Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Shubert
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 18:02
Автомобил: VW Polo3
Двигател: AFH
Местоположение: София

Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Мнениеот Shubert » Вто 30 май 2017 16:41


Здравейте,
Интересува ме някой знае ли как се сваля въпросната рейка? От това което успях да видя трябва или да се развие магарето или да се свали едната полуоска от към кутията иначе нямам никакъв достъп до връзките на хидравличните маркучи към рейката. Отделно има ли начин кормилният прът да се свие малко нагоре и да се застопори(например технологичен отвор)? Ползвам търсачката, но не открих нищо. Гугъл ми показва линк с такава тема във форума, но като го отворя ми пише Fole Not Found!




Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Мнениеот Somi » Чет 01 юни 2017 13:58


Заглавието ти е 1,4, а колата в подписа 1,4 16. Ако нямаш АБС, рейката се сменя не много трудно за около ден. Вътре при педалите се сваля болта които държи карето към рейката . От вън развиваш двете гайките 19 на двата външни накрайника, с чука по главината и излизат , дърпаш маншоните с ключ 32 отвиваш вътрешните накрайници като си ги гласиш да се паднат м/у магарето и носача и през процепа развиваш, нормални резби са само да отхлаби и после на ръка, за от ляво а и за отдясно става но там можещ да сложиш ключа и отгоре, откачаш лостовият механизъм, маркучите се развиват но съм забравил дали с ключ от към двигателния или с гедоре от към лявата страна, развиваш 4 болта дето държат рейката ( в началото напръскани с WD) и действаш да я извадиш през дупките за накрайниците тук пак не помня от ляво ли беше или дясно.Общо взето най-общо е така.На 1,4 16 AFH без АБС съм сменял, това на жената е с АБС и кат гледам ще е тегаво не можеш да бръкнеш до рейката и без да се свали магарето няма да стане.
П.п източи си и маслото . Кормилния прът е от две части влизащи една в друга и така се разкача карето.


Shubert
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 18:02
Автомобил: VW Polo3
Двигател: AFH
Местоположение: София

Re: Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Мнениеот Shubert » Чет 01 юни 2017 17:17


Благодаря за отговора колега. За съжаление моето е точно като на жена ти(и моето е на жената) 16 винтиловия мотор с АБС. Няма място да се бръкне от никъде. Двата варианта, които видях е единият да се развие магарето и другия да се развие полуоската от ляво, за да позволи достъп до болтовете на хидравличните маркучи и да могат да се завият при монтажа на новата рейка. Просто не знам кой е по-удачният вариант.
Всъщност това с развиване на вътрешните кормилни накрайници може би ще ми освободи място, но после ще е трудно да сложа скобата на маншона.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Мнениеот Somi » Пет 02 юни 2017 12:46


Това са ти най-малките проблеми, Скобата заменяш с опашка няма проблем. А замислял ли си се как ще навреш новата рейка там и ще монтираш карето .По удачно е май магарето, полуоската е бая игра да я махнеш, 6 болта на вътрешното ,гайката на външното и най-вероятно нямаш сериозно гедоре с камък 30, та полуоската с цялата главина .Колко ти искат в сервиза за смяна.Вече се замислям дали да не разкачиш АБС и тамън ще му смениш и течността и обезвъздушиш системата.


Shubert
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 18:02
Автомобил: VW Polo3
Двигател: AFH
Местоположение: София

Re: Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Мнениеот Shubert » Нед 04 юни 2017 13:59


Смятам да я изтегля към мотора и като я връщам ще имам помощник, който да държи и сложа карето в купето. Полуоската мислех да я развия само от към кутията, но е с винтове със шлици, а нямам такива накрайници и трябва да ги купя. За гайката, ако трябва съвсем да я сваля имам динамометричен ключ до 250 нютона и много здрава тръба. Края на месеца ще го правя и ще нащракам и снимки.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Мнениеот muns61 » Нед 04 юни 2017 16:18


Kато развиеш гайката на карето с този динамометричен ключ, може спокойно да го изхвърлиш.


Shubert
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 18:02
Автомобил: VW Polo3
Двигател: AFH
Местоположение: София

Re: Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Мнениеот Shubert » Чет 08 юни 2017 14:02


Благодаря за информацията. За развиването имам и едно Г-образно желязо повече от Ф30 запилено на квадрат от едната страна за битовете. За начало ще се пробвам само с развиване от към кутията и да я отместя. Това са само идеи. Още се надявам да се появи някой, който е свалял на точно такава кола.


Shubert
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 18:02
Автомобил: VW Polo3
Двигател: AFH
Местоположение: София

Re: Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Мнениеот Shubert » Чет 08 юни 2017 14:04


Somi написа:... .Колко ти искат в сервиза за смяна....

100лв е минималното, което ми искаха. Все пак вече рециклирах един път с ново протичане в края на гаранцията и сега пак протече.


Shubert
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 18:02
Автомобил: VW Polo3
Двигател: AFH
Местоположение: София

Re: Поло 6N, '98г - 1.4 бензин 9 Как се сваля кормилна рейка

Мнениеот Shubert » Пон 19 юни 2017 16:47


ЗАБЕЛЕЖКА: ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ, ЧЕ ТОВА Е САМО ЗА ТОЗИ ДВИГАТЕЛ- 1.4 AFH!!!
Инструменти:
битове за "гедоре" - 13, 16,18,19мм.(добре е да си имате всичките :mhihi ), чупеща приставка,удължители, гаечни ключове 13, 16,17 - абе и от тях е добре да ги имате по ред на номерата.
Та извърших тая процедура и си е тегава работа, ако не знаеш какво трябва да се прави. Като за начало трябват 2 стойки да подпрете колата и канал(и един приятел за 2-3 сюблимни момента).
1. Има един пластмасов капак над карето дето трябва да се махне и да се свали болта на карето на кормилния прът.
2. Вадят се двата кормилни накраиника от шенкела и се сваля лявото колело.
3. На магарето има един тампон, който е свързан от единият край за скоростната кутия с болт. Е тоя болт се развива и сваля.
Да вметна, че двигателя и скоростната се държат на тампони на купето и не е нужно да се подпират. Затова направих забележката в началото, защото не знам как е при другите двигатели.
3. Свалят се трите болта на магарето, като четвъртият предния отпред в дясно може само да се разхлаби почти до края.
4. Има лапа от мотора, която държи един тампон на магарето отгоре от задната страна. Малко кофти се вижда, но с удължител чупеща приставка се развива лесно.
5. Развивате се четирите болта на рейката.
След т.3 може да развите маркучите на рейката от страната на свалената гума. Единият е хванат с болт с отвор за хидравликата и е добре да се снабдите с дифтунги за него предварително. За съжаление не мога да кажа какъв размер са, защото имахме една кутия с нови от които си избрахме 2 подходящи. Долният маркуч е щуцер с притягаща го гайка и докато го развивате пак някой трябва да държи магарето максимално надолу, за да можете да бръкнете с ръце до там барабар с ключ в едната.
6. Тук идва помощта на приятеля, като единият от двамата трябва да напъне силно магарето надолу, а другият да издърпа рейката от лявата страна с леко извъртане. Преди това е добре отвътре да се извади карето от шлиците. Пак един дърпа от долу, а другия премества пръта с карето.
Това е процедурата със свалянето, като на нас ни отне около 3 часа. (Това с половин ден гледане и чудене преди 2 седмици не го броя :gruebel )
След, като вече знаехме кое, къде и как обратната процедура ни отне час барабар с обезвъздушаването.
Когато завивате този маркуч с щуцера гледайте да е много добре центриран и затягайте притягащата гайка с ръка почти до края с леко разклащане на щуцера, ако ви запецне по някое време преди да се е навила гайката. За ключа да остане максимум оборот/два дет се вика.

Преди да завиете магарето обратно проверете да не сте забравили да вкарате рейката в карето!!! Не че е болка за умиране :mhihi
След това, ако не ви чака път може да пийнете по едно. :drunk

Успех на всеки, който има условията да си я свърши тая работа сам. В сервиз от 100 до 150лв ми излизаше.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта