Polo 6N 1.4 75hp 2001 дросел клапа

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
gshock
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 25 юли 2017 7:57
Автомобил:
Двигател:

Polo 6N 1.4 75hp 2001 дросел клапа

Мнениеот gshock » Сря 28 фев 2018 17:39


Здравейте, имам въпрос относно VW Polo!
Преди година и половина имах проблем с ламбда сондата и я смених със чисто нова. Сега имам
проблем с оборотите и ми играят 900 1000 и ми тресе като съм на място. Майстора преди 2 месеца ми почисти дросел клапата, обаче ми каза, че ми е за смяна. Възможно ли е да е от дросел клапата това тресене и непостоянните оборотни ?

Последна промяна от gshock на Пет 02 мар 2018 22:18, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Jeka
Мнения: 188
Регистриран на: Чет 17 май 2012 15:13
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AJM++
Контакти:

Re: Vw polo 1.4 16V

Мнениеот Jeka » Сря 28 фев 2018 18:11


Възможно е да е от дросела, да. Известно е, че те са проблемни при 1.4. При мен проблема се появи малко след смяна на ремъци и ролки, което ме стресна, но като изчистих и адаптирах дросела симптомите затихнаха за известно време. Сега пак играят оборотите и притриса мотора както ти описваш само на празен ход. Все още не ми се вярва да е просто съвпадение, че се случи след смяната на ремъците и все ми се върти из главата дали е възможно да е от някой скъсан вакуум или прекъснат кабел, но няма как да проверя в тоя студ (пък и диагностиката показва че няма записани грешки). Доста километри навъртя колата откакто го има проблема и не съм забелязал да се влошава или да има странични ефекти, а разхода е същия като от преди.


stoyan896
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 22 фев 2018 20:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw polo 1.4 16V

Мнениеот stoyan896 » Чет 01 мар 2018 19:49


Здравейте,колеги.Колата е POlo 75k. газ/бензин.Имам следния проблем.Колата на място и най вече в градски условия(по светофарите) започва да трепери и стрелката на оборотите "играе".Водих я на диагностика,елкон и т.н.-майсторите казаха,че клапан на цилиндър е причината(това го правеше понякога само и при подаване на газ нямаше никаква мощност според тях работа на 3 цилиндъра.Последва смяна на клапани,сегменти,шлайф на глава,смяна на масло и т.н.Интересното беше ,че на дълъг път ,когато колата работеше нормално нямаше никакви проблеми-визирам няколко пътувания до София по магистрала(от Ямбол).След ремонта за известно време нямаше никакви проблеми, но днес отново направи същото.Трепери , няма мощност и отново е понякога на моменти.Когато я загася изчакам и запаля отново се оправя.Някакви идеи за причина имате ли , или някой със сходен проблем ?


Sickle
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 13 фев 2016 1:10
Автомобил: Polo 1_2i
Двигател: CGP447972

Re: Vw polo 1.4 16V проблем с оборотите играят 900 1000 и ми тресе като съм на място

Мнениеот Sickle » Пет 02 мар 2018 21:43


Сменял ли си бобина? На мен старият автомобил ми правеше същия проблем, но беше Деу.
И все пак според мен е бобина, иначе ми избиваше грешка в ламбда сондата уж.
Направо ми става кофти като гледам що ремонти си си причинил :(


gshock
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 25 юли 2017 7:57
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw polo 1.4 16V проблем с оборотите играят 900 1000 и ми тресе като съм на място

Мнениеот gshock » Пет 02 мар 2018 21:52


При мен майстора ми каза, че е от дросел клапата още от преди ми каза, че ми е за смяна и сега нещо почна да трепери на светофарите на празен ход. Обаче другия проблем може да е от ламбда сондата възможно е и от там да е треперенето и особено ако няма мощност, имах същия проблем и беше от ламбда сондата. При мен въпроса е дали е възможно да е от дросел клапата да ми прави проблем да трепери и да играят оборотите на празен ход.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 6N 1.4 75hp 2001 дросел клапа

Мнениеот freelancer » Съб 03 мар 2018 0:54


Не може да ти играят оборотите от ламбда сондата, може да смуче въздух отнякъде. Ако е прецакана клапата най-много си личи на студен двигател, все пак тя играе ролята на автоматичния смукач.
Виж кабели, свещи, бобината за пукнатини.
Ламбдата е датчик, отчита кислорода в сместа на изхода и компа прави корекции в някакъв диапазон, идеята е да оптимизира работата на двигателя, не да ти го ремонтира или да наруши нормалната му работа.
Гледат се показанията на ламбдата с VCDS и така се ориентираш за сместа, гледат се и другите показания на датчиците.
На дросела се пуска адаптация, ако се адаптирва е малко вероятно проблема да е в него.
Майсторите винаги така почват, с дросела, защото е най-скъп и знаят, че няма да може да си купиш нов.
20 кинта за диганостика, забърсал ти е дросела и айде. :biggrin
Не ходи повече при този, но по думите ти си личи, че го няма никакъв в диагностиката.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта