Здравейте. Колата е Поло 1996г 1.4 60кс.
Към края на миналата зима парното започна да духа по-хладно. Лятото не съм усетил, но сега вече се разбра, че го няма никакво.
По дунапрена във въздуховодите стигнах до извода, че ще разглабям. Разглобих конзолата за касетофона и долната под пепелника. От там успях да отворя тялото на парното и видях клапите. Залепих ги, тъй като не беше останало нищо от стария дунапрен.
Докато ги оправях, усетих, че е влажно вътре. Тъй като ми се случва да доливам течност (около литър на месец) ,разбрах, че това е проблема.
Тъй като нямах ново радиаторче, затворих тялото. Тествах парното, но е същото, студ та се не трае.
Вече имам радиаторче и утре вече ще сваля цялото табло и ще го сменя.
Имам няколко въпроса:
1: Дори и да тече радиаторчето, не трябва ли все пак да стопля малко. При отварянето видях 2 клапи. Едната предна, другата зад нея, като е прегъната на ъгъл. Маркучите при двигателя са топли, този на входа и този на изхода на радиатора.
2: Само две ли са клапите, или съм пропуснал някоя?
3: Може ли радиаторчето да е толкова запушено, че изобщо да не се затопля?
4: Има ли друга причина, поради която да духа студено?
Задавам тези въпроси, с цел да отстраня всичко с предстоящото разглобване.
Благодаря ви предварително за отговорите!
Polo 6n1 1.4 60кс. 1996 Колко клапи има на парното и причини за студ?
Re: Polo 6n1 1996 Колко клапи има на парното и причини за студ?
Като свалиш таблото, и отвориш кутията ще видиш 3 клапи, тази огъната която е от страната на вентилатора( към пасажера), е за топло студено,другите две са насочващи, ако имаш клима клапите са 4 с тази за вътрешната циркулация намира се преди вентилатора.Най-добрия варянт за оправяне на клапите е алуминиева печатарска плака която я хващам с нитове, отгоре подложка за ламинат се лепи с лепило за обувки.Не мога да си го представа въобще как без да свалиш конзолата си оправил клапата и за да недуха топло това е проблема.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 22 окт 2007 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 6n1 1996 Колко клапи има на парното и причини за студ?
Аз вече минах пътя на сваляне. И аз се чудя как стигна до клапите ма явно си хирург.
Да клапите са три. Аз мойте ги облепих с изолация за климатични тръби.
Да възможно е да ти е запушено парното и затова да няма топло. Ако проблема беше в клапите щеше да е обратно постоянно топло.
Виж ми темата за смяна на радиаторчето там се вижда много добре клапата за топло студено
Да клапите са три. Аз мойте ги облепих с изолация за климатични тръби.
Да възможно е да ти е запушено парното и затова да няма топло. Ако проблема беше в клапите щеше да е обратно постоянно топло.
Виж ми темата за смяна на радиаторчето там се вижда много добре клапата за топло студено
Re: Polo 6n1 1996 Колко клапи има на парното и причини за студ?
Като свалиш цялата пласмасария дето седят клапите.Три гайки за ключ 10 са в двигателния отсек две от тях са под маркучите за парното,една групо вдясно дето е вентилатора и два болта под въздушният филтър. сваляш махаш после железните щипки и радятрорчето и действаш кат разцепиш пласмасарията. Въобще не духа топло, незнам какво си чел ма съм го правил вече 5 пъти на мои коли и на приятели.
Re: Polo 6n1 1996 Колко клапи има на парното и причини за студ?
Здравейте колеги, парното е оправено и готово за зимата. Разминах се с 2 часа труд, 2 кила псувни и нов радиатор. Моят беше протекъл.
Та как станаха нещата:
Махнах панела на парното с врътките, махнах пепелника и кастофонЯ, свалих решетките на двете духалки и свалих целия преден панел.
След това махнах жабката пред пасажера и тази пред бушоните.
През отворите на жабките махнах тръбите на въздоховодите.
Тялото на радиатора е от две части, поне при мен. Климатика е в дясната, радиатора в лявата. Разкачих ги, откачих маркучите от радиатора и махнах двете гайки от към двигателя. След това тялото наведох на пред и през дупката на касетофона извадих стария радиатор. Поставих новия, завъртях тялото и облепих клапите с гафер. След това на обратно сглобих всичко, напълних вода и продуха топло. Всичко ми отне около 2 часа, единствено декоративните пластмаси и решетките оставих за следващия ден обедната почивка.
Та как станаха нещата:
Махнах панела на парното с врътките, махнах пепелника и кастофонЯ, свалих решетките на двете духалки и свалих целия преден панел.
След това махнах жабката пред пасажера и тази пред бушоните.
През отворите на жабките махнах тръбите на въздоховодите.
Тялото на радиатора е от две части, поне при мен. Климатика е в дясната, радиатора в лявата. Разкачих ги, откачих маркучите от радиатора и махнах двете гайки от към двигателя. След това тялото наведох на пред и през дупката на касетофона извадих стария радиатор. Поставих новия, завъртях тялото и облепих клапите с гафер. След това на обратно сглобих всичко, напълних вода и продуха топло. Всичко ми отне около 2 часа, единствено декоративните пластмаси и решетките оставих за следващия ден обедната почивка.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Polo 6n1 1.4 60кс. 1996 Колко клапи има на парното и причини за студ?
Благодаря на всички за ценната информация ! Предстои ми смяна на радиаторче на парното на Ибиза 1.4 AEX с климатик от 1997 г и реставриране на клапите на парното. Мисля да залепя тънка подложка за ламинат с алуминии. Трябва ли по самите ръбове на въздуховодите да лепя нещо ?
Ако съм разбрал добре колегата от предишния пост си е облепил и четирите клапи и си е сменил радиаторчето без да сваля цялото табло.
Ако съм разбрал добре колегата от предишния пост си е облепил и четирите клапи и си е сменил радиаторчето без да сваля цялото табло.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта