Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo и Fox
dmarkov
Мнения: 115
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот dmarkov » Сря 20 юли 2016 19:40


Здравейте колеги,
От малко повече от месец съм собственик на колата. Нов внос от Италия.
Изчетох всички теми във форума за съединител и скирости - в раздели Поло, Голф и Пасат.
Знам, че тези полота си страдат от чупещи се скорости, но проблема при мен е следния:
Още като взех колата влизаха трудно скиростите и задна се изключваше трудно. 1000к по-късно явно аз взех да свиквам на задната и вече се изключва в повечето случай нормално, някой път много трудно. Обаче след още близо 1000к (към ден днешен) първа едвам се включва. Все едно бутам лоста, а той е опрял в желязо. С рязко натискане влиза, но ако едвам едвам го вкарвам в позиция за първа обикновено се измества леко в дясно и влиза трета.
Разгледах жилата/щангите и ми се вижда, че са в средата на ушите за центриране на скоростната кутия. Имат луфт, който при скоростния лост също е доста, не е като на нова кола прецизен, но на тези години толкова. Разгледах и под маншона на скоростния лост, единствено виждам бяла втулка от долната страна, която явно играе роля във височината на лоста - задна когато се включва, леко е деформирана и механизма влиза няколко милиметра повече нагоре, но не вярвам заради това да е проблема с първа предавка.
При движение с по-висока скорост има леко виене, което евентуално да идва от съединителя. Не е лагер, защото левия е малко като тролей - тудут тудут и ще го сменям скоро.
Педала на съединителя отделя доста ниско и го мачкам плътно до пода, за да включвам 1-ва.
Няма значение дали колата е спряла или се движи с 5/10км в час, все се включва трудно. А това с рязкото ръчкане ме съмнява да не стане по голяма беля накрая.
Знам, че жилото е самореголируено и си мисля, че проблема следва да бъде в износен съединител.
Не приплъзва ( на другата ни кола, Пежо 306 приплъзваше преди да сменим съединител и знам какво е) и не жули на износен, но факт, първа си е мъка.
Дали пружинките на феродовия диск са проблем или самите му ламели...
Възможно е проблема да е в нерегулирани щанги и заминал съединител.
След споделянето на този роман с вас ще съм благодарен на мнения и съвети.
Обмислям смяна на съединителя след наученото във форума, но реших да споделя питанката си заради особеността, че все едно няма ход за първа, с ряз влиза макар и грубо, а ако е износен съединителя, защо да бяга лоста в дясно и да влиза трета?
Маслото в скоростната кутия не съм го преглеждал все още, тези дни ще го източа да видя в какво съатояние е. При включване на задна ако не е напълно спряла колата леко "хърка".




Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3162
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот gergeto » Сря 20 юли 2016 19:52


Първо си смени маслото на кутията.Щом е италианка -може и да си е заводското или по-лошо да си е останало по пътищата на Италия.




dmarkov
Мнения: 115
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот dmarkov » Сря 20 юли 2016 20:16


Кутията е 100% отваряна - а възможно и да е сменяна, защото визуално е много по прясно сива от блока на двигателя (няма как този алуминии да е там от 16г по мое мнение). Смятам, че е отваряна, защото има остатъци надстърчащ черен силикон около капака й.
Маслото ще го прегледам и ще пиша относно него, но както мисля аз (аз има или няма масло, не е това проблема) така и във форума наамерих май само един колега без оглед модел на автомобила да си е решил проблема със смяна на маслото. При повечето се говори за затруднено включване на предавки, но не и за почти невъзможното включване.
Мисля си, че е сменяна кутията и до сега да е сменям веднъж съединителя и вече да е на килоюетри за смяна. Но ми се иска да чуя вашите мнения спрямо цялата описана информация за колата.




Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот muhaha » Сря 20 юли 2016 20:43


Пробвай да нагласиш скоростите.... ето как се прави > https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
Като от личен опит те съветвам не ползвай 5мм бургия или друго право 5мм дето може да падне през отвора и да го загубиш под скоростния лост.




dmarkov
Мнения: 115
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: RE: Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот dmarkov » Сря 20 юли 2016 21:05


muhaha написа:Пробвай да нагласиш скоростите.... ето как се прави > https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
Като от личен опит те съветвам не ползвай 5мм бургия или друго право 5мм дето може да падне през отвора и да го загубиш под скоростния лост.

Благодаря за съвета колега,
Гледах го тези дни това видео като проучвах механизмите. Моя механизъм ми се видя, че няма тези "пружинни обтегачи" в края на жилата към петлето. Мислех да ги регулирам по додобие на това видео, но поради тази причина не пробвах.
Едва ли ще стане по-зле, така че утре може да опитам.




Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3162
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот gergeto » Сря 20 юли 2016 22:21


Смени си маслото на кутията бе човек.Па после пиши пак-ще се намери причината.
Мога да ти кажа без да споменавам конкретни автокъщи ,как след "пълно ослужване" +кутия,при минус няколко градуса маслото в кутията така се сгъсти че новия собственик му се стъжни-щеше да отваря кутия.Просто остана на 1-ва.След смяна с подходящото масло и до днес скоростите му влизат с "поглед".




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1398
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот freelancer » Чет 21 юли 2016 8:13


Никой не е споменал за прословутия семеринг на избирача на скоростите! Сменя се задължително.
Проверява се маслото и се долива, или се сменя изцяло, най добре.
Пластмасовата пластина на лостовете за скоростите, която е на клик и се вади, изтърква се пластмасата.
Намира се в двигателният отсег, тук се вижда горе долу, на снимката на двигателя, намира се по средата, под лоста.
Четвъртата снимка (на двигателя), в левия долен ъгъл.
viewtopic.php?f=7&t=449137&start=15
При скапан съединител или жило пак ще влизат трудно скоростите и задна ще хърка, първа също може да влиза трудно.




dmarkov
Мнения: 115
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот dmarkov » Чет 21 юли 2016 11:57


@muhaha, колега сутринта реших да пробвам реглаж. Поиграх си с единия болт за реглаж и се усеща чувствителна разлика във хода на лоста - става по стегнат. Но втората точка, която всъщност се оказва, че преобразува хода от движението ляво/дясно в реверсивното не ми беше удобно. Ще пробвам с нея дали ще се променят нещата на канал.
Тук намерих инфо и схема с точките за реглаж. Сутринта пипах точка А, после ще видя точка В http://www.clubpolo.co.uk/forums/topic/338082-gear-linkage-alignment-on-6n2-polo/
Търсих място за заключване на скороатния лост подобно на клипчето, не намерих ухо вътре - има отгоре на планката , но навътре не видях такова. И жилата които при нас явно са щанги също водят до липсата на пружинения клик механизъм към кутията от клипа. Оставам с впечатления, че при нас сисъемата е по различна.
@freelancer, не е проверявано маслото, не е сменян семеринга. Ще се случат и тези неща в комплект скоро. Лоста все едно опира в нещо, поради тази причина гледам механизните за регулиране. Иначе още в автокъщата като се качих си помислих, че има проблем със съединителя.




sebulba1
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
Автомобил: polo 6n2
Двигател: AHW
Местоположение: sf

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот sebulba1 » Чет 21 юли 2016 17:30


Колега,долу на избирача,по точно на щанга b на твоят пост по-горе има едно маншонче.Като махнеш алуминиевото ухо под маншона,на щангата отдолу,където влиза в това алуминиево ухо,трябва да има едно пластмасово топче.При мен го нямаше и не можеше да се регулира включването,като хората.Точно първа едвам влизаше.Дано си ме разбрал :)

Sent from my Lenovo K920 using Tapatalk




dmarkov
Мнения: 115
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: RE: Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот dmarkov » Чет 21 юли 2016 19:16


sebulba1 написа:Колега,долу на избирача,по точно на щанга b на твоят пост по-горе има едно маншонче.Като махнеш алуминиевото ухо под маншона,на щангата отдолу,където влиза в това алуминиево ухо,трябва да има едно пластмасово топче.При мен го нямаше и не можеше да се регулира включването,като хората.Точно първа едвам влизаше.Дано си ме разбрал :)

Sent from my Lenovo K920 using Tapatalk

Колега, сега направих малко корекция на връзка В и веднага проблема се обърна при втора и задна. Мръднах го малко в другата посока - надолу към земята и на сухи тренировки без да карам колата ми се вижда, че има напредък.

При теб е имало проблем с бялата пластмасова връзка, която движи гайката ли? Защото тя е на ябълка и при мен се усеща, че е малко разбита. Вероятно се продава и като резервна част.
Тук се вижда точка В и вътрешната страна на пластмасова връзка/щанга.
Изображение
Утре ще покарам колата и ще пиша, какво отражение е дало корекцията.




sebulba1
Мнения: 97
Регистриран на: Нед 22 май 2011 19:43
Автомобил: polo 6n2
Двигател: AHW
Местоположение: sf

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот sebulba1 » Чет 21 юли 2016 19:46


Колега за номер 58 от снимката говоря.
[img]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160721/57cb29d27fb290bfdb52bff08dfe27be.jpg[/img]




grishitu
Мнения: 1100
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот grishitu » Пет 22 юли 2016 11:55


От връзка "Б" променяш хода на лоста ляво-дясно, от връзка "А" променяш хода напред-назад. Погледни в това алуминево какво е състоянието на пласмасовото топче. Потърсете бе хора, качвал съм снимки и съм писал, в не една тема за тези неща, качвал съм и линк със снимки на зъбни колела след пипане от "майстори". Недей да пробваш смяната на предавките на място, раздвижи я малко и пробвай различни режими на смяна на предавките. Ако се наложи коригираш и пак.

п.п. да не се засягат хората който си разбират от работата.




dmarkov
Мнения: 115
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: RE: Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот dmarkov » Пет 22 юли 2016 19:53


grishitu написа:Потърсете бе хора


Колега доста съм търсил, но мяма как да открие човек всичко поради ключови думи и т.н. Англоезичните сайтове се оказват по отзивчиви поради по-простото описване на проблеми и решения като заглавия.

Днес покарах малко и мисля, че нещата се движат в правилна посока. Тези дни като мина повече км ще пиша, но явно този реглаж има огромно значение за включването на предавки и усещането на лоста. Днес задна се включваше перфе и не усетих натискането срещу стена при първа, но като покарам ще допиша темата.
Не са един и двама хората писали във форума след смяна на съединител и жила за лоши скорости - явно много майстори не смеят да пипат тези реглажни точки.




dmarkov
Мнения: 115
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 23:17
Автомобил: VW Polo 6n2
Двигател: AKK - 2000

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот dmarkov » Съб 23 юли 2016 20:49


Колеги благодаря на всички включили се в темата. Засега проблема при мен е решен след реглажа на точка Б. 2мм.

При включване на първа пак лоста стои леко в дясно, но се включва норнално. Трудното изключване на задна изчезна.




grishitu
Мнения: 1100
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Polo 6N2 1.4MPI AKK 60hp, 2000г. - Трудно включване на 1 скорост

Мнениеот grishitu » Пон 25 юли 2016 14:05


http://grishitu.snimka.bg/automobiles/z ... ost.874100
Ето последиците при мен от майстори, тези колела+ремонт на с.к. ми струваха 360лв. Като преди това 2-ма бяха се ровили там, и след всеки проблема ми ставаше все по голям.





Върни се в “Polo, Lupo & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта