едно предположение-клеморед.Лесно се диагностицира.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
Възможно е да не ти зарежда алтернатора, кажи на мобилната група да проверят дали алтернатора зарежда акумулатора, за това ти пада акумулатора. При палене се мери с мултицет на клемите на акумулатора, на колко пада напрежението, трябва да не пада под 11 в за изправен акумулатор, особено нов.
При закупуването на новия акумулатор, продавача, за да ти издаде гаранция, би трябвало да ти е измерил дали зарежда алтернатора, направи ли това, или не?
Щом пали с акумулатори от други автомобили, значи алтернатора не зарежда. Ако можеш си зареди акумулатора, включи го на зарядно и го сложи, без да чакаш мобилната група и отиди в някой свестен сервиз да ти видят алтернатора.
Свали акумулатора и го зареди, кофти е, че си жена, иначе проблема е елементарен за диагностициране, просто трябва да имаш мултицет и да мериш, не е нищо особено.
Ако един път не пали, а следващият път пали, е стартера, затяга и пак мигат лампичките, при палене стартера издава един стържещ звук.
Това, че са ремонтирали стартера не означава, че не може да е проблема в него, освен бендикса се разбива оста или някакъв държач, аз моя стартер го правих два пъти в рамките на шест месеца, гаранционният срок.
Зареди си акумулатора и отиди в друг сервиз, явно тия са те взели за мезе, набутали са те с един акумулатор.
Извикай някой приятел, мъж, да ти прави компания, като дойде мобилната група, ако може, един по-якичък, да гледа, какво пипат мобилните майстори.
При закупуването на новия акумулатор, продавача, за да ти издаде гаранция, би трябвало да ти е измерил дали зарежда алтернатора, направи ли това, или не?
Щом пали с акумулатори от други автомобили, значи алтернатора не зарежда. Ако можеш си зареди акумулатора, включи го на зарядно и го сложи, без да чакаш мобилната група и отиди в някой свестен сервиз да ти видят алтернатора.
Свали акумулатора и го зареди, кофти е, че си жена, иначе проблема е елементарен за диагностициране, просто трябва да имаш мултицет и да мериш, не е нищо особено.
Ако един път не пали, а следващият път пали, е стартера, затяга и пак мигат лампичките, при палене стартера издава един стържещ звук.
Това, че са ремонтирали стартера не означава, че не може да е проблема в него, освен бендикса се разбива оста или някакъв държач, аз моя стартер го правих два пъти в рамките на шест месеца, гаранционният срок.
Зареди си акумулатора и отиди в друг сервиз, явно тия са те взели за мезе, набутали са те с един акумулатор.
Извикай някой приятел, мъж, да ти прави компания, като дойде мобилната група, ако може, един по-якичък, да гледа, какво пипат мобилните майстори.
Последна промяна от freelancer на Вто 24 яну 2017 8:59, променено общо 4 пъти.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
freelancer написа: При палене се мери с мултицет на клемите на акумулатора, на колко пада напрежението, трябва да не пада под 11 в за изправен акумулатор, особено нов.
акумулатор се мери с товарна вилка
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
Пешка, каква по-голяма товарна вилка от двигателя, той не е ли товарна вилка?
Какво искаш да кажеш, че не мога да измеря, колко пада акумулатора при палене с мултицета ли?
Правил съм го много пъти, както лесно се мери дали зарежда алтернатора.
Мери се какво е напрежението преди палене и по време на палене, ако е скапан акумулатора след зареждане вдига лесно напрежението и лесно се разрежда, пада бързо, при палене не държи, това са елементарни неща.
Признаци за скапан акумулатор, при изправен алтернатор:
1. Обикновено пада напрежението на 12,2-12,3, след престой от една вечер
2. При палене напрежението пада на 7-8 волта
3. Бързо се зарежда и бързо се разрежда
Може да се ползва и товарна вилка, само, че е по-тегаво да сваляш акумулатора и да го носиш да го проверяват. Метода с мултицета е достатъчно надежден.
Какво искаш да кажеш, че не мога да измеря, колко пада акумулатора при палене с мултицета ли?
Правил съм го много пъти, както лесно се мери дали зарежда алтернатора.
Мери се какво е напрежението преди палене и по време на палене, ако е скапан акумулатора след зареждане вдига лесно напрежението и лесно се разрежда, пада бързо, при палене не държи, това са елементарни неща.
Признаци за скапан акумулатор, при изправен алтернатор:
1. Обикновено пада напрежението на 12,2-12,3, след престой от една вечер
2. При палене напрежението пада на 7-8 волта
3. Бързо се зарежда и бързо се разрежда
Може да се ползва и товарна вилка, само, че е по-тегаво да сваляш акумулатора и да го носиш да го проверяват. Метода с мултицета е достатъчно надежден.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
А някой играл ли си е да погледне кабелите и обувките от акумулатора да стартера, и със едното око затворено а другото примижало да погледне и клемите на акк. ( случвало ми се е окис ВЪВ оловната клема, симптомите са подобни )
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
freelancer написа: Какво искаш да кажеш, че не мога да измеря, колко пада акумулатора при палене с мултицета ли?
Правил съм го много пъти, както лесно се мери дали зарежда алтернатора.
Измерване на зареждането на алтернатора няма нищо общо с измерване на стартовия ток на един акумулатор.
Какво искам да кажа - ами това, което казах - че състоянието на акумулатора се мери и проверява с товарна вилка.
Ти ако искаш и с шублер го мери.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
Не оспорвам метода за товарната вилка, професионално е, но не е задължително, има и други начини, които не са по-малко надежни.
Първо, колата, ако е топла акумулатора е възбуден и проверката с товарната вилка не би била толкова точна, защото след престой положението се променя. Стартерът товари акумулатора достатъчно.
При съмнение за скапан акумулатор, просто зареждаме стария и наблюдаваме, какво се случва, или взимаме от някой познат, назаем, задължително проверяваме зареждането.
На следващата сутрин проверяваме, колко е напрежението на акумулатора, който сме заредили, ако е ниско, значи акумулатора не държи.
Проверяваме, колко пада напрежението по време на палене (под товар), ако клекне на 7 волта, примерно, значи акумулатора си заминава, или по скоро вече е почти заминал.
Важно е също интерпретацията на проблема,проверка с амперклещите на тока на стартера, зареждането и консумацията.
В случая с колежката може и някакъв непредвиден консуматор да източва акумулатора.
Ако с читав акумулатор стартера си върти леко и двигателят пали от четвърт, няма причина стартера да има проблем и да затяга, примерно при износени втулки.
Това е моето мнение, всеки сам избира, как да си мери акумулатора, един мултицет и зарядно не струват кой знае колко, стига човек да знае, какво да мери и какво да наблюдава.
Винаги, задължително се измерва зареждането при проблем с акумулатора!
Първо, колата, ако е топла акумулатора е възбуден и проверката с товарната вилка не би била толкова точна, защото след престой положението се променя. Стартерът товари акумулатора достатъчно.
При съмнение за скапан акумулатор, просто зареждаме стария и наблюдаваме, какво се случва, или взимаме от някой познат, назаем, задължително проверяваме зареждането.
На следващата сутрин проверяваме, колко е напрежението на акумулатора, който сме заредили, ако е ниско, значи акумулатора не държи.
Проверяваме, колко пада напрежението по време на палене (под товар), ако клекне на 7 волта, примерно, значи акумулатора си заминава, или по скоро вече е почти заминал.
Важно е също интерпретацията на проблема,проверка с амперклещите на тока на стартера, зареждането и консумацията.
В случая с колежката може и някакъв непредвиден консуматор да източва акумулатора.
Ако с читав акумулатор стартера си върти леко и двигателят пали от четвърт, няма причина стартера да има проблем и да затяга, примерно при износени втулки.
Това е моето мнение, всеки сам избира, как да си мери акумулатора, един мултицет и зарядно не струват кой знае колко, стига човек да знае, какво да мери и какво да наблюдава.
Винаги, задължително се измерва зареждането при проблем с акумулатора!
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
taniuga написа:Стартера върти в началото,след което забавя и съвсем спира. Като извадя ключа и опитам отново - започва да върти нормално, и отново да забавя,след като изчезне тока и се нулират часовника и килиметража.
Пробвай да подгрееш 2 3 пъти. Ако не знаеш как става- даваш контакт, изчакваш да загасне лампата на подгревните свещи, като загасне, връщаш контакта, пак даваш контакт, като загасне лампата, пак връщаш пак даваш контакт и като загасне- въртиш. Интересно... при мен пали като кибрит със супер тегаво завъртане на стартера на 2рия оборот..... Акумулатора му е 5та зима това, преди 2 години го мериха с товарна вилка, казаха, че е за боклука, но продължава да пали, дори след 4 дена престой, върти много тегаво, но пали веднага
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
За следящите темата - трети ден колата е в сервиза и пали- всеки ден ми се обаждат , дали могат да я задържат още.Ще им я оставя и за 10 дни ако трябва, но да отстранят проблема.
За информация - карам този автомобил ( а съм карала и други дизелови коли ) вече трета година - знзм как да подгрявам свещи.... :)
Акумулатора е на 5 дни - проверен и гаранционен - ако алтернатора не зарежда, не биха заверили гаранцията, нали?
А възможно ли е проблема въобще да не е електрически, а - цитирам: " да вкарва нафта през дюза в цилиндъра" ? ... Каквото и да знзчи това...
За информация - карам този автомобил ( а съм карала и други дизелови коли ) вече трета година - знзм как да подгрявам свещи.... :)
Акумулатора е на 5 дни - проверен и гаранционен - ако алтернатора не зарежда, не биха заверили гаранцията, нали?
А възможно ли е проблема въобще да не е електрически, а - цитирам: " да вкарва нафта през дюза в цилиндъра" ? ... Каквото и да знзчи това...
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
petrushkov написа:А някой играл ли си е да погледне кабелите и обувките от акумулатора да стартера, и със едното око затворено а другото примижало да погледне и клемите на акк. ( случвало ми се е окис ВЪВ оловната клема, симптомите са подобни )
Взех си колата от сервиз Жицони,след като беше палила безупречно при тях 3дни . Открили са прекъсната връзка между акумулатора и стартера, която са отремонтирали?!
Не пожелаха да кажат повече- за да не го споделя с вас и да "останат без работа" , само на 100% гарантираха, че вече няма да ги потърся , поне не и с този проблем, а и не ме таксуваха за повторното повикване на мобилната група, както и за повторния престой на Полото при тях.
Вече 5-ти ден колата се държи безупречно при палене и смея да кажа, че проблема ми е решен
Може би колегата, който цитирах е бил прав...
Благодаря на всички, които споделиха мнението си по въпроса.
Леко и безаварийно шофиране !
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Поло 6N2 -1,4 TDI - 2000 г. проблем със запалването
Чиста случайност Пожелавам Ви много и безавариини килметри
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 127 госта