Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
- karina.damyanowa
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
- Автомобил:
- Двигател:
Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
Здравейте,
Бих искала да ви кажа моя случай. Карам VW Polo 6N2 1.9 SDI 2000г. 64 к.с.
От около 2 седмици горе-долу се появи някакъв много характерен шум, който наподобява на стържене в областта на съединителя или скоростната кутия...
Шума се чува при НЕнатиснат съединител или на полусъединител, а при натиснат до долу шумът изчезва. Другото което е, имам чувството, че шума се чува само когато колата е на място.. всяка сутрин на изстинал мотор оставям колата да поработи, за да чуя дали има нещо характерно по работенето й... плюс това, този шум го чувам само когато е на свободна и само натискам/отпускам педала на съединителя.. Изчетох всички възможни форуми за аксиален лагер, но пък по пътя на логиката той прекъсва връзката при натиснат съединител и би трябвало тогава да се чува този шум от съединителя... ходих при двама майстори, а техните констатации бяха "Карай още, така можеш още много да караш!".. по принцип шума е неравномерен, но пък е с еднаква сила. Също така четох, че е хубаво да се сменя целия комплект съединител, тъй като цената на труда е около 100-тина лева. Другото което ме съмнява и искам мнение от вас, възможно ли е да е лагер на скоростната кутия (на първичния вал) и колко време мога да я карам така, защото в момента нямам толкова пари за правя ремонти... просто не искам да купувам и ск. кутия..
Много бих Ви била благодарна да чуя вашия опит, ако някой е имал подобен проблем и горе-долу какви пари е излязло всичко + труд.
Бих искала да ви кажа моя случай. Карам VW Polo 6N2 1.9 SDI 2000г. 64 к.с.
От около 2 седмици горе-долу се появи някакъв много характерен шум, който наподобява на стържене в областта на съединителя или скоростната кутия...
Шума се чува при НЕнатиснат съединител или на полусъединител, а при натиснат до долу шумът изчезва. Другото което е, имам чувството, че шума се чува само когато колата е на място.. всяка сутрин на изстинал мотор оставям колата да поработи, за да чуя дали има нещо характерно по работенето й... плюс това, този шум го чувам само когато е на свободна и само натискам/отпускам педала на съединителя.. Изчетох всички възможни форуми за аксиален лагер, но пък по пътя на логиката той прекъсва връзката при натиснат съединител и би трябвало тогава да се чува този шум от съединителя... ходих при двама майстори, а техните констатации бяха "Карай още, така можеш още много да караш!".. по принцип шума е неравномерен, но пък е с еднаква сила. Също така четох, че е хубаво да се сменя целия комплект съединител, тъй като цената на труда е около 100-тина лева. Другото което ме съмнява и искам мнение от вас, възможно ли е да е лагер на скоростната кутия (на първичния вал) и колко време мога да я карам така, защото в момента нямам толкова пари за правя ремонти... просто не искам да купувам и ск. кутия..
Много бих Ви била благодарна да чуя вашия опит, ако някой е имал подобен проблем и горе-долу какви пари е излязло всичко + труд.
Последна промяна от karina.damyanowa на Вто 16 яну 2018 7:27, променено общо 1 път.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Шум от областта на съединителя или скоростна кутия
Здравей, Карина
Щом на натиснат съединител шума го няма, значи проблемът е във скоростната кутия. Като видях каква е колата, съм още повече убеден.
Има две решения на проблема - разглобяване на твоята и ремонт или подмяна, най-често със втора употреба, ако е възможно от катастрофирала кола или на такава с малко километри.
Няма да ти е лесно и да я намериш, тъй като на тази кола кутията е "консуматив" и се поврежда много често.
п.п. Поправи си заглавието, както е по правилата, моля :)
Щом на натиснат съединител шума го няма, значи проблемът е във скоростната кутия. Като видях каква е колата, съм още повече убеден.
Има две решения на проблема - разглобяване на твоята и ремонт или подмяна, най-често със втора употреба, ако е възможно от катастрофирала кола или на такава с малко километри.
Няма да ти е лесно и да я намериш, тъй като на тази кола кутията е "консуматив" и се поврежда много често.
п.п. Поправи си заглавието, както е по правилата, моля :)
- karina.damyanowa
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шум от областта на съединителя или скоростна кутия
Извинявам се за заглавието. Иначе благодаря.. искам да попитам как мога да намеря модификацията на ск. кутия и да започна да търся.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Шум от областта на съединителя или скоростна кутия
Поправям си част от мнението, защото не бях дочел, сега видях, че е дизелова кутия, които нямат проблемите на бензиновите на Поло от тези години.
На самата кутия има табелка с кода на кутията, който е трибуквен. Хубаво е да я чуе тази кола клубен специалист, в коя част на държавата се намирате?
На самата кутия има табелка с кода на кутията, който е трибуквен. Хубаво е да я чуе тази кола клубен специалист, в коя част на държавата се намирате?
- karina.damyanowa
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
Оказа се наистина, че е скоростна кутия... направихме си една "гимнастика" на колата и сложихме добавка на Wynn's H. P. L. S. в ск. кутия и шумът адски намаля, чува се, но мноооого мъничко... Въпроса ми е знаете ли какво точно може да се е случило с прословутата ск. кутия или просто й е дошло времето?
П.С. колата е на близо 280 хил. км.
П.С. колата е на близо 280 хил. км.
- stefarata
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
Имаше ли достатъчно масло в кутията, проверихте ли нивото?
- karina.damyanowa
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
Преди няколко седмици го сменихме маслото, след което шума беше рязко намалял и после пак.... в петък ми сложиха добавката.. 2 дни каране се чуваше мноооого слабо, днес започна да се чува пак... но всеки път е с различна сила шума..
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
80% аксиален лагер, 20% първичен лагер или друг лагер в кутията. Ако скоростите влизат добре и няма хъркане и тракане- това е. Не ми се пише роман да се аргументирам. Ама като четох проблема ти, ти явно не знаеш как работи аксиалния лагер. Няма да ти обяснявам какво е аксиален лагер- В чичо гугъл виж на снимка. То е лагер, който има една "издатина"- не знам как да го кажа точно- при някои прилича на камбана, която като натиснеш съединителя натиска шлиците на притискателя, той отлепя, ти сменяш скорост. Той е захванат на оста на коляновия вал, която е между мотора и ск. кутия- така наречената камбана. Когато този лагер се износи, съчмите в него - дето са между вътрешния и външния ринг на лагера, заради луфта от износването започват да издават тоя гаден звук, който чуваш. Когато натиснеш съединителя- лагера натиска притискателния диск на шлиците, луфта на лагера( износването) се обира от напрежението, и шума спира. Като пуснеш съединителя- лагера пак остава без без напрежение, и понеже е износен- ти чуваш този шум. Дано да съм помогнал поне да разбереш и да събереш 2+2
хаха, аз взех, че ти казах...
хаха, аз взех, че ти казах...
- karina.damyanowa
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
Много благодаря за изчерпателното обяснение, просто не съм много навътре с нещата и искам да се допитам до по-компетентни хора от мен, много съм Ви благодарна. :)
- karina.damyanowa
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
Имам и друг въпрос до polovera_9n3 ако е аксиалния лагер, защо тогава като сложихме добавката в ск. кутия и преди това сменихме маслото в нея шумът драстично намаля? Нещо не ми се връзва, надявам се да ми обясните по-подробно защо се получава така. Поздрави.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
Кутията е за лагери. Аксиалния на съединителя ако е повреден шуми при натискане , а не обратното.
- karina.damyanowa
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
vasko__2 и аз съм на същото мнение, няма логика просто
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
Е аз това работя,ама съм в София. Сваляйте кутията и я правете или друга.
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?
polovera_9n3 написа:80% аксиален лагер, 20% първичен лагер или друг лагер в кутията. Ако скоростите влизат добре и няма хъркане и тракане- това е. Не ми се пише роман да се аргументирам. Ама като четох проблема ти, ти явно не знаеш как работи аксиалния лагер. Няма да ти обяснявам какво е аксиален лагер- В чичо гугъл виж на снимка. То е лагер, който има една "издатина"- не знам как да го кажа точно- при някои прилича на камбана, която като натиснеш съединителя натиска шлиците на притискателя, той отлепя, ти сменяш скорост. Той е захванат на оста на коляновия вал, която е между мотора и ск. кутия- така наречената камбана. Когато този лагер се износи, съчмите в него - дето са между вътрешния и външния ринг на лагера, заради луфта от износването започват да издават тоя гаден звук, който чуваш. Когато натиснеш съединителя- лагера натиска притискателния диск на шлиците, луфта на лагера( износването) се обира от напрежението, и шума спира. Като пуснеш съединителя- лагера пак остава без без напрежение, и понеже е износен- ти чуваш този шум. Дано да съм помогнал поне да разбереш и да събереш 2+2
хаха, аз взех, че ти казах...
Колега,не че нещо,но с това обяснение от твоя страна направо ме развесели :) Знаеш ли колко си далеч от истината,пък иначе обясняваш :) Твоето обяснение звучи подобно на това от матура на зрелостник : "Ботев заплашил капитана на парахода "Радецки" с гол в ръката нож и му наредил да кара към връх Ботев"....
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта