Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот Pet_rov » Чет 08 фев 2018 17:17


И да си знаеш, щом при натиснат педал на съединителя шумът спира - лагер в кутията.




Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот polovera_9n3 » Пет 09 фев 2018 15:49


Шума и при аксиалния лагер спира като натиснеш съединителя. На лагерите в кутията също. Написах каквото имах да кажа по-назад в темата, имал съм такива проблеми не на една кола, а на 4 коли. на 3те се оказа аксиален лагер, на едната и аксиалния, и лагерите в кутията. Явно някои хора не знаят принципа на работа на скоростна кутия и съединител, и за луфтовете, как се изменят и какъв звук издават при напрежение, и без напрежение. Леко примерче- трака задницата, отишли тампони на амортисьори- сядат 2ма отзад- спира да трака.


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот polovera_9n3 » Пет 09 фев 2018 15:58


lent написа:
polovera_9n3 написа:80% аксиален лагер, 20% първичен лагер или друг лагер в кутията. Ако скоростите влизат добре и няма хъркане и тракане- това е. Не ми се пише роман да се аргументирам. Ама като четох проблема ти, ти явно не знаеш как работи аксиалния лагер. Няма да ти обяснявам какво е аксиален лагер- В чичо гугъл виж на снимка. То е лагер, който има една "издатина"- не знам как да го кажа точно- при някои прилича на камбана, която като натиснеш съединителя натиска шлиците на притискателя, той отлепя, ти сменяш скорост. Той е захванат на оста на коляновия вал, която е между мотора и ск. кутия- така наречената камбана. Когато този лагер се износи, съчмите в него - дето са между вътрешния и външния ринг на лагера, заради луфта от износването започват да издават тоя гаден звук, който чуваш. Когато натиснеш съединителя- лагера натиска притискателния диск на шлиците, луфта на лагера( износването) се обира от напрежението, и шума спира. Като пуснеш съединителя- лагера пак остава без без напрежение, и понеже е износен- ти чуваш този шум. Дано да съм помогнал поне да разбереш и да събереш 2+2 :beer
хаха, аз взех, че ти казах...


Колега,не че нещо,но с това обяснение от твоя страна направо ме развесели :) Знаеш ли колко си далеч от истината,пък иначе обясняваш :) Твоето обяснение звучи подобно на това от матура на зрелостник : "Ботев заплашил капитана на парахода "Радецки" с гол в ръката нож и му наредил да кара към връх Ботев"....

Радвам се, че съм те развеселил. Я ми кажи какво се случва, за да знам и да не те развеселявам повече. Че тоя филм съм го играл не веднъж, и виждам какво се случва, а то е това, което съм написал :)


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот Pet_rov » Пет 09 фев 2018 16:15


Само един въпрос имам, и няма да питам повече. Кое кара аксиалния лагер да се върти и шуми, ако педалът на съединителя не е натиснат?


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот polovera_9n3 » Пет 09 фев 2018 16:24


Като не е натиснат съединителя, лагера седи без напрежение, и трака, бръмчи, вие, ако е износен. Седи на 2 3 мм от притискателя и си се върти свободно там на оста, на вала. Като натиснеш съединителя, той натиска шлиците на притискателния диск. Там има голям натиск, който го "уплътнява" и спира да шуми. Ако е много свършил, ще шуми и тогава.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот Pet_rov » Пет 09 фев 2018 16:40


Аз не мисля, че се върти, но щом казваш... Нема споря :beer


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот polovera_9n3 » Пет 09 фев 2018 17:01


Е той е на оста на вала- вътри се няма как иначе, постоянно се върти- вътрешния пръстен на лагера е на оста,която предава силата на мотора в кутията, външния, който натиска притискателя като натиснеш съединителя се върти , докато не натиснеш педала. Като го натиснеш педала- външната част на лагера натиска притискателя, там вече има напрежение и то яко. Най добре виж някъде из нета принципа на работа на аксиалния лагер- то затова е и лагер. И ще ти стане ясно :beer


Потребителски аватар
karina.damyanowa
Мнения: 39
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот karina.damyanowa » Пет 02 мар 2018 15:47


Много благодаря на всички, които си изказаха мнението. Колата си върви, шума си го има, съединителя си отделя на едно и също място. Обаче ми сълзи ск. кутия, когато примерно я паркирам вечер пред вкъщи и на сутринта има точно една капка по-малка от размерите на капачка на обикновена бутилка. Ходих при едн познат майстор,в дигна я на подемник и ми каза, че е от самата сглобка и че на тези модели Полота кутиите са им проблемни. След което въпросния майстор ме изпрати при човек, който си разбира от ск. кутии и ги ремонтира и той ми каза, че няма смисъл за такъв минимален шум да се свалят скорости. Пита ме дали е сменяно маслото в кутията, аз му отговорих, че е. Предложи ми този месец да ида да ми долеят ако има нужда и да ми сложат една добавка за шумове и течове. Можете ли да ми предложите някоя? Благодаря предварително


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот muns61 » Пет 02 мар 2018 19:20


Колкото мазане с крем маха целулит, толкова и добавка спира теч от скоростна кутия.


Sickle
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 13 фев 2016 1:10
Автомобил: Polo 1_2i
Двигател: CGP447972

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот Sickle » Пет 02 мар 2018 20:48


Като загрее колата спира ли шума. Мисля, че този проблем е характерен за ниските температури просто :), а и го има при много марки автомобили.


Потребителски аватар
karina.damyanowa
Мнения: 39
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот karina.damyanowa » Пон 05 мар 2018 10:55


Зависи, понякога като загрее шума драстично намалява или спира, а понякога си остава все същият... Иначе предавките си влизат супер, дори и задната.


Потребителски аватар
karina.damyanowa
Мнения: 39
Регистриран на: Пон 18 дек 2017 8:43
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 1.9 SDI 2000 г. - аксиален лагер или ск. кутия?

Мнениеот karina.damyanowa » Пон 05 мар 2018 10:56


Muns61 съгласна съм, имаш право, просто описвам какво са ми казали да правя.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 148 госта