Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Васил.Василев
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 24 юли 2016 11:36
Автомобил:
Двигател:

Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот Васил.Василев » Сря 15 мар 2017 15:54


Здравейте. От отскоро притежавам Polo 6n1 1997 1.9D .
Мотора е AEF 1.9 чист дизел с горивна помпа лукас.
Когато карам на високи обороти на 3та,после 4та ( примерно ) и изключа рязко от скорост, оборотите седят същите,при които съм изключил.Ако подам газ,оборотите се вдигат още и след 10-15сек. падат сами .Като включа на по-висока предавка и изключа след това оборотите падат.Не го прави винаги този проблем.
Също така, понякога оборотите падат много и дори изгасва. Сутрин пали с 2 подгрявания при 5-6 градуса.
Добавям и снимка с грешките,които ми даде диагностиката.
Горивен филтър още не съм сменял , утре сутринта влиза за ролки,ремъци и филтри.
Какъв може да е проблема?
Прикачени файлове
17310318_1426085050756351_4249440894341745673_o.jpg




grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот grishitu » Пет 24 мар 2017 11:15


Погледни тук за първата грешка: http://www.volkswagenforum.co.uk/showthread.php?t=3120 , тези "нещица" можеш да си ги провериш дали работят с два кабела и спринцовка.
Смени си датчика за температурата, този който е с 4-те крачена на главата зад помпата. На някой места го водят датчик на термостатно тяло, задължително виж какъв цвят е и такъв търси. Защо по дяволите подгряваш 2 пъти, или работи или не, свещите де. Щом при 5-6 градуса палиш трудно имаш най-много 2 работещи свещи, предполагам се сещаш от къде знам. Въпреки, че и с една пак пали макар и трудно около нулата, а пушака е като от Икарус.
Хайде дерзай и да пишеш после.


Потребителски аватар
Васил.Василев
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 24 юли 2016 11:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот Васил.Василев » Сря 29 мар 2017 16:29


Оборотите се пооправиха с друга нафта и нов горивен филтър.Проблема го има все още,но изключитело рядко.
Свещите са здрави,замерих ги.
Температурния датчик,единия пин беше замасен принудително и подгрева работеше около 15 сек дори и на топло.Оправих инсталацията както си е стоково,но на топло не подгрява и съответно пали с поне 30 сек въртене и ще взема да прецакам стартера.Вадя буксата на терно датчика,паля и пак я слагам...
В момента използвам другия клапан за управление на EGR-a, за управление на авансатора на ГНП-то.Оборотите са ниски и ще трябва да си потърся точния клапан за там май...или да отпусна малко авансатора.
Поръчал съм нов датчик за температурата и ще видим има ли разлика.
EGR-a съм му извадил вакуума за да не работи,като имам време и ще го затапя.
С бензина съм ок,имах бензин до преди това и си го правех,но с дизела срещам проблеми и е нужна помощ.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот grishitu » Чет 30 мар 2017 10:26


Оборотите колко са по оборотомер? По спомен номерата на ел.маг. клапанчета бяха еднакви не е проблем че си ги разменил. Като си му извадил вакуума на ЕГР той трябва да е затворен, можеш да бутнеш с пръсти дали мембраната е в долно положение, а не вдигната на горе. Затапи с видия вакуумното маркуче от ЕГР. Със смяната на датчика трябва да ти се оправи паленето. Индикация на таблото за подгряване има само при първо палене, от там нататък подгряване няма да видиш на таблото, а свещите ще си греят с различен интервал в зависимост от Т на двигателя. Ти може да си ги замерил, свещите, но не се ли пробват на акумулатора нямаш гаранция.

п.п. От кой град си?


Потребителски аватар
Васил.Василев
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 24 юли 2016 11:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот Васил.Василев » Сря 05 апр 2017 12:55


С единия клапан оборотите са около 930-950 грубо.Като загрее се вдигат на малко под 1000.
С другия клапан са на чертичката преди 1000, т.е. около 750 (може и да греша).
За сега карам с клапана, който държи по-високи обороти.
От София съм.
Проблема с паленето все още го има,но не ми е останало време да сменя датчика,понеже трябва да източа и антифриза.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот grishitu » Сря 05 апр 2017 15:48


Като застанеш срещу колата левия е за ЕГР, а десния отива в помпата. Десния трябва да отваря вакуума при студен старт или под 70 градуса. За датчика не е нужно да точиш антифриза, би трябвало да изтече около литър, не повече течност, което не е проблем да долееш с нов антифриз.


Потребителски аватар
Васил.Василев
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 24 юли 2016 11:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот Васил.Василев » Пон 01 май 2017 21:31


Смених датчика и с новия е същата ситуация.Колата не пали, когато е топла. За сега вадя буксата на датчика,подгрява и пали.След това връщам буксата.Чудя се дали да не сложа едно ЦК ключе в купето, с което да изключвам сигнала от датчика към компютъра и да симулирам -20 градуса (мисля,че беше толкова). Тогава подгревните свещи работят максимално дълго време.
Има един кабел, който си стърчи и има букса към акумулатора.Като го включа, се чува цъкане от към помпата, клапана сякаш отваря.Но по този начин с включен кабел не мога да изгася колата.
Някой жестоко е побългарявал тази кола и не знам от къде да започна.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот grishitu » Пет 05 май 2017 9:58


Има един кабел, който си стърчи и има букса към акумулатора.Като го включа, се чува цъкане от към помпата, клапана сякаш отваря.Но по този начин с включен кабел не мога да изгася колата.

Този кабел по това което прави ми прилича да е директно от cut off клапана на помпата за гасене на колата, скрит е под една ламарина и няма как да го видиш. Пробвай да намериш релето мисля че беше 104 под таблото и да го замениш временно с друго, става и от предкамерните турбо дизели. Това реле отговаря за тези операции с паленето.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот Водния дух1 » Пет 05 май 2017 20:15


Според мен ,гадната помпа Лукас е за ремонт-лошото е,че малко хора се навиват да я ремонтират.Мисля,че имаше теми за замяната и със БОШ,която е доооста по-надеждна и ремонтнопригодна.


Потребителски аватар
Васил.Василев
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 24 юли 2016 11:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот Васил.Василев » Сря 10 май 2017 18:42


Днес направих схема с едно реле.Управляващата верига е вързана към - на автомобила, другия пин към + от 3тата степен на ключа.Единия контактор си е прекъснатия сигнал от термо датчика към компютър (който е на нормално затворено) а другия е с един резистор 1500 ома.Симулирам ниска температура при палене. Когато завъртя на стартер, релето затваря другия контактор и температурата от датчика към компютъра изкуствено пада на 8 градуса. Доста хора са го правили на дизелите и е имало резултат.При мен няма, въпреки, че на диагностиката ми показва наистина 8 градуса при палене.
С принудителен подгрев колата пали нормално след гасене, след изчакване 5-10 мин се замисля малко, но все пак пали.
Не знам дали ми пада нафтата, въпреки че съм сложил възвратни клапани и няма причина да е така.


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo 6n1 1997 1.9D - Проблем с помпа или управлението и ?

Мнениеот grishitu » Чет 18 май 2017 10:49


Хубаво си го направил, но предвидил ли си време за греене на свещите, необходимо им е 10 секунди.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта