Здравейте. Вчера ми се случи една случка, която е просто самия ужас. Както си пътувах по магистралата от София към Ст. Загора и изведнъж на Ихтиман от въздушните отвори в купето започна да духа горещ въздух, все едно че съм пуснал парното на 6. Аз обаче парното не съм го пускал и врътката за топло-студено си беше на студен въздух. Не знам какво стана обаче до Ст. Загора щях да умра - парното вървеше на пълни обороти, не можех да го спра по никакъв начин и температурата в колата сигурно беше 50-60 градуса. Ужас....
Въпросът ми е - защо без нищо да съм правил ми тръгна парното, защо не мога да го спра и какво да правя - къде е проблема??? Колата има климатик, но той отдавна не работи и не го ползвам. Ползвам само парното зимата и отворени прозорци лятото...
Polo 6n2 2000г. АHW - не мога да спра парното
- ktamen
- Мнения: 6115
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6n2 2000г. АHW - не мога да спра парното
Заради климатика имаш разни моторчета да управляват клапите вместо теб, щото ти си още малък и не им разбираш.
Вероятно проблемът ти се дължи на управлението на тези моторчета.
Засега може да откачиш маркучите на радиаторчето и да ги свържеш с подходяща тръбичка. Самото радиаторче е желателно да си остане пълно с антифриз, демек трябва да го затапиш по някакъв начин.
За ремонт на управлението на клапите трябва да идеш в подходящ сервиз или да изчакаш да пише някой по-запознат от мен.
Вероятно проблемът ти се дължи на управлението на тези моторчета.
Засега може да откачиш маркучите на радиаторчето и да ги свържеш с подходяща тръбичка. Самото радиаторче е желателно да си остане пълно с антифриз, демек трябва да го затапиш по някакъв начин.
За ремонт на управлението на клапите трябва да идеш в подходящ сервиз или да изчакаш да пише някой по-запознат от мен.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 6n2 2000г. АHW - не мога да спра парното
Здравейте,
Вижте за изгорял бушон. На един познат вентото беше така, врътката за топло и студено не реагираше, постоянно само топло. Сваляхме таблото, клапите бяха на ред, и пак нищо. Накрая гледахме бушоните заради друго и видяхме един изгорял след подмяната с нов - врътката(потенциометъра) започна да реагира.
Поздрави!
Вижте за изгорял бушон. На един познат вентото беше така, врътката за топло и студено не реагираше, постоянно само топло. Сваляхме таблото, клапите бяха на ред, и пак нищо. Накрая гледахме бушоните заради друго и видяхме един изгорял след подмяната с нов - врътката(потенциометъра) започна да реагира.
Поздрави!
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Polo 6n2 2000г. АHW - не мога да спра парното
Стига бе-на моето венто нямаше грам ток по клапите.ЗА топло-студено,за прозореца или в краката да духа -всичко си беше със жила. Клапата за топъл-студен въздух е сдала багажа.Дали е със електромотор или със жило -все ще трябва да стигнеш до нея според мен.
- Golf 3 Yahting GT
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
- Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
- Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
- Местоположение: Пловдив
Re: Polo 6n2 2000г. АHW - не мога да спра парното
Вентото е 92 набор, внесено от Италия. И аз не очаквах че топлото и студеното ще е с потрнциометър и електроника, но се изненадахме. С жила беше управлението на къде да духа. Оказа се че при изгорял бушон работи само топлото. Познатия го установи на пролет като се опитвал да вкара хладен вуздух, но не ставало. Зимата му били сменяли радиаторчето, и за това беше убеден че нещо не е закачено. За това и му се вързах да правим гимнастиката с таблото. Накрая се оказа от изгорял бушон.
Re: Polo 6n2 2000г. АHW - не мога да спра парното
Водния дух1 написа:Стига бе-на моето венто нямаше грам ток по клапите.ЗА топло-студено,за прозореца или в краката да духа -всичко си беше със жила. Клапата за топъл-студен въздух е сдала багажа.Дали е със електромотор или със жило -все ще трябва да стигнеш до нея според мен.
Говорих с един майстор по телефона - каза ми че за този модел били с жила управленията на клапите. А тази клапа може ли да се ремонтира или трябва да се смени с някоя нова?
- ktamen
- Мнения: 6115
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Polo 6n2 2000г. АHW - не мога да спра парното
Клапата е просто парче ламаринка, на нея няма кво да и се счупи, пък и да се счупи може да си изрежеш друга ламаринка или да я залепиш с тиксо или нещо такова.
Достъпът до клапите е труден, особено на кола с климатик. Като разглобиш не забравяй да ги облепиш с надеждно тиксо, за да си спестиш още едно разглобяване заради прослувутия изпадащ с годините дунапрен
Ако идеш в сервиз, ремонтът ще е поне трицифрено число, добре си помисли дали не е сега момента да си оправиш и климатика. Препоръчвам ти ето тези viewtopic.php?f=13&t=44549
Климатикът може да стане причина да закъсаш по средата на нищото, ако се прецака лагерът на шайбата му
Ако решиш да бърникаш сам, напиши клапи в търсачката и чети.
ПП Залагам 50ст, че управлението ти е с моторчета.
Достъпът до клапите е труден, особено на кола с климатик. Като разглобиш не забравяй да ги облепиш с надеждно тиксо, за да си спестиш още едно разглобяване заради прослувутия изпадащ с годините дунапрен
Ако идеш в сервиз, ремонтът ще е поне трицифрено число, добре си помисли дали не е сега момента да си оправиш и климатика. Препоръчвам ти ето тези viewtopic.php?f=13&t=44549
Климатикът може да стане причина да закъсаш по средата на нищото, ако се прецака лагерът на шайбата му
Ако решиш да бърникаш сам, напиши клапи в търсачката и чети.
ПП Залагам 50ст, че управлението ти е с моторчета.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Polo 6n2 2000г. АHW - не мога да спра парното
За съжаление ще трябва да се отвори таблото.Ако е с моторче или то е сдало багажа или привода към клапата нещо се е прецакал.Може наистина да не отива ток към него по различни причини.Ако е със жило -или жилото е скъсано,или е изскочило от леглото си при врътката или при клапата.Самата клапа няма какво да и се прецака освен дунапрена.Все пак щом сама е отишла в позиция-топло-ме навява мисълта.че е с моторче.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта